|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Wymiana silnika w Samuraiu na oryginalny lub... ?
Kulikowski - 2014-08-06, 14:52 Temat postu: Wymiana silnika w Samuraiu na oryginalny lub... ? Witam wszystkich, niecały tydzień temu zakupiłem swojego samca 92r (w dowodzie wbite SANTANA), po pierwszym odpaleniu już było słychać stuki puki, wiadome było że silnik do wymiany, odpowiednie dogadanie się co do ceny i przyjechałem swoim autkiem.
Jest to mój pierwszy samochód, służyć ma mi na dojazdy do szkoły i do jazdy na co dzień. Zawsze chciałem mieć samuraja ;)
Do wydania mam ok 1200 zł, (gazu nie liczymy) Co myślicie, warto kupić oryginalny silnik czy lepiej wstawić coś mocniejszego ?
jeśli chodzi o robocizne wszystko będę robił samodzielnie, mam sprzęt i nieco ogarniam temat :)
Czekam na rady, pozdrawiam :)
stachura44 - 2014-08-06, 15:21
wstaw diesla z poloneza XUD9 chyba ma oznaczenia albo jakis 1,6 z vitary albo z baleno 1.6 ostatecznie możesz tez wstawić 1.4 16v z polonka
Maverick - 2014-08-06, 15:24
Najtaniej i najszybciej to podmiana na silnik 1.3 Samuraiowy.
Reszta to już rzeźba i trochę czasu potrzebne.
[ Dodano: 2014-08-06, 15:25 ]
odnośnie silników w Samuraiach to są tematy na forum. Wczytaj się na spokojnie.
Następnie coś podpowiemy.
slavok - 2014-08-06, 15:59
najtaniej i najszybciej a przy okazji dające coś co daje więcej frajdy to vitara 1.6 8v na wtrysku.
egon - 2014-08-06, 16:00
Najmniej roboty to chyba oryginalne 1,3 lub 1,3 16v z jimny ponoć pasuje pod skrzynię samuraja
Kulikowski - 2014-08-06, 16:35
Słyszałem że jest jakiś gościu z Wroc albo okolic który zajmuje się samurajami, zastanawiam się czy by mu nie podstawić swojego samca.
Mój silnik już chyba dojechany jest do granic możliwości, teraz kopci na zmianę raz na biało raz na niebiesko, wpierdziela więcej oleju niż benzyny :D
pilaw - 2014-08-06, 19:28
wstaw sobie bmw m43 1.6 będziesz zadowolony troszkę czasu poświęcisz ale satysfakcja gwarantowana silnik są mega tanie i jeszcze ci zostanie z kaski
Maror - 2014-08-06, 20:07
Ja bym jednak proponował pozostać przy Suzuki, albo 1.3 wtryskowe Samuraiowe albo 1.6 z Vitarki lub Baleno.
Kulikowski - 2014-08-06, 20:34
A silnik Od swifta 1,3 pasuje bez przeróbek ?
egon - 2014-08-06, 20:41
zależy jaki
Maror - 2014-08-06, 20:47
Kulikowski napisał/a: | A silnik Od swifta 1,3 pasuje bez przeróbek ? |
Już lepiej 1.3 z Jimnego.
egon - 2014-08-06, 20:56
dokładnie bo pasuje pod skrzynię bez przeróbek tylko nie wiem jak sprawa ma się z łapami silnika ale to należało by się spytać chomików , oni taki silnik do ciapka zakładali
[ Dodano: 2014-08-06, 21:01 ]
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2927
MCsel - 2014-08-06, 21:37
U mnie w Samim, mam silnik Swift Gti 16v. Niestety/Stety był już tam kiedy go kupiłem. Autko bardzo ładnie się kręci i z tego co wiem wsadzenie go do Samuraia nie wiąże się ze specjalnymi problemami. No ale pod tym względem niech wypowiedzą się koledzy którzy trochę więcej majsterkują :)
Kulikowski - 2014-08-06, 21:38
http://olx.pl/oferta/siln...html#bedebf5fdb
Chodzi mi o ten konkretnie silnik ponieważ jest w okolicy, gadałem z gościem mówi że wszystko okej, to jest 8v bodajże.
Od jimnego pewnie 3x droższy jest w tym rzecz :)
yahoo33 - 2014-08-06, 21:54
Ten silnik ze zdjecia ma aparat zapłonowy wychodzący prosto. Nie wejdzie.
Wsadz oryginalny, jak nie motasz większych kółek/blokad etc.
MCsel - 2014-08-06, 21:56
Musisz poczekać aż zaloguje się ktoś kto ma jakąś wiedzę o takiej jednostce, mój silnik wygląda tak, a właściwie to wyglądał tak jak kupowałem auto.
[ Dodano: 2014-08-06, 21:57 ]
Btw. U mnie aparat się mieści
Kulikowski - 2014-08-06, 22:09
ale ty kolego masz 16v a ja szukam 8 :)
yahoo33 - 2014-08-06, 22:10
Masz zalożon a kopułke od Mazdy 323, prawie pasuje idealnie ;)
tylko kup nie ztyrany silnik od swifta 1.3 gti ;)
SamNaSamZSam - 2014-08-06, 22:31
Podkręć Slavoka co by sobie swapa zrobił to Ci może pogoni swojego 1.3 swieżo po remoncie ;) dwie pieczenie na jednym ogniu :D
Maror - 2014-08-06, 22:54
Kulikowski napisał/a: | http://olx.pl/oferta/silnik-suzuki-swift-1-3-benzyna-CID5-ID6kdD1.html#bedebf5fdb
Chodzi mi o ten konkretnie silnik ponieważ jest w okolicy, gadałem z gościem mówi że wszystko okej, to jest 8v bodajże.
Od jimnego pewnie 3x droższy jest w tym rzecz :) |
To kupowanie go jest kompletnie bez sensu, ten 1.3 8v to praktycznie to samo co Samuraiowy tylko tutaj jak już koledzy zauważyli trzeba by dodatkowo motać.
meenia - 2014-08-06, 22:59
Maror napisał/a: | Kulikowski napisał/a: | http://olx.pl/oferta/silnik-suzuki-swift-1-3-benzyna-CID5-ID6kdD1.html#bedebf5fdb
Chodzi mi o ten konkretnie silnik ponieważ jest w okolicy, gadałem z gościem mówi że wszystko okej, to jest 8v bodajże.
Od jimnego pewnie 3x droższy jest w tym rzecz :) |
To kupowanie go jest kompletnie bez sensu, ten 1.3 8v to praktycznie to samo co Samuraiowy tylko tutaj jak już koledzy zauważyli trzeba by dodatkowo motać. |
Trzeba wymienic walek rozrzadu i zamontowac aparat i reszte osprzetu z samiego, motania na godzine
airgaston - 2014-08-07, 01:45
A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha
egon - 2014-08-07, 08:19
najlepiej zadzwoń do Mazura i on ci wszystko powie co i jak , silników ma w bród na pewno i w razie co gówna nie sprzeda powołaj się na forum to zniżkę nawet da
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2755
rumun - 2014-08-07, 08:19
airgaston napisał/a: | A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha |
jak chce wstawić 1,3 8v od swifta to raczej 100KM tam nie bedzie miał inna sprawa że jak już sie bawić w wkłądanie innego silnika niż oryginału to moim zdaniem strata czasu bo zawsze sie znajdzie coś do motania a jak chłopaka błoto wciągnie to i tak zaraz bedzie chciał wiekszych kół, kupi koła to mocy bedzie mu brakowało a przecież dopiero co zmieniał silnik.
moim zdaniem jeśli chcesz jeździć tylko do szkoły i po twardym to nie ma sensu w bawienie sie w zmiane silnika, ale jeżeli zaczniesz jeździć w dobrym terenie to wstaw sobie coś co ma te wyżej wymieniane 100km bo to w samuraiu zdecydowanie wystarcza
KSikorski - 2014-08-07, 08:42
Ja bym wstawiał G13BB z jimniego bo:
- Nie trzeba rzeźbić z flanszą jak w przypadku silników vitara/baleno. Silnik pasuje na skrzynię, łapy itp.
- Nie trzeba kombinować z kopułką, aparatem bo ich nie ma.
- Łatwo kupić młody egzemplarz w dobrym stanie. Vitary i Baleno już młodsze nie będą.
yahoo33 - 2014-08-07, 12:05
Silnik z Jimnego jest super rozwiązaniem, śmiga jak szolny (np. w Dużego aucie), ale z 1200 raczej się w budżecie nie zmieści ;)
KSikorski - 2014-08-07, 12:36
http://allegro.pl/silnik-...4457316376.html
Polemizowałbym...
yahoo33 - 2014-08-07, 12:42
KSikorski napisał/a: | http://allegro.pl/silnik-suzuki-baleno-1-3-1997-g13bb-i4457316376.html
Polemizowałbym... |
Aparat idzie w ściane gordziową, wyjścia wody też nie te.
W przypadku wsadzenia silnika z Jimnego 1.3 g13bb, mamy wszystko na miejscu. Poza tym nie mówie o samym słupku ale o cały osprzęcie cięzniko będzie zmieścić się w 1200 PLN.
http://allegro.pl/listing...atch=s0-mt-0718
Mnie swap na baleno wyszedl około 1000-1200 PLN, przy czym musiałem ustrzelić wałek i aparat z vitary 1.6 16v. Przy czym bardziej mi się podoba ordung po swapie jimnego pod maską ;)
egon - 2014-08-07, 12:50
no ale by było najmniej roboty jeżeli chce mieć power
chomik. - 2014-08-07, 13:30
ja polecam Ci albo ten 1,3 SOHC z Jimniego, (taki mamy w Ciapku) tylko jak to silniki 16v trzeba go wyżej kręcić, żeby jechał, bo budzi się gdzieś dopiero od 3500-4000 obrotów
plusy to
praktycznie zero przeróbek, nie licząc wrzucenia instalacji elektrycznej
stosunkowo niska waga, bo jest niewiele cięższy niż oryginalna jednostka w samuraiu
minusy to
jak już napisałem trochę wysoko ułożony moment i moc (ale to moja subiektywna opinia patrząc przez pryzmat jazdy przeprawowej)
albo 1,6 8v z Vitary (taki jest w Żółtasie)
plusy
nisko ułożony moment i moc (ciągnie już od 2000 obrotów), więc jeździ się praktycznie jak dieslem
minusy
jest cięższy od silnika z jimniego (ale znacznie lżejszy od porównywalnej mocy diesli)
trochę więcej przeróbek, bo trzeba przespawać jedną łapę przy ramie i dodać kryzę, ale za to jak będziesz chciał przerzucać komputer pod dach będzie mniej kabelków do przelutowania niż w Jimnim
cenowo, i jeden i drugi w rozsądnej kondycji wyjdzie podobnie. Z doświadczenia i obserwacji wiem, że za niezajechaną jednostkę z osprzętem i wiązkami da się kupić za ok 1500 (oczywiście zdarzają się okazje i kupi się taniej..... choć kupując taniej, nie zawsze musi wyjść taniej na końcu )
oba bez problemu radzą sobie z 33" przy przełożeniach 5,125 w mostach, nawet w bardzo górzystym terenie
i oba na ćwierć mili jadą łeb w łeb
Kulikowski - 2014-08-07, 16:31
airgaston napisał/a: | A dlaczego nie mozesz wsadzic oryginału w dobrym stanie? Wtedy nie masz zadnych przeróbek. Czy na dzień dobry musisz mieć do szkoły 100KM? To jest sięganie lewa reka do prawego ucha |
Ale ja wcale nie mówię że chcę mieć 100 koni :O
nigdzie tego nie napisalem :)
A co do tego silnika, chcę go bo mam 20 km od domu, przywiozę i odrazu zaczynam motać. wolę to niż ściągać z 2 końca polski kurierami jakiś złom.
chomik. napisał/a: | ja polecam Ci albo ten 1,3 SOHC z Jimniego, (taki mamy w Ciapku) tylko jak to silniki 16v trzeba go wyżej kręcić, żeby jechał, bo budzi się gdzieś dopiero od 3500-4000 obrotów
plusy to
praktycznie zero przeróbek, nie licząc wrzucenia instalacji elektrycznej
stosunkowo niska waga, bo jest niewiele cięższy niż oryginalna jednostka w samuraiu
minusy to
jak już napisałem trochę wysoko ułożony moment i moc (ale to moja subiektywna opinia patrząc przez pryzmat jazdy przeprawowej)
albo 1,6 8v z Vitary (taki jest w Żółtasie)
plusy
nisko ułożony moment i moc (ciągnie już od 2000 obrotów), więc jeździ się praktycznie jak dieslem
minusy
jest cięższy od silnika z jimniego (ale znacznie lżejszy od porównywalnej mocy diesli)
trochę więcej przeróbek, bo trzeba przespawać jedną łapę przy ramie i dodać kryzę, ale za to jak będziesz chciał przerzucać komputer pod dach będzie mniej kabelków do przelutowania niż w Jimnim
cenowo, i jeden i drugi w rozsądnej kondycji wyjdzie podobnie. Z doświadczenia i obserwacji wiem, że za niezajechaną jednostkę z osprzętem i wiązkami da się kupić za ok 1500 (oczywiście zdarzają się okazje i kupi się taniej..... choć kupując taniej, nie zawsze musi wyjść taniej na końcu )
oba bez problemu radzą sobie z 33" przy przełożeniach 5,125 w mostach, nawet w bardzo górzystym terenie
i oba na ćwierć mili jadą łeb w łeb |
Autko do jazdy na codzień będzie. najbardziej bym chciał silnik oryginalny, napisałem wyraźnie że chciałbym się zmieścić w 1200 zł za tyle silnika od jimnego nie kupie :)
Nie mam zamiaru stawiać pomnika który nigdy nie będzie jeździl w trudnym terenie, mieszkam na wsi i owszem pomykam sobie po polach lasach ale po takim terenie że nawet nie muszę zapinać przodu :)
Pytanie do was, ten silnik co wam wysłałem od swifta 8v on będzie pasował do skrzyni i elektryki z samuraia ?
egon - 2014-08-07, 17:04
w tym silniku to na dzieńdobry głowica musi być z twojego a nie wiadomo czy twoja jest w dobrym stanie skoro piszesz że coś w nim stuka , pod skrzynię będzie pasował i jeszcze jedno pytałeś czy to gaźnik czy monowtrysk ?
kobzi - 2014-08-07, 20:14
teraz robię generalke silnika (gaźnik seria) i powiem że mieszczę się w 2 tys. - ale musiałem wymienić tłoki na nowe (nadwymiar) i osprzęt (sprzęgło, pompa, rozrząd, uszczelnienia itp) także 1200 zł to szału ni ma na remont
:)
Kulikowski - 2014-08-07, 20:18
kobzi napisał/a: | teraz robię generalke silnika (gaźnik seria) i powiem że mieszczę się w 2 tys. - ale musiałem wymienić tłoki na nowe (nadwymiar) i osprzęt (sprzęgło, pompa, rozrząd, uszczelnienia itp) także 1200 zł to szału ni ma na remont
:) |
A gdzie napisałem że robie remont ? :)
Napisałem że wymieniam silnik.
Skoro ten od swifta nie pasuje to trudno będę szukał od samca gdzieś w okolicy ;)
BTW u mnie stuka panewka raczej ale i tak silnik idzie na złom bo zarznięty jest maksymalnie ;)
chomik. - 2014-08-07, 20:58
jutro spytam kolegi kiedy planuje wymienić silnik u siebie i ile by za niego chciał.
Ma motor w naprawdę niezłej kondycji i w razie czego masz do nas do Wałbrzycha rzut beretem.
radex1 - 2014-08-07, 21:10
CZEEE
JA kolego wymieniłem silnik od swifta 1.3 16v
(jest taki sam jak w jimnim )
maciek111 - 2014-08-07, 23:47
może jakiegoś diesla 1,9 D lub TDI-TD?
Kulikowski - 2014-08-08, 00:08
radex1 napisał/a: | CZEEE
JA kolego wymieniłem silnik od swifta 1.3 16v
(jest taki sam jak w jimnim ) |
Mógłbym też kupić całego swifta 1.3 16v i władować całość, silnik, wiązkę kompa, itp
Skoro taki silnik pasuje do skrzyni to reszte już można dorobić ;)
egon - 2014-08-08, 07:03
w tym silniku będziesz prawdopodobnie musiał ciąć gródź bo zapłon morze nie wejść , moja opinia jest taka dozbieraj parę stówek więcej i kup ten od jimny , jest najmniej przeróbek nie licząc elektryki i pompy paliwa . Ale tak jak pisałem wyżej zadzwoń sobie do Mazura i on ci wszystko powie ,chłop ma naprawdę dużą wiedzę o suzukach i ci doradzi co i jak a dotego handluje częściami
Dmieszcz - 2014-08-08, 15:15
Szanowni,
Znacie może kogoś kto skutecznie wszczepił DOHC z Jimniaka?
Mam przerobioną pod Samuraja skrzynię, kompletny silnik, kompa immo i wszystkie szpeje, ale mechanik poddał się na elektryce i po 3,5 roku powróciłem do starego silnika żeby go wogóle uruchomić.
Teraz oczywiście wiązka jest w strzępach.
Skończyło sie na rdzy na wylot (walka z rudą w temacie maszyny w trakcie prac ) i paru skradzionych częściach
Może jednak da się to zrobić ?
kostuch - 2014-08-08, 19:53
Dmieszcz napisał/a: | Szanowni,
Znacie może kogoś kto skutecznie wszczepił DOHC z Jimniaka?
Mam przerobioną pod Samuraja skrzynię, kompletny silnik, kompa immo i wszystkie szpeje, ale mechanik poddał się na elektryce i po 3,5 roku powróciłem do starego silnika żeby go wogóle uruchomić.
Teraz oczywiście wiązka jest w strzępach.
Skończyło sie na rdzy na wylot (walka z rudą w temacie maszyny w trakcie prac ) i paru skradzionych częściach
Może jednak da się to zrobić ? |
A czym (jakościowo) różni się wiązka takiego silnika od innego SOHC?
Kwestia uważnego połączenia kabelków i tyle.
Mi rzeźba wiązki baleno do samuraia zajęła jakieś dwa tygodnie, ale odpalił od pierwszego zakręcenia. I to bez immo
Dmieszcz - 2014-08-09, 00:44
Nie wiem, z założenia i braku czasu zleciłem temat.
Sam miałem na głowie budowę domu, potem kolejnego potomka itd.
Dla mnie Smurai to raczej hobby niż jedyny środek lokomocji.
Ponoć jednak różnice są. SOHC nie ma przypadkiem monowtrysku?
Hałas - 2014-08-09, 01:26
kostuch napisał/a: |
Mi rzeźba wiązki baleno do samuraia zajęła jakieś dwa tygodnie, ale odpalił od pierwszego zakręcenia. I to bez immo |
Boś cienki bolek.
Ja nie mając pojęcia o prądzie odpaliłem 1.6 8v w (EX gaźnikowcu) w jedną noc.
Chciałem elektrykowi zrobić "dobrze" i zacząłem kastrować takie kable jak elektrycznie sterowanie świateł, później same światła i.. PANIE! to były sekundy a tu ni ma wincy co ciąć!
chomik. - 2014-08-09, 06:22
Dmieszcz napisał/a: | Ponoć jednak różnice są. SOHC nie ma przypadkiem monowtrysku? |
nie, SOHC jest na wielopunktowym
Maror - 2014-08-09, 11:16
DOHC, jak sama nazwa wskazuje różni się od SOHC dwoma wałkami rozrządu i tym że DOHC ma rozrząd na łańcuhu. No chyba że masz silnik z VVT, to może faktycznie wiązka i komputer mogą się bardziej różnić od SOHC.
kostuch - 2014-08-09, 14:07
Hałas napisał/a: | kostuch napisał/a: |
Mi rzeźba wiązki baleno do samuraia zajęła jakieś dwa tygodnie, ale odpalił od pierwszego zakręcenia. I to bez immo |
Boś cienki bolek.
Ja nie mając pojęcia o prądzie odpaliłem 1.6 8v w (EX gaźnikowcu) w jedną noc.
Chciałem elektrykowi zrobić "dobrze" i zacząłem kastrować takie kable jak elektrycznie sterowanie świateł, później same światła i.. PANIE! to były sekundy a tu ni ma wincy co ciąć! |
Wiem, że jestem cienki
Podejrzewam, że wsadzenie tego w samcu wtryskowym zajęło by ci jeszcze przynajmniej przedpołudnie
W gaźnikowcu po prostu nie ma wiązki z którą trzeba się zintegrować. A wiązka 8v w porównaniu do 16v to objętościowo proporcjonalnie do liczby zaworów
Jak to mówią: "nieświadomy nie zdaje sobie sprawy z czychających problemów, więc problemy te się nie pojawiają"
Hałas - 2014-08-10, 20:11
kostuch napisał/a: | "nieświadomy nie zdaje sobie sprawy z czychających problemów, więc problemy te się nie pojawiają" |
Muszę zanotować i częściej się stosować
DUŻY - 2014-08-10, 20:16
Jimny sohc to najszybszy swap do samuraia. Mi zeszło +/-20 roboczogodzin.
Blok silnika jest taki jak w samuraiu, co za tym idzie nie mamy problemów mechanicznych: flansz, spawania łap, fasolkowania etc...
Elektryka... jak miało się wtryskowca to bajka z wiązki jimnego wywala się wszystko oprócz ecu<->silnik i dokleja do samuraiowej. Kable licznik <-> wiązka jimnego są te same oprócz vss w samuraju brązowy z jakimś paskiem w jimnym żółty. Przy odrobinie wysiłku intelektualnego można posklejać bez schematu
Jedyna rzecz jaką trzeba przerobić to linka gazu. Ja użyłem tej z jimnego jednocześnie tuningując pedał gazu - odciąłem górę i wspawałem tą z jimnego.
Całkowity koszt : 1700PLN Można taniej, ale ja miałem jimnego 1km od miejsca zamieszkania i nie kombinowałem, żeby ugrać 100-200zł
Wrażenia z jazdy: silnik żyje na wysokich obrotach. W terenie znacznie lepiej :) Z wrażeń obiektywnych: na sypkim podłożu bez problemu zrywa przyczepność powyżej 3,5tyś obrotów na 3cim biegu (jest blokada, jest drift ). Na 215/75 km2 i seryjnych przełożeniach mamy przelotową koło 100km/h.
Porównanie z 1,6 baleno w mojej opinii: nie ma aż takiej różnicy, żeby aż tyle rzeźbić xD. Jakbym wrzucał coś więcej niż jimny to było by to baleno 1,8 albo is.
Kulikowski - 2014-08-10, 23:01
Dzisiaj zakupiłem silnik we Wrocławiu oryginalny 1,3 samurajowski z autka sprowadzonego z belgi na części jutro przystępuje do pracy ;)
[ Dodano: 2014-08-12, 19:09 ]
Silnik okazał się padłem i poszedł do oddania.
http://olx.pl/oferta/siln...html#f7e9b05f3d dzwoniłem do gościa, silnik jest sprawny, odpala jest to monowtrysk pytanie teraz co trzeba by przełożyć z mojego silnika/dorobić żeby wlazło to do mojego samuraia
fafik - 2014-08-13, 00:45
Kulikowski,też to przerabiałem i już dwa padła leżą w garażu w końcu przeprowadziłem 45min rozmowę z chłopakiem z Poznania i trafiłem igiełke..pcha się i śwista jak prawdziwa suka..
Lexx - 2014-08-13, 01:04
Na pewno trzeba ogarnac kwestie rozdzielacza i zaadoptowac samuraiowy, sprzeglo i kolo moga byc inne, lzejsze, kolektor wydechowy tez pewnie bedzie trzeba podmienic.
stachura44 - 2014-08-13, 06:07
Zapomnialem wczesniej napisac ale z omagi A 2.0 115km tez pasuje do samka znajomy juz od prawie 3 lat z takim jezdzi i mowi ze innego nie chce a zakatowal juz kilka vitar ,bmw 1.8is tylko trzeba do nich spora chlodnice bo na oplowskiej z tylu lubi sie czasem zagrzac
maciek111 - 2014-08-13, 09:46
z frontery może być niezły silnik lub z omegi B 2,0 8V nie do zajechania są te silniki
Kulikowski - 2014-08-13, 16:13
Komputer od samuraia pasował by do tego silnika od swifta ?
maciek111 - 2014-08-13, 20:23
nie :)
0ffroad - 2014-08-14, 19:51
Podłącze się.
Potrzebuje trochę pomocy.
SJ413 miałem oryginalny na gaźniku
Kolejny był diesel 1,6vw i wycięte kable potrzebne do gaźnika
Teraz 1,3 na wtrysku mam też komputer ale bez wtyczek i kabli, czy dam rade jakiś inaczej podłączyć?
Może ktoś umie wskazać z których schematów muszę skorzystać.
Dzięki
Didymos - 2014-08-14, 21:12
Najłatwiej będzie kupić u jakiejś hieny wiązkę elektryczną silnika albo przynajmniej same kostki komputera.
Schematy elektryczne i pinout komputera znajdziesz w suplemencie do manuala dla wersji wtryskowej, do ściągnięcia np. tu.
kostuch - 2014-08-15, 16:52
0ffroad napisał/a: | Podłącze się.
Potrzebuje trochę pomocy.
SJ413 miałem oryginalny na gaźniku
Kolejny był diesel 1,6vw i wycięte kable potrzebne do gaźnika
Teraz 1,3 na wtrysku mam też komputer ale bez wtyczek i kabli, czy dam rade jakiś inaczej podłączyć?
Może ktoś umie wskazać z których schematów muszę skorzystać.
Dzięki |
Wtyczki do komputera samuraiowego powinienem mieć, ale będziesz miał problem z resztą wtyczek - każda praktycznie jest inna i dedykowana do konkretnego czujnika.
slavok - 2014-08-15, 20:21
a kawałek wiązki z wtyczką do wtryskowego licznika Ci nie zalega?
kostuch - 2014-08-15, 20:42
slavok napisał/a: | a kawałek wiązki z wtyczką do wtryskowego licznika Ci nie zalega? |
Tam są dwie wtyczki. O którą chodzi?
Zalega mi cała wiązka od gaźnikowca. Z tego co pamiętam, wtyczki do zegarów były podobne...
Chyba że się mylę
Kulikowski - 2014-08-16, 01:17
Panowie, silnik wstawiłem oryginalny tzn G13B (wcześniej miałem G13Ba) i problem w tym że przełożyłem swój zapłon i teraz muszę go ustawić (iskra jest, świece podłączone w kolejności) i kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać
Odpaliłem szatana, zostało mi tylko pozakładać graty wymienić oleje i filtr i można ruszać oczywiście narazie po bezdrożach bo dalej nie mogę zabrać się za to prawko
|
|