|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Opony i Felgi - Opony K2 czy Puma Mt
Gołąb4x4 - 2014-11-06, 18:04 Temat postu: Opony K2 czy Puma Mt Która opona lepsza w teren?
Gumy Pumy? ---> http://terenoweopony.pl/p...-3027144293.jpg
czy gumy K2 ---> http://www.eopony4x4.pl/media/terenowe/k2.jpg
nie piszcie mi Simexy. Chciałbym opinii o tych 2 typach bieżnika.
P.S
Chcę jeździć 60% w terenie 40% po czarnym
DUŻY - 2014-11-06, 18:21
jeżdżę na k2. Dopóki niema melasy dopóty jadą. Wolno się dokopują do dna i praktycznie nie oczyszczają. Piasek robią bardzo dobrze.
Gołąb4x4 - 2014-11-06, 18:25
melasy?
DUŻY - 2014-11-06, 21:27
melasa = bagno
Gołąb4x4 - 2014-11-06, 21:51
No spoko
A Pumy opony ktoś używał?
jakieś jeszcze opinie?
Didymos - 2014-11-06, 22:01
Mam w partolu opony z takim bieżnikiem jak ta puma, tylko oryginalne yokohamy, w piachu robią bardzo dobrze (szerokość 12,5" ), w błocie lepiej od bfg, ale gorzej od simexowatych, mają pewną wadę - na wstecznym się momentalnie zalepiają i tracą trakcję, to opony tylko do jazdy w przód
Gołąb4x4 - 2014-11-06, 22:07
a przewidujesz w samuraiu cofać? przecież to jedzie
A tak na poważnie to dzięki za naświetlenie sprawy Didymos,
casuper - 2014-11-12, 23:08
Didymos napisał/a: | Mam w partolu opony z takim bieżnikiem jak ta puma, tylko oryginalne yokohamy, w piachu robią bardzo dobrze (szerokość 12,5" ), w błocie lepiej od bfg, ale gorzej od simexowatych, mają pewną wadę - na wstecznym się momentalnie zalepiają i tracą trakcję, to opony tylko do jazdy w przód |
Mam fedimy w Galloperze o takim biezniku 31x10,5 i potwierdzam do tylu to nie robia one wcale.
Do przodu lepsze niz kumho kl71, bfg mt i coopery. Nawet zima sie dalo jezdzic guma fajna byla.
Ale paczalem dla kolegi bo mu sie podobaly z jakiejs dziwnej firmy to wykonanie bylo kupiaste.
Gołąb4x4 - 2014-11-13, 06:43
A co byście polecili do jazdy 60% w terenie a reszte po czarnym?
moziembl - 2014-11-14, 22:39
A jaki teren ?
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 07:57
moziembl, taki jak na rajdach, czyli błoto, woda a czasem piach
moziembl - 2014-11-15, 09:54
No to niestety pozostają simexy, ja mam sahary i niestety w błocie one nie robią tak dobrze ja Simexy. szybko się zaklejają. moje porównanie opiera się na podjazdówkach na których niestety ja utykam a simexy przejeżdżają, wiem że dochodzi czynnik ludzki ale róznice są wyraźne. Sahary są za to bardzo fajne na piachu. W necie spotkałem się z opiniami że siemex nr1 na drugim miejscu własnie sahary, później BFG. BFG to opona wyprawowa bardziej jest takim kompromisem miedzy agresywnością terenowąi szosową oponą. Tyle moja opinia
Lexx - 2014-11-15, 10:00
Dokladnie tak, na ostatnim pay & play byl samiec z zaspawanym mostem na saharach co prawda nieco mniejszych zla na moscie sie akurat nie wieszal i tam gdzie ja przejechalem on utykal, popna sie zaklejala glina i trzeba bylo go wyciagac, w takiej samej sytuacji byl jeden jimny, puki byly jakies kamienie w glinie czy tam jawalki galezi spoko dawal rade ale w momencie gdy wpadl w swoisty kit dalej nie pojechal.
Wniosek jest prosty, nie mozna miec wszystkiego albo mozna miec 2 komplety opon (:
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 19:07
Ok. Ale spotkałem się z opinią że bieżnik pumy to nr. 2 po simexach w błoto
Lexx - 2014-11-15, 19:18
To wszystko sa bardziej lub mniej obiektywne opinie uzytkownikow.
Czy to numer 2? Szczerze watpie ze robi to lepiej niz bogger czy mudzilla albo jakis super swamper.
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 19:20
A jak wygląda jazda na Simach po asfalcie?
moziembl - 2014-11-15, 19:21
No to własnie ja tak pisałem, ja je nazywam sahary, w rzeczywistości to jest bieżnik Yokohama Geolandar M/T+
Dany44 - 2014-11-15, 19:58
Gołąb4x4 napisał/a: | A jak wygląda jazda na Simach po asfalcie? |
wygląda tak jak by ktoś bombowcem lądował obok Ciebie na ulicy - jeśli chodzi o doznania dźwiękowe
a jeśli chodzi o jazdę to bardziej trzęsie budą tak jak byś jechał po tarce - czuć uderzenie każdego klocka z bieżnika o asfalt.
moziembl a ja ten rodzaj opon po prostu nazywam Yokohamy - miałem je u siebie i na piasku robią lepiej od simexów a w błocie gorzej od simexów, za to na asfaldzie są cichsze i płynniej się toczą.
[ Dodano: 2014-11-15, 20:13 ]
Gołąb4x4 napisał/a: | A co byście polecili do jazdy 60% w terenie a reszte po czarnym? |
zależy od częstotliwości jazdy i specyfiki używania samochodu.
jeżeli auto będziesz używał niezbyt często do zabawy - czyli 40% dojazd po czarnym do bagienka, żwirowni i resztę 60% po bagienku i żwirowni - to polecam simexy
jeżeli auto ma być używane często i regularnie do pracy i rekreacyjnie - czyli 40% dojazd po czarnym do lasu, nad rzekę itp. i resztę 60% po lesie, łące, bagienku, żwirowni - to polecam bieżnik Yokohamy.
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 21:17
Niezłe porównanie Dany44, odnośnie tych simexów
Dzięki chłopaki za wylewną odpowiedź
A macie pojęcie o tych gumach K2? one są też jako gumy BFG
Maror - 2014-11-15, 22:05
Gołąb4x4 napisał/a: | Niezłe porównanie Dany44, odnośnie tych simexów
Dzięki chłopaki za wylewną odpowiedź
A macie pojęcie o tych gumach K2? one są też jako gumy BFG |
Jak dla mnie te K2 (czyli kopie BGF MT2) to strasznie przereklamowane gumy. One się chyba jedynie nadają na wyprawy i do tego żeby ładnie wyglądał biały napis Ja na Twoim miejscu bym wybrał właśnie te Pumy, chyba najlepiej się nadają dla Ciebie
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 22:07
Maror,
Oglądałem dziś twojego sama chyba z każdej strony
I te Twoje "kółka" robią piorunujące wrażenie
Maror - 2014-11-15, 22:57
Gołąb4x4 napisał/a: | Maror,
Oglądałem dziś twojego sama chyba z każdej strony
I te Twoje "kółka" robią piorunujące wrażenie |
A dziękuję, dziękuję. Mogę z ręką na sercu polecić każdemu te Silverstony, ja jestem z nich bardzo zadowolony Jeśli byś się zdecydował na Simex'a jednak to najmniejsze Sivery są chyba 235 więc warto rozważyć
Gołąb4x4 - 2014-11-15, 23:32
Maror, dzięki. A powiedz czy ty jeździsz nim czasem po czarnym na tych simach?
Dany44, a na jakich ty gumach latasz aktualnie?
[ Dodano: 2014-11-16, 15:24 ]
A ma ktoś wiedzę na temat tego bieżnika? --> http://opony-4x4.pl/wp-co...r-4-180x240.jpg
jakieś opinie?
DUŻY - 2014-11-16, 17:21
i tak skończysz na simexie.. i tak na minimum 31 cali... pytanie jest tylko kiedy.
Jak na razie nie chcesz motać w napędach bierz km2 215/75. pasuje bez cięcia a i silnik ogarnia. Rok oblatasz i zdecydujesz co dalej.
Jak masz kasę to pakuj od razu simexa 31" odwrócone trójkąty dystanse lift wycinka.. 5.125 i minimum 1 blokada. Pakiet ten możesz poszerzyć o 4.16 i wymianę pieca. Potem na deser spring, klatka i araba.
Reasumując albo zostań przy oryginale i małe MT typu KM2. Albo od razu na grubo opcja 2. Wszystkie inne opcje to wyrzucanie kasy na doprowadzanie do stanu chwilowego, który i tak ulegnie zmianie.
Lexx - 2014-11-16, 17:38
Kopia Boggera, http://www.intercotire.com/tires.php?id=13 podobno bardzo dobra na blebokie bagna torfowiska itd. gorzej trzyma na boki niz simex ale zapewne bedzi etak samo glosnia i kielska na szosie (:
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 17:40
DUŻY napisał/a: |
Jak masz kasę to pakuj od razu simexa 31" odwrócone trójkąty dystanse lift wycinka.. 5.125 i minimum 1 blokada. Pakiet ten możesz poszerzyć o 4.16 i wymianę pieca. Potem na deser spring, klatka i araba. |
Tylko ja liczę się z tym że muszę jeździć trochę po czarnym i szukam opon które będą robiły wmiarę w terenie ale nie będą nie wiadomo jak hałasowały na czarnym. Jeśli chodzi o klatke to nie mam zamiaru samiego w niej zamykać.
Powiedz mi tylko na czym polegają felgi na odwróconych trójkątach?
[ Dodano: 2014-11-16, 17:42 ]
Lexx,
Dzięki. To sam nie wiem w jakie gumy go uzbroić...
Dany44 - 2014-11-16, 17:51
Gołąb4x4 napisał/a: | Tylko ja liczę się z tym że muszę jeździć trochę po czarnym i szukam opon które będą robiły wmiarę w terenie ale nie będą nie wiadomo jak hałasowały na czarnym. Jeśli chodzi o klatke to nie mam zamiaru samiego w niej zamykać.
Powiedz mi tylko na czym polegają felgi na odwróconych trójkątach?
Dzięki. To sam nie wiem w jakie gumy go uzbroić... |
Moim zdaniem ta dyskusja to jest rozbijaniem się o ułamki ostatecznie o pojedyncze procenty.... na plus lub na minus wybieranych opon.
Z tego co napisałeś to ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by dla Ciebie kupno tych z bieżnikiem Yokohama.
Odwrócone trójkąty to po prostu zwykłe felgi trójkąty tylko przykręcone na odwrót..... ich konstrukcja to umożliwia ponieważ mają całkiem proste czoła tarczy koła przylegające do bębna hamulcowego i przez to da się je przykręcić na dwa sposoby. Pierwszy - czyli tradycyjnie i drugi - na odwrót z większym odsadzeniem.
opcja druga daje ten minus, że wentyl do pompowania wypada wtedy os strony mostu..... ale da radę zaspawać otwór po wentylu i wywiercenie nowego po właściwej stronie.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 19:37
Dany44 napisał/a: |
Moim zdaniem ta dyskusja to jest rozbijaniem się o ułamki ostatecznie o pojedyncze procenty.... na plus lub na minus wybieranych opon.
Z tego co napisałeś to ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by dla Ciebie kupno tych z bieżnikiem Yokohama. |
Ale ten bieżnik Yokohamy jak już chłopaki napisali zakleja się od razu gdy cofamy i dlatego został wyparty z miejsca 1 na drugie (jeśli chodzi o opony do jazdy w teren.) Ale pewnie będzie stanowił dla mnie dobrą alternatywę ponieważ będę musiał czasem hasać po czarnym
Z tego co wyczytałem są średnio głośne na asfalcie więc skoro producent tak pisze to chyba tragedii nie będzie...
SamNaSamZSam - 2014-11-16, 19:57
Gołąb, ale tu nie ma dobrego wyboru. Każda opona pomiędzy simex - szosówka będzie kompromisem. W tym temacie napisane zostało już wszystko moim zdaniem, reszta w Twoich skłonnościach do kompromisów. Jeśli chcesz być trochę w ciąży to weźmiesz Saharę, a jeśli chcesz zajść świadomie w 100% to weźmiesz dwa komplety kół na czarne i w teren. Każda inna opcja zawsze będzie kompromisem.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 20:51
Okej. A tak z własnych doświadczeń to Simex mocno się ściera na czarnym?
Zawias - 2014-11-16, 20:56
Nie ma samochodu i opon do wszystkiego.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 21:04
Po tym filmie ---> https://www.youtube.com/watch?v=bCQAbCpbTzk widać co to znaczy simex.
Żółty sami jest na saharach a zielony na simach.
Zawias - 2014-11-16, 21:14
Można na simexach jeździć po czarnym-tylko po co .Są poza tym dość głośne.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 21:21
Wiem że są głośne.
A po co?
1. Auto po lifcie i przerobione wizualnie głupio wygląda na szosowych oponach.
2. Też ta kwestia że nie zawsze jest się wstanie zmieniać przed/po każdym rajdzie opony.
Pozostaje więc zakupić albo 2 komplety opon terenowych albo jakiś jeden bieżnik nie na 100% jak już pisał SamNaSamZSam,
Zawias - 2014-11-16, 21:28
Z tego co wiem to SAM nie jeździ ostro w terenie.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 21:31
SamNaSamZSam napisał/a: | Każda opona pomiędzy simex - szosówka będzie kompromisem. W tym temacie napisane zostało już wszystko moim zdaniem, reszta w Twoich skłonnościach do kompromisów. Jeśli chcesz być trochę w ciąży to weźmiesz Saharę, a jeśli chcesz zajść świadomie w 100% to weźmiesz dwa komplety kół na czarne i w teren. Każda inna opcja zawsze będzie kompromisem. |
SamNaSamZSam - 2014-11-16, 21:39
Pewnie, że nie jeżdżę w ogóle w terenie. Ale dostałeś już tyle cennych podpowiedzi od kolegów, że tak po prawdzie to nie wiem co tutaj jeszcze roztrząsać... podejmij no w końcu decyzję chłopie i ciesz się jazdą.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 21:41
SamNaSamZSam,
Pomyślę i podejmę ale bardzo prawdopodobne że skończy się dwoma kompletami
kostuch - 2014-11-16, 22:29
Gołąb4x4 napisał/a: |
Pomyślę i podejmę ale bardzo prawdopodobne że skończy się dwoma kompletami |
Jak nie masz ciśnienia na robienie wyników na srajdach, to odpuść sobie simeksowe opony.
Kup coś ala yokohama geolandar i ciesz się życiem. Resztę kasy wyrzuć w błoto (czyli wydaj na suzukę)
Jeździłem wiele lat na bieżniku yoko i było ok.
Jak jest megalagier, to simex/silver jeszcze ci się pomoże głębiej zakopać. Na piaskowym podłożu lepiej już robią szosówki...
Teraz mam silverstony i leżą w garażu a jeżdżę na AT bo większość czasu auto niestety jest na asfalcie i szkoda bieżnika.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 22:32
kostuch, A masz jakieś pojęcie o oponach K2?
[ Dodano: 2014-11-16, 22:36 ]
A jakieś zdanie na temat tego bieżnika --> http://opony-4x4.pl/zdjec...ay%20MT%202.JPG ?
Wczoraj na targach miało go bardzo dużo samochodów i dlatego mnie zainteresował
Zawias - 2014-11-16, 22:39
Każde zdanie będzie subiektywne.
kostuch - 2014-11-16, 22:43
Gołąb4x4 napisał/a: | kostuch, A masz jakieś pojęcie o oponach K2?
[ Dodano: 2014-11-16, 22:36 ]
A jakieś zdanie na temat tego bieżnika --> http://opony-4x4.pl/zdjec...ay%20MT%202.JPG ?
Wczoraj na targach miało go bardzo dużo samochodów i dlatego mnie zainteresował |
Bieżnik jak bieżnik - uniwersalny MT.
Przypadkiem zupełnie mam teraz założone podobne - Bridgestone Dueler. Da się na nich jeździć w warunkach "ogólnoterenowych"...
Jak już tu ktoś zauważył - kup cokolwiek na co cię stać i ci się podoba. Niepotrzebnie próbujesz rozbić problem na atomy.
Lexx - 2014-11-16, 22:43
Mialem 28'', jezdzilem troche, dawaly rade ale szalu nie bylo gdyz tez to jest jakis tam kompromis.
Zawias - 2014-11-16, 22:45
O oponach są trzy strony na Forum. Czytania na tydzień.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 22:47
ok dzięki za wszystkie odp.
Coś muszę pomyśleć ale Simy na razie odpadają
Lexx - 2014-11-16, 22:48
http://www.col-llantas.co...corpion-mud.jpg
takie mamy teraz w disco i sa spoko, na zalozenie czekaja juz
http://www.carid.com/imag...-roadian-mt.jpg
Scorpiony smigaja juz 2 lata i dalej sie trzymaja.
Taka alternatywa dla Ciebie jak juz patrzysz szerzej.
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 22:50
Lexx, To zdaj relację kiedyś jak się te Nexeny sprawują w terenie.
A tak btw. bieżnik taki jak te nexena jest dostępny w polsce?
Lexx - 2014-11-16, 22:51
Zakladali bedziemy gdzies za miesiac jak felgi sie ogarnie ale dam znac co i jak, tyle ze dosco smiga raczej w lightowym terenie zaden hardcore madafaka extreme (:
Gołąb4x4 - 2014-11-16, 22:53
No spoko
[ Dodano: 2014-11-16, 23:06 ]
Zawias, trochę więcej optymizmu
Zawias - 2014-11-17, 00:43
Jestem optymistą dlatego jeżdżę samuraiem.
Gołąb4x4 - 2014-11-22, 15:46
Miał ktoś styczność z tymi Federalami --> http://www.offroaders.com...lcouragiamt.jpg i ma pojęcie czy to głośne na czarnym?
Maror - 2014-11-22, 17:30
Znajomy ma takie 33' w Patrolu, jechałem jego autem i są na pewno cichsze od Simex'ow Ogólnie bardzo je sobie chwali.
Gołąb4x4 - 2014-11-22, 17:31
Maror, A mówił coś o tym jak sobie radzą w terenie?
Maror - 2014-11-22, 18:30
Mówił że bardzo dobrze, choć znając troszeczkę przesadza. Ale widziałem je w akcji na tym Parchu i dawały rade w błocie i glinie.
Gołąb4x4 - 2014-11-22, 18:49
Na są opisane jako samooczyszczające się więc to już im daje duży plus. Dzięki Maror, za odpowiedź.
[ Dodano: 2014-11-22, 18:55 ]
Na tym filmie robotę robią
https://www.youtube.com/watch?v=TaSdgJILHuQ
kostuch - 2014-11-22, 19:45
Gołąb4x4 napisał/a: | Na są opisane jako samooczyszczające się więc to już im daje duży plus. Dzięki Maror, za odpowiedź.
[ Dodano: 2014-11-22, 18:55 ]
Na tym filmie robotę robią
https://www.youtube.com/watch?v=TaSdgJILHuQ |
Człowieku... gdzie ty znajdujesz takie opisy jak samooczyszczające opony?
Równie dobrze mogli napisać że np opona posiada unikalny torusowy przekrój zapewniający znakomite właściwości toczne.
Ten "teren" z filmu się objeżdża na dowolnych parszywych ATkach.
Powtarzam - kup cokolwiek i ciesz się jazdą.
moziembl - 2014-11-22, 20:22
Jej bieżnik jest podobny do Simexa tylko brakuje mu tylko żeby zewnętrzne kostki wystawały trochę za obry i przypominały takie łopatki jak w Simexie, więc będzie robił podobnie, oczyszczał się podobnie choć trochę mu pewnie będzie brakowało do Szumexa. Ciekawe jak ze ścieralnością.
Poza tym Kostuch podsumował, nic dodać nic ująć
Gołąb4x4 - 2014-11-22, 21:18
SamNaSamZSam - 2014-11-22, 22:06
kostuch napisał/a: | Ten "teren" z filmu się objeżdża na dowolnych parszywych ATkach. |
Potwierdzam, jako posiadacz parszywych AT-ków; może tylko bez tego ostatniego błotka, gdzie i ten Jimny się zassał za pierwszym razem ;)
Gołąb4x4 - 2014-11-22, 22:42
No dobra. Dzięki za odpowiedzi i pomoc
|
|