|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - skrzynia samurai diesel XUD9
SamNaSamZSam - 2012-09-26, 16:06 Temat postu: skrzynia samurai diesel XUD9 Ahoj,
temat dla potomności bo wydaje się, że wspólnymi siłami przetarliśmy zupełnie nowy szlak w całym internecie :D
Pierwsze primo: wszystkie informacje poniżej pochodzą od kolegi "Willy", do którego trafiłem poprzez adres mailowy poznan4x4@onet.pl znaleziony w archiwum allegro przez kolegę Dawida77. Kolega Willy nie tylko cierpliwie odpowiadał na kolejne moje maile, ale równie entuzjastycznie zgodził się na publikację tego na forum. Panowie - bardzo dziękuję!
A teraz do rzeczy:
1. Do samuraia 1.9 td z silnikiem PSU pasuje skrzynia od benzynowego 1.3
2. Jedyna różnica to wałek (ośka na którą zakłada się łapkę do linki sprzęgła) ktory wypycha łożysko oporowe (to trzeba ze starej skrzyni przelozyc od 1.9) generalnie roboty na 1 godzinkę, a jeśli starej skrzyni nie ma to nawet ten walek z silnika 1.3 da się przerobić.
3. Kosz sprzęgła w skrzyni jest taki sam, tylko taki pół kosz jest przykręcany do silnika i tu jest różnica. Półkosz przy demontażu zostaje na silniku (i zdaje się, że do niego montowany jest rozrusznik - ale to już mój domysł)
Suzuki Poland twardo twierdzi, że skrzynia z benzyny pasować nie będzie bo są różne obudowy i różne wały (o wałach to już wiem, patrz mój inny temat), a ta obudowa to może właśnie ten półkosz. Zadałem pytanie jeszcze o przełożenia w skrzyniach 1.9 i 1.3 i czekam cierpliwie na odpowiedź Suzuki.
Być może zaryzykuję zatem i zakupię skrzynię z benzyniaka i udam się do zaprzyjaźnionego warsztatu by słowa przekuć w czyn :)
Jak się pojawi coś nowego w temacie z pewnością uzupełnię.
Dawid77 - 2012-10-02, 22:21 Temat postu: Re: skrzynia samurai diesel XUD9
SamNaSamZSam napisał/a: |
3. Kosz sprzęgła w skrzyni jest taki sam, tylko taki pół kosz jest przykręcany do silnika i tu jest różnica. Półkosz przy demontażu zostaje na silniku (i zdaje się, że do niego montowany jest rozrusznik - ale to już mój domysł)
|
jaki półkosz przy silniku ? tak wygląda skrzynia z benzyniaka http://imageshack.us/phot...2649473502.jpg/ i górna połowa kosza zejdzie razem z górną połową skrzyni (tak jak jest zaznaczone), więc raczej nie ma możliwości przełożenia tej górnej części bo nasza skrzynia oryginalna się chyba nie rozpoławia poziomo , więc nie zmienisz rozrusznika na drugą stronę
bo przy skrzyni z poldolota 1.9d kosz sprzęgłowy jest cały przykręcany do skrzyni http://imageshack.us/phot...2671133045.jpg/
bo w polonezie jest ten sam blok silnika DHU jak w naszych sukach , tylko w poldku miał pompę boscha a u nas jest lucasa , więc jak jest blok taki sam to kosz z poldka musi pasować
SamNaSamZSam - 2012-10-03, 11:30
Hmm ja ten półkosz to sobie w tej drugiej płaszczyznie wyobrażąłem. Nie że w poziomie tylko że pomiędzy skrzynią a silnikiem jest jeszcze kawałek obudowy. Skoro wał między skrzynią a reduktorem jest jakieś 15cm krótszy to znaczy że sama skrzynia jest cofnięta o te 15cm, a biorąc pod uwagę fakt że gabaryty komory silnika i położenie grodzi jest chyba takie samo jak w benzynie i dieslu to ten półkosz by był właśnie takim czymś :)
Podkreślam, że to tylko moja wyobraźnia. Niemniej KSikorski w innym wątku też potwierdza, że skrzynie są takie same.
Dawid77 - 2012-10-03, 13:30
trzeba kupić skrzynie od benzyny i wyjąć tą od diesla i wtedy będzie wszystko jasne i coś się na pewno z nich zmota
choć pewnie prościej będzie z poldka założyć i jakoś połączyć skrzynie z wałem
albert - 2012-10-03, 20:21
gumowy przegub od polska
Kazuya - 2012-10-04, 15:41
Witam.
Niestety tym razem ja zrezygnowałem z mechanika jak usłyszałem cenę za naprawę(ponad 2k i ponad miesiąc czekania), więc ją zabrałem.
Udało mi się zrobić parę fotek dla potomności.
Moja oferta odnośnie kupna używanej skrzyni nadal aktualna.
Daję linki do zdjęć pojedynczo:
http://www.fotosik.pl/pok...ab7ec1a6c5.html
http://www.fotosik.pl/pok...921b160db0.html
http://www.fotosik.pl/pok...01491d67b1.html
http://www.fotosik.pl/pok...dbf04e95cf.html
http://www.fotosik.pl/pok...066dd71997.html
http://www.fotosik.pl/pok...c3f5f731b2.html
http://www.fotosik.pl/pok...375ccf7e21.html
http://www.fotosik.pl/pok...4637130d6f.html
http://www.fotosik.pl/pok...66f5eadf6c.html
http://www.fotosik.pl/pok...df2aab8e15.html
SamNaSamZSam - 2012-10-04, 15:56
Kolega Kazuya w "giełdzie" dał foty skrzyni. Na moje lajkonickie oko (i szczęście głupiego) to faktycznie wygląda na to samo co benzin :)
Jak się wpisze w googlu numer skrzyni z fot Kazui to wyskakuje ogłoszenie ze skrzynią do benzyniaka z 88r. :) aaaaa! podjarałem się, bo może skończą się moje wibrodoznania jak podmienię skrzynię :D
kostuch - 2012-10-05, 10:53
Kazuya,
A nie możesz po prostu kupić skrzyni od samuraia benzynowego i ją założyć? Za 250zł kupisz kompletną.
Jeżeli przełożenia są takie same, to mam taką skrzynię w puzzlach - może po prostu wystarczy przełożyć te koła (albo całe wałki), które ci się rozsypały i będzie dobrze.
Kazuya - 2012-10-05, 13:02
Taki pomysł też mi przyszedł do głowy, ale nie do końca jestem pewien ,czy to się uda, tym bardziej że ja nie znam się na tym.
Na razie szukam gotowej, a jak nie znajdę to będę kombinował co dalej.
Dawid77 - 2012-10-05, 14:59
to jest ta dokładka do kosza sprzęgłowego http://imageshack.us/phot...3/s7301853.jpg/ przykręcana do skrzyni z benzyniaka i do niej mocuje się rozrusznik
SamNaSamZSam - 2012-10-05, 15:24
czyli mamy praktyczne potwierdzenie teorii, że skrzynie są takie same?
Dawid77 - 2012-10-05, 16:53
tak , skrzynie są takie same , wystarczy kupić skrzynie od benzyny i z tej wyjętej od diesla odkręcić tą dokładkę do kosza i zakręcić ją do tej kupionej skrzyni , i dla pewności poprawnego działania sprzęgła lepiej przełożyć wycisk sprzęgła z dźwignią i łożyskiem oporowym z tej starej skrzyni , i łapę skrzyni też przekręcić ze starej , no i sprzęgło z dociskiem oczywiście dieslowskie
Kazuya - 2012-10-07, 20:39
Kurcze super wiadomość. Zaraz będę się rozglądał za skrzynią od benzyniaka.
Michal982 - 2012-10-09, 18:39
Widzę, że nie jestem jedyną osobą której w Suzie z sercem diesla zaczyna sypać się skrzynia. Chyba wiek i bezlitosny dla podzespołów silnik diesla robią swoje. Całe szczęście ze skrzynia z benzyny pasuje, rozumiem ze musi to być skrzynia 5 z Santany? A może ze starszych wersji 413 też podpasuje.
Pozdrawiam
Dawid77 - 2012-10-09, 22:48
a ja myślałem że przez zmianę pompy silnik mi skrzynie rozwala , a tu widzę że się wszystkim po kolei sypią skrzynie
Michal982 napisał/a: | bezlitosny dla podzespołów silnik diesla robi swoje |
ten oryginalny silnik jest taki muł że by nawet muchy nie skrzywdził
ps. kolejna osoba będzie zmieniać pompę i dla porównania przejechaliśmy się jego i moim samcem , i jego samcem pod testową górkę na dwójce ledwo wyjechaliśmy a moim na trójce wylecieliśmy bez problemu i gdyby nie siadające sprzęgło u mnie to i bym czwórkę mógł wrzucić
Tanto - 2012-10-10, 01:39
Tak dokładniej to co tym skrzyniom się dzieje?
Kwestia druga - jak już macie/będziecie mieli porozbierane skrzynie to poróbcie zdjęcia, pomierzcie tą dokładkę do kosza sprzęgłowego. Te zdjęcia które widziałem nie do końca oddają 'skalę problemu'
SamNaSamZSam - 2012-10-10, 09:49
Moja - pada synchronizator 2; 1 w sumie też nie bardzo mogę wrzucać jak fura jedzie ale to już jakoś mnie nie boli, a na 4 przy obrotach 1 300 -1 500 dostaje takich wibracji, że wszystko co nie jest skręcone na sztywno wpada w stan nieważkości i fruwa swobodnie po kabinie. I tego już od dłuższego czasu zdzierżyć nie mogę. Co ciekawe jak nawalę na kipę drewna albo budowlanki i samu jest dobrze obciążony to ten efekt nie występuje.
Eliminowałem po kolej pozostałe "wibrogenne" przypadłości i została mi ta skrzynia jako podejrzany nr 1
Co prawda sama skrzynia też była już rozkładana i przeglądana, ale pod kątem luzów na łożyskach i łożyska były ok prócz tego na wałku sprzęgłowym. Ale mi się zdaje, że poprzedni użytkownik nie dbał o olej - a nawet może jeździł trochę bez i się jakiś wałek wytarł i łapie luz nie tyle na łożysku samym co gdzieś może w obudowie. W reduktorze też był kłopot właśnie z wytartym wałkiem, ale tutaj dobra robota Slavoka wykluczyła sam reduktor z listy podejrzanych.
Zawias - 2012-10-10, 17:17
Ja też się długo naszukałem zanim nie podniosłem na kanale.Włączyłem 1 bieg i okazało się,że tylny wał miał lekkie bicie .Musiałem na coś najechać.
Michal982 - 2012-10-10, 18:38
Ja jeszcze swojej skrzyni nie rozbierałem bo da się jeszcze normalnie jeździć problem natomiast zaczyna się jeżeli chce sobie poszaleć w terenie bo nie mogę zredukować z trójki na dwójkę. Muszę lewarek zmiany biegów przesunąć do przodu tak jak bym chciał włożyć jedynką a potem gwałtownie do dołu i to jedyny sposób żeby zredukować bieg. Co dziwne wszystkie biegi do góry wchodzą bez problemu. Ktoś nawet wspominał mi kiedyś, że przy lewarku zmiany biegów jest jakaś śruba M6 która czasami lubi się odkręcić albo nawet ściąć i to może być przyczyną.
SamNaSamZSam - 2012-10-10, 22:44
Zawias napisał/a: | Ja też się długo naszukałem zanim nie podniosłem na kanale.Włączyłem 1 bieg i okazało się,że tylny wał miał lekkie bicie .Musiałem na coś najechać. |
Jeździłem kolejno bez wałów - najpierw z samym tylnym, przód zupełnie zdemontowany. Później z samym przednim, tylny zupełnie zdemontowany i efekt był ten sam więc wały wykluczyłem w ten sposób.
Co do 2 biegu mam tak samo jak kolega wyżej. Z tym że czasem jest tak że nawet po redukcji z trójki nie mogę dać wajchy do przodu jakby na jedynkę i dopiero na dwójkę. Czasem to nawet trochę niebezpieczne się robi jak mam się np. szybciej zebrać ze skrzyżowania a tu najpierw trza się ze skrzynią posiłować. Tak jak mówiłem, moja skrzynia już była rozbierana i reanimowana - nie wiele pomogło.
Kazuya - 2012-10-26, 18:39
No, nadszedł ten piękny dzień i znów mogę smigać swoim Samurajem.
Kupiłem na Allegro skrzynię biegów za 250 PLN z wysyłka od benzyniaka i zawiozłem do mechanika. Po drobnych problemach z zamocowaniem(później postaram się wyjaśnić o co chodziło), autko śmiga aż miło. Przełożenia biegów są te same i oprócz tego że chodzi ciszej to nie zauważyłbym różnicy.
Także teoria o tym, że do diesla i benzyny idą różne skrzynie biegów można włożyć między bajki. Przypomnę tylko, że posiadam Samuraja z silnikiem diesla Peugeota 1905 ccm o mocy 46 kW z 2000 roku.
A jak sobie przypomnę ile chcieli ze mnie zedrzeć za naprawę skrzyni to mi do dziś włos się jeży i drobne w kieszeni mi się nie zgadzają
Oczywiście podziękowania należą się wszystkim, którzy pomogli mi na tym forum.
SamNaSamZSam - 2012-10-27, 09:43
fajnie że udało się usunąć problem i to w mniejszych pieniądzach niż się wydawało na starcie. Ja cierpliwie czekam na swoją skrzynię i może jeszcze przed zimą też podmienię. pozdro i również dzięki za szereg cennych informacji
Smol007 - 2012-10-27, 22:20
niewiem czy ja dobrze rozumiem ;D
ale jesli skrzynia z benzyny pasuje do tego silnika
to teoretycznie do 1,9td ( 90 koni) wyjętego z peżota tez bedzie pasowała ...
jesli tak jest to po co stosowac jakies głupie flansze i montowac silnik vw ....
Dawid77 - 2012-10-27, 23:10
silniki diesla z puga montowany w suce jest połączony ze skrzynią też za pomocą flanszy ( http://imageshack.us/phot...3/s7301853.jpg/ ) i bez niej nie połączysz silnika ze skrzynią bo do flanszy montujesz rozrusznik a on musi być po drugiej stronie
a bez flanszy powinna spasować skrzynia z poldolota bo silnik ma też z puga ( http://imageshack.us/phot...1e99979gen.jpg/ ) trzeba tylko wał zmacherować o tak ( http://imageshack.us/phot...08a439dgen.jpg/ , http://imageshack.us/phot...1691204gen.jpg/ ) no i łape dorobić ( http://imageshack.us/phot...233cee6gen.jpg/ - fotki by Albert ) więc i tak uważam że to jest pikuś w porównaniu z zabawą w silnik VW
Smol007 - 2012-10-28, 07:57
szczerze mówiac to taka sama robota
przy vw łapy i flansze kupujesz , najwiecej zabawy przy przewodach z wodą , a przy polonezie łapy musisz robic i jeszcze z wałem sie bawić
juz myslalem ze zmienie vw na peżota bez zadnej flanszy ze skrzynia samuraia ;D
amplexus - 2013-02-08, 02:25 Temat postu: 1.9 td Psa silnik 99rok brak synchronizacji jedynki wiem , że dwa tematy-ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi..
Padł mi synchronizator w jedynce, co lepiej i taniej:D
wyjąć, naprawić?jaki koszt?
wymienić na inną?ale od czego będzie pasować?od 1.3? bo od 1.9 TD samurai-a będzie mega ciężko znaleźć..
Dzięki!
Pozdro
SamNaSamZSam - 2013-02-08, 07:42
skrzynia ta sama co w benzynie 1.3
Potrek - 2013-02-10, 21:56
Skrzynia w 1,9 td jest inna ma inne przełożenia. Sami diesel na skrzyni benzyny jest wolniejszy na poszczególnych biegach. Synchronizator pierwszego biegu jest taki sam jak dwójki i kosztuje ok. 300 zł
SamNaSamZSam - 2013-02-10, 22:06
Potrek napisał/a: | Skrzynia w 1,9 td jest inna ma inne przełożenia. Sami diesel na skrzyni benzyny jest wolniejszy na poszczególnych biegach. Synchronizator pierwszego biegu jest taki sam jak dwójki i kosztuje ok. 300 zł |
Skąd masz to info?
Potrek - 2013-02-10, 22:49
Przerobiłem to u siebie
Miałem padnięte synchronizatory i postanowiłem założyć benzyne.
Może do terenu będzie to komuś odpowiadać że sami ma krótsze i silniejsze biegi ale mi nie.
Wróciłem do diesla bo auto na benzynie ogólnie jeździło wolniej o 20 km/h.
SamNaSamZSam - 2013-02-10, 22:58
to ciekawą rzecz mówisz kolego, bo od jednego kolegi handlującego częściami od Samuraia i z Suzuki Motor Poland mam info że skrzynie są takie same, nie różnią się przełożeniami. Różnią się jedynie takim dodatkowym kołnierzem który jest dołożony w dieslu i do którego montuje się rozrusznik.
Masz jakieś foty swojej skrzyni?
U mnie licznik na oponach 205/70 przy 2500 obrotów pokazuje 70 km/h. Diesel od PSA.
Potrek - 2013-02-11, 00:07
Nie mam obrotów w samim, nie mam też powodów do ściemniania miałem obie skrzynie w tym samym aucie ...
i była różnica jakby nie było to po co miałbym ją wyciągać jakby były takie same ??
[ Dodano: 2013-02-11, 00:12 ]
Co do kołnierza masz racje. Zdjęc nie posiadam ale skrzynie różnią się delikatnie długością i skrzynia diesla ma przymocowany ciężarek wyważający.
amplexus - 2013-02-11, 01:52
A ile taki mechanik powinien zawołac zaa naprawe?400-700+czesci?400 w wypadku przekladki?
SamNaSamZSam - 2013-02-11, 08:13
Potrek napisał/a: | Nie mam obrotów w samim, nie mam też powodów do ściemniania miałem obie skrzynie w tym samym aucie ...
i była różnica jakby nie było to po co miałbym ją wyciągać jakby były takie same ??
[ Dodano: 2013-02-11, 00:12 ]
Co do kołnierza masz racje. Zdjęc nie posiadam ale skrzynie różnią się delikatnie długością i skrzynia diesla ma przymocowany ciężarek wyważający. |
Luuuz kolego, nie o ściemnianie mi chodzi tylko o to, że z tym silnikiem jest nas więcej na tym forum i dotychczas żyliśmy w przeświadczeniu że skrzynie są takie same. Niedawno nabyłem nawet skrzynię 1.3 na podmianę latem bo w mojej właśnie dwójeczka słabo wchodzi i sama skrzynia ma jakieś wibracje dziwne. A jesteś pewny, że masz oryginalną skrzynię Samuraiową i nie była motana np. o poldka albo innego diesla?
A ten ciężarek to gdzie to coś się znajduje?
Nie czuj się proszę atakowany - pojawił się nowy istotny wątek - i chcę go dobrze przebadać i tyle.
Potrek - 2013-02-12, 14:02
Spoko
Ciężarek jest przed lewarkiem na górnej stronie skrzyni. Mi nie wchodziła 1 i 2.
Teraz jest w porządku tylko tak jak Ty mówisz pojawiły się wibracje na 4 przy 55km/h na innych biegach też przy odpowiadających im prędkościach.
Na 3 przy 45km/h a na 5 przy 65km/h.
Jakby ktoś rozwiązał ten problem to byłbym wdzięczny.
Dodam że wibracje pojawiają się również na postoju jak dodaje gazu.
Łożyska w skrzyni wymienione i poduszka pod skrzynią. myśle że nie jest to do wyeliminowania ale jak juz piszemy to postanowiłem wspomnieć
Wymieniłem 4 synchronizatory a wsteczny przełożyłem na 5 bieg bo są takie same.
Cały remont z częściami i robocizną 1700zł
[ Dodano: 2013-02-12, 14:04 ]
ps. skrzynia jest oryginalna
SamNaSamZSam - 2013-02-12, 15:03
Kolego dziękuję za dodatkowe informacje. Co Ty na to żebym poprosił Salvoka o wycięcie naszych postów z dyskusją o skrzyni do XUD9 i przeniesienie ich do tematu: http://samurai.org.pl/vie...skrzynia+diesel
Przy okazji czy czytałeś tamten wątek? W 6 poście kolega wkleił kilka zdjęć wyjętej skrzyni z XUD9 - czy mógłbyś zaznaczyć na nich ten ciężarek? W garażu mam wyjętą skrzynię benzyniaka obadałbym organoleptycznie czy takie coś znajduje się na tej skrzyni czy nie bardzo.
Kurcze 1700,00 zł za regenerację skrzyni to zupełnie mi się nie uśmiecha i do tego te wibracje które w tej chwili mnie denerwują i jak widać naprawa samej skrzyni nie usunęła ich w 100% więc to może nie skrzynia...
Dzięki raz jeszcze za głos w dyskusji - pomęczę jeszcze raz Suzuki Motor Poland żeby podali szczegóły przełożeń dla benzyny i diesla może definitywnie problem się rozwiąże.
Potrek - 2013-02-12, 15:46
Skrzynia benzyny nie ma ciężarka. Taka jest między nimi różnica na pierwszy rzut oka.
Tylko tak sobie teraz myśle że skoro wszyscy (XUD9) mamy te wibracje to może właśnie ten ciężarek ... co Wy na to
benzyna, którą miałem w samim miała głośne łożyska ale nie przenosiła wibracji.
Jak założyłem skrzynie diesla z powrotem auto jeżdziło płynniej i szybciej ale te wibracje dzwonią całą budą tak jak piszecie ...
[ Dodano: 2013-02-12, 15:48 ]
Wątek należało by przenieść wybaczcie nie czytałem tego o skrzyni wcześniejszego
[ Dodano: 2013-02-12, 15:55 ]
Tak jak mówie dla niektórych różnice w prędkości jazdy tych dwóch skrzyń będą niezauważalne. Jednak dla mnie jazda po czarnym na skrzyni z benzyny była bez sensu.
Wyobraźcie sobie jak by ta jazda wyglądała po zmotaniu pompy od puga nie nadążyłbym zmieniać biegów
Ale to jest tylko moje zdanie.
Do terenu benzyna się nadaje jak najbardziej, przynajmniej nie ma wibracji
[ Dodano: 2013-02-12, 16:00 ]
Ten ciężarek jest w miejscu strzałki położonej najbliżej lewarka zmiany biegów. http://imageshack.us/phot...2649473502.jpg/
SamNaSamZSam - 2013-02-12, 16:44
czy to chodzi o ten dzyndzel? http://img441.imageshack....krzyniaxud9.jpg Na tej fotce jest oryginalna skrzynia wyjęta z diesla XUD9.
Hałas - 2013-02-12, 16:51
eeee pany a to nie czasem odpowietrznik
SamNaSamZSam - 2013-02-12, 16:52
Hałas napisał/a: | :shock: eeee pany a to nie czasem odpowietrznik |
no właśnie nie potrafię zlokalizować tego ciężarka stąd błądzę po fotkach. Ale widzę że dokładnie to samo jest na focie z benzyniaka...
Potrek - 2013-02-12, 16:54
W takim razie może tylko 99' mają ciężarek bo na twojej go nie ma
Hałas - 2013-02-12, 17:02
Już wiem gdzie może być problem:
Cytat: | Ten ciężarek jest w miejscu strzałki położonej najbliżej lewarka zmiany biegów. |
Czyli, że na fotce tego ciężarka niema
SamNaSamZSam - 2013-02-12, 21:13
Hałas napisał/a: | Już wiem gdzie może być problem:
Cytat: | Ten ciężarek jest w miejscu strzałki położonej najbliżej lewarka zmiany biegów. |
Czyli, że na fotce tego ciężarka niema |
Kolega wkleił foto skrzyni z benzyny więc na tamtej focie miało prawa nie być ciężarka w miejscu strzałki. Dlatego ja wkleiłem foto skrzyni dislowej z XUD9 gdzie ten ciężarek już powinien być. Sama koncepcja ciężarka na obudowie dość ciekawa, bo jak on miałby "wyważać" skrzynię? Może doważać, żeby cięższa była i lepiej w łapach leżała? Może to jakaś była twórczość byłego właściciela samuraia, albo z tej skrzyni co ja wkleiłem zdjęcie ten ciężarek odpadł.
No historia co najmniej ciekawa, skrzynie na fotach benzyna i diesel wyglądają identycznie. Ciekawe czy środek też taki sam, bo to intrygujące bardzo. No i kurde zwątpiłem w mój zakup skrzynki 1.3 jako remedium na te wibracje...
Potrek - 2013-02-13, 00:28
Ciężarka nie da się nie zauważyć jeżeli jest. Wymiary to ok. 10X15X7 cm
SamNaSamZSam - 2013-02-18, 15:24
kolego, ten temat nie daje mi spać po nocach a możesz podać mniej więcej szacunkową prędkość przelotową na czarnym jaką masz na liczniku na tej skrzyni dieslowej? Wiem, że nie masz obrotomierza, ale u mnie na przykład zakres 2,5 tys. obrotów jest wyraźniej bardziej komfortowy niż wszystko co powyżej więc zakładam, że możesz mieć podobne odczucia i możesz jakoś oszacować tę prędkość "komfortową".
Jeszcze jakbyś podał rozmiar opon to byłoby super.
Co do krótkości przełożeń na które się skarżyłeś w "benzynie" to ja mam ten "problem" od nowości. Podobnie kiedyś kolega Dawid77 pisał, że biegi są bardzo krótkie więc może jednak w naszych furach siedzi benzynowa skrzynia w oryginale.
Wiem, że to trochę błądzenie we mgle, ale próbuję znaleźć jakiś punkt zaczepienia. Suzuki MP milczy, w serwisówka elektroniczna (dziękuję Yenko) nie łyka mojego VINu i też nic nie chce powiedzieć o skrzyni i tak jak nie ma się czego nawet chwycić za bardzo...
edit: czy na benzynowej skrzyni miałeś te wibracje?
Hałas - 2013-02-18, 15:46
Domyślam się, że samuraia nowego w salonie nie kupiłeś, a więc poprzedni właściciel mógł już z jakiegoś powodu wymienić skrzynie.
Swoją drogą mógłbyś podrzucić wspomnianą serwisówkę?
SamNaSamZSam - 2013-02-18, 15:49
Hałas napisał/a: | Domyślam się, że samuraia nowego w salonie nie kupiłeś, a więc poprzedni właściciel mógł już z jakiegoś powodu wymienić skrzynie. |
No tak, ten argument może działać w obydwie strony, albo ja jeżdżę na benzynie od "nowości" albo kolega miał wstawioną inną skrzynię :) W tym temacie są fotki skrzyni wyjętej z diesla i wygląda tak samo jak benzyna, nie posiada ciężarka itp. Jest też głos kolegi handlującego zawodowo częściami do Samuraia twierdzący, że skrzynie są takie same. Ale wciąż nie ma pewności bo po drugiej stronie jest Suzuki MP które enigmatycznie stwierdziło że skrzynie nie będą pasować, przy czym ten argument odpadł po ustaleniu, że w dieslu jest jeszcze taki kołnierz i głos kolegi który miał wyjętą skrzynię, mówi że się inaczej zachowuje i inaczej wygląda. A ja bym tylko chciał wiedzieć czy podmiana diesla na benzynę będzie plug and play.
Hałas napisał/a: | Swoją drogą mógłbyś podrzucić wspomnianą serwisówkę? |
Nie posiadam. Info pozyskałem dzięki uprzejmości kolegi Yenko.
Potrek - 2013-02-19, 17:56
Opony 215/75R15
Na "oryginalnej" skrzyni biegi mam bardzo długieeeeeeeeee
na 1 zanim wbije 2 to mógłbym papierosa odpalić
dlatego myślę że po zmocie z pompą biegi będą w porządku
sokratesb - 2013-02-19, 18:02
To przy ilu wbijasz 5?
Potrek - 2013-02-19, 19:45
Piątkę jak ciągnie to przy 70 a jak jest z górki to przy 60 km/h
SamNaSamZSam - 2013-02-19, 23:01
to nic nie rozumiem :) skoro jedynka taka długa... a piątkę wrzucasz tak jak ja przy 60/70 km/h to może ta długa jedynka to nie sprawa skrzyni tylko silnika, wysilony albo zamulony stąd wrażenie że jest długa jedynka. Ja mam jedynkę ultrakrótką i ładnie się wkręca silnik.
Zresztą tak chyba nie złapiemy wspólnego języka bo zbyt dużo zależy od naszych subiektywnych odczuć. Kruca chyba będzie trzeba organoleptycznie, na żywym organizmie zbadać temat jak będzie skrzynia podmieniana.
A jeszcze kolego powiedz proszę czy te wibracje miałeś też na skrzyni benzynowej?
slavok - 2013-02-20, 14:15
"jedynka" w dieslach jest zazwyczaj dość krótka, wynika to po części z małego zakresu prędkości obrotowych silnika, zauważcie, że diesle kręcą się do 5 tyś 6 to już max a biegi zazwyczaj zmienia się przy 3-4tyś, natomiast benzynowy silnik w suzukach rozkręca się pod 8tyś obr/min
SamNaSamZSam - 2013-02-20, 14:24
4 tysi mój obrotomierz nie widział :D Biegi zmieniam w okolicach 1,5 chyba, że lecę już na piątce albo wyprzedzam skutery to muszę podżyłować do tych 2,5k
Nie wiem kurde co jest z tymi skrzyniami, ASO olewa mnie ciepłym moczem, Suzuki MP jak kiedyś reagowało błyskawicznie tak teraz też nic nie chce powiedzieć, skrzynia benzynowa czeka w garażu na przekładkę, a ja zamiast spać spokojnie rozkminiam, że może jednak w seryjnym rynsztunku mój Samcio jeździł kiedyś szybciej bo czarnych szosach...
slavok - 2013-02-20, 14:36
Najprościej to by było sprawdzić te przełożenia mając skrzynia na stole ;) wrzucasz dany bieg i kręcisz jednym wałkiem (sprzęgłowym) jednocześnie licząc obroty z drugiej strony skrzyni.
SamNaSamZSam - 2013-02-20, 14:45
no tak tylko dla kogoś dla kogo vacuum to podciśnienie sterujące turbiną to taki zabieg to tydzień z życia Samusia, a do roboty codziennie wozić mnie powinien. A i tak gwarancji nie ma, że dobrze to wszystko poskładam później. Chyba że... jest jakaś opcja (teraz uwaga, proszę się nie śmiać bo głośno myślę) przeliczenia obrotów skrzyni bez zrzucania z samochodu. Rozumiem, że na jednym wyjściu jest wał który idzie do reduktora i tutaj z obserwacją chyba nie byłoby kłopotu, tylko jak zakręcić wałkiem sprzęgłowym bez demontażu skrzyni czy nawet sprzęgła...??
Jakieś pomysły macie Panowie?
edit: ooo ooo pojawiła się skrzynia dieslowa na allegro http://allegro.pl/suzuki-...3044744073.html i to u Pana, który raz już mi uchylał rąbka tajemnicy skrzyń benzyna/diesel. Napisałem zapytanie z prośbą o fotki i czy jakoś może dałoby radę obczaić czy przełożenia się różnią. Poczekamy, zobaczymy...
kostuch - 2013-02-20, 15:45
SamNaSamZSam napisał/a: | , tylko jak zakręcić wałkiem sprzęgłowym bez demontażu skrzyni czy nawet sprzęgła...??
Jakieś pomysły macie Panowie?
|
Normalnie. Bierzesz klucz (chyba 24), zakładasz na nakrętkę koła pasowego i obracasz. Warto wykręcić świece bo się spocisz
Albo rozrusznikiem.
SamNaSamZSam - 2013-02-20, 16:16
Dziękuję wszystkim za konstruktywne pomysły :)
kostuch napisał/a: |
Normalnie. Bierzesz klucz (chyba 24), zakładasz na nakrętkę koła pasowego i obracasz. Warto wykręcić świece bo się spocisz
Albo rozrusznikiem. |
Pytam bo nie wiem :) czy to że mam świece żarowe a nie klasyczne to też ma znaczenie? Mam diesla.
Rozumiem że przełożenie koła pasowego na wałek sprzęgłowy jest 1:1 czyli jeden obrót kołem pasowym = jeden obrót wałkiem sprzęgłowym, tak? a pewnie jak będę chciał zakręcić rozrusznikiem to już jakieś przełożenie jest. Bo sobie myślę, że mogę kręcić rozrusznikiem "ze stacyjki" jak nie wklepię kodu do immo to nie puści paliwa i nie zapali. Tylko to by pewnie też trzeba było koło pasowe obserwować ile obrotów zrobiło. Co Wy na to?
edit: szacun również dla kolegi z aukcji z allegro - już odpisał. Rozbierali skrzynie od DIESLA i benzyny, przekładali kilka sztuk i nigdy nie zauważyli różnicy w "uzębieniu" czy przełożeniach. Ale kolega zaznacza, że zawsze były to skrzynie z DIESLA bez turbo czyli jak mniemam z silnika Renaulta.
Zatem wracam do czarnej dupy z wizją tlącego się światełka przy jej ujściu. Tylko cały misterny plan może pójść w pizdu jak się okaże że faktycznie ktoś już kiedyś podmienił mi skrzynię i od "nowości" jeżdżę na benzynowej :)
Hałas - 2013-02-20, 16:35
Kręcąc za koło pasowe na samym dole kręcisz wałem korbowym, który jest połączony przez sprzęgło ze skrzynią (wałkiem sprzęgłowym) (czyli 1:1)
Nie wiem jak rozrusznik szybko kręci ale tak jak pisałeś da radę (1 osoba kręci rozrusznikiem a dwie drugie (:mrgreen:) liczą obroty na wale/kole.
Nie zapomnij tylko wrzucić luzu na reduktorze!
Oczywiście obroty liczysz na wale między reduktorem a skrzynią.
Potrek - 2013-02-22, 18:26
SamNaSamZSam ty masz seryjne 63KM ?
W skrzyni z benzyny jeśli dobrze pamiętam to nie było drgań ale były szumy na łożyskach.
Może zle się rozumiemy ... bo ja jestem świadom, że mam długie biegi ze względu na słaby silnik, który nie ma siły rozpędzic Samca
SamNaSamZSam - 2013-02-23, 08:51
tak mam całkowicie seryjnego PSA bez żadnych modów. Pompa Lucas-owa.
airgaston - 2013-11-02, 22:16
Sam zaoszczędze Ci kręcenia wałami i liczenia
Rozwiązania zagadki znajduje się w instrukcji obsługi turbo diesla. np tu http://allegro.pl/samurai...3623915652.html
Skrzynie diesla i turbo diesla są identyczne ale benzyna nie, jeśli chodzi o przelożenia.
Zresztą ze względu na max obroty diesla 4000-4500 i benzyny 6000-6500 nie mogą być takie same.
Są różne przełożenia.
i tak
diesel/turbo diesel.......................benzyna 1.3
1bieg...... 3,400............................3,652
2bieg...... 1,813............................1,947
3bieg...... 1,325............................1,423
4bieg...... 1,000............................1,000
5bieg...... 0,805............................0,864
wsteczny- 3,227............................3,466
Przełozenia przekładni głównej są identyczne 3,416
voile
SamNaSamZSam - 2013-11-02, 23:07
Nooo brawo Jasiu! I prawda była, że tak powiem na wyciągnięcie ręki... w manualu!!!
airgaston napisał/a: |
Zresztą ze względu na max obroty diesla 4000-4500 i benzyny 6000-6500 nie mogą być takie same.
|
Dotychczas lud nieoświecony, ze mną na czele wierzył, że różnicę o której piszesz niwelowały inne przełożenia w mostach.
airgaston napisał/a: | Przełozenia przekładni głównej są identyczne 3,416 |
a co za przełożenie bo jak nie kumaty z mechaniki, a biegów już mi brakło w skrzyni :D
EDIT: hmm mam oryginalny manual, nawet w języku oryginału mojego koromysła i nie ma ani słowa o przełożeniach, są tylko prędkości na poszczególnych biegach. Czuję się wydymany :D Masz dostęp do tego manuala z allegro?
airgaston - 2013-11-02, 23:43
SamNaSamZSam napisał/a: | Masz dostęp do tego manuala z allegro? |
Mam go za całe 50zyla. Jak znajde chwile to go zeskanuje. Jest po polsku i do modeli 98 - 2003 czyli benzyna1.3wtrysk 1.9TD PSA i 1870cm3 Renault
Na jednej z ostatnich stron jest porównanie danych technicznych bardzo szczególowo.
yenko - 2013-11-02, 23:45
Co to za manual ? Cały czy tylko jakiś wybrany rozdział ?
airgaston - 2013-11-02, 23:47
A tak na chłopski rozum jak coś się kręci wolniej to zeby jechało tak samo to musi być inne przełożenie. To jest oczywiste ze diesel ze skrzynią benzyny będzie wolniejszy ale mocniejszy ale znowu benzyna ze skrzynią diesla będzie szybsza ........................................... ale słabsza
SamNaSamZSam - 2013-11-02, 23:48
To trzeba dać cynka Sławkowi, żeby gdzieś podkleił ten temat z przełożeniami dieslowej skrzyni. Kurcze to teraz spać nie będę mógł wiedząc, że mam "szybszą" skrzynię w kartonie zamiast na samochodzie :D
Ale za to mogę asfalt zwijać pod gimnazjum :P
airgaston - 2013-11-03, 00:00
yenko napisał/a: | Co to za manual ? Cały czy tylko jakiś wybrany rozdział ? |
To jest zwykła instrukcja obslugi do samuraja bodajże SJ 419 czyli też Santana. Na końcowce są dane techniczne zlożone w 3 czy 4 kolumnach dotyczące poszczegółnych silników i modeli (long i zwykly) to kilka stron. Poskanuje jak mi dzieciaki dadzą chwile wolnego.
sokratesb - 2013-11-03, 00:03
SamNaSamZSam napisał/a: | To trzeba dać cynka Sławkowi, żeby gdzieś podkleił ten temat z przełożeniami dieslowej skrzyni. Kurcze to teraz spać nie będę mógł wiedząc, że mam "szybszą" skrzynię w kartonie zamiast na samochodzie :D
Ale za to mogę asfalt zwijać pod gimnazjum :P |
Wydaje mi się, że nie ma aż takiej różnicy, żeby to tak wyczuć. Poza tym niestety nie jest to korzystne za bardzo, bo na piątym biegu przełożenia prawie się nie różnią, z kolei na pierwszych gdzie bardziej niż prędkość przydałaby się moc, już tak.
Czy może się mylę?
airgaston - 2013-11-03, 00:15
No i tak jest. Diesel ma wiekszy moment obrotowy i jest wolniejszy więc sobie radzi z mniejszym przelożeniem. Benzyna jest slabsza (moment obrotowy) i musi szybciej kręcić aby bylo to samo. 2000 obrotow różnicy to 30% to sporo. Zobacz w rowerze 2 zabki więcej na przerzutce a jak inaczej się kręci pedałami
SamNaSamZSam - 2013-11-03, 00:20
Borys chyba mówi o samych przełożeniach w skrzyni. Wkleiłem do xls i wyszło mi niecałe 7% szybciej na skrzyni dieslowej chyba dla wszystkich biegów. Pewnie, że szału nie będzie ale jakby Ci się chciało w wolnej chwili zerknąć w moje odczucia na gorąco po zamianie skrzyń to pisałem tam, że jakoś inaczej się jedzie :)
Potrek - 2014-01-05, 19:15
Przerobiłem obie skrzynki. Wróciłem jednak do diesla (było za wolno w benzynie )http://samurai.org.pl/templates/unMods/images/ranks/icon/icon6.gif
SamNaSamZSam - 2014-01-05, 20:15
Jak wrócę do diesla to dokonam pomiarów empirycznych i doznań kierownika :)
airgaston - 2014-01-06, 17:59
Sam instrukcja nie klamie przyspieszysz
droidboo - 2014-01-29, 21:31
airgaston napisał/a: | Sam zaoszczędze Ci kręcenia wałami i liczenia
Rozwiązania zagadki znajduje się w instrukcji obsługi turbo diesla. np tu http://allegro.pl/samurai...3623915652.html
Skrzynie diesla i turbo diesla są identyczne ale benzyna nie, jeśli chodzi o przelożenia.
Zresztą ze względu na max obroty diesla 4000-4500 i benzyny 6000-6500 nie mogą być takie same.
Są różne przełożenia.
i tak
diesel/turbo diesel.......................benzyna 1.3
1bieg...... 3,400............................3,652
2bieg...... 1,813............................1,947
3bieg...... 1,325............................1,423
4bieg...... 1,000............................1,000
5bieg...... 0,805............................0,864
wsteczny- 3,227............................3,466
Przełozenia przekładni głównej są identyczne 3,416
voile |
Od którego roku benzyna ma 3,416 w mostach? W pierwszych samuraiach było 3,7 a w sj-tach 3,9 chyba...
[ Dodano: 2014-01-29, 21:53 ]
Ja u siebie też z początku tak zrobiłem, dokładnie taki sam wałek mi wyszedł. Niestety rozwiązanie to w wykonaniu polskiej fabryki jest tragiczne; coś co ma centrować jest mimośrodowe... Jeżeli ktoś chciałby włożyć skrzynię i w ten sposób ją połączyć odradzam. U siebie zrobiłem taki patent jak na fotkach, co prawda jeszcze nie przetestowane, ale jestem dobrej myśli.
fota 1 Wał oczywiście z kompensacją długości :)
fota 2
fota 3
airgaston - 2014-01-29, 22:46
droidboo napisał/a: |
Od którego roku benzyna ma 3,416 w mostach? W pierwszych samuraiach było 3,1 a w sj-tach 3,9 chyba...
|
Instrukcja dotyczy modeli od 98roku do 2003r
droidboo - 2014-01-29, 23:02
Uuueee, to jeszcze szybsze dyfry dali w benzynie... ciekawe po co. Jeździłem kiedyś na 5.125 na 29" oponach wtryskowym 1.3 i dla mnie była rewelacja. Fakt, że 100km/h było jakieś 3700obr, ale na co dzień do jeżdżenia, to było dużo przyjemniej. Teraz do tego mojego 1.9td na niecałych 32" kupiłem 4, 875 ale dopiero wiosna będę składał i testował a póki co będę testował silnik na 3, 71.
airgaston - 2014-01-29, 23:24
Co rok to prorok
Rok dochodzilismy do tego że przelożenia skrzyni turbo diesla sa inne niż benzyny. Info ścisle tajne nie wiedzieć czemu?
droidboo - 2014-01-30, 00:21
No w końcu aby zgłębić wiedzę tajemną długo trzeba się zgłębiać
airgaston - 2014-02-22, 22:58
I żeby tak naocznie udowodnić inność dieslowskiej skrzyni biegów popełniłem parę fotek skrzyni w moim autku i zakupionej od Amplexusa też od TD. Ciężarek czy inne ustrojstwo jest przykręcone jak byk, czego w benzynie nie ma
tak jest to widoczne po zdjęciu wajchy zmiany biegów.
to co to jest - wie ktoś?
SamNaSamZSam - 2014-02-23, 10:46
airgaston napisał/a: | to co to jest - wie ktoś? |
No ale o co chodzi? To co zaznaczyłeś to właśnie ten dokręcany pod lewarek ciężarek :)
airgaston - 2014-02-23, 11:06
no właśnie to nie jest ciężarek, bo to coś pod tą blachą jest na gumowej poduszce i do czego to służy?
SamNaSamZSam - 2014-02-23, 11:19
Airgastonie to jest ciężarek :) na gumowej poduszce jest właśnie przymocowany ciężarek :D
Porównaj sobie foto skrzyni powyżej i jak masz ten otwór na lewarek zmiany biegów to do niego jest przykręcona ta blacha z ciężarkiem na gumowej poduszce.
airgaston - 2014-02-23, 11:22
A w jakim celu toto tam wisi?
SamNaSamZSam - 2014-02-23, 11:25
W teorii ponoć ma minimalizować drgania i "wyważać" lepiej skrzynię. W praktyce jeżdżę od roku ze skrzynią benzynową na którą ów ciężarek nie pasuje bo odpowietrznik wychodzi w innym miejscu niż na dieslowej obudowie i różnic nie odczuwam. Trudno jednoznacznie stwierdzić co konstruktor miał na myśli.
querly - 2017-04-20, 19:56
SamNaSamZSam, dalej śmigasz na skrzyni z benzyny ??
Objawy u mnie to jedynka i dwójka np przy redukcji nie chcą wejść , ale przykładowo redukcja z 3 na 2 z lekkim dodaniem gazu i wchodzi ... A i wibracje na 4 też są .
Szukać skrzyni od benzyny czy kombinować coś z tą ? Co proponujecie ??
SamNaSamZSam - 2017-04-20, 21:37
jeżdżę nadal na benzynie. Czy szukać czy kombinować - jedno nie wyklucza drugiego. Wrzuć na auto jakąś sprawną benzynę, a później się będziesz martwić co zrobić ze starym gratem (możesz sprzedać ją mi na przykład :D)
querly - 2017-04-21, 15:39
Duża różnica jest między tymi dwoma skrzyniami jesli chodzi o te przełożenia ? Znośna ?? Jak ci się jezdzi na niej ?
SamNaSamZSam - 2017-04-21, 21:25
różnica niezauważalna, pomijając różnicę fundamentalną, że ta z benzyny była sprawna i nie musiałem wajchować nerwowo przy każdej redukcji po kilka razy. Jeździ mi się dobrze. Gdyby nie jeździło mi się dobrze to bym podmienił gdyż dieslową wyremontował mi kolega Slavok i od x lat leży w szopie kręcona wiertarką co jakiś czas żeby olej rozbryzgać tylko w środku. Postanowiłem że zamienię je na powrót jak skończy się sprzęgło albo będzie inna okazja ku temu.
querly - 2018-05-24, 13:05
Rozjaśniłby ktoś bardzie temat skrzyni od poldka ?? Dorwałem za grosze taka skrzynie , wymaga parę modyfikacji z tego co wiem tylko dokładnie jakich ( fajnie jakby ktoś zdjęcia miał ) . I jeszcze pytanie czy sprzęgło ze starej podejdzie czy trzeba od poldka ?
stachura44 - 2018-05-24, 15:28
skrzynia pasuje tylko z diesla . te montowane do bezyny maja inne dzwony. jak masz z diesla z tego co pamietam to nic nie trzeba przerabiac .
querly - 2018-05-26, 18:15
Mam z diesla , ktoś mi coś mowił że wymaga przerobienia wału łączącego i ze poduszke trzeba przerobic ? To prawda czy pasuje bez przeróbek ?? Jeszcze jest sprawa w jakim stanie mam tą skrzynie od poldka ale zobaczymy
stachura44 - 2018-05-27, 08:40
wal musisz zrobić z kawałka wału z poloneza i samuraja. poduszka też jest inna i trzeba trochę podpore przerobić .
querly - 2019-12-26, 12:30
Jestem w trakcie przymiarek skrzyni od poloneza ale coś mi nie pasuje w niej . Bez tego dystansu co jest żeby połączyć TD ze skrzynia oryginalną nie chce całkiem wejść skrzynia poloneza . Z tym dystansem wygląda ze ładnie siada ale znów jest dziwnie przekrzywiona w prawo ... Czy może koło zamachowe tez trzeba od poloneza żeby siadło bez tego dystansu ??
Druga sprawa sprzęgło musi byc całe od poloneza czy tylko tarcza a docisk stary ?
O mocowaniu skrzyni i wale wiem ze trzeba przerobić .
|
|