Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - EGR - zasłaniać czy nie?

atkin1 - 2013-04-12, 18:05
Temat postu: EGR - zasłaniać czy nie?
Zasłoniłem EGR-a kawałkiem blaszki z puszki po coli. Efekt widoczny od razu, auto zdecydowanie płynniej przyśpiesza, wystarczy delikatniej operować gazem. Na pierwszy rzut oka widać same plusy tego rozwiązania.
Po wklepaniu tematu do googla widać, że opinie są podzielone, nawet negatywne, ale to w odniesieniu do nowszych aut. I stąd ten temat, jakie Wasze opinie, zasłaniać, czy nie? Czy mogą wystąpić później jakieś negatywne skutki tego rozwiązania itp?

A co do samego EGR-a to w środku było pełno czarnego syfu.

corny - 2013-04-12, 19:00

moze rozwiń temat w czym ten EGR zaslepiasz ...
atkin1 - 2013-04-12, 19:14

jak "w czym"? Cały zaworek przykręcony jest na 2 śruby i po ich wykręceniu w miejsce pomiędzy EGR-em, a resztą (to czego się nie odkręca) dałem blaszkę, aby zaślepić przepływ spalin
Lexx - 2013-04-12, 19:14

Chyba chodzi o silnik
corny - 2013-04-12, 19:38

Lexx napisał/a:
Chyba chodzi o silnik
:idea:
robercik - 2013-04-12, 20:06

egr - rekulcylator spalin w klekocie:) smiało mozesz zaslepic. wymyslili to zeby miescic sie w poszczególnych normach euro czy to 4 a potem 5. jedynie co to wyskskuje bład kompa po jakims czasie . :)
yahoo33 - 2013-04-12, 20:10

robercik napisał/a:
egr - rekulcylator spalin w klekocie:) smiało mozesz zaslepic. wymyslili to zeby miescic sie w poszczególnych normach euro czy to 4 a potem 5. jedynie co to wyskskuje bład kompa po jakims czasie . :)


EGR jak padanie to nikt tego nawet nie naprawia (nawet ASO) tylko kasują błąd i wyłączają tę opcje.
Tak przynajmniej w Fordach to wygląda, a wiadomo że "Ford gówno wart" ;)

lopes1987 - 2013-04-12, 21:10

Pany a tak z polskiego na nasze co to ten EGR i gdzie to jest w samcu????

[ Dodano: 2013-04-12, 21:25 ]
Już wiem gdzie to. a co daje demontaż tego plusy i minusy???

atkin1 - 2013-04-12, 21:32

ja mam '96 r. na jednopunkcie i mam egr'a. Podejrzewam, ze w starszych rocznikach, a na pewno w gaźnikach nie montowali tego cuda. Można go znaleźć od strony grodzi silnika po środku, pod kopułką od aparatu zapłonowego, od góry wchodzi wtyczka z dwoma kabelkami.
Z minusów doczytałem, ze po zaślepieniu wzrasta temperatura spalin...(?) i wolniej się nagrzewa (?).
Nie wiem jak zaślepienie wpłynie na spalanie, teoretycznie powinno być mniejsze bo po pierwszej jeździe widzę, że nie muszę wysoko kręcić silnika żeby przyśpieszać

[ Dodano: 2013-04-12, 21:33 ]
[ Dodano: 2013-04-12, 21:25 ]
Już wiem gdzie to. a co daje demontaż tego plusy i minusy???[/quote]

nie demontaż tylko zaślepienie :-D

Lexx - 2013-04-12, 21:37

Az pojde zerknac pod maske
lopes1987 - 2013-04-12, 21:41

Ja mam 91r. na wtrysku i jest z taką zieloną naklejką bodajże denso. Atkin1 mówiłeś że było w środku dużo syfu, da się to jakoś wyczyścić,czyszczenie zwiększyło by przepływ spalin.
Lexx - 2013-04-12, 21:43

Poczekam na rozwoj sytuacji z czystej ciekawosci ;]
lopes1987 - 2013-04-12, 21:46

Ja też Lexx. Jesli nie miało by to faktycznie skutków ubocznych to fajnie by było zyskać troche dynamiki w naszych ogromnych silnikach;-)
Lexx - 2013-04-12, 21:49

Mi sie wydaje ze tu nie chodzi o Denso, predzej to co jest pod nim na kolektorze ale tez w to powatpiewam bo gdzie to ma kontakt ze spalinami ??
lopes1987 - 2013-04-12, 21:51

wrzuc w google temat EGR w suzuki samuraiu.Na zdjęciach widać.

[ Dodano: 2013-04-12, 21:53 ]
w skład tego wchodzą 3 elementy. Każdy w innym miejscu i ten do zaślepienia jest pod denso. Chyba??;-)

Lexx - 2013-04-12, 21:55

OK, niech bedzie ze bylem znaczy sie jestem nieswiadomy.
lopes1987 - 2013-04-12, 21:57

Ja też teoretyzuje. Poczekam na opinie tych co coś z tym majstrowali. . .
atkin1 - 2013-04-12, 22:02

lopes1987 napisał/a:
Ja mam 91r. na wtrysku i jest z taką zieloną naklejką bodajże denso. Atkin1 mówiłeś że było w środku dużo syfu, da się to jakoś wyczyścić,czyszczenie zwiększyło by przepływ spalin.


przez noc zanurzyłem w ropie, troche się ten syf rozpuścił, potem śrubokrętem dało się coś wydziabać no ale to na błysk raczej nie da się tego wyczyścić

Lexx - 2013-04-12, 22:06

http://www.suzuki-forums....you-delete.html

Tam jest ciekawa dyskusja o tym ustrojstwie.

kostuch - 2013-04-13, 12:28

Nie trzeba nic odkręcać ani blachy wykrawać na zaślepkę.
EGR jest sterowany podciśnieniem przez taki "zawór-grzybek". Jak się odepnie z jednej strony podciśnienie, to zawór wykonawczy nigdy się nie otworzy. :-D
Szczegóły w manualu :mrgreen:

moziembl - 2013-04-13, 13:10

EGR - może zacznijmy od początku jest to zawór recyrkulacji spalin w silnikach z wtryskiem, nie zależnie jakim, zaczął być stosowany w celu poprawy jakości spalin a konkretnie w celu ograniczenia NOx-ów. ERG ma na celu podawanie do dolotu pewnej ilości spalin. W silnikach benzynowych jego zaslepienie, z naszego punktu widzenia ma same zalety, zmniejsza użycie paliwa, poprawia moc, i nie wpływa negatywnie na silnik. Bo ten dostaje czyste powietrze, "nie zatrute spalinami". No mogą być tylko podwyższone parametry spalin. Inaczej jest w klekotach, szczególnie takich nowoczesnych, bo EGR wpływa na temperaturę w komorze spalania, i wycięcie EGR-a w dieslu powinno pociągać za sobą zmianę mapy w ECU. Także w naszych samcach można go spokojnie zaślepiać i tylko będzie lepiej. Niestety jest to we współczesnych samochodach jedna z najbardziej psujących sie części. :) :) :)

P.S. http://demotivationalpost.com/7395/fuck-you

lopes1987 - 2013-04-13, 22:09

Możecie wstawić jakieś zdjęcia jak to wykonać po kolei???? I pytanie czy macie w swoich samcach to zaślepione??? jeszcze raz prosze o instrukcje jak to zrobić.
kostuch - 2013-04-13, 22:21

moziembl napisał/a:
EGR - może zacznijmy od początku jest to zawór recyrkulacji spalin w silnikach z wtryskiem,

W gaźnikowcach też jest spotykany egr :-P

ps
Demot fajny.

[ Dodano: 2013-04-13, 22:22 ]
lopes1987 napisał/a:
Możecie wstawić jakieś zdjęcia jak to wykonać po kolei???? I pytanie czy macie w swoich samcach to zaślepione??? jeszcze raz prosze o instrukcje jak to zrobić.


lopes,
Napisałem - odepnij podciśnienie i po sprawie.
Jak nie masz manuala, to go sobie ściągnij.

lopes1987 - 2013-04-13, 22:35

Co mam rozumieć przez "odepnij podciśnienie" sory ale ja to za bardzo nie wiem która to dokładnie część,ten EGR więc prosze o wyrozumiałość i jakieś szczegóły.Co, gdzie, jak???
kostuch - 2013-04-13, 23:10

lopes1987 napisał/a:
Co mam rozumieć przez "odepnij podciśnienie" sory ale ja to za bardzo nie wiem która to dokładnie część,ten EGR więc prosze o wyrozumiałość i jakieś szczegóły.Co, gdzie, jak???

Spoko... :-)
http://www.suzukiinfo.com/
(po lewej kliknąć 'samurai' a potem drugi link od góry)

Radek1977 - 2013-04-14, 10:14

Zainteresowanie mnie to - odpialem wezyk podcisnienia jednak natychmiast wolne obrót wzrosly t n 2500 i tak sie utrzymuja.
SamNaSamZSam - 2013-04-14, 10:37

może nie to podciśnienie odpiąłeś, albo to, ale w tym miejscu gdzie trzeba?
lopes1987 - 2013-04-14, 12:18

Podziękował!!!
Radek1977 - 2013-04-14, 16:58

lopes1987 napisał/a:
Podziękował!!!


Podzialales ? napisz co i jak :)

Lexx - 2013-04-14, 17:00

Ja osobiscie roznicy jakos nie zauwazylem po odcieciu podcisnienia.
Radek1977 - 2013-04-14, 17:21

Wyciagnalaes wezyk ten ktory idzie do zaworka -tego plastikowego czarnego ?
Lexx - 2013-04-14, 17:25

Wszystkie podcisnieniowe, po kolei.
lopes1987 - 2013-04-15, 17:22

czyli któro to ten EGR ten z napisem denso czy pod tym???

[ Dodano: 2013-04-15, 17:26 ]
W tym z napisem denso jest dwa cienkie węże jeden oznaczony literą P a drugi Q i jeden gruby od spodu. a to soś pod spodem ma dwa węże jeden grugy i jeden cienki. Które mam odłączyć?????????

kostuch - 2013-04-15, 18:56

lopes,
A ściągnąłeś manual (i przeczytałeś sekcję dotyczącą egr)?

SamNaSamZSam - 2013-04-15, 21:35

Kostuchu jestem pod wrażeniem Twojej konsekwencji w edukowaniu użytkowników forum, serio :)
kostuch - 2013-04-15, 22:26

SamNaSamZSam napisał/a:
Kostuchu jestem pod wrażeniem Twojej konsekwencji w edukowaniu użytkowników forum, serio :)

:oops:
Nieprędko będę miał taki licznik "pomógł" jak Ty :mrgreen:
Dzisiejsza młodzież woli rybę dostać niż wędkę niestety...

SamNaSamZSam - 2013-04-15, 22:35

Kaliber pomocy jakiej udzielasz jest nieporównywalnie większy więc proszę bez zbędnej skromności i rumieńców bo jeszcze będę chciał się przytulać ;-) :lol: a konsekwencja zaraz po cierpliwości jak dla mnie to klucz do większości celów jakie sobie w życiu stawiamy. Koniec OT bo Slavok III Sprawiedliwy pokaże w końcu swe wiosenne oblicze :D
sokratesb - 2013-04-15, 23:36

Czemu III? Nie powinien być I? Nie było chyba pierwowzorów Sławka...
SamNaSamZSam - 2013-04-16, 00:09

Bo jest Admin i Tytus w randze admina i Slavok jako junior admin... :D choćby był IV albo X to na bank nam się do tyłków dospawa za to spamowanie...
lopes1987 - 2013-04-16, 14:02

Szczerze nie wiem o co tam chodzi!!! Mógł by mi to ktoś opisać tak na prosty chłopski rozum?!?!?! Był bym bardzo wdzięczny i wkońcu dał bym wam spokój;-);-);-)
kostuch - 2013-04-16, 16:15

lopes1987 napisał/a:
Szczerze nie wiem o co tam chodzi!!!

Spójrz na to z tej strony:
Jakbyś dostał informację "odepnij dolny wężyk z niebieskiego elektrozaworka i zaślep go szczelnie" to może by zadziałało, ale nawet byś nie wiedział co faktycznie zrobiłeś i dlaczego to działa.
Nie miało by to żadnych walorów edukacyjnych... :-D

Jak byłem mały to byłem np. ciekaw dlaczego budzik kręci wskazówkami i skąd wie kiedy ma dzwonić. Kończyło się to oczywiście powiększeniem entropii we wszechświecie ale wiedza pozostała do dzisiaj.

ps.
Bez urazy, ale jeżeli ktoś nie ogarnia do czego służy osprzęt na silniku i jak on działa, to nie powinien go dotykać.

lopes1987 - 2013-04-16, 17:11

Może i racja. ale że ktoś nie jest specjalistą w danej dziedzinie to znaczy że ma albo czegoś nie robic i nic nie mieć. Każdy jest w czymś dobry i dlatego istnieje coś takiego jak fora!!! Moje zdanie, ale o gustach podobno się nie dyskutuje, podobno!!! Dzięki za pomocne info

PS: ŚWIAT NALEŻY DO ODWAŻNYCH!!!

SamNaSamZSam - 2013-04-16, 21:25

lopes1987 napisał/a:
Może i racja. ale że ktoś nie jest specjalistą w danej dziedzinie to znaczy że ma albo czegoś nie robic i nic nie mieć. Każdy jest w czymś dobry i dlatego istnieje coś takiego jak fora!!! Moje zdanie, ale o gustach podobno się nie dyskutuje, podobno!!! Dzięki za pomocne info

PS: ŚWIAT NALEŻY DO ODWAŻNYCH!!!


ależ pełna zgoda i myślę, że i Kostuch w tym duchu edukuje. Tyle, że nie daje gotowego rozwiązania tylko pokazuje jak do niego dojść, żeby przy okazji mieć szerszy obraz całości i gwarancję, że zostanie coś w głowie na dłużej. Jeśli umiesz coś wytłumaczyć, a nie odtwórczo zarecytować to znaczy że to rozumiesz i rozumiesz szerszą zasadę która może mieć analogiczne zastosowanie w innych przypadkach. Moim zdaniem to bardzo dobra metoda edukacji.

Bądź odważny, bo to szlachetna cecha. Ale odważny i mądry to już królewska kombinacja :)

lopes1987 - 2013-04-17, 09:25

To obwieszcze sukces Kostucha!!! przerobiłem manuala z dwa razy i pod maske. Wiem o co chodzi i co daje ten EGR. Podziela się odkryciem-moim! za wentylatorem po lewej stronie silnika znalazłem dwa elektrozawory ( brązowy i niebieski) z niebieskiego odpiołem dolny wężyk i zrobione. Do całej tej odkrywczej informacji mam jedno pytanie, mianowicie, czy mam zaślepić odpięty wężyk czy może zostać tak????
PS: Kostuch może być to już prosta informacja od Ciebie??? Wiem,że pisałeś żeby zaślepić ale zadaje pytanie po co??? Ucze sie!!!;-);-);-) pozdro

yahoo33 - 2013-04-17, 09:36

Wężyki zaślepiałem wkrętami od odpowiedniej grubości namaszczonych gramem najlepszego czerwonego silikonu motoryzacyjnego.
Wloty podciśnień w gaźniku ( tak jestem posiadaczem takiego cuda) zaślepiałem 3cm rurki gumowej z takim samym wkrętem jak wyżej :)

lopes1987 - 2013-04-17, 09:41

Wężyki??? Ja odpiołem jeden wężyk,???
kostuch - 2013-04-17, 09:55

lopes1987 napisał/a:
To obwieszcze sukces Kostucha!!! przerobiłem manuala z dwa razy i pod maske. Wiem o co chodzi i co daje ten EGR. Podziela się odkryciem-moim! za wentylatorem po lewej stronie silnika znalazłem dwa elektrozawory ( brązowy i niebieski) z niebieskiego odpiołem dolny wężyk i zrobione. Do całej tej odkrywczej informacji mam jedno pytanie, mianowicie, czy mam zaślepić odpięty wężyk czy może zostać tak????
PS: Kostuch może być to już prosta informacja od Ciebie??? Wiem,że pisałeś żeby zaślepić ale zadaje pytanie po co??? Ucze sie!!!;-);-);-) pozdro


Zuch! :-D

Jak jeszcze raz zajrzysz do manuala, to zobaczysz że ten wężyk idzie do kolektora ssącego.
Jak go zostawisz luzem, to ci będzie uciekać podciśnienie i będą wariować obroty - trzeba zaślepić (ja używam wałeczków ze starego łożyska).
Jeżeli nie zauważyłeś żadnych zmian w jeździe po operacji, to jest kilka możliwości:
- elektrozawór albo jego wiązka dawno martwe
- zawór wykonawczy egr dawno zarośnięty na sztywno
- silnik to już padaczka

ps.
W sumie można odpiąć również wtyczkę elektryczną z tego zaworka i wyjdzie na to samo.


ps2.
W gaźnikach odpina się inne wężyki, więc się nie sugeruj.

vsh - 2013-04-17, 09:58

kurcze trzecia strona tematu i dalej w sumie nie ma chyba jednoznacznej odpowiedzi:
"zasłaniać czy nie?" ;-P
czy ta zabawa z zaślepianiem jest warta zachodu? Może Ci którzy to zrobili dali by znać jak już dłużej pojeżdżą? bo na razie są pojedyncze "pierwsze wrażenia" tylko - może by zebrać też wrażenia z dłuższej eksploatacji po płaskim, podjazdach etc ?
pzdr

Lexx - 2013-04-17, 10:18

Ja odnioslem wrazenie ze na trasie kt. Zawsze robie, i wiem ile samiec tam pali tym razem spalil mniej, z tym wchodzeniem na obroty to roznicy nie zauwazylem ale to pewnie przez moja znieczulice ;)
lopes1987 - 2013-04-17, 19:56

Fakt idze do kolektora, nawet był pęknięty przy końcu to go obciąłem.Zaślepiłem go wkrętem i silikonem. Różnice, sam nie wiem przejechałem się tylko kawałek, wydaje mi się troche żywszy ale sam nie wiem.Zawór wykonawczy EGR po mobilizacji przez kolege Kostucha wyczyścilem w bęzynie-jak nowy. A był zawolony że cho cho. Silnik chodzi jak igiełka,nie bierze oleju i mocy mu nie brakuje.

Jedyne co zostaje do sprawdzenia to stan elektrozaworu i jego wiązki.

Podepne znowu wężyk i odopne wtyczke od elektrozaworu, zobacze czy jest jakaś różnica.Dodatkowo odpiołem dolny wężyk od tego brązowego elaktrozaworu i obroty wskoczyły na ok2500, więc wiązka chyba sprawna[-)

kostuch - 2013-04-17, 22:27

lopes1987 napisał/a:
Dodatkowo odpiołem dolny wężyk od tego brązowego elaktrozaworu i obroty wskoczyły na ok2500, więc wiązka chyba sprawna[-)

Nie wiem dlaczego wyciągasz taki wniosek?
Jak odpiąłeś wężyk, to tak jakbyś otworzył elektrozawór. Przy uszkodzonej wiązce zaworek będzie zawsze zamknięty, więc obroty się też nie podniosą.

pacol - 2013-04-17, 23:49

U mnie, dziś szukałem tego wężyka i po tym jak go znalazłem, okazało się, że jest ucięty wężyk a w nim blachowkręt. :)
SamNaSamZSam - 2013-04-18, 08:43

czyli ktoś wcześniej przeczytał to forum :D to by sugerowało istnienie równoległych światów i czasoprzestrzeni :D :lol:
kostuch - 2013-04-18, 10:26

Blachowkręty, jak sama nazwa wskazuje, służą do zaślepiania wężyków podciśnień :mrgreen:

Kiedyś się zastanawiałem, jak dużo osprzętu można usunąć z takiego silnika i wyszło mi że, wszystko co się nie rusza :-)
Ktoś chętny do eksperymentu?

pacol - 2013-04-18, 13:59

Ja jak oglądam tego mojego, to stwierdzam, że mało co zostało co jest jeszcze podłaczone. Więc u mnie ten eksperyment już możliwe, że był przeprowadzany.
lopes1987 - 2013-04-19, 22:05

Powiem tak, silnik jest żwawszy, reaguje lepiej na dotknięcie pedału gazu i bardziej płynnie. Nie jest to wielka rożnica ale da się ją zauważyć. Co do spalania to zatankowałem do pełna i zobaczymy ile się zrobi na butli. Ogólnie jak to u mnie mówią " szału nima" ale różnica jest, ja od siebie polecam!!!

PS: dzieki dla kolegów za informacje i cierpliwość do mojej osoby w tym temacie ;-)

metler - 2013-05-05, 01:18

Czytam wasze wypowiedzi i ciekawi mnie czy ma ktoś coś do powiedzenia w temacie EGR dla silników Diesel. Ja mam 1,9D (silnik Renault F8Q bez turbiny) z 2002 roku i zastanawia mnie:
* czy cokolwiek pomoże majstrowanie przy EGR (plusy / minusy) (podobno silnik szybciej się nagrzewa dzięki EGR, co dla Diesela jest istotne)
* jeśli już majstrować to czy poprzez przewody podciśnienia czy też podkładki (można kupić na Allegro)
* gdzie szukać w F8Q zaworu RGR (może ktoś podrzucić manuala? - nigdzie nie mogę się dokopać)
* jaki kształt podkładki? Oto przykład z Allegro:

Lexx - 2013-05-05, 01:23

Ja wiem tyle, na wyspach zaslepia sie masowo erg w land roverach 300tdi ... Podobno pomaga
marekawo - 2016-09-11, 10:37

Zaślepiłem EGR wolne obroty się ustabilizowały.Mam pytanie czy jest gdzieś dostępny emulator kontrolki check engine,bo nie chcę wykręcać żarówki.Przeszukałem internet do Opla np. są do kupienia takie emulatory do wpięcia w fabryczne wtyczki,a do Jimny 1.3kat silnik M13A nigdzie nie widzę.Przepraszam,że pytam tutaj,ale nie chciałem zakładać nowego wątku.
bulimierz - 2016-09-11, 13:36

Ilu użytkowników tyle opini, zaślepienie EGR skraca życie sprężarki w silnikach diesla z turbiną.
Dlaczego zapytasz, pomyśl, proste jak drut :mrgreen:

[ Dodano: 2016-09-11, 13:43 ]
A sprawa druga, EGR zaczął się wieszać, padł zaworek sterujący, uszkodzona elektryka, nikt nie szuka przyczyn, zaraz jest odciąć- wyciąć- zaślepić.
Silniki jakie jeżdżą u nas w samochodach to w większości wypadków niezłe indywidua, coś wyleciało, ktoś coś dołożył, spierdzieli się taki daleko od domu i prywatnego mechanika i zaczyna się zabawa.
Turbina dostaje w dupę, dlatego że na postoju "usunięty" EGR pozostaje zamknięty i całe ciśnienie spalin idzie na łopaty wirnika strony gorącej, niepotrzebnie ją obciążając.

marekawo - 2016-09-11, 14:28

Nie wiem jak w dislu,ale w benzynie czasem tak nie jest ,że na wolnych obrotach prawidłowo działający zawór jest zamknięty.Ja celowo nie odkręcałem i czyściłem zaworu(prawdopodobnie zabrudzony),żeby silnik miał,pobierał czyste powietrze.Sprawdzaliśmy na analizatorze spalin i po zaślepieniu EGRa na wolnych obrotach to chyba oczywiste,ale i na obrotach średnich spaliny całkowicie w normie.Tylko ta kontrolka mil mnie wkurza i szukam jakiegoś obejścia,emulatora EGR.
kostuch - 2016-09-11, 22:24

marekawo napisał/a:
szukam jakiegoś obejścia,emulatora EGR.

Po prostu powieś silnik krokowy luzem na wtyczce.
Albo zmierz oporność uzwojeń i wstaw takie oporniki symulujące obecność silnika.

marekawo - 2016-09-12, 08:27

EGR jest zamontowany w miejscu fabrycznym z podpiętą wtyczką,trochę ciężko go wytargać.Zaślepkę założyłem na rurce od zaworu przy przepustnicy.Kontrolka świeci dlatego,że jest jeszcze tak mi się wydaje czujnik pomiędzy zaworem EGR a kolektorem co mierzy przepływ ciśnienie przez zawór.I dlatego wyskakuje kontrolka.Niestety taki zdolny nie jestem żeby wstawić samemu oporniki,bez jakiegoś schematu.Chciałbym obejść zapalanie się kontrolki tylko do zaworu EGR,a nie wykręcać żarówkę i nie wiedzieć o innych(mam nadzieje,że nie będzie) błędach silnika.Kostuch jak masz jakiś schemat z opornikiem to proszę podaj,dziękuję.
kostuch - 2016-09-12, 22:43

Czujnika jakiegoś przepływu przez EGR na 99,999% nie ma.
Może być tak, że komputer np testowo reguluje zawór i sprawdza czy zmieniają się zgodnie z przewidywaniem odczyty z sondy lambda - tego scenariusza łatwo nie obejdziesz.
A gotowy "schemat opornikowy" nie istnieje - po prostu weź do ręki omomierz i sprawdź odczyty na wtyczce zaworu.
Powinno być coś mniej więcej takiego:

fakir - 2019-02-03, 21:33

Zaślepiłem EGR'a i ja ;-)
u mnie zawór egr jest sterowany elektronicznie, między EGR a kolektor ssacy wstawiłem blaszkę i skręciłem.
EGR działa sobie "na sucho"

Pierwsze wrażenia z jazdy, faktycznie silnik jest żwawszy i nie trzeba wciskać tak mocno gazu aby uzyskać przyspieszenie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group