Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - zmiana oleju z 10w40 na 5w30

maciek111 - 2014-07-03, 18:45
Temat postu: zmiana oleju z 10w40 na 5w30
Witam was wszystkich zastanawiam się nad zmianą oleju 10w40 mobil diesel na 5w30 mobil delvac LE ( dostałem go w prezencie ) http://www.ekonaft.com.pl...delvac-5w30-le. Silnik bierze mi olej około 150-200ml na 3tyś km, nie kopci na niebiesko tylko czasem na czarno przy pełnym bucie. Przebieg niecałe 100tyś km ( autentyczne), ostatnio był wymieniony simmering na wale od strony skrzyni. A zapomniałem napisać co to za silnik - zwykły diesel bez turbo 1,9 64KM ze stajni renault. Ogólnie co do silnika nie mam zastrzeżeń lampka oleju gaśnie zawsze po 1 sekundzie ( czy ciepły czy zimny) zresztą zaraz dam filmik

edit: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Gardor - 2014-07-03, 19:35

Pierwsze płukanka a następnie nowy olej ;D Będzie dobrze ;)
slavok - 2014-07-03, 19:38

W jakim celu chesz zastosować taki olej? Wiesz, że ten olej ma konsystencje wody? ;) 5w30 stosuje się do nowoczesnych konstrukcji, nie widzę sensu lania tego do starego wolnossącego diesla, możesz sobie tylko narobić problemów.
Starscream - 2014-07-03, 20:31

slavok mądrze gada! Skoro wszystko ci hula to nie kombinuj, a olej po prostu olej :mrgreen: Sprzedaj albo coś.
Czasem można coś "przedobrzyć" i to wtedy najbardziej wkur....

maciek111 - 2014-07-03, 21:49

to chyba będę musiał sprzedać :evil:
Zawias - 2014-07-03, 21:56

Albo poczekaj do zimy.
maciek111 - 2014-07-03, 23:28

czy to ma jakieś znaczenie? tak i tak jak nagrzeje się silnik to parametr ten na zimno nie gra roli... olej niby bardzo dobry itp wysokie normy spełnia nawet long live 100tyś km itp... sam nie wiem co robić czy zalać boje się że ciśnienie oleju będzie za małe czy coś...
kostuch - 2014-07-04, 12:16

slavok napisał/a:
W jakim celu chesz zastosować taki olej? Wiesz, że ten olej ma konsystencje wody? ;) 5w30 stosuje się do nowoczesnych konstrukcji, nie widzę sensu lania tego do starego wolnossącego diesla, możesz sobie tylko narobić problemów.

Taki olej zalecany jest do small-block V8 który jest konstrukcją mającą już chyba z 50 lat :mrgreen:

SamNaSamZSam - 2014-07-04, 12:23

O właśnie ja bym zaczął od sprawdzenia jaki olej zaleca producent silnika. Jeśli taki jak chcesz wlać to poszedłbym ścieżką Gardora, płukanka i zalanie nowego. Przemyśl sobie sprawę w dłuższym terminie - bo teraz fajnie bo dostałeś olej w gratisie, a co będzie za te 10-15 tys. km jak będzie następna wymiana? Nie będzie sieczki na 5-30 hightopend i znowu zalejesz coś tańszego w innej klasie? Jeśli tak to nie warto zmieniać, jeśli docelowo i dożywotnio chcesz się przesiąść na ten 5-30 to uważam jak napisałem - sprawdzić manual silnikowy i dalej już jak producent przewidział.
Aksag - 2014-07-04, 13:35

Jak była lana 10 to bym ją lał dalej zmiana na syntetyk może spowodować wypłukanie nagarów i cieknięcie silnika.
SamNaSamZSam - 2014-07-04, 13:50

Aksag napisał/a:
Jak była lana 10 to bym ją lał dalej zmiana na syntetyk może spowodować wypłukanie nagarów i cieknięcie silnika.


"Cieknący silnik" przy założeniu, że jego producent dopuszcza stosowanie takiego oleju kwalifikuje silnik do remontu. I dyskusja się zacznie... :D

maciek111 - 2014-07-04, 14:15

producent zaleca 5w30-5w40 lub 10w40 można nawet sprawdzić w katalogu mobila czy elfa lub innego syfa:D . na olej to zawsze będę miał kase pozatym mam dojście ale tylko właśnie do takich olejów ...
Didymos - 2014-07-04, 16:14

Ja bym się chyba nie obawiał, zwłaszcza, że producent dopuszcza, po 10W40 tym bardziej bym się nie obawiał.
Jak będzie lipa, to zawsze możesz wylać :mrgreen:

Starscream - 2014-07-04, 21:13

A ja bym was olał i sprzedał to "maźiwo" Jest takie powiedzenie u nas " nimiała baba kłopotu kupiła se psa"
Jak ci to wszystko gada to po co chcesz na siłę uszczęsliwić samca :mrgreen:

maciek111 - 2014-07-04, 22:37

Starscream napisał/a:
A ja bym was olał i sprzedał to "maźiwo" Jest takie powiedzenie u nas " nimiała baba kłopotu kupiła se psa"
Jak ci to wszystko gada to po co chcesz na siłę uszczęsliwić samca :mrgreen:

też prawda sam nie wiem co zrobić :D zobaczymy pomyśle :D

[ Dodano: 2014-07-06, 21:45 ]
http://www.mobil1.pl/co-t...ilnikowych.aspx ciekawy jestem czy to prawda...

toshimin - 2014-09-15, 16:37

pamiętajcie że 10w40 jeżeli to zwyczajny półsyntetyk to zawiera max do 10% tegoż syntetyku, reszta to baza mineralna...więc wypłukanie smoły jak najbardziej możliwe...
maciek111 - 2014-09-15, 21:16

wypłukałem smołe płukanką i jeździ już od tej pory zrobiłem coś ponad 300-400km i jakoś silnik żyje ale nie zmieniłem na inny niż 10w40 ( teraz zalałem mu olej motula coś lepszego niż zwykły pół syntetyk). ostatnio zmieniłem olej z 10w40 na 5w30 w renault espace IV 2,2 DCI nic złego się nie dzieje nie cieknie nie kopci na niebiesko itp. przebieg ma na liczniku 177tyś km ale pewnie ma sporo więcej ( jeszcze raz tyle jak nic).
SamNaSamZSam - 2014-09-15, 21:20

dobra, ja wleję syntetyk następnym razem i zobaczymy :)
maciek111 - 2014-09-15, 21:22

puki co ja nie kombinuje bo zbieram na swapa 1,9 TD tylko sam będę generalny remont silnika przeprowadzał :D
kobzi - 2014-09-16, 12:17

u mnie był mineralny i lał :D teraz wlałem mu 5w30 ale zrobiłem mu sam całkowity remont silnika i zobaczymy jak będzie - na razie ma 5km przebiegu :D
maciek111 - 2014-09-16, 18:46

5w30 jest dobry na dotarcie bo nie ma dużej lepkości potem lepiej 5w40 lub 5w50
Uh Lala - 2014-09-17, 09:50

A u mnie w manualu do Hondziury chyba nie ma podane czy zalecają syntetyczny czy półsyntetyczny olej. Nawet się zdziwiłam. Jest tylko podana tabelka w jakich temp dobrze sprawują się poszczególne klasy lepkości i zalecają dobrać odpowiednią do warunków. A z czego wynika to przestrzeganie przed zmianą na inny rodzaj oleju, kiedy silnik pracował na innym?
maciek111 - 2014-09-17, 09:54

oleje niby można normalnie zmieniać ale ile w tym prawdy to nie wiem.... to przestrzeganie to głównie tylko stereotypy że silnik się rozsypie
SamNaSamZSam - 2014-09-17, 09:55

A normy żadnej nie podają? Klasa lepkości to faktycznie wedle warunków, ale prócz tego jeszcze jakieś normy/aprobaty jakościowe winny być podane dla silnika. Coś jak stempel "Teresa Orlovski gepruft" na produkcjach wysokiej jakości!
maciek111 - 2014-09-17, 09:56

dokładnie u mnie w ravce było napisane jak byk żeby nie zalewać olejów poniżej API SG, a w skodzie SL
SamNaSamZSam - 2014-09-17, 09:58

Uh Lala napisał/a:
A z czego wynika to przestrzeganie przed zmianą na inny rodzaj oleju, kiedy silnik pracował na innym?


A to moim zdaniem marketing i kasa. Jak słyszę o zmianach olejów to tylko "na jakiś" a nie "z jakiegoś". Czyli jak czytam wypowiedzi gościa z Mobila to mówi że zmiana na Mobil jest bezpieczna. Ale w żadnym zdaniu nie powie, że zmiana z Mobila na produkt X jest bezpieczna :D

Czyli wnoszę po tym, że międzywierszami i podprogowo jest przekaz taki - jak zmieniasz na olej "nasz" choćby był równie syntetyczny jak silikon Asi Carery będzie ok. Ale lepiej nie zmieniaj "naszego" oleju na inny bo Ci się silnik rozsypie ;)

maciek111 - 2014-09-17, 09:59

dokładnie to jest tylko reklama
Uh Lala - 2014-09-17, 11:19

Mam klasę SG lub SF i dopisek oleje tupu premium ze środkami myjącymi :) Przy czym myślę, że od czasu napisania tej instrukcji, to już każdy jest typu premium, a klasy przynajmniej jak patrzyłam w necie to SL, SM.

Z tymi zastrzeżeniami to bardziej się spotkałam na forach i w opiniach niż w reklamach jako takich. Że niby syntetyk wymyje osady, albo że za płynny i zatrze się silnik, z mineralnym sami krzyczeliście, że osady się tworzą.. :)

maciek111 - 2014-09-17, 14:19

do mycia osadów jest odpowiedzialna liczba TBN nawet mineralne oleje mają czasami większą tą wartość niż oleje syntetyczne oczywiście tylko nie które.
KUBICA - 2014-11-17, 22:42

Siema koledzy a ja mam taki dylemat bo swap skończony 1,0 vs 1,9d wszystko hula teraz czas wymienić olej i zastanawiam sie nad castrolem 10w40 a kolega mówi ze mam wlać 15w10 bo nie wiadomo co tam było wlane. Co wy na to ?
maciek111 - 2014-11-17, 22:43

nie rób mu krzywdy olejem mineralnym zalej mu motula 10W40
KUBICA - 2014-11-17, 22:46

czemu tak piszesz że krzywdę mu zrobię
maciek111 - 2014-11-17, 22:47

mineralny olej szybko traci swoje właściwości smarne
KUBICA - 2014-11-17, 22:49

castrol magnateck diesel 10w40 myslisz ze mu zaszkodzi
maciek111 - 2014-11-17, 22:50

castrol nie jest jakąś super firmą może marketing mają super ale nie oleje. chyba ze masz taki olej to zalej mu nic nie powinno się stać... :)
KUBICA - 2014-11-17, 22:50

to pól syntetyk

[ Dodano: 2014-11-17, 22:51 ]
moge mieć każdy olej dlatego pytam

maciek111 - 2014-11-17, 22:51

wiem :). motul 10w40 to jest estrowy olej trochę lepszy niż pół syntetyk :)
KUBICA - 2014-11-17, 22:52

może coś takiego http://allegro.pl/valvoli...4715237662.html

[ Dodano: 2014-11-17, 22:53 ]
miałem taki olej lany do benzynki 1,0 tylko 15w 40 i byłem zadowolony

maciek111 - 2014-11-17, 22:53

weź durabland trochę lepszy jest i tańszy. ten max life to tylko z nazwy jest lepszy :D
KUBICA - 2014-11-17, 22:56

a masz go gdzieś na allegro ? ale tu nie chodzi juz o kase tyle juz poszlo na swap to 100zł w tą czy w ta to juz nie ma znaczenia
maciek111 - 2014-11-17, 22:58

są poszukaj. albo w sklepie motoryzacyjnym kup. ja polecam liqui moly, motul, milers , amsoil, repsol - oleje z górnej półki nie są tak tragicznie drogie ale bardzo dobre za to
KUBICA - 2014-11-17, 23:00

a to http://allegro.pl/valvoli...4715237662.html

[ Dodano: 2014-11-17, 23:02 ]
sorki nie ten link http://allegro.pl/valvoli...4770396974.html

maciek111 - 2014-11-17, 23:04

http://www.zmienolej.pl/o...yn-mc-4l-detail - FUCHS 10W40 TITAN SYN MC 76zł za 4l
http://www.zmienolej.pl/o...o-diesla-detail - MILLERS 10W40 XFE 5L - DO DIESLA 143zl

ten najlepszy http://www.zmienolej.pl/o...0-3-784l-detail ale mega drogi wiem ze są jeszcze droższe ale,,,

KUBICA - 2014-11-17, 23:18

A ty Maciek co masz wlane u siebie tak spytam z ciekawości jak taki znawca oleju jestes ?
marcinkdg - 2014-11-17, 23:19

a co to masz za silnik?? z czego??
maciek111 - 2014-11-17, 23:21

motul 10w40 synergie +. a w passacie b7 1,8 TSI liqui moly 5w30.
castrola neguje bo w każdym aucie jakim miałem spalał mi dużo oleju leje teraz oleje takie jak wymieniłem wyżej i nie zauważyłem poboru oleju.
Nawet teraz patrząc na passata 3 letnie auto 60tyś km i spalało mi 0,5l oleju na 1000km zalałem liqui moly i nie spalił nic a już zrobiłem 4tyś km na nim ( oby dwa 5w30 norma VW504.00)

KUBICA - 2014-11-17, 23:22

Macie a takie pytanie z innej beczki http://olx.pl/oferta/wyci...html#9ea02cab43 godne to polecenia bo nastepny zakup u mnie będzie

[ Dodano: 2014-11-17, 23:23 ]
bo sie zastanawiam nad tą http://allegro.pl/wyciaga...4726252885.html

maciek111 - 2014-11-17, 23:24

to jest moja wyciągarka , raczej z mojej firmy. mam u siebie taką i nie mam problemów, tata też używa jej już 4 lata nic się nie dzieje. na forum ktoś ma jeszcze moje wyciągarki ale kto nie pamiętam. ale to nie temat o wyciągarkach :)
KUBICA - 2014-11-17, 23:28

dlatego pytam czy jest sens wydawać 5 stówek wiecej na dragona

[ Dodano: 2014-11-17, 23:29 ]
wiem ale dwa zdania mozesz napisac

maciek111 - 2014-11-17, 23:30

nie mogę powiedzieć czy lepsza czy zła. Nie mogę oczerniać innej firmy chociaż kiedyś dragonami handlowaliśmy...
KUBICA - 2014-11-17, 23:33

ok Maciek dzieki za info pozdrawiam milej nocki
maciek111 - 2014-11-17, 23:34

dzięki wzajemnie :)
Uh Lala - 2014-11-18, 09:30

Panowie, byłoby fajnie jakbyście pisali co jest pod linkiem, bo potem linki wygasają i nic dla potomności nie zostaje.
maciek111 - 2014-11-18, 10:09

te linki co wysłałem raczej nie wygasają ale je poprawie zaraz :)
Uh Lala - 2014-11-18, 11:09

Dzięki Maćku, to jeszcze tak dodam, że chodziło o to bym nie musiała wchodzić w każdy link ;-)
maciek111 - 2014-12-29, 14:51

dzisiaj zmieniłem puki co dopiero to były pierwsze kilometry. Na zimnym o dziwo szybciej gaśnie kontrolka oleju, silnik ciszej pracuje.
SamNaSamZSam - 2014-12-29, 17:02

ale co na co zamieniłeś? :) to przed tym odpalaniem na filmiku czy później?
maciek111 - 2014-12-29, 18:51

później. filmik nagrywałem wczoraj. Olej wymieniłem dzisiaj. zmieniłem na 5w30 Mobil devalc LE zobaczymy czy zacznie więcej brać oleju ale myśle że tragedii nie będzie. 4tyś km i poprzedni olej zrobił się jak ściek gęsty syf straszny...
SamNaSamZSam - 2014-12-29, 22:06

ja jednak zostanę przy 10w40, znalazłem jakieś techniczne pismo do XUD9 i tam nawet jest w specyfikacji olejowej: API class CD, SAE 15W-40. Nie ma co przeginać w drugą stronę, bo przedobrzyć też nie dobrze ;)
maciek111 - 2014-12-29, 22:12

norma CD to jest minimum na lepszą możesz isć bez problemu. Teściu w espace 2,2 przeszedł z 10w40 na 5w30 i silnik przez 3tyś km nic nie wziął oleju, ciszej pracuje łatwiej odpala jak jest zimno.
moziembl - 2014-12-29, 22:43

W dieslu olej jest czarny zaraz po wymianie to nie benzyniak. A jak ciśnienie oleju, czy dalej utrzymuje się z tym samym zakresie?
maciek111 - 2014-12-29, 22:46

moziembl napisał/a:
W dieslu olej jest czarny zaraz po wymianie to nie benzyniak. A jak ciśnienie oleju, czy dalej utrzymuje się z tym samym zakresie?

w normie tak samo lub lepiej. szybciej mi gaśnie kontrolka oleju jak i na ciepłym i na zimnym oleju.

moziembl - 2014-12-29, 23:10

To że Ci lampka gaśnie szybciej na rzadszym oleju zimą to normalne, ale jak kształtuje się ciśnieni oleju tu musisz mieć miernik. Ja widzę po swoim benzynowym samcu, co prawda w lecie jak zmienia się ciśnienie oleju przy mocno rozgrzanym silniku. Zimą może być OK, ale w upalne lato może być za rzadko
maciek111 - 2014-12-29, 23:11

przy 5w30 napewno będzie zbyt... latem wymienie na 5w40 lub 5w50

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group