Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Problem z rozrusznikiem po swapie na 1.6
pumexior - 2014-12-02, 23:32 Temat postu: Problem z rozrusznikiem po swapie na 1.6Witam.
Znalazłem identyczny temat na forum jednak pozostał bez odpowiedzi, pisałem na maila do autora ale nie otrzymałem odpowiedzi. Otóż, po swapie na 1.6 8v z vitary (skrzynia samurai + flansza) pojawił się problem z rozrusznikiem. Przy odpalaniu charczy, strzela i wydaje straszne dźwięki. Jeśli mechanikowi uda się zrobić tak, żeby ładnie odpalał to trwa do może 20-30 odpaleń i stopniowo dzieje się to samo, na początku trochę charczy a później już nie odpala (zębatka rozrusznika się wyrabia). Czy ktoś z kolegów miał może podobny problem, lub chociaż domyśla się, co może być powodem? Czytałem, że to może być źle ustawiona skrzynia względem silnika, ale pewności nie mam. Po swapie zaczęło się też odzywać łożysko oporowe na sprzęgle, ale to może być zbieg okoliczności.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.Lexx - 2014-12-02, 23:51 Osobiscie nei mialem zadnych problemnow przy swapie, tyle ze nie pamietam z czego mam rozrusznik bo w garazu mialem 2.
sprobowal bym poluzowac rozdusznik i sprawdzic czy dalo by sie nim lekko pomanipulowac i dociagnac w nieco innej pozycji.Zawias - 2014-12-03, 07:48 Miałem taki sam problem.Wymieniłem trzy rozruszniki i to samo.Po założeniu cieńszego rozrusznika z vitary problem się skończył.Łożysko to zbieg okoliczności.chomik. - 2014-12-03, 07:59 dokładnie tak jak Zawias napisał. Musisz nabyć "wąski" rozrusznik. Były takie w niektórych samuraiach i vitarach. Ja mam z 1,6 16v.yahoo33 - 2014-12-03, 09:14 Są dwa wąskie oba pasują, jeden to Boshe, drugi typ to valeo.
Valeo ma przekładnie planetarną więc łatwiej kręci, jednak mi się raz udało zmielić tę przekładnie.pumexior - 2014-12-03, 14:33 Panowie, wielkie dzieki za pomoc! W koncu jakas sensowna diagnoza, moj mechanik nie mial pojecia, co jest grane i trzy razy placilem za remont rozrusznika :) Jesli to faktycznie to to bede wniebowziety :)kostuch - 2014-12-03, 16:07 Wąskie rozruszniki mają taki sam rozstaw otworów mocujących jak grube. Ta "wąskość" ma znaczenie przy kolizji z blokiem a nie z tym że inaczej się zazębia.
No chyba że po prostu krzywo jest przykręcany i dlatego rzęzi.Zawias - 2014-12-03, 17:36 Za rozrusznik Boscha dałem 120 zł z przesyłką.pumexior - 2014-12-03, 18:44 Mocowanie obecnego rozrusznika bylo mocno kombinowane, lacznie z dospawywaniem nakretek do flanszy, zeby rozrusznik byl odpowiednio blisko kola, z ktorym sie zazebia. Bez tego w ogole nie chcial dzialac. Te 120 zl moge zaryzykowac :)kostuch - 2014-12-03, 21:09
pumexior napisał/a:
Mocowanie obecnego rozrusznika bylo mocno kombinowane, lacznie z dospawywaniem nakretek do flanszy, zeby rozrusznik byl odpowiednio blisko kola, z ktorym sie zazebia. Bez tego w ogole nie chcial dzialac. Te 120 zl moge zaryzykowac :)
Bez sensu.
Między skrzynią a silnikiem jest w oryginale blacha pozycjonująca.
Jeżeli mocowania się nie zgadzają i rozrusznik wisi w losowej pozycji, to możesz wymieniać rozruszniki jeszcze długo
Podejrzewam niedorobioną flanszę...Zawias - 2014-12-03, 21:18 Flansza flanszą,a za gruby rozrusznik z bloku samuraia do bloku vitary to drugie.pumexior - 2014-12-03, 21:56 Flansza z Allegro, wyglądała jak każda inna pokazywana w tematach o swapie. Skoro bez sensu to czemu kolegom wyżej chudy rozrusznik pomógł?Maverick - 2014-12-03, 22:09 Zdaje się, że jeszcze można podszlifować blok silnika, żeby szeroki rozrusznik wszedł.Zawias - 2014-12-03, 22:11 Też o tym słyszałem,ale wolałem zmienić rozrusznik.Ten wyjęty mam na zapas do drugiego w oryginale.Didymos - 2014-12-04, 09:12 Ja szlifowałem blok pod gruby rozrusznik, bez tego nie ma szans, żeby gruby rozrusznik pracował poprawnie, bo nie da się go równo przykręcić.
Albo cienki rozrusznik, albo szlifowanie.kostuch - 2014-12-04, 10:03
pumexior napisał/a:
Skoro bez sensu to czemu kolegom wyżej chudy rozrusznik pomógł?
Bo nie mają pospawanych spec-mocowań na tej flanszy?pumexior - 2014-12-05, 20:31 A powiedzcie mi jeszcze, jak odróżnić ten "chudy" rozrusznik od zwykłego? Takiego samego jak mam nie kupię, bo nawet nie widuję takich na allegro, ale nie chce czasem kupić takiego, co różni się z wyglądu, a też się nie nadaje. Czy to z linka poniżej to może być to?
http://allegro.pl/suzuki-...4859714639.html
ewentualnie ten? Wizualnie wydaje się mniejszy od mojego:
http://allegro.pl/rozrusz...4864134038.html
Jeszcze raz edit, ja mam taki, jak tutaj:
http://allegro.pl/vitara-...4809470632.htmlZawias - 2014-12-05, 20:49 Ten za 92 zł. będzie dobry.pumexior - 2014-12-05, 21:09 Super, dzięki :)chomik. - 2014-12-08, 10:54 podłączę się pod temat
Ma ktoś możliwość sprawdzenia w katalogach, do jakich aut podchodzi rozrusznik Mitsubishi 31100-60A2 M1TZ2481 ?
znalazłem go w garażu, kiedyś był on w mojej suce jak ją kupiłem, ma przekładnię planetarną i jest "cienki" więc bez problemów podszedł by do swapa silnika vitary
nie pamiętam co w nim było walnięte, ale chyba tylko elektromagnes, więc może uda mi się dopasować od czegoś innego i go założyć, bo mam jakiegoś pecha do rozruszników i po kilku wyjazdach, na ciepłym, przestają kręcić (na zimno działają jak trzeba)SamNaSamZSam - 2014-12-08, 11:16 Wygląda, że to od vitary 2.0 http://www.ebay.com.au/it...8-/191279081783 co najmniej. Jeśli to ten sam (choć "Type" trochę inny) to zaraz spróbuję wybadać gdzie jeszcze siedzi takie coś.
[ Dodano: 2014-12-08, 11:28 ]
chomik. napisał/a:
Mitsubishi 31100-60A2 M1TZ2481 ?
A sprawdź jeszcze proszę czy tam zamiast Z nie powinno być 7? jeśli tak to np. tutaj masz listę samochodów u których to jeszcze potencjalnie występowało: http://e-katalog.intercar...cr_content.html
Tutaj też jakiś trop: http://elauber.pl/czesci-...ozruszniki/2795 - dużo suzuk ogólnie, a jak wklepiesz w googla ten kod z 7 zamiast Z to nawet lista dostępnych części zamiennych jest spora więc z resuscytacją tego rozrusznika problemu być nie powinno.chomik. - 2014-12-08, 11:35 wygląda podobnie, choć chyba nie identycznie, naklejka też trochę inna, ale to chyba to
później zrobię zdjęcia całego rozrusznika
chyba faktycznie jest 7, tylko trochę naklejka jest zniszczona w tym miejscuSamNaSamZSam - 2014-12-08, 11:37 Trochę przeedytowałem posta wcześniej, zerknij może już będziesz miał dalszy trop.chomik. - 2014-12-08, 11:43 właśnie widziałem. Wielkie dzięki za pomoc, fajnie, że dużo części jest do niego, więc może się uda go ogarnąć w rozsądnej cenie, lub dopaść inny na zamianę
[ Dodano: 2014-12-08, 18:57 ]
sprawa załatwiona, podrzuciłem koledze ten rozrusznik na szrot, on wyszperał elektromagnes z innego samochodu, który pasuje i śmiga wszystko jak należy. Jutro jeszcze rozbiorę cały rozrusznik, poczyszczę, przesmaruję dla pewności i trafi do Żółtasa
[ Dodano: 2014-12-08, 18:58 ]
sprawa załatwiona, podrzuciłem koledze ten rozrusznik na szrot, on wyszperał elektromagnes z innego samochodu, który pasuje i śmiga wszystko jak należy. Jutro jeszcze rozbiorę cały rozrusznik, poczyszczę, przesmaruję dla pewności i trafi do Żółtasajeżu - 2014-12-09, 17:24 Mam założony rozrusznik z BMW e34 2.0 benzyna. Moduł zęba rozrusznika jest taki sam, konieczny jest dystans 17mm. Rozrusznik działa już 2 lata bez problemu. Może komuś przyda się taka informacja.zed111 - 2014-12-09, 18:48 masz silnik 1.6 benzyna?jeżu - 2014-12-12, 09:53 Mam diesla VW, ale skrzynia i koło zamachowe jest samuraiowe.zed111 - 2014-12-14, 11:01
jeżu napisał/a:
Mam diesla VW, ale skrzynia i koło zamachowe jest samuraiowe.
no tak, ale problem z rozrusznikiem dotyczy raczej rozmiaru bloku silnika suzuki G16A/B, który uniemożliwia prawidłowe (osiowe?) zamontowanie rozrusznika
rozwiązanie to jak pisali przedmówcy albo szlifowanie bloku albo upolowanie określonego rozrusznika
nie wiem czy to samo jest w 1.6D - pewnie jak piszesz nie, ale to najprawdopodobniej kwestia rozmiarów silnika, gdzie nic nie blokuje rozrusznika
skrzynia i koło nie mają tu raczej nic do rzeczy?jeżu - 2014-12-15, 14:36 Masz rację rozrusznik z bmw zamontowalem bo oryginalny nie dal rady krecic dieslem. Obejrzyj jednak rozruszniki z bmw, występuja co najmniej dwa rodzaje - cienki i gruby.pumexior - 2014-12-20, 17:21 Tak wiec cienki rozrusznik nie pomogl :( Jest dokladnie to samo, co bylo. Niby odpala, ale charczy i wyje, a z kazdym odpaleniem jest gorzej. Nowy rozrusznik montowal czlowiek, ktory robil swap, takze zna sprawe i raczej niczego nie pomylil. Pytanko do ludzi ktorzy swapowali 1.6 - z czego macie kolo zamachowe? Bo mi zostalo to z 1.3 i mechanik twierdzi, ze to moze byc jego wina, bo gdyby bylo wieksze ze 2 cm to rozrusznik lapal by idealnie. Z tego, co kojarze to kolo z 1.6 nawet nie pasowalo. Bede bardzo wdzieczny za pomoc :)Didymos - 2014-12-20, 17:32 Jak skrzynia zostaje od samuraia, to zamach musi być od 1,3, koło od 1,6 nie mieści się w dzwon skrzyni.
A w jakim stanie masz zęby na kole zamachowym?
Może są skatowane i wykańczają zęby w rozruszniku.Zawias - 2014-12-20, 17:48 Ja przy okazji remontu przekładałem wieniec na drugą stronę i poprawiłem mocowanie kryzy.Jest miodzio -kupiłem auto z tym problemem.pumexior - 2014-12-20, 20:57 Podejrzewaliśmy wyrobione zęby koła, ale to nie to. Są w niezłym stanie. Wieniec i mocowanie krzyży? Można trochę jaśniej?Zawias - 2014-12-20, 21:07 Kryza-flansza przejściowa blok vitary-skrzynia samurai.Wieniec koła zamachowego współpracuje z rozrusznikiem.yahoo33 - 2014-12-20, 22:21
pumexior napisał/a:
Mocowanie obecnego rozrusznika bylo mocno kombinowane, lacznie z dospawywaniem nakretek do flanszy, zeby rozrusznik byl odpowiednio blisko kola, z ktorym sie zazebia. Bez tego w ogole nie chcial dzialac. Te 120 zl moge zaryzykowac :)
Prześli zdjęcia tego motanego mocowania.Zawias - 2014-12-20, 22:34 Trzeba było od razu napisać o tej skundlonej flanszy.pumexior - 2014-12-21, 18:24 Próbowałem zrobić dzisiaj zdjęcia ale ni cholery nic nie widać. Z góry rozrusznik się zasłonięty kablami i przewodami, a do środka aparatu nie włożę, bo za duży. Flansz mam mniej więcej taką, nie znalazłem aukcji, z której kupowałem, ale wiem, że jak inne kosztowały po 250-300zł to udało mi się znaleźć poniżej 150zł. Wyglądala jak wszystkie inne :) http://archiwum.allegro.p...3854758794.htmlhttp://archiwum.allegro.p...3854758794.html
Ale wiem też, że flansza była przerabiana przez mechanika, bo w ogóle nie chciało się to zamontować. Myślicie, że mógł coś pomieszać przy mocowaniu silnika? Ustawienie skrzyni względem silnika nie powinno mieć znaczenia, bo rozrusznik i koło zamachowe są mocowane do tak jakby do silnika, czyli wszystko powinno być po staremu. Dobrze myślę?Zawias - 2014-12-21, 18:48 Ustawienia i kształt kryzy ma duże znaczenie.pumexior - 2014-12-27, 13:19 Dzieki za pomoc :) temat rozrusznika zostal chyba wyczerpany, generalnie jak rozmawialem ze szwagrem to wyszlo na to, ze jako tako silnik na skrzynie musi wejsc centralnie i nie moze odejsc na jedna czy druga strone. Natomiast jest szansa, ze silnik wzgledem skrzyni jest przekrecony, i dlatego rozrusznik oddalil sie od kola zamachowego. Podrzuce ten trop mechanikowi i zobaczymy, co zrobi.
Mam natomiast inny problem, nie zakladam nowego tematu, moze ktos mi tu pomoze :)
W pewnym momencie silnik zaczal trzymac wysokie obroty, ok 2 tys, tak na zimnym jak i na cieplym. Natomiast na zimnym silnik fajnie sie wkreca i trzyma rowne obroty, a jak sie zagrzeje zaczyna urywac zaplon, na wolnych obroty faluja, na gaz reaguje z opoznieniem, przerywa i nieraz nie wkreci sie wyzej, niz 4/5 tys, bo silnik przerywa. Macie moze pomysl co to moze byc?Hałas - 2014-12-27, 22:23 Wałek sprzęgłowy musi trafić w sprzęgło. Jeśli nie było by w osi na pewno byś to poczuł.
Jeśli jest w osi to skrzynie względem silnika możesz sobie obrócić do góry nogami a rozrusznik względem koła zamachowego będzie w tej samej pozycji.pumexior - 2014-12-27, 23:57 No dobra, ale jeśli przekręcanie skrzyni nic nie da to już nie ma innego wyjścia. Jakie znaczenie ma flansza (nawet niedorobiona) skoro silnik i tak i tak jest dokładnie tak samo względem skrzyni, bo przecież wałek musi wejść idealnie centralnie? Miałem nadzieję, że delikatne przekręcenie silnika może oddalić/zbliżyć rozrusznik. Ale skoro nie to nie mam już pomysłów :/
edit: nie widziałem tego osobiście, ale jak teraz popatrzyłem na zdjęcia to przekręcanie faktycznie nic nie da, rozrusznik porusza się po dokładnie takim samym okręgu, jak jest koło zamachowe :/Zawias - 2014-12-28, 00:22 Ja wyrzuciłem flansze która była winna i założyłem drugą.Ważne jest poprawne umocowanie jej do skrzyni.pumexior - 2014-12-28, 00:32 A masz może namiary skąd kupiłeś drugą flansze? Bo nie chce drugi raz kupić niedorobionej :/Hałas - 2014-12-28, 11:13 Zawiasie możesz rozwinąć?
Bo jedyne co sobie mogę wyobrazić to nie dokładne przyleganie bądź nie równa powierzchnia flanszy...(?)
Tak jak pisałem, przykręcenie jej w złej pozycji nic nie zmieni, po za tym, że lewarek zmiany biegów nie trafi w otwór w budzie yahoo33 - 2014-12-28, 11:23 No tak ale jeśli tam jest coś motane przy mocowaniu rozrusznika, to może on nie jest idealnie prostopadły do koła zamachowego.
Tak gdybam.Hałas - 2014-12-28, 11:32 No tak, nie wiem tylko po co ktoś tam paluchy wkładał rozrusznik jest montowany do SKRZYNI która ma GWINTY i nie ma możliwości się pomylić, można ewentualnie dać dystans coby odsunąć rozrusznik od koła zamachowego ale nadal nie zmienia to nic w ustawieniu rozrusznika "lewo-prawo" a jedynie "przód-tył"
A serio, bez jakiego-kolwiek czepiania się ciekawi mnie co może być nie tak we flanszy, że mogą być kłopoty z rozrusznikiem...Zawias - 2014-12-28, 12:03 W obudowie skrzyni u mnie otwory były bez gwintu i musiałem dorobić stopniowane szpilki,żeby wyśrodkować otwory rozrusznik-flansza-skrzynia.tytus - 2015-03-18, 06:38 Podlacze się do tematu.
Przerzucilem się z 1.6 8v na 16v. Założyłem rozrusznik krótszy/grubszy i ma problemy z kręceniem. Robi pół obrotu, muli go praktycznie do zatrzymania i dalej kręci. Kable + i - są ciepłe tak samo jak sam rozrusznik. Czyli prąd jest ale nie ma siły (?).
Założyłem inny na którym jeździlem w 8v - cienki i długi i słychać ze się wysuwa ale nic poza tym nie kręci, kable zimne. Tak jakby zeby nie wskoczyly? Nie wiem o co kaman.
Cienki był sprawdzany na zewnątrz i działa normalnie.
Ktoś ma jakiś pomysł?Hałas - 2015-03-18, 09:54 Tytus szlifowałeś blok/rozrusznik? Bo okazuje się, że grube rozruszniki nie mieszczą się-blok od vitki jest szerszy. Ja tak załatwiłem dolny gwint od rozrusznika(w skrzyni). Od tego czasu mam problem z odpalaniem zarówno na cienkim jak i grubym rozruszniku. Przy następnym zrzucie skrzyni zakładam nową i mam nadzieje będzie po temacie.Zawias - 2015-03-18, 11:48 Może załóż rozrusznik cienki z vitary.tytus - 2015-03-18, 17:26 kurde właśnie włożyłem ten cienki boscha i nic, tylko słychać stuknięcie i stoi w miejscu Zawias - 2015-03-18, 17:56 Spróbuj na krótko.Być może winę ma też kryza.kostuch - 2015-03-18, 21:45
tytus napisał/a:
kurde właśnie włożyłem ten cienki boscha i nic, tylko słychać stuknięcie i stoi w miejscu
Może automat ma wypalone styki.
Weź jakiś klucz i zewrzyj ręcznie na próbę styki wysokoprądowe od tyłu.tytus - 2015-03-25, 17:36 ok idzie weekend to zobaczę, dzięki
[ Dodano: 2015-03-24, 17:57 ]
Sprawa wygląda jak na filmiku. Rozrusznik bosch'a. Rozebrałem go, przeczyściłem i nic Zawias - 2015-03-25, 18:21 Kiedyś elektryk powiedział,że może być inna ilość zębów na bendix-ie.kostuch - 2015-03-25, 18:39 tytus,
Ale ty zwierasz plusa do sterowania kotwicą a nie styki prądowe...
(chyba że źle widzę)tytus - 2015-03-28, 12:37 Zawias założyłem ten sam rozrusznik i koło zamachowe co miałem wcześniej w 8v.
Kostuch, kurde teraz jak mi powiedziałeś to chyba widzę ze chyba źle zwieralem dzisiaj będę dalej walczył
No a jednak, są popalone styki
Pytanie czy wystarczy zregenerować automat czy lepiej kupić nowy ?kostuch - 2015-03-29, 20:30
tytus napisał/a:
No a jednak, są popalone styki
Pytanie czy wystarczy zregenerować automat czy lepiej kupić nowy ?
To jest nierozbieralne...
Niby można siłom i godnościom go otworzyć, ale czy potem da się złożyć z powrotem Didymos - 2015-03-29, 20:34 Złożyć się da, rozbierałem i składałem kilka razy, ale taka operacja niewiele daje, co najwyżej przedłuży na krótką chwilę agonię.
Lepiej zainwestować w nowy elektromagnes.yahoo33 - 2015-03-30, 17:12 Nowy elektromagnes nie kosztuje wiecej niż 50 PLN.wojownik - 2015-04-13, 16:45 Witam jestem nowy na forum, chociaż od paru lat śledzę posty i bardzo mi pomagają w przebudowie mojego samca zmieniłem silnik na 1.6 16v i wszystko fajnie tylko ten rozrusznik nieszczęsny :( czytając cały wątek przychylił bym się do pomysłu na pod szlifowanie bloku czy ktoś może mi to wyjaśnić jakoś dokładnie (mile widziana opcja tłumaczenia jak do głupiego ) z góry dziękuje za pomoc bo za tydzień szykuje mi się mały rajdzik a samiec nie pali :(zed111 - 2015-04-13, 22:06 to lepiej poszukaj "wąskiego" rozrusznika z Vitary, nie trzeba nic szlifować
lub jeszcze lepiej - rozrusznika z BMW
po poradzie kolegi z forum i pożyczeniu jego zapasowego do przymiarki (thx Marcin!), sam takowy nabyłem za śmieszne pieniądze, a nominalnie o dwukrotnie większej mocy niż z te z Suzuki i pasuje idealnie, nie trzeba nic szlifować
mankament - wymaga dorobienia dystansuwojownik - 2015-04-14, 17:42 kolego czy to jest ten rozrusznik
http://allegro.pl/rozrusz...5209530418.htmlzed111 - 2015-04-14, 17:57 szczerze? nie wiem
ja rozpoznaje ten rozrusznik tylko po tej osłonie z tyłu obudowy, jest dość charakterystyczna w porównaniu z innymi rozrusznikami dla Suzuki
http://i.imgur.com/46hVh0k.jpg
i nr który miałem nabity na nim
http://i.imgur.com/zm623Ml.jpgtytus - 2015-05-05, 21:07 Koledzy pomożecie namierzyć ten rozrusznik co wstawił zed ?
Jak wpisuje na alledrogo to wyskakują mi tylko te grube.
Sam mam taki w garażu ale jest zajechany więc wolę zakupić regenerowany z gwarancją :)
Zaraz coś używanego wynajdziemy... takie coś? http://allegro.pl/suzuki-...5108262276.html oznaczenie się zgadza, ale jeszcze wizualnie oceńcie. Kasa spora chyba, bo nowością nie grzeszy...
Kurka tu spora lista http://allegro.pl/listing...-isqm-4-mt-0113 gdzie sprzedawcy powołują się na ten numer fabryczny BOSCH-a, ale nie umiem zweryfikować czy to ten którego szukasz. Dupki niby podobne, ale nie widzę jak ten Zed-owy wygląda od frontu.Zawias - 2015-05-05, 21:19 Szukaj bosch od vitary.zed111 - 2015-05-05, 22:33 ten z pierwszego linku od Sama z allegro to na 99% ten "cienki" rozrusznik
ale ostatecznie założyłem z BMW i taki polecamtytus - 2015-05-07, 06:14 Właśnie boje się kupić używany bo nie wiem na co trafię. Chyba będę musiał zanieść do regeneracji to połowę z tego mi policza.
Zed a z którego bmw? Może tak się prędzej uda znaleźćzed111 - 2015-05-07, 15:47 będę wieczorem u siebie to podeślę zdjęcie nr
E36 chyba, ale głowy nie dam
nie dam głowy czy to z E46, po oznaczeniach mi coś nie pasowało
kupiłem za grosze na aledrogo + wymagał czyszczenia i nowego bendisku. zmieściłem się bodaj w 50pln
dystans to ok 17mm jak dobrze pamiętam, wycięty z aluminium
w swapie zastosowanie go było plusem bo poza 2x mocniejszym rozrusznikiem dodatkowo dystans zasłonił otwór, który powstałtytus - 2015-05-31, 20:59 Zregenerowany za 70zl
Dzięki za pomoc
Dopiero dzisiaj udało mi się dojść o co chodzi. Mam aku na pace i kable nie dawały rady przepuścić takiego prądu Podstawiłem aku obok rozrusznika i podłączyłem rozrusznik bezpośrednio grubymi kablami i zakręcił...rumun - 2018-05-15, 16:29 ma ktoś moze zdjęcia jak i w którym miejscu szlifować zeby wszedł gruby rozrusznik? zmieniam silnik bo panewka pukała, nie miałem w starym przyszlifowanego i bloku i mieścił sie tylko cienki rozrusznik, a jak ma m silnik nowy na wierchu to chce go zrobić tak żeby ten i ten rozrusznik pasował.woodek - 2018-05-16, 11:40 Mniej więcej tu:
Ja szlifowałem, przykładałem, sprawdzałem kilka razy, ale chyba i tak za mało. Było słychać że bendiks nieczysto się zazębia. Bendiks wytrzymał 3 miesiące. Wymieniłem wtedy na cienki i działa już prawie rok.rumun - 2018-05-16, 14:30 dzieki :) dzisiaj to ogarnełem, zajxt mi pożyczył gruby rozrusznik i kryze żeby to zrobić i szlifowałem :)