Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Mój Ronin i jego metamorfoza

dożek4x4 - 2015-04-19, 19:02
Temat postu: Mój Ronin i jego metamorfoza
Zaczęło się od kupna Samuraja po leśniku z niemiec (podobno płakał jak sprzedawał hehe)...
wyglądał tak...









...przejechałem się kilka razy, poczytałem forum i postanowiłem, że jest git i zmienię TYLKO opony na MTki i dam dłuższe wieszaki...
nie wyszło :)

w końcu na przestrzeni 1,5 miesiąca zmieniłem następujące elementy :

-resory LOVELLS HD +2" przód i tył
-amory przód: vitara tył gazowe GH
-amory tył: fso truck tył gazowe MONROE
-opony FEDIMA SCIROCO (sahara) 195/80 R15
-regeneracja sprzęgiełek według tutorialu forum
-wieszaki +1"
-klocki hamulcowe TRW
-nowe przewody miedziane i nowe (dłuższe) gumowe
-polibusze zielone elastopol 65Sha
-poliuretanowe tuleje zamiast gum stabilizatora
-regeneracja wszytskich drążków i końcówek drążków kierowniczych
-przedłużenie odbojów mostu ok.40mm
-wymiana oleju w mostach i skrzyni na castrol 80w90
-zrobione odpowietrzenia mostów, skrzyni i reduktora
-sprzęgło EXEDY kompletne
-dystanse kół aluminiowe +40mm na koło (szpilki osadzone na wieloklinie)
-wymiana rozrząd kompletny CONTITECH
-wymiana filtr oleju + olej (10w40 castrol)
-wkład filtra powietrza K&N do seryjnej puszki
-uszczelnienie puszki (silikon czerwony wysokotemperaturowy)
-snorkel z tworzywa LLDAP wzór Safari Snorkel
-nowy i skrócony układ wydechowy
-nowe świece zapłonowe BOSCH SUPER 4 (4 elektrody masowe)
-nowe przewody zapłonowe SENTECH
-nowa cewka zapłonowa VALEO
-nowy palec rozdzielacza zapłonu BERU
-nowa kopułka rozdzielacza zapłonu BERU
-regeneracja alternatora i nowy pasek osprzętu CONTITECH
-nowy filtr paliwa
-wypiaskowane felgi + malowanie proszkowe na czarno
-wypiaskowany uchywt koła zapasowego + malowanie

...no i wyszło z tego takie oto coś...






















...ale to nie koniec śruby, na założenie czekają jeszcze inne już zakupione zguby...
Kupione i czekające na założenie dodatki:
-zderzak stalowy przód z projektu forum
-zderzak stalowy tył z kształtownika
-wyciągarka ESCAPE EVO 8000lbs
-poprzeczka bagażnika i oświetlenie led (dwa dalekosięzne po 1800lm i dwa robocze po 1200lm)
-reflektory przednie z mocowaniem H4 i postojówka z Golf II Clear
-dzienne led z kierunkowskazem do zabudowania w zderzaku
-reflektor roboczy cofania led
-akumulator EXIDE PREMIUM 77Ah
-fotele kubełkowe OMP ekoskóra
-pasy 3-punktowe kjs SCHROTH z napinaczami
-CB President Teddy + Lemm AT900

nie robię nawet foto tych klamotów po szkoda moich siódmych potów...tylko zice zrobiłem bo stały pod nosem...






...na koniec persona 3in1...pilot w wyjazdach, główny mechanik w garażu i avatar na tym forum...


...oraz...
Plany na najbliższą przyszłość:
-reduktor 4.16
-opony Malatesta Kaiman 215/80 R15
-blokad pneumatyczna na tył a'la ARB Hongkong

MCsel - 2015-04-19, 19:10

muszę zapisać zdjęcia komory i wnętrza samochodu dla potomnych że tak właśnie wygląda porządny samurai... WOW
SamNaSamZSam - 2015-04-19, 19:30

Masz genialnego czworonoga! Chciałem to napisać odkąd wstawiłeś foto w awatara, ale okazji nie było by to zrobić bez spamowania :)

Samcio też piękny :)

maro20 - 2015-04-19, 19:34

czyste lasy maja w tych Niemczech :)))
Powodzenia w przeróbkach! :mrgreen:

dożek4x4 - 2015-04-19, 19:50

SamNaSamZSam
podziękowania w imieniu buldożka...
a on sam pozdrawia

Uh Lala - 2015-04-19, 20:52

Samcio faktycznie jak z fabryki wyglądał :O :O :O



Chyba powinniśmy założyć temat o psach forumowiczów :D Sławku ewentualnie mogą być koty też ;-)

dożek4x4 - 2015-04-19, 21:05

Jeden dzień :) po pierwszym dniu (i wodzie w kabinie) już wyjmowałem wszystkie tapicerki, urwane narożniki zderzaka, rysy z krzaków... No teraz to dopiero by niemiec płakał hehe :mrgreen:
Aksag - 2015-04-20, 12:10

Zabezpiecz sobie te rurki od odpowietrzenia choćby jakimiś kolankami, bo jak Ci chlupnie to zamiast zapobiegać spłynie woda do napędów ...... a to nie o to chodziło, prawda .......
SamNaSamZSam - 2015-04-20, 12:14

Jak ma na imię? Samcio to Ronin, a Twój zmiennik za kierownicą? Swoją drogą na tej drugiej foci wygląda jakby kierowanie Samkiem było najnudniejszym zajęciem na świecie ;)
dożek4x4 - 2015-04-20, 13:49

George :)
slavok - 2015-04-20, 15:17

Ładna maszyna, komora silnika rzeczywiście robi wrażenie.


Lala, patrz na przedramiona! hehe.

yahoo33 - 2015-04-20, 16:45

Taka czysta komora pachni mi picowaniem przed sprzedarza w celu ukrycia wycieków etc. Ale może ktoś do kościoła jeździł ;)

P.S

Fajny psiak.

dożek4x4 - 2015-04-20, 18:02

Zero wycieków...więc źle Ci pachnie :) sahara pełna silnik
zed111 - 2015-04-20, 18:13

przygotowanie samochodu made in sprzedawca w Brudzowicach :)
dożek4x4 - 2015-04-20, 18:26

nie wiem co to za sprzedawca, ale to nie on był sprzedającym ten pojazd... z drugiej strony myślę, że to lepsze niż cała komora z błota i wtedy chyba jeszcze trudniej byłoby ocenić stan bebechów
zed111 - 2015-04-20, 18:47

poznaję lokalizację na zdjęciach (tak na 90% to to miejsce, ale byłem tam b. dawno)
+ czysty samochód przed zakupem, z wypolerowanym lakierem i umytą komorą silnika to jego znak rozpoznawczy
jeśli nie kupiłeś bezpośrednio od niego, to przynajmniej przewinął się przez niego

dożek4x4 - 2015-04-20, 18:49

kupiłem go od typka w Siewierzu co sprowadza tylko Samuraje... stało tam na placu kilka i wszystkie były tak samo przygotowane... Więc może podobna technika sprzedaży ale inny człowiek ;-)
zed111 - 2015-04-20, 19:21

jego wujek
a przynajmniej tak twierdził

dożek4x4 - 2015-04-20, 19:34

no to świat mały, że szał pały.. Ale powiem szczerze, że nicy wypicowany...ale użytkując dochodzę do wniosku, że nie w celu ukrycia wad.. jak na to auto to blacharka nawet w stanie bdb bym powiedział...a oglądałem dokładnie dziada
Starscream - 2015-04-20, 19:36

Fajny był i jest. Tylko wywal stabilizator bo ci wykrzyz trzyma.
zed111 - 2015-04-20, 19:42

mój też taki był ;)
faktycznie stabilizator Ci nie potrzebny, tylko po zdjęciu uważaj na zakretach

dożek4x4 - 2015-04-20, 19:50

a dużo zmieni na lepsze jak go wywalę? I czy dużo na gorsze na czarnym?
Lexx - 2015-04-20, 20:51

Na czarnym roznicy nie poczujesz zbytnio chyba ze lubisz ostre zakrety, wykrzyz uwalnia :D
Starscream - 2015-04-20, 21:08

Ja bardzo dużo uzywam na czarnym jako normalne auto tylko koła zmieniam na szosówki. Szczerze Ci powiem że nie odczułem różnicy bez stabilizatora. Myślałem że to będzie jakiś szok jak po załozeniu wspomagania ale jednak nie. Natomiast w ternie lepiej się krzyzuje.
zed111 - 2015-04-20, 23:04

mój kolega raz przypadkowo postawił na 2 kołach na rondzie, w które wjechał za szybko, ale na szczęście nie wylądował na boku
skończyło się na emocjach :)

w terenie tylko poprawia

Lexx - 2015-04-20, 23:16

Ja starego eSJota postawilem na 2ch kolach jak chcialem driftowac na parkingu, kola uniosly sie na ponad pol metra :shock: taka byla moja mina :lol:
zed111 - 2015-04-20, 23:25

on miał podobny wyraz + był trochę blady ;)
reasumując - w terenie tylko z korzyścią bez drążka, na czarnym w zakrętach należy się oduczyć dodawać gazu

slavok - 2015-04-20, 23:41

Lexx napisał/a:
Ja starego eSJota postawilem na 2ch kolach jak chcialem driftowac na parkingu, kola uniosly sie na ponad pol metra :shock: taka byla moja mina :lol:


tak? :mrgreen:



Lexx - 2015-04-21, 10:04

slavok napisał/a:
Lexx napisał/a:
Ja starego eSJota postawilem na 2ch kolach jak chcialem driftowac na parkingu, kola uniosly sie na ponad pol metra :shock: taka byla moja mina :lol:


tak? :mrgreen:


Obrazek



nie, nie Slavok, dyscypliny pomyliles :D tak to przy cwiartce samiec sie zachowuje :D


Przy drifcie samiec tak lata:



dożek4x4 - 2015-04-22, 17:00

stabilizator wywalony siłą rzeczy...bo zacząłem motać przedni zderzak i wyciągarke
wyciąłem tą część rury wewnątrz ramy co trzyma stabilizator a także amor skrętu...
i tu pytanie: gdzie dać teraz ten amor skrętu (bo oryginalnego mocowania już nie ma)?




yenko - 2015-04-22, 19:04

yyy jak to wyciąłeś rurę z między ramy ?? Jak to ma trzymać sztywność ?? Chyba że coś źle zrozumiałem
pacmano - 2015-04-22, 19:18

No wycial bo zderzak nie pasowal, nie ? :D

Jak go chciales wsunac to trzeba mocowania zrobic bardziej na zewnatrz, a ta "rure wewnatrz ramy" przyciac z zewnatrz po pare centow z obu strony i wspawac tam jakas srobe zeby bylo jak mocowanie zamontowac. Tak to bylo u mnie zrobione. Srodek zderzaka powinien wtedy jeszcze zapierac sie o rame.

dożek4x4 - 2015-04-22, 20:28

Zderzak nie pasował... została wycięta ta rura a zamiast niej "rozpórka" jest głębiej osadzony zderza a pośrodku (na tej wysokości co była rura) płyta 6mm pod wyciągarkę

[ Dodano: 2015-04-22, 20:30 ]
poza tym jeśli to rzeczywiście tak zmienia szywtność (choć wydaje mi się, że aż tak dużo znaczenia to nie ma) to rura ląduje tam z powrotem z dobrym spawem...

[ Dodano: 2015-04-22, 20:34 ]


mówię o tej rurze...zamiast niej wylądował pomiędzy końcami ramy blacha 6mm

yenko - 2015-04-22, 20:45

Niech się starszyzna wypowie na ten temat ale ja bym sobie tej rury nie obcinał :) raczej zderzak dopasował do niej :)
dożek4x4 - 2015-04-22, 20:55

jak trzeba to nie problem żeby wróciła na swoje miejsce a w uchwytach zderza zrobi się wycięcia żeby się wsuwał
Dany44 - 2015-04-22, 21:18

Mam taki sam zderzak jak u Ciebie. U mnie do tej rurki były jeszcze mocowane stopki pod płytę do wyciągarki. Jak kupiłem auto to ta rurka była urwana i trzymała się na zderzaku :-) . Tak więc wyciąłem starą rurkę, dopasowałem drugą grubszą i w środek przez całość nabiłem jeszcze drugą cieńszą dopasowaną średnicą. przy okazji wzmocniłem końcówki ramy grubościennymi kątownikami robiąc takie nakładki.
Wydaje mi się, że ta rurka ma dość ważne zadanie, u mnie uszy zderzaka mają półokrągłe wycięcia na tą rurkę.

dożek4x4 - 2015-04-22, 21:27

to w takim razie rurka ląduje z powrotem.. tylko ta oryginalna, bo grubsza to raczej już nie wejdzie między rozstaw tych śrub.. chyba że mówią grubsza masz na myśli bardziej grubościenna (a średnica zewnętrzna ta sama)

[ Dodano: 2015-04-22, 21:38 ]
to w takim razie jest okazja żeby Twoim sposobem jeszcze solidniej ją umocować żeby bardziej spełniała zdanie sztwyności

Didymos - 2015-04-22, 21:57

Jak wstawisz płytę pod windę, to rurka do niczego nie będzie potrzebna, bo zderzak i płyta będą trzymały ramę, ta rurka to i tak gównolit.
Ja tej rurki nie mam od dawna, a w jej miejscu mam płytę do windy i jest OK.

Dany44 - 2015-04-22, 22:06

Didymos napisał/a:
Jak wstawisz płytę pod windę, to rurka do niczego nie będzie potrzebna, bo zderzak i płyta będą trzymały ramę, ta rurka to i tak gównolit.
Ja tej rurki nie mam od dawna, a w jej miejscu mam płytę do windy i jest OK.


U mnie płytą pod windę jest sam zderzak dlatego ta rurka została na miejscu plus ją wzmocniłem, dodatkow na niej mam oparte mocowanie chłodnicy. Jak chłodnica kiedyś wyląduje na pace i będę wspawywał płytę pod windę bliżej silnika to rurka też wyleci na złom.

dożek4x4 - 2015-04-23, 14:50

Rurka już wróciła na swoje miejsce...z dodatkową wzmacniającą rurą grubościenna w środku..
Trzeba było trochę pokombinować z montażem, ale chciałem żeby wyciągarka była jak najwyżej (moim zdaniem bez cięcia przodu nadwozia i grilla to niemożliwe i wtedy jest za nisko - to tylko moje zdanie) i głębiej odrobinę. Zacząłem też tworzyć górne oświetlenie na belce (z przewodami poprowadzonymi w środku a wychodzi tylko jeden)









Hałas - 2015-04-24, 09:24

No to już spieszę z kolejnymi komplikacjami :-)

Po przecięciu poprzeczki w pasie przednim (tak aby winda się zmieściła) po jakimś czasie nadkola w narożnikach mi się poopuszczały- trzeba to wzmocnić.
Podejrzewam, że opuściło się bo dużo chodziłem po masce :mrgreen:

Zawias - 2015-04-24, 14:01

Miałeś pecha ,albo za gruby jesteś. ;-)
Hałas - 2015-04-24, 14:56

Kto mnie widział, raczej zdementuje plotkę o brzuszku :mrgreen:
dożek4x4 - 2015-04-24, 15:31

dalszy ciąg zmian... poprzeczka w pasie przednim wróciła na swoje miejsce w wzmocnionej wersji (z drugą rurą w środku)
zacząłem robić przedłużenie kabli to centralki sterującej (docelowo będzie pod dachem na poprzeczce za fotelami w hermetycznej puszcze)
zderzak przedni prawie na gotowo (muszę dopasować grill i mocowanie do osłony drążków)
pierwsze przymiarki zderzaka tylnego i ledowych lamp zespolonych















zed111 - 2015-04-24, 15:36

zamiast puszki pomyśl może o całej konsoli pod dachem, możesz tam upakować całą elektronikę, przekaźniki i wszystkie wrażliwe elementy
ja właśnie kończę montaż swojej, zostało mi jeszcze parę rzeczy do zrobienia, ale z efektu jestem b. zadowolony

dożek4x4 - 2015-04-24, 15:37

teraz Hałas skumałem o czym piszesz... nie o poprzeczce ramy, tylko o poprzeczce nadwozia tej pod grillem... to dobrze, że piszesz bo w poniedziałek zrobię jakieś dyskretne i odpowiednie wzmocnienie

[ Dodano: 2015-04-24, 15:40 ]
pomyślałem...i przemyślałem... cała elektronika i instalacja będzie zabezpieczona jak trzeba... przekaźniki i bezpieczniki też otrzymają hermetyczną puszcze.. wszystko po kolei :-D

[ Dodano: 2015-04-24, 16:23 ]
btw. waga zderzaka z osprzętem (uchwyt do szekli i rolki) to niecałe 23kg

Hałas - 2015-04-24, 19:52

Tak, pisałem o poprzeczce pod grillem-czyli pas przedni ;-)

ja u siebie mam zamiar dać kątownik od mocowania buda-rama do końca nadkola, przycinając część która będzie wystawała na dole w trójkąt-nie powinno razić w oczy a i powinno dać radę. Ważne,żeby przykręcić do nadkola, żeby nie pracowało oddzielnie.

Mam nadzieję, że dość jasno napisałem zarys mojej idei :mrgreen:

dożek4x4 - 2015-04-24, 20:02

nie pamiętam tak z głowy jak dokładnie tam to wygląda... ale teoretycznie rozumiem Twoją koncepcje... tylko na miejscu dopasuje to do nadowzia ;-)
Ari - 2015-04-24, 22:51

Muszę przyznać Kolego że ,,poszłeś,, ostro. No tempo niesamowite. Tak... skoro były rowery, kłady, cross i pewnie wiele, wiele innych rzeczy, to takie tempo musi być. Normalnie - trzy życia.
To wszystko to nie złośliwość tylko podziw :shock: Zuch chłopak.

A baza piękna - Niemiec miał powody do płaczu.

Pozdrawiam serdecznie

dożek4x4 - 2015-04-25, 08:16

na zakończeniach odpowietrzeń umieszczę takie tłumiki do instalacji pneumatycznych z granulatem w środku (a'la filtr a "przwiew" jest...a skutecznie ochronią przed dostaniem się wody do środka)

Lexx - 2015-04-25, 10:23

Fajnie sie przeobraza w ''Mud Machine'' ;-)
dożek4x4 - 2015-04-25, 10:48

projekt już jest cały w wyobraźni tylko teraz przekładam go stopniowo na wykonanie :-D
w nowym tygodniu zacznę robić stelaż pod przekaźniki wyciągarki (będą pod machą - za uchwytem na seryjny podnośnik), osłony podwozia...a później środek... Kubły KJS z pasami z napinaczami już są...
Myślę na kierownicą...chodzą mi po głowie dwie opcje...
1. Zestaw
- http://allegro.pl/adapter...5040272306.html
- http://allegro.pl/kierown...4922741629.html

2. http://allegro.pl/kierown...5277149536.html

Co myślicie? I czy będą pasować bez żadnych przeróbek (chodzi mi głownie o popychacze kierunków)

zed111 - 2015-04-25, 10:56

ja mam ten pierwszy
montaż jest ok, pasuje
oni mają 2 wersje, jedna ma plastikową a druga gumową osłonę
ta z plastikową wygląda strasznie tandetnie (ale za tę cenę...). ja mam nabę z gumową osłoną

z kierunkami, po podniesieniu samochodu i przestawieniu trochę drążków mam mały problem,
mam lekko przekręconą kierownicę i kierunki nie wchodzą idealnie, ale da się jeździć
jak będę miał kiedyś wenę to przestawię na wieloklinie kierownicę i powinno być ok:)

dożek4x4 - 2015-04-25, 11:08

ja już przestawiałem obecną na wieloklnie :) bo napis suzuki był w pionie hehe...

btw. to przy ewentualnym zamówieniu w tej firmie powiedzieć, że chce z gumową osłona? czy to trzeba samemu gdzieś nastukać osobno?

zed111 - 2015-04-25, 13:42

ja byłem u nich osobiście, bo mieszkam niedaleko
na ich stronie znajdziesz 2 modele bez info co je różni, dopiero na miejscu, organo-leptycznie okazało się że jeden model ma plastikową obudowę, a drugi gumową
rozstawy śrub są te same
zadzwoń do nich i pogadaj

rumun - 2015-04-27, 08:27

dożek tak z mojego doświadczenia , jeżeli miał bym kupować kierownice to ze skórzanym obiciem. łatwiej utrzymać w czystości , błoto zaschnie i jednym ruchem ręki je zrzucisz a na zamszu bedzie wszystko widać i ten kolorek już nie będzie taki ładny :)
Damian93 - 2015-04-27, 09:59

Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na trwałość tych pseudo sportowych kierownic. Czytałem wiele opini że robione są z jakiegoś dziadowskiego materiału i idzie je nieźle pogiąć. I to w samochodach osobowych, no a wiadomo że w samuraiu trochę większą siłę trzeba włożyć w kręcenie kierownicą. Ze swojej strony polecał bym nawet używaną ale oryginalną kierownicę jakieś dobrego producenta. Do swiftów ciekawe kierownice ludzie ładowali może z niego by coś podpasowało.
kurian - 2015-04-27, 14:08

tylko skórzana. Zamszowa nadaje się kiedy jeździsz w rękawiczkach, inaczej pot i bru zrobią swoje.
Ari - 2015-04-27, 21:11

http://allegro.pl/naba-do...5283898570.html
dożek4x4 - 2015-04-30, 13:44

odnośnie kierownicy to chyba zdecyduje się na taką...ma tylko 20mm mniejszą średnice, więc nie będzie tak ciężko z prowadzeniem
http://allegro.pl/kierown...5305307675.html

a poza tym dalsze zmiany...komputer już w puszcze pod dachem, fotel jeden i pas przymocowane, przód z osłoną na gotowo...tylko przykręcić windę i ją podłączyć...zderzak tylny też kompletny (prócz oświetlenia rejestracji), więc w sumie tylko założyć i podłączyć
jako wsporniki osłony na amor skrętu i drążki wykorzystałem mocowania stabilizatora (tylko dostały pod spód gumę jako a'la odbój)

















cdn... :-D

SamNaSamZSam - 2015-04-30, 13:48

bardzo estetycznie i schludnie wszystko wykonane, podoba mi się!

A tę osłonę na drążki nie myślałeś jakoś "wyażurowić" :D znaczy wyciąć jakieś otwory, raz że waga całej płyty by się zmniejszyła, a dwa że jak nabierzesz jakiegoś rzadszego błota to będzie miało gdzie uciec i nie będzie robiło za dodatkowy spontaniczny balast.

dożek4x4 - 2015-04-30, 17:00

puszka na przekaźniki i bezpieczniki już "wisi", cb także... trwają prace nad uchwytem do oświetlenia roboczego biegu wstecznego.. dodatkowe oświetlenie już na dachu









Kaine - 2015-04-30, 17:44

Że tak zapytam ile masz wzrostu ?
dożek4x4 - 2015-04-30, 17:50

lewy fotel jest dopiero tylko postawiony - będą wycięcia w tym profilu do poziomu podłogi w miejscu gdzie jest mocowany fotel ... wtedy wszystko będzie pasowało bo sprawdzałem :-D
a co do wzrostu to 190cm

[ Dodano: 2015-04-30, 17:52 ]
i widzę, że głębia na foto robi wrażenie jakbym miał puszki z elektryką nad głową...ale w rzeczywistości są cofnięte za mnie

szymszym - 2015-04-30, 21:46

drożek,

podoba mi się, że tak porządnie robisz, bez tandety i druciarstwa :)

dożek4x4 - 2015-05-01, 10:43

tandetę zostawmy dla tandeciarzy a druciarstwo do dziergania :-D wiadomo że praktyczność i użytkowość wiedzie prym...ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby do tego jakoś to wszystko wyglądało schludnie
kurian - 2015-05-01, 14:16

ładnie się prezentuje, zaintrygowała mnie jedna rzecz. Masz wycieraczkę na tylnej klapie, obfotografuj proszę jak jest zabudowana na klapie.
dożek4x4 - 2015-05-01, 14:38

nie ma problemu...jutro zrobię foto z zew/wew... jak kupiłem to już tam była (a standardowo nie ma wycieraczki na tylnej furtce?)

[ Dodano: 2015-05-01, 15:35 ]
jaka jest Waszym zdaniem minimalna średnica kierownicy do samuraja bez wspomy ? - taka żebym nie musiał się nogami zapierać chcąc skręcić przy prędkości "pełzającej" lub w miejscu...
oryginalna ma zdaje się 380mm.. wiadomo, że jakieś 320mm i niżej odpadają
ale waham się między 350mm a 360mm
co myślicie? (bądź jakie macie doświadczenia w temacie)

yenko - 2015-05-01, 17:01

doswiadczen brak w tym temacie :-)
kurian - 2015-05-01, 18:10

Junior ma 300mm u siebie i daje rade na 225/75/15
dożek4x4 - 2015-05-01, 18:29

ale rozumiem, że nie posiada u siebie w aucie wspomagania?
kurian - 2015-05-01, 18:38

Junior nie ma wspomagania, pisz do niego na priv Junior na pewni Ci odpowie jak mu się jeździ z tak mała kierownica.
Junior - 2015-05-02, 12:09

fajnie sie jeździ :mrgreen: nie narzekam i jakoś nie spieszno mi do tego aby wspomaganie zabrało mi kilka KM z motorowni :-P Nie ma tragedii, wiadomo troszkę bardziej trzeba się napracować szczególnie przy nowym amortyzatorze skrętu ale jest git, nawet małżonka nie narzeka ;-) tylko że ja mam chyba 32cm

[ Dodano: 2015-05-02, 12:13 ]

dożek4x4 - 2015-05-02, 15:17

dzięki za info
ja też mam właśnie nowy amorek skrętu...więc w takim razie dam 350mm (będzie kompromisem między poręcznością a dodatkowym treningiem hehe)

[ Dodano: 2015-05-02, 15:49 ]
...Kurian - zdjęcia wycieraczki tylnej, które chciałeś obejrzeć




...poza tym kolejne postępy (założony tylny zderzak, zmotany wspornik tylnej lampy roboczej R i doszła krata pomostowa na trapy...jeszcze tylko ją przeciąć)




Didymos - 2015-05-02, 18:01

W prawdzie dżentelmeni o kasie nie rozmawiają, ale jeśli to nie tajemnica, to pochwal się ile trzeba wygilgać za taką kratę i jakie ma wymiary.
dożek4x4 - 2015-05-02, 18:52

wymiary kraty pomostowej (dł/sz) 1007mm x 807mm
grubość (wysokość) 38mm

cena przy kracie standard w tym wymiarze niecałe 360zł (krata gładka, szara)

w przypadku mojej dodałem opcje kolor RAL 3001 (czerwony) i powierzchnia P ( z powierzchnią roboczą wykonaną z zatopionych cząsteczek krzemianu o średnicy od 1,0 do 1,6mm) - cena 405zł

chce ja przeciąć na 2cz uzyskując dwie trapy 1007mm x ok.400mm

[ Dodano: 2015-05-02, 18:54 ]
p.s. żadne pytanie odnośnie samuraja/przeróbek/patentów/części/cen/miejsca zakupu itd itp. Nie są dla mnie tajemnicą :-D

q4k3r - 2015-05-02, 22:18

Jaka wage wytrzymaja takie trapy? Maja sluzyc jako podklady czy mozna uzyc ich jako mostek?
dożek4x4 - 2015-05-03, 07:10

moim zdaniem raczej mogą służyć jako mostek (w przypadku naszych aut)
mają wytrzmałość ok. 10kN/m2 (1kg = ok.10N -> 1kN = ok.100kg)
więc 10kN/m2 daje wytrzymałość około 1000kg/m2

p.s. czy coś pomyliłem? :-D

[ Dodano: 2015-05-03, 07:11 ]
cały ten płat o wymiarach 1007 x 807 ma wagę około 12kg

[ Dodano: 2015-05-05, 22:48 ]






[ Dodano: 2015-05-08, 19:13 ]
prace już w zasadzie dobiegły końca...
jeszcze trzeba zrobić jakieś kumate mocowanie szpeju na tyle
parę zdjęć poglądowych...









w nocy postaram się zrobić foty ukazujące moc i zasięg oświetlenia oraz różnicę między światłami mijania i długimi
a jutro jak będzie już "zabudowana" paka to też oczywiście wlecą zdjęcia :-D

[ Dodano: 2015-05-11, 08:47 ]
http://imgur.com/a/89Zc1

[ Dodano: 2015-05-17, 18:53 ]
trochę opóźnienia...ale lepiej późno niż wcale...

różnica w oświetleniu drogi między reflektorami standardowymi (reflektory są z VW Golf I z żarówką H4) a oświetleniem dodatkowym ( na dachu 4 lampy led okrągłe; 2x18W rozproszone na brzegach i 2x27W skupione pośrodku oraz panel led nad wyciągarką 30W)
tak wyglądają lampy na aucie


a tak to wygląda w praktyce:

pierwsze foto reflektory standard


a teraz oświetlenie dodatkowe

Sonic - 2015-10-23, 19:57

Możesz podrzucić jakieś wymiary ramienia tylnej wycieraczki albo ktoś wie z jakiego auta ją można zaimportować? Szukam już jakiś czas tego ramienia i znaleść nie moge tylko kikut mi wystaje z tylnej klapy :)
szymszym - 2015-10-25, 13:53

Sonic napisał/a:
Możesz podrzucić jakieś wymiary ramienia tylnej wycieraczki albo ktoś wie z jakiego auta ją można zaimportować? Szukam już jakiś czas tego ramienia i znaleść nie moge tylko kikut mi wystaje z tylnej klapy :)


hej,

ja mam zalożone ramię od malucha.

Pozdrawiam,

dożek4x4 - 2015-12-27, 17:07



organizacja zaplecza technicznego

Maror - 2015-12-27, 18:19

Bardzo fajny patent z tym wyświetlaczem z temperaturą zewnętrzną(?). Mogę dodać że oryginalnie w miejscu tej zaślepki jest przycisk od klimatyzacji :mrgreen:

Didymos - 2015-12-27, 18:22

Obstawiałbym raczej woltomierz :mrgreen:
dożek4x4 - 2015-12-27, 18:27

To faktycznie woltomierz...choć wolałbym w tym miejscu ten "dinks" od klimy :)

[ Dodano: 2015-12-27, 18:30 ]
Zamierzam Panowie wrzucić 235/75 15... Myślicie, że ubędzie dużo odczuwalnej mocy na dłuższych podjazdach w porównaniu do obecnych 195/80 15.
Bo chodzi mi po głowie reduktor z 1.0L do kompletu opon

Maror - 2015-12-27, 18:30

Didymos napisał/a:
Obstawiałbym raczej woltomierz :mrgreen:


Racja, jakoś o tym nie pomyślałem ale to jest raczej woltomierz :-P
Hmmm, myślę że trochę będzie to odczuwalne aczkolwiek jak już byś chciał coś robić z przełożeniami to ja bym celował w 5.125 w mostach z Vitki, reduktory z 1.0 ostatnio osiągają horrendalne ceny :roll: Poza tym on nie daje on jakiegoś super zwolnienia, 10.6% w stosunku do tego z 1.3.

dożek4x4 - 2015-12-27, 18:35

... za 500-600pln da się kupić czy grubiej trzeba calować?
Maror - 2015-12-27, 18:38

dożek4x4 napisał/a:
... za 500-600pln da się kupić czy grubiej trzeba calować?


Z tego co widziałem to raczej ceny zaczynają się od 800-900 pln. Choć może taki który nie pasuje do 4.16 da się wyrwać taniej.

dożek4x4 - 2015-12-27, 18:45

wolałbym właśnie ten nowszego typu z opcją upgrade'u do 4.16...bo przy następnych finansach było 31" + mix 1.3L i 1.0L na 4.16

[ Dodano: 2015-12-27, 18:46 ]
by było...31 + 4.16

Hałas - 2015-12-27, 19:03

5.125 bez sensu.
Przy tych kołach na ulicy tragedia, graty drogie, do tego nie jest rzadkością umielić taki zestaw. Wystarczy porównać wielkość zębów zeby wiedzieć dlaczego.
Ja osobiście polecam 4.625, ale i tak dłuzsze przeloty asfaltem są męczące.
pomijając aspekt finansowy 4.16 jednak robi robote najlepiej-na czarnym da się jechać i w terenie ogień

dożek4x4 - 2015-12-27, 19:16

też bardziej w tą stronę chce iść...mostów nie da się przełączać z H na L
Hałas - 2015-12-27, 19:35

Jest jeszcze szansa na kosmetyczną zmianę 3.7 / 3.9 w mostach ale nie wiem czy by mi się chciało tyle rozbierać dla tak małej róznicy.
Didymos - 2015-12-27, 20:29

dożek4x4 napisał/a:
też bardziej w tą stronę chce iść...mostów nie da się przełączać z H na L

Jak założysz 31", to z kolei 4,16 nic Ci nie da na H i piątkę będziesz włączał tylko ze stromej górki.
Do 235/75 można od biedy nie robić nic, to dosyć małe opony, ewentualnie reduktor od litrówki i wystarczy.

Napisał ten, co ma przy takich gumach 5,125 i reduktor od 1,0 :mrgreen:

dożek4x4 - 2015-12-27, 20:39

narazie jest plan 235/75 i ewentualnie (gdybym zbytnio odczuł spadek mocy) reduktor od litrówki

31" to bliżej nieokreślona przyszłość

yenko - 2015-12-27, 22:44

U mnie różnica na czarnym przy oponach 205/70/r15 AT gdzie udało mi się na prostej rozpędzić auto do końca licznika a na 235/75r15 MT na prostej rozpędza się do 110 i to ciężko. A jak jedzie się pod wiatr to już ciężko 100 przekroczyć. Jedynie jak się napędzę z górki to potem na tych MT 120 idzie utrzymać na prostej a czasem nawet więcej.
dożek4x4 - 2016-01-10, 14:30

szukam w necie opon, które mnie interesują (kopia simex, 235/75 15) i ku mojemu zaskoczeniu prawie nie ma tego rozmiaru (olxxx allegra)...
wszędzie 225/75 lub 235/70

Powiedzcie koledzy gdzie nabywacie te glob-gumy 235/75 lub inne kopie w przystępnej cenie?

zed111 - 2016-01-10, 16:21

spróbuj tutaj, widzę, że mają i to kilku producentów
http://opony-4x4.pl/

kurian - 2016-01-10, 17:54

Glob gum ma zakład produkcyjny w Ornontowicach kolo Mikołowa, zadzwon i zapytaj czy maja ewentualnie kiedy będą mieć.
DUŻY - 2016-01-10, 20:14

Z nalewek zdecydowanie polecam kaimana. Lekka jak na nalewkę, układa się po spuszczeniu ciśnienia i ma chyba najmocniej wystające kostki. Można kupić np tu: http://www.janpol4x4.pl/m...iman-235-75-r15 . Glob-guma szczerze odradzam.. bardzo twarda i ciężka mniej wystające kostki.
dożek4x4 - 2016-04-10, 17:05

co mogło się uszkodzić?

zjeżdżałem dziś z mega stromej i długiej góry...

jeszcze dzisiaj maks ślisko, więc jakiekolwiek hamowanie (nawet delikatne odpada), 4L, dwója i jedziemy na hamowaniu silnikiem....auto bardzo się rozpędziło i na samym dole przy dużej prędkości wpadłem w dziurę i tak jeb...ło lewym przodem że masakra ... wracam do domu i przy 60km/h na liczniku, czuję duże bicie kiery
przed garażem patrze - koła miałem skręcone w prawo i ...prawe koło mocno skręcone (adekwatnie do sketu kierownicy) a to lewe już trochę prosto bardziej...
drążki kierownice całe i na oko proste oraz żadnych luzów jak nimi mocno poruszałem.
amor na miejscu prosto. ale jak złapałem lewe koło u góry za oponę i zacząłem mocno szarpać od siebie i do siebie do czuć wyraźny luz...taki z 2-3cm mniej więcej i tykanio-uderzanie... sprawdziłem prawe i nie ma żadnego luzu i tykania. aha...i lewe koło stoi wyraźnie w lekkim negatywie...

co to może być, co sprawdzić, no co zwrócić uwagę?

yahoo33 - 2016-04-10, 17:13

Sworznie zwrotnicy?
SamNaSamZSam - 2016-04-10, 17:23

dożek4x4 napisał/a:

przed garażem patrze - koła miałem skręcone w prawo i ...prawe koło mocno skręcone (adekwatnie do sketu kierownicy) a to lewe już trochę prosto bardziej...

To akurat oczywiście w granicach rozsądku normalne i wynika z geometrii układu kierowniczego. Koło wewnętrzne jedzie po innym torze niż zewnętrzne i dlatego mają różne "skręty". To się chyba wiąże z kątami zwrotnic. W zdrowym Samku też to widać.
dożek4x4 napisał/a:
jak złapałem lewe koło u góry za oponę i zacząłem mocno szarpać od siebie i do siebie do czuć wyraźny luz...taki z 2-3cm mniej więcej i tykanio-uderzanie... sprawdziłem prawe i nie ma żadnego luzu i tykania. aha...

Ten luz to głównie łożyska piasty i zwrotnicy. Piasta do rozbiórki i przeglądu. Przy okazji do przeglądu/wymiany łożyska zwrotnicy.
dożek4x4 napisał/a:
i lewe koło stoi wyraźnie w lekkim negatywie...

To do sprawdzenia łożysk trza by jeszcze sam most obejrzeć czy nie wygło jakoś dziwnie.

To tyle moim lajkonicko-manualowym okiem, wibracje w trakcie jazdy skłaniały by mnie do rozebrania piasty i zwrotnicy w podejrzanym kole najpierw.

dożek4x4 - 2016-04-10, 17:24

i wtedy tylko na jednym kole mogłoby być tak widoczne? jak mogę sprawdzić w stojącym na kołach aucie?

[ Dodano: 2016-04-10, 17:26 ]
to odp do yahoo...bo Twoje Sam się poawiło w momencie pisania.. czytam dalej...

SamNaSamZSam - 2016-04-10, 17:30

No yahoo ujął zagadnienie bardziej dosadnie :) ale skoro piszesz że coś ostro pierdyknęło to może jego "synteza" jest bardziej uzasadniona niż moja delikutaśność :D w każdym razie kierunek poszukiwań mamy zbieżny.

Zobacz sobie tutaj: http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf step 28 i 29 to jest to o co się rozchodzi + łożyska na których to pracuje. Być może faktycznie urwałeś zupełnie ten bolec od góry lub dołu zwrotnicy :)

dożek4x4 - 2016-04-10, 17:31

przy zwrotnicach, ani tych kulach to nie robiłem nic od roku czasu (nawet ostrej jazdy)

1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?

[ Dodano: 2016-04-10, 17:34 ]
dodam że dodatkowe zmiany które robiłem w samuraiu moim jeszcze mi wychodzą..ale z głębszej mechaniki i budowy samuraia jestem laikiem... nie wiem tak w powietrzu teraz jak to tam dokładnie wygląda

[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
2. poprawka... jak dam kiere prosto to prawe koło jest prosto a lewe zkręca w prawo (patrzy w strone środka auta)

[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
skręca ;-)

zed111 - 2016-04-10, 17:40

Dożek, Sam ma rację, jest różnica na skręconych, co wynika z geometrii
ile dokładnie - nie wiem, ale znalazłem takie zdjęcie gdy włożyłem nowe gumy, co nieco widać tę różnicę
na "prosto" koła powinny być zdecydowanie w jednym kierunku

http://i.imgur.com/5WLPcHJ.jpg

zacznij od zwrotnicy jak piszą koledzy. gdyby most się mocno wygiął to półośkę(i) chyba by szlag trafił
a może trafił?
rozbierz most i sam się przekonaj

SamNaSamZSam - 2016-04-10, 17:40

Zaopatrz się w manual i zobacz link lowrange... z postu powyżej to Ci zobrazuje sytuację. Przeglądnij ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624 tam jest wszystko potrzebne do regeneracji piasty/kuli/zwrotnicy.

dożek4x4 napisał/a:
1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?

2x łożyska piasty koła, 2x łożyska zwrotnicy, uszczelniacz piasty, uszczelniacz półosi, gumowy uszczelniacz kuli, filcowy uszczelniacz kuli + ewentualnie blachy mocujące jeśli Twoje się rozsypały. Symbole łożysk/uszczelniaczy znajdzie w temacie podlinkowanym wyżej lub na stronie Daniela S.
dożek4x4 napisał/a:
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo

No nie, aż tak duże to nie. Jak prosto to obydwa koła jadą po tym samym torze i obydwa winny być zwrócone na wprost.
dożek4x4 napisał/a:
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?

Pewnie zależnie od skali i miejsca uszkodzenia, zacznij od sprawdzenia tych sworzni i tego na czym się trzymają. O most będziesz się martwił jak tam się okaże, że jest dobrze.

dożek4x4 - 2016-04-10, 17:46

zed111 to u mnie na skręconych troszkę większa różnica się zrobiła...i na prostych dziwnie bo oba koła nie patrzą na wprost
czy jeśli by diabli wzięli półoske miałbym napęd na przodzie? (bo 4wd było cały czas jak wracałem z terenu)

Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?

SamNaSamZSam - 2016-04-10, 17:47

Swoją drogą nie pomoczyło Ci kuli olejem z mostu? A może już tego oleju niewiele zostało, to też bym sugerował sprawdzić odkręcając przynajmniej kolek nalewowy.

[ Dodano: 2016-04-10, 17:50 ]
dożek4x4 napisał/a:
Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?


Dożku :) w poście z godz 17:30 podałem, że rozchodzi się o step 28 i 29. Kolejny 30 też o tym traktuje. Sam sworzeń to ta gruba blacha trzymająca się na 4 śrubach w zwrotnicy i ten bolec z niej wystający. Są dwa sworznie na stronę - jeden od dołu i jeden od góry zwrotnicy.

dożek4x4 - 2016-04-10, 17:51

a co do oleju z mostu to złamała/urwała się rurka odpowietrzenia (nie wiem kiedy) dziś to zobaczyłem przy okazji srawdzania tej usterki :-/
zed111 - 2016-04-10, 17:53

jak miałeś napęd to dobry znak
gdyby naprawdę wygięło most to półośki raczej by tego nie wytrzymały
popatrz czy nie ma pęknięć przez które ucieka olej
te mosty w samim strasznie liche są - wygięte blachy pospawane razem...

dożek4x4 - 2016-04-10, 17:54

wiem wiem...chciałem zapytać na którym obrazku (step) dokładnie ze stron 28 i 29 jest foto tego sworznia zwrotnicy
SamNaSamZSam - 2016-04-10, 17:57


zed111 - 2016-04-10, 17:59

http://www.jimnybits.co.u...ngpins%20oe.JPG
dożek4x4 - 2016-04-10, 17:59

to nic innego myślę jak trzeba to rozgrzebać...nakierowaliście, którędy trzeba iść i co sprawdzić a teraz trzeba to zrobić

gdzie w dobrych kosztach i nie najgorszej jakości kupić te całe zestawy naprawcze (uszczelniacze, łożyska, sworznie itd)? alledrogo, intercars ?

SamNaSamZSam - 2016-04-10, 18:00

tutaj jeszcze przydatny link: http://www.samurai4x4.pl/...-piasta,28.html

a na obrazku na samym dole masz co się dzieje jak się ów sworzeń ukręci/oberwie/rozczłonkuje.

Kiszka - 2016-04-10, 18:01

Proszę:
https://www.google.pl/sea...3ShRwGTZ-nkM%3A

zed111 - 2016-04-10, 18:01

https://suzuki-czesci.pl/
dożek4x4 - 2016-04-10, 18:37

to forum to jest bez kitu pogotowie mechaniczne 24h/7d... 8-)

[ Dodano: 2016-04-10, 19:09 ]
żeby zrobić cały serwis mostu przedniego...bo nie był jeszcze robiony potrzebuję ( a korci mnie żeby od razu zrobić wszystko naraz:

4x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sworzen-zwrotnicy-Samurai-Jimny/1497
1x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538
2x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-przednie-i-Samurai-zestaw-Koyo/223
(jest róznica między łożyskiemn zwrotnicy a łożyskiem koła?)

to też wymieniać? https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zabezpieczenie-lozyska-przedniego-Samurai/359
i co z tym (bo są różne grubości)? https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Podkladka-regulacyjna-sworznia-zwrotnicy-Samurai/1057
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Podkladka-regulacyjna-sworznia-zwrotnicy-Samurai-1/1058

coś jeszcze potrzebne?

kurian - 2016-04-10, 19:48

łożyska koła poelcam ten zestaw (zestaw na jedna stronę)
https://www.motointegrato...a-skf-vkba-1978
w nim 2x łożysko koła, podkładka zabezpieczająca i uszczelniacz półosi.

Łożyska zwrotnicy ma oznaczeni 30302, potrzebujesz 2 sztuki na jedna strone, dostępne w każdym sklepie z łożyskami.

Do wymiany na 100% potrzebujesz nasadkę 50mm, z tym że nie każda sklepowa pasuje średnicą (ja pracuje w Katowiucach, moge Ci pożyczyć moja homemade nasadkę).

Co do sworzni to sprawdź czy żyją, jak nie żyją to zamów tyle ile się uszkodziło.
Podkładki sworznia dotniesz nożyczkami w razie potrzeby z puszki piwa (dobór ilości podkładek pod sworzeń wg. manuala z LowRange).

Pytanie jak wyglądają twoje uszczelnienia kuli, tam jest uszczelka gumowa oraz uszczelka filcowa, uszczelkę filcowa wytniesz sobie sam z filcu kupionego w pasmanterii ma wzór starej.
Musisz to najpierw rozłożyć na części pierwsze i pooglądać. Szybka robotka, polecam wyposażyć się w jednorazowe gumowe rękawiczki, mocno syfiasta robota.

dożek4x4 - 2016-04-10, 20:09

kule nie były ruszane serwisowo, więc myślę że wyglądają kiepsko (powinny być trochę błyszczące te kule? bo u mnie są raczej rdzawe i rude)
mówisz, że jest uszczelka gumowa i filcowa...a ten element jaką role odgrywa https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Blacha-wew-uszczelniacza-kuli-Samurai/1235

co do sworzni...te podkładki regulacyjne (puszkowe) dawać tylko pod ten sworzeń, który będe wymieniał (jeśli będzie/będą uszkodzone)... czy dać je pod wszytskie sworznie?

[ Dodano: 2016-04-10, 20:13 ]
od czego zależy ile/jakie grube mają być te podkładki?

kurian - 2016-04-10, 20:27

podkładki służą do regulacji napięcia łożysk, wymieniając łożyska musisz ustawić ich napięcie. Sposób regulacji znajdziesz w manualu Low range (o tym http://www.lowrangeoffroa...it.pdf)(podobny manual jest tez dla tylnego mostu).

W piaście tez reguluje się napięcie łożysk tylko że tutaj normalnie nakrętka.

Blachy które pokazujesz utrzymują uszczelkę filcową. Są zewnętrzne i wewnętrzne ale nie w każdym moście. Ogólnie powierzchnia kuli powinna być gładka ale skoro do tej pory twoje nie popuszczał widocznie nie ma żadnych poważnych wżerów i uszczelnienie trzyma. Dokładnych oględzin dokonasz przy zdjęciu zwrotnicy.

dożek4x4 - 2016-04-10, 20:35

zobaczę w tygodniu jak to wygląda i co będę potrzebował zakupić... ale mniej wiecej już kumam z czym to się je
SamNaSamZSam - 2016-04-10, 20:39

z akcesoriów warsztatowych ja jeszcze polecam takie coś: http://www.galerialucznik...zowa-PT-503/993

Przydaje się do regulacji napięć łożysk piasty (choć te można dokręcić momentem z manuala) i zwrotnic, łożysk ataków, zdaje się że również przekładni kierowniczej i być może jeszcze czegoś za co się nie brałem jeszcze. Wartości "preloadu" czy tam obciążenia przy jakim powinna zacząć się obracać np. piasta albo zwrotnica znajdziesz w..... manualu!!!

Ari - 2016-04-10, 20:43

Cześć

Posłuchaj dobrej rady kolegi - weź ten most, nawet sam zastanawiałem się czy nie wziąć go jako kolekcjonerski zestaw, mam już parę ,,znaczków w klaserze" :)

http://olx.pl/oferta/most...html#8948e6e609


Do kosztów, które podałeś dojdzie jeszcze parę rzeczy np. uszczelniacze około 220zł kpl, może drążek kierowniczy, może pochwa mostu, koszty mechanika przy rozkładaniu całości dużo większe niż wymiana samego mostu.

Po takim walnięciu będziesz bawił się i denerwował, a ten wstawisz i jedziesz dalej.
Upewnij się tylko czy jest szeroki jak Twój i czy ma te same przełożenia - tył i przód musi mieć te same!!!! - w razie czego weź główkę mostu od swojego!!!

Daleko nie masz więc możesz nawet odjechać. Masz również w Czeladzi za 200zł, ale nie tak fajny stan.

Aha. Jak się uprzesz na reanimację swojego starego mostu to sworznie mogę Ci dać gratis z mojej kolekcji:)

Pozdrawiam

zed111 - 2016-04-10, 21:13

Dożek
ale na początek rozkręć tę zwrotnicię i zobacz co się posypało
nie ma co na zapas kupować wszystkiego
może posypały się tylko łożyska zwrotnicy, ich cena w rolniczym to max 10pln :)

dożek4x4 - 2023-02-04, 20:22

Witam ponownie po latach

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group