Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - opony 33" do samuraia

interneter - 2011-04-20, 08:04
Temat postu: opony 33" do samuraia
Zacząłem ten temat, ponieważ kumpel chce wsadzić takie opony 33x13,5 do swojego samuraia, twierdząc, że standardowe fabryczne mosty wytrzymają ten ciężar. Ja się z tym nie zgadzam, ale może to ja sie nie znam. Czy moglibyście sie na ten temat wypowiedzieć?
Dzięki

tytus - 2011-04-20, 09:10

będzie miał ładny pomnik chyba że silnik zmienił ;-)
albert - 2011-04-20, 09:15

tytus ma racje, za malo danych, jesli ,,oryginalna,, suzi- oryginalne bedzie miala zejscie..
Death1985 - 2011-04-20, 09:25

No na pierwszym Miejscu jak wjedzie w teren to raz spali sprzeglo dwa samuraj nie ma tyle mocy zeby se dac rade z takimi oponami a po trzecie mosty nie wytrzymaj poloski ukreca sie jak zapalki hahaha :-P Wiedz powiedz Koledze ze to glupi pomysl bez powaznych zmian ;-)


Pozdro

slavok - 2011-04-20, 12:01

mosty wytrzymają bo samurai z miejsca nie ruszy na takich gumach, 13,5 cala szerokości, chyba z dystansem 20 cm hehehe
Death1985 - 2011-04-20, 15:46

Dlatego tez ujalem je na koncu ;-) ze wczesniej czy troche pozniej ukreci poloski oczywscie orginalna :-P szczegolnie Lewa ;-) przednia
interneter - 2011-04-20, 15:52

no z tego co wiem, sprzęgło ma byc wymienione, silnik ma przejśc jakąś modyfikację podnosząca moc, a półośki oczywiście mu powiem jeszcze raz, że trzeba wymienić.
Dzięki za pomoc i za dobre rady.

tytus - 2011-04-20, 15:53

jak już chce się bawić w takie opony to pełna gama przeróbek polecana: silnik, mosty, jak mosty to i sprężyny itp itp długa historia zabaw :mrgreen:
Skalpel - 2011-04-20, 15:55

Dobra, ale wracając na początek toku myślenia. Po co takie opony w takim samochodzie?
interneter - 2011-04-20, 15:57

No ja tez uważam prawdę mówiąc, że to lekka przesada, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?
Części mają byc sprowadzone ze stanów i jak mi mówił co ma byc przerabiane, to 80% jest do przebudowy, więc zabawy z tym będzie w bród

zawada - 2011-04-20, 16:07

i jak zacznie przerabiac to do zimy mu sie zejdzie hehe
Skalpel - 2011-04-20, 17:10

To nie chore przeróbki 1,3 tylko przekładka na mocniejszy motor jak na moją logikę. A 33 to sobie wsadzę do Patrola, bo Suzuka na 31 to już full.
slavok - 2011-04-20, 19:34

interneter napisał/a:
No ja tez uważam prawdę mówiąc, że to lekka przesada, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?
Części mają byc sprowadzone ze stanów i jak mi mówił co ma byc przerabiane, to 80% jest do przebudowy, więc zabawy z tym będzie w bród

to po co pytasz jak z kolegą wiecie lepiej i będziecie wstawiać hard mada fucka części z USA :roll: trochę debilna droga pakować 33 cale do samuraia i przerabiać go w 80%, nie prościej było od razu kupić patrola ?

puniek - 2011-04-20, 19:37

Myślę, ze przełożenie 4,16 załatwi sprawę niedoboru mocy (jeżeli silnik jest w dobrej kondycji).

p.s.: Most utrzymuje masę samochodu a nie opony. Conajwyzej może się on wygiać, jeżeli zastosuje się duży dystans albo szeroko przespawane felgi.

slavok - 2011-04-20, 19:42

chyba nie do końca masz pojęcie o czym piszesz :mrgreen:
interneter - 2011-04-20, 20:20

slavok napisał/a:
to po co pytasz jak z kolegą wiecie lepiej i będziecie wstawiać hard mada fucka części z USA :roll: trochę debilna droga pakować 33 cale do samuraia i przerabiać go w 80%, nie prościej było od razu kupić patrola ?


Kumpel akurat wolał samuraia. Patrole są fajne, ale to ciężkie krowy i sam byłem wielokrotnie świadkiem jak samuraie je objeżdżały.
Poza tym za ta różnice w cenie patrola i samuraia można już sporo niezłych rzeczy wpakowac do suzuki.
Wydaje mi się, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Pokaz mi miejsce, gdzie sie wymądrzam, bo przejrzałem ten temat 5 razy i nie znalazłem takiego momentu. Napisałem, jakie jest moje zdanie i chce zobaczyc co powiedza inni.
A debilna drogą jest to, że w ogóle sie tu odzywasz w tym temacie, bo jak narazie nic madrego i konstruktywnego tu nie powiedziałeś w przeciwieństwie do innych.

Pozdrawiam Cię i życze miłego dnia :)

slavok - 2011-04-20, 20:35

Cytat:
Zacząłem ten temat, ponieważ kumpel chce wsadzić takie opony 33x13,5 do swojego samuraia, twierdząc, że standardowe fabryczne mosty wytrzymają ten ciężar. Ja się z tym nie zgadzam, ale może to ja sie nie znam


po czym piszesz
Cytat:

, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?


więc po co pytasz ? jak kolega się uparł i ma zamiar robić pomnik.

Chcesz konstruktywnie to powiedz koledze, że z tego samuraia by jeździł zostanie tylko rama, bo przy takich gumach trzeba zmienić silnik, sprzęgło bądź całą skrzynie, przełożenia w reduktorze, wały napędowe, przełożenia w mostach, półosie, przeguby, włożyć felgi z mocnym odsadzeniem, wyciąć grubo budę, dołożyć wspomaganie bo sobie nie wyobrażam kręcenia taką gumą bez wspomagania, a jak się już zmieni silnik to pasuje przerobić zawieszenie bo seryjne resorki to sobie z cięższą wyciągarką nie radzą, więc jak widzisz praktycznie cały samochód i jakoś ta Twoja oszczędność zaczyna zankać.

Śmieszą mnie po prostu ludzie co kupują samuraia i odrazu chcą tam pakować 33/13,5'', zaletą tego samochodu jest to, że jest lekki wąski i wbija się tam gdzie większość nie może wcale nie potrzebując do tego tak wielkich kół.
a no i jeszcze kwestia ułożyskowania tych mostów samuraiowych po przecież te malutkie łożyska zwrotnicy na przodzie i obciążone półosie z tyłu nie będą wyrabiać przy takiej gumie (masa nie reserowana) i łożyska będzie zmieniał praktycznie co miesiąc, więc tak naprawdę to pasuje przełożyć całe mosty z innego samochodu.

Proszę bardzo - masz konstruktywnie.

No ale tak jak już napisałem pomnik może postawić każdy - najwyżej się później na allegro wystawi.

puniek - 2011-04-20, 22:10

interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach
- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła
- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)
- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem
- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny

p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.

interneter - 2011-04-20, 22:18

Cytat:

więc po co pytasz ? jak kolega się uparł i ma zamiar robić pomnik.


A jest w tym coś złego, że chcę mu doradzic czy pomóc podjąc dobra decyzje od samego początku? Współczuję Twoim kolegom. Pewnie miałbyś ich w dupie.

Cytat:

Chcesz konstruktywnie to powiedz koledze, że z tego samuraia by jeździł zostanie tylko rama, bo przy takich gumach trzeba zmienić silnik, sprzęgło bądź całą skrzynie, przełożenia w reduktorze, wały napędowe, przełożenia w mostach, półosie, przeguby, włożyć felgi z mocnym odsadzeniem, wyciąć grubo budę, dołożyć wspomaganie bo sobie nie wyobrażam kręcenia taką gumą bez wspomagania, a jak się już zmieni silnik to pasuje przerobić zawieszenie bo seryjne resorki to sobie z cięższą wyciągarką nie radzą, więc jak widzisz praktycznie cały samochód i jakoś ta Twoja oszczędność zaczyna zankać.


No widzisz. Jak sie chce, to można. Trzeba było tak od samego początku, a nie krytykowac innych. W końcu po to jest to forum, że Ci co się lepiej znaja pomogli tym co sie nie znają.
Wszystko to, co wymieniłeś, ma zostac przebudowane. Jedyną dyskusyjną kwestią sa te standardowe półośki, bo tamten gośc ze stanów twierdzi, że wytrzymają, ale jak sie ktos obawia, mozna zamówić wzmocnione. Troche mnie to dziwi, że mówi to ktoś, kto prowadzi jedną z wiekszych firm w USA specjalizująca sie w tuningu samuraiów na offroad. Ja mu doradzam, żeby zamówił wzmocnione, ale decyzja nalezy do niego.

Z tego co wiem, chce zamówic ten zestaw i niby na tym zdjęciu te półośki i mosty wygladają na standardowe samuraiowskie

Cytat:
Śmieszą mnie po prostu ludzie co kupują samuraia i odrazu chcą tam pakować 33/13,5''


A co w tym takiego śmiesznego? Kwestia funduszy. Gdyby mnie było stać, to może tez bym go tak przygotował, ale niestety mnie nie stac na takie rozległe modyfikacje.

Cytat:
a no i jeszcze kwestia ułożyskowania tych mostów samuraiowych po przecież te malutkie łożyska zwrotnicy na przodzie i obciążone półosie z tyłu nie będą wyrabiać przy takiej gumie (masa nie reserowana) i łożyska będzie zmieniał praktycznie co miesiąc, więc tak naprawdę to pasuje przełożyć całe mosty z innego samochodu


Łożyska, dystanse, przeguby, sprzęgło, to wszystko ma byc zmodyfikowane. Reduktor ma być 6,5:1. No jak mi pokazał całą ta listę rzeczy, które chce zamówić, to głowa może rozboleć. Tylko te półośki. Ale widzę, że wszyscy jednogłośnie mówią, że trzeba zmienić, więc cos w tym jest.

[ Dodano: 2011-04-20, 22:23 ]
puniek napisał/a:
interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach
- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła
- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)
- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem
- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny

p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.


We wczesniejszym poście odpowiedziałem na kilka Twoich uwag i wspomaganie tez ma byc zrobione, bo wiadomo, że z takimi gumami to by człowiek wyszedł z siebie i stanął obok.
Autko ma słuzyć do zabawy, czyli do offroadu.

slavok - 2011-04-20, 22:34

Ja na podstawie własnych doświadczeń troszkę skoryguję i poprę argumentami w miarę możliwości :->


puniek napisał/a:
interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach

zmiana przełożeń reduktora w tym przypadku 4,16 coś da aczkolwiek przy 33 calach skłaniał bym się raczej w stronę 5,14:1 albo i wyżej, 4,16:1 "daje radę" w większym błocie tak do 31-32 cali i do takich gum max też jest polecane. Co pociąga za sobą zmiana przełożeń reduktora bez zmiany przełożeń dyferencjału przy 33 calach ano trzeba bezwzględnie zrobić pancerne mocowanie reduktora do ramy i go w miarę możliwości opatulić tak by go najzwyczajniej w świecie nie rozerwało na pół bo co z tego, że reduktor sobie z przeniesieniem mocy poradzi jak przy strzale rozłupie się na pół... seryjne łapy sobie nie radzą nawet z 29 calami a co dopiero z 33.
http://s.fothost.pl/upload/11/12/3b0c9c8b.jpg tutaj przykład ...
poprzez zmianę przełożeń w dyfrach eliminujemy problem obciążenia wałów napędowych no i na szsowych biegach można jakoś się poruszać przy dużej gumie.

puniek napisał/a:

- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła

nie ma najmniejszych szans na to by 13,5 calowe opony nie obcierały o resor, elementy budy, po 1 muszą być mocno odsadzone felgi po 2gie najlepiej most wysunięty do przodu i to dość mocno (pociąga to za sobą wydłużanie wału) bo opona będzie tarła o przednią część progu/ścianę grodziową, wiadome, że przy takiej gumie normą jest wycięcie błotników i to dość mocno.

puniek napisał/a:

- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)


puniek napisał/a:

- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem

zmiana silnika na większy to dodatkowa masa, dodatkowa masa zazwyczaj przy seryjnych resorkach kończy się ich oklapnięciem.

puniek napisał/a:

- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny

wały samuraiowe mają wieloklin grubości 3ch palców z małymi krzyżaczkami przy takich gumach kilka strzałów ze sprzęgła kończy się ich śmiercią.

puniek napisał/a:

p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.


dokładnie, trzeba sobie postawić pytanie, do czego samochód ma służyć.

Cytat:

No widzisz. Jak sie chce, to można. Trzeba było tak od samego początku, a nie krytykowac innych. W końcu po to jest to forum, że Ci co się lepiej znaja pomogli tym co sie nie znają.
Wszystko to, co wymieniłeś, ma zostac przebudowane. Jedyną dyskusyjną kwestią sa te standardowe półośki, bo tamten gośc ze stanów twierdzi, że wytrzymają, ale jak sie ktos obawia, mozna zamówić wzmocnione. Troche mnie to dziwi, że mówi to ktoś, kto prowadzi jedną z wiekszych firm w USA specjalizująca sie w tuningu samuraiów na offroad. Ja mu doradzam, żeby zamówił wzmocnione, ale decyzja nalezy do niego.


to gada bzdury, nie wytrzymają.
Cytat:

Łożyska, dystanse, przeguby, sprzęgło, to wszystko ma byc zmodyfikowane.

w jaki sposób chce zmodyfikować łożyska zwrotnicy w przednim moście samuraia ? albo łożyska na półosiach z tyłu ? nie da się tego zrobić w prosty sposób.


dziwna decyzja na siłę cały samochód przerabiać by wcisnąć 33 cale, ja bym poszedł inną drogą, 31 cali, wzmocnione półosie, 4.16, 2xARB, 1.6 suzuki vitara bądź 1.3 swift gti, wyciągarka, klatka w przyszłości spring i takim samochodem można spokojnie wygrywać rajdy w Polsce.

Albo jak się ma dużo mamony to budować samochód na ramie przestrzennej wg własnych upodobań.

Jeszcze taka jedna sprawa, to co w USA jest fajne i błyszczy nie koniecznie się sprawdza w Polsce bo oni trochę inaczej podchodzą do offroadu no i jeżdżą w innych warunkach.

wojtassj - 2011-04-20, 23:30

i się zaczyna dolewanie oliwy do ognia :-)

Chłopaki odpuśćcie to sobie niech se wsadza i 60" koła skoro tak jest w ameryce, na zdjęciu to wszystko fajnie wyglada ale szkoda, że posługujemy się zdjęciami a nie chociażby podstawami z wytrzymałości materiałów, fizyki czy mechaniki. Po co ta kłótnia jak ktoś nie wie co to jest chociażby moment siły.
Podsumowując: "lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć" :)

interneter - 2011-04-21, 00:08

wojtassj napisał/a:
i się zaczyna dolewanie oliwy do ognia :-)

Chłopaki odpuśćcie to sobie niech se wsadza i 60" koła skoro tak jest w ameryce, na zdjęciu to wszystko fajnie wyglada ale szkoda, że posługujemy się zdjęciami a nie chociażby podstawami z wytrzymałości materiałów, fizyki czy mechaniki. Po co ta kłótnia jak ktoś nie wie co to jest chociażby moment siły.
Podsumowując: "lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć" :)


Łojojojoj, kogo my tu mamy? Następnego, co pisze posty nic nie wnoszące do tematu. Panie doktorze od wytrzymałości materiałów, fizyki, mechaniki i Bóg wie czego jeszcze. Niech Pan idzie spać, bo jutro do roboty trzeba iść.
Sorry, ale nikt tu nie dolewa oliwy do ognia. Kolega Slavok na poczatku nie chciał rozmawiać, ale sie w końcu rozkręcił i sporo sensownych informacji przekazał.
Jakby ciężko było napisać swoje zdanie, że zgadzam sie/nie zgadzam się, bo...
A może jednak da się tak zrobić? A może by trzeba było przeczytać tutaj i dopiero wtedy się wypowiedzieć? Taki naukowiec jak Ty to chyba po angielsku śmiga jak po polsku.
Myslałem, że na forach są trochę bardziej pomocni i rozgarnięci ludzie. Oczywiście poza niektórymi wyjątkami.

Cytat:
w jaki sposób chce zmodyfikować łożyska zwrotnicy w przednim moście samuraia ? albo łożyska na półosiach z tyłu ? nie da się tego zrobić w prosty sposób.


Według amerykanów można. Mówię Ci, jakbyś wszedł na ta stronke wolna chwila i poczytał, to w skład takiego zestawu wchodzi mnóstwo części i takie pierdoły tez tam niby są

Cytat:
Jeszcze taka jedna sprawa, to co w USA jest fajne i błyszczy nie koniecznie się sprawdza w Polsce bo oni trochę inaczej podchodzą do offroadu no i jeżdżą w innych warunkach.


No to prawda. Tak jak offroad u arabów to oznacza wjeżdżanie na pełnym gazie pod stroma, piaszczystą górę 1000-konnym patrolem. U nas Offroad, to taplanie się w błocie, a u amerykanów to czesto jest rock crawling.

slavok - 2011-04-21, 00:19

Powiem tyle, nie do końca się wierzy w to co piszą na stronach rocky-road, po 1 to sklep i ich głównym celem jest zysk, po 2gie tak jak pisał wojtassj na zdjęciach wszystko wygląda pięknie a papier przyjmie wszystko, niestety, takie podejście do tematu czasami zostaje przykro zweryfikowane, czasami ściągam części z USA i nie zawsze jest tak pięknie i kolorowo jak na www, wiem co wchodzi w skład zestawu bo czytałem, nie ma tam nic nadzwyczajnego - podobne rozwiązanie mam w swoim samochodzie, w ogóle to pomysł takiej modyfikacji która jest kosztowana a w dalszym ciągu opiera się na resorach jak dla mnie jest mało trafiony.
Radzę trochę pary spuścić bo chłopaki dobrze piszą a ty na siłę starasz się udowodnić, że wiesz lepiej i musi być kosmos bo jest zza wielkiej wody.
Chcesz merytorycznych informacji na temat budowy samochodów to trafiłeś na złe forum bo tutaj może są dwie osoby co w temacie się orientują.
wejdź na forum4x4 i tam w dziale suzuki załóż temat, chłopaki szybko zweryfikują pomysły twojego kolegi...

wojtassj - 2011-04-21, 00:19

akurat kolego pomyliłeś się "delikatnie" bo doktorem wytrzymalości nie jestem a czas pracy zależy ode mnie o której wstanę ale tak na marginesie skończyłem mechanikę i budowę maszyn i mam w tym zawodzie duuuuże doswiadczenie ale to nie o tym mowa.
NIE BĘÐE tego komentował co napisałeś bo to nie ma sensu ale gratuluję Ci, że przynajmniej gramatycznie i zrozumiale piszesz:)

interneter - 2011-04-21, 09:15

wojtassj napisał/a:

NIE BĘÐE tego komentował co napisałeś bo to nie ma sensu ale gratuluję Ci, że przynajmniej gramatycznie i zrozumiale piszesz:)


No ja za to nie mogę Ci niczego pogratulować, bo może i jesteś tym magistrem od mechaniki i budowy maszyn, ale co to jest forum i do czego służy, to chyba dalej nie wiesz. Proponuję wpisać sobie w wikipedii czy googlach słowo "forum" i dowiedzieć się, co się pod tym tajemniczym hasłem kryje, o co w tym chodzi, jaki to ma cel. Inni jakoś potrafili pomóc i wyrazić swoją opinię w przeciwieństwie do Ciebie.

Slavok no to też jest możliwe, co mówisz. Najlepiej by było to wszystko obejrzeć zanim się kupi i upewnić się. Tutaj trochę człowiek mimo wszystko ryzykuje. No ale najprawdopodobniej on to wszystko pozamawia wraz ze wzmocnionymi półośkami i jak tylko zamontuje i trochę pojeździ na tym, to umieszczę tutaj wpis, czy autko się sypie, czy nie.

tytus - 2011-04-21, 10:27

:mrgreen:
Kosa - 2011-04-21, 18:36

Zgadzam się z TYTUSEM!! głupia dyskusja~~!!
Skalpel - 2011-04-21, 19:09

interneter napisał/a:


No ja za to nie mogę Ci niczego pogratulować, bo może i jesteś tym magistrem od mechaniki i budowy maszyn, ale co to jest forum i do czego służy, to chyba dalej nie wiesz. Proponuję wpisać sobie w wikipedii czy googlach słowo "forum" i dowiedzieć się, co się pod tym tajemniczym hasłem kryje, o co w tym chodzi, jaki to ma cel.


Mało górnolotne masz riposty ;D

Yabu - 2011-04-21, 19:12

Tutaj jest coś dla kolegi:



Jest taki na allegro i myślę że dużo taniej wyjdzie niż te wszystkie Hamerykańskie części tjuningowe.

interneter napisał/a:

No ja za to nie mogę Ci niczego pogratulować, bo może i jesteś tym magistrem od mechaniki i budowy maszyn, ale co to jest forum i do czego służy, to chyba dalej nie wiesz. Proponuję wpisać sobie w wikipedii czy googlach słowo "forum" i dowiedzieć się, co się pod tym tajemniczym hasłem kryje, o co w tym chodzi, jaki to ma cel. Inni jakoś potrafili pomóc i wyrazić swoją opinię w przeciwieństwie do Ciebie.


Ciekawe czy poza forum też byłbyś taki pyskaty. :->

interneter - 2011-04-21, 20:28

Cytat:
Jest taki na allegro i myślę że dużo taniej wyjdzie niż te wszystkie Hamerykańskie części tjuningowe.


myślę, że jak go kupisz i zaraz zezłomujesz, to jeszcze nawet zarobisz :)

Cytat:
Ciekawe czy poza forum też byłbyś taki pyskaty. :->


TAK. Jak ktos się o to prosi, to tak. Nic się bez powodu nie dzieje. Zresztą rozmawiałem już z Tobą na jakis temat w innym dziale i wszystko przebiegło fajnie, bo trafili sie ludzie, którzy znajdowali rozwiązania i je podawali, a tutaj niestety nie. Tutaj wyzywają od głupich i od debili.
Są ludzie, którzy do samuraia wsadzili nawet 35" i śmigają, że głowa mała. Na youtubie jest mnóstwo filmików z takimi samuraiami.
Nawet jeśli jest to głupi, porąbany pomysł, to przecież można na spokojnie wytłumaczyć, dlaczego sie tak uważa, a nie od razu, że "to debilizm" albo "niech se wsadza i 60" koła skoro tak jest w ameryce". A użytkownik "wojtassj" to prawdziwy fenomen. Jego pomoc była tutaj "najcenniejsza" ze wszystkich :).
WOJTASSJ!!! :). Ale nie gniewaj się. Nie uciekaj od nas. Znowuż nie wszyscy muszą chcieć pomagać. No taki jest niestety ten świat.

slavok - 2011-04-21, 21:18

Tak są ludzie tylko, że zazwyczaj opis takiego samuraia to zuki body, toy drivetrain, 4.3 engine and hand made frame... więc nie pisz, że ktoś wsadził 35 cali do samuraia i śmiga bo to już nie jest samurai, kolega wojtassj w przeciwieństwie do Ciebie coś dla ludzi z forum na których psioczysz zrobił i jak się go o coś poprosi to pomaga a nie stara się na siłę udowodnić, że jakiś irracjonalny pomysł jest zajebisty.
Zaczynanie kariery na forum od obrażania wszystkich w koło co się nie zgadzają z zajebistym pomysłem twojego znajomego nie jest zbyt ciekawe, ale moderacja na tym forum to chyba tylko z nazwy istnieje.

Yabu - 2011-04-21, 21:46

Dobra Panowie, wszystko sobie wyjaśniliśmy i będziemy już dla siebie grzeczni, prawda? :-D
Ja tam nie rozumiem tylko jednego, a mianowicie po co pakować w Samuraia tyle pieniążków. :-P

interneter - 2011-04-21, 22:21

Cytat:
Zaczynanie kariery na forum od obrażania wszystkich w koło co się nie zgadzają z zajebistym pomysłem twojego znajomego nie jest zbyt ciekawe, ale moderacja na tym forum to chyba tylko z nazwy istnieje.


Odłóżmy juz to na bok. Widać, nie dogadamy się w tej kwestii i mamy odmienne poglądy. Dla mnie forum to miejsce gdzie rozwiązuje sie problemy i sie o nich dyskutuje, a jak komus nie chce sie rozwijać tematu i chce poprzestac na stwierdzeniu "to debilizm", to niech sobie po prostu daruje. Taka pomoc jest naprawdę nikomu do niczego niepotrzebna.

Cytat:
kolega wojtassj w przeciwieństwie do Ciebie coś dla ludzi z forum na których psioczysz zrobił i jak się go o coś poprosi to pomaga a nie stara się na siłę udowodnić, że jakiś irracjonalny pomysł jest zajebisty.


Dobra, niech będzie. Szkoda, że tutaj nie mógł pomóc. Ja gdybym wiedział, to bym sie cieszył, że moge komus doradzić, podpowiedzieć i napewno bym nie skończył tylko i wyłącznie na powiedzeniu, że pomysł jest głupi.

Cytat:
Ja tam nie rozumiem tylko jednego, a mianowicie po co pakować w Samuraia tyle pieniążków


A ja rozumiem. Jak kogoś na to stać i samurai podoba się komus bardziej niż np patrol czy defender czy landcruiser, to czemu nie? O gustach się nie dyskutuje

slavok - 2011-04-21, 22:25

Cytat:
A ja rozumiem. Jak kogoś na to stać i samurai podoba się komus bardziej niż np patrol czy defender czy landcruiser, to czemu nie? O gustach się nie dyskutuje

Bo buduje pomnik... no ale do puki się na własnej skórze nie przekona to nie zrozumie, ma ten twój kolega zamiar chociaż blokadę w most włożyć? czy tylko 33 kapcie dla lansu.

interneter - 2011-04-21, 22:31

Tak, ma taki zamiar. Mówił o 2 blokadach ARB air locker- na przód i na tył.
slavok - 2011-04-21, 22:41

Czekamy na relacje z budowy i wrażenia z jazdy ale to pewnie za rok ;) paleta z USA średnio 1,5-2 miesiące statkiem płynie.
interneter - 2011-04-21, 23:01

Napewno dla zainteresowanych umieszczę jakies fotki i opiszę, jak to sie sprawuje, jak już wszystko będzie poskładane do kupy.
Kwestia tylko, jak szybko to przyjdzie, bo mam człowieka, który te samuraie ma obstukane i zna je niemal na pamięć, każdą śrubkę, więc montaż nie będzie aż tak długo trwał. Niemniej jednak to bedzie chyba najbardziej wypasiony samurai w Polsce. Nawet nadkola mają byc zmienione na nadkola "bushwacker", które do tanich nie należą.
Ale oczywiście części z USA i tak są tańsze, bo jak patrzylismy np na ceny tych samych części w firmie "Rajdy4x4", to o mało nie upadliśmy. nieraz są 3-krotnie większe.
Najdroższe są niestety felgi i opony, a z takimi rozmiarami jest problem z dostępnością.

Tak przy okazji sie zapytam. Czy miał ktos może do czynienia z oponami firmy MAXXIS i może się o nich wypowiedzieć dobrze lub źle?

slavok - 2011-04-21, 23:06

Części w USA są tanie oczywiście tylko należy doliczyć cło i VAT którego przy tak dużej paczce nie da się tak łatwo ominąć wtedy już się tanio nie robi, samuraiów z blokadami wzmocnionymi wałami czy przełożeniami 6,5:1, w Polsce jest sporo, SPOA na resorach od wranga też nie jest niczym nadzwyczajnym, na pewno będzie to bardzo spektakularne wyrzucenie kasy w błoto.

http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C18229538.html
http://allegro.pl/suzuki-...1569973201.html
przykłady z aukcji, a wiele takich samochodów jeździ po rajdach

Yabu - 2011-04-21, 23:20

interneter napisał/a:
Nawet nadkola mają byc zmienione na nadkola "bushwacker", które do tanich nie należą.

Dobra rada; lepiej kupcie nadkola polskiej produkcji za 450zł komplet, bo jak rozwalicie takiego oryginalnego Bushwackera o drzewo to będzie niezły kac. ;-)

slavok - 2011-04-21, 23:22

bushwacker zza wielkiej wody tak łatwo się nie rozwala jak te poslkie bo to nie jest padaczny laminat co pęka przy byle nacisku a tworzywo które się fajnie odkształca i szczerze mówiąc można po nim przejechać i nic mu nie jest.
Yabu - 2011-04-21, 23:28

Nawet przy mocnym oparciu się o drzewo nie pęknie?
interneter - 2011-04-21, 23:30

Cytat:
Części w USA są tanie oczywiście tylko należy doliczyć cło i VAT którego przy tak dużej paczce nie da się tak łatwo ominąć wtedy już się tanio nie robi


Na szczęście są sposoby na ominięcie tego :)

Cytat:
samuraiów z blokadami wzmocnionymi wałami czy przełożeniami 6,5:1, w Polsce jest sporo, SPOA na resorach od wranga też nie jest niczym nadzwyczajnym, na pewno będzie to bardzo spektakularne wyrzucenie kasy w błoto.


Myślę, że troche przesadziłeś z tym stwierdzeniem, że kasa wyrzucona w błoto. Zresztą, poczekajmy na efekt, a niestety to troche potrwa i wtedy sie wszystko okaże. Może bedzie źle, a może będzie dobrze. Myslę, że jak sie to dobrze zrobi od samego początku, to bedzie służyło i dawalo wiele frajdy. No oby tak było.

slavok - 2011-04-21, 23:39

Cytat:
Na szczęście są sposoby na ominięcie tego :)


z celnikami w Polsce nigdy nic nie wiadomo, co byś nie napisał na nadaniu to i tak mogą cło i vat dopierdolić więc radzę sobie te koszty dodać.

interneter - 2011-04-21, 23:39

Yabu napisał/a:
Nawet przy mocnym oparciu się o drzewo nie pęknie?


Wydaje mi się, że samo w sobie sie nie uszkodzi, ale jak bedzie jakies za duże obciążenie albo nacisk, to byćmoże śruby mogą puścić w końcu.
Uważam, że nawet pod względem estetycznym, to sa najładniejsze możliwe nadkola do samuraia. Wszytko inne przy tym wygląda jak tani syf. No ale to tez kwestia gustu, nie kazdemu sie musi podobać

[ Dodano: 2011-04-21, 23:43 ]
slavok napisał/a:

z celnikami w Polsce nigdy nic nie wiadomo, co byś nie napisał na nadaniu to i tak mogą cło i vat dopierdolić więc radzę sobie te koszty dodać.


Już nie jedno cargo wysyłałem i odbierałem i troszkę doswiadczenia w tej kwestii mam i wiem jak to skutecznie omijać

slavok - 2011-04-21, 23:44

wyślij info na pw bo ja do końca tego nie opanowałem, zawsze loteria, co bym nie pisał.
interneter - 2011-04-21, 23:49

juz piszę.
Oczywiście zgadzam się, że to loteria. Trzeba miec troche szczęścia i tez zależy na kogo sie trafi.

Myszon - 2011-04-22, 17:54

Drogi interneterze - nie wiem czy wiesz ale to nie jest zwykłe jakieś tam forum na którym można sobie pisać i wypowiadać się w taki sposób jak ty to zademonstrowałeś. Chciał bym ci wyjaśnić że nasze forum jest specyficznym miejscem w którym nie tylko można zaczerpnąć informacji ale również pogadać i zintegrować się a nawet jak niektórzy "mieszkać tu". Więc jeśli już wszedłeś do "naszego domu" to dopasuj się do panujących tutaj koleżeńskich, miłych i uprzejmych zwyczajów, wspólnego rozwiązywania problemów itp. Szanuj każdego użytkownika jak swojego kumpla bo inaczej to nic z tego nie będzie.

Pozdrawiam.

Skalpel - 2011-04-22, 18:01

Myszon- jeden z lepszych postów jakie tu widziałem ;) Gdzie jest opcja "pochwal"? :D
interneter - 2011-04-22, 20:01

Cytat:
Chciał bym ci wyjaśnić że nasze forum jest specyficznym miejscem w którym nie tylko można zaczerpnąć informacji ale również pogadać i zintegrować się a nawet jak niektórzy "mieszkać tu". Więc jeśli już wszedłeś do "naszego domu" to dopasuj się do panujących tutaj koleżeńskich, miłych i uprzejmych zwyczajów, wspólnego rozwiązywania problemów


Przepraszam, czy ta uwaga jest do mnie?
Pięknie to ująłeś. Ja też uważam, że po to jest forum. Mam tylko nadzieję, że inni użytkownicy, których już nie będę wskazywał palcem, też to przeczytają.

Cytat:
Szanuj każdego użytkownika jak swojego kumpla bo inaczej to nic z tego nie będzie.


Ja szanuję każdego, kto jest chętny pomóc. A jak ktos nie chce i tylko potrafi krytykować, no to sorry. Dla takich ludzi nie mam szacunku i nigdy nie bede miał.

albert - 2011-04-22, 20:16

Amen...
interneter - 2011-04-22, 20:21

Tak jest :)
zawada - 2011-04-22, 21:30

Myszon no powiem ze mnie zatkało, pieknie to napisałes pozdrawiam
Kosa - 2011-04-23, 21:01

Przeprosiny i uznania :D :D :D :D
radex1 - 2011-04-24, 08:27

DOBREEE
DOBREEEEE

interneter - 2011-04-24, 10:05

Kosa napisał/a:
Przeprosiny i uznania :D :D :D :D


Najlepsze jest to, że nikt tu nikogo nie przeprosił jeszcze :)

tytus - 2011-04-24, 11:16

interneter tutaj masz link do builda "samca" na 35 http://www.zukikrawlers.c...?t=14421&page=4 może na coś się przyda ;)
ja kiedyś w dalekich planach też chciałbym powymieniać sporo rzeczy w samuraju no i fakt nie będzie to 100% samuraj tylko zmota ale w tym cała zabawa :mrgreen:

Sc13ma - 2011-04-24, 14:23

No po obejrzeniu Linku wyżej stwierdzam że Amerykanie fajnie bawią sie ze swoimi suczkami :D
slavok - 2011-04-24, 14:47

i jeżdżą nimi po kamieniach gdzie takie wielkie gumy się sprawdzają.
Sc13ma - 2011-04-24, 15:38

Co prawda to prawda....
wojtassj - 2011-04-25, 01:24

Rozmawiałem dzisiaj z jednym z kolegów na forum o przespawywaniu felg aby zwiększyć rozstaw kół i wpadł mi do głowy fajny pomysł którym chcę się z Wami podzielić!
Normalnie to z felgi wycina się środek tak aby została sama obręcz, felgę się obraca i środek wspawywuje się tak jak tutaj
Ja wymyśliłem takie coś aby nic nie przekręcać tylko dorobić koło średnicy felgi z rozstawem otworów samuraja i wspawać je w felgę. Było by to koło średnicy wewnętrznej felgi z rozstawem otworów samuraja z blachy np 8mm. Koło to możemy dospawać w takim miejscu na ile chcemy poszerzyć rozstaw. W oryginalnym środku felgi roztoczyć taką średnicę aby móc kluczem przykręcać i odkręcać koło.
Dzięki temu rozstaw kół będzie większy bez stosowania żadnych dystansów a felga przy okazji się wzmocni :-)
Rysunek poglądowy niżej, wspawaną flanszę którą mamy przykręcać koło do piasty zaznaczyłem kolorem czerwonym.

Co myślicie o takim rozwiązaniu bo wg mnie to EUREKA :mrgreen: Oczywiście felga taka wycentrowana, wyważona itp itd. Oryginalny środek w feldze wspawany jest z piątki blachy ale przetłaczanej co ją wzmacnia. Ja założyłem, że wystarczy blacha "ósemka" ale można zawsze zrobić z np dziesiątki. Orientacyjna waga takiej "flanszy" z ósemki blachy to 6 kg więc tragedii nie ma a zawsze można jakieś wzorki powycinać, żeby zejść jeszcze z wagą.

Co myślicie o takim pomyśle :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Myszon - 2011-04-25, 09:28

Nie łatwiej kupić za 500zl dystans alu i zalożyć trójkąt odwrotnie? Więcej i tak nie ma sensu.
albert - 2011-04-25, 10:13

co post - to jakis patent wojtassa, czyzby niedługo napisze młodego technika, choć wiek jakby nie sposobny , lecz znowu umiejetnosci nie błache.... :-D

toć wszem wiadomo, ze madrośc idzie z wiekiem, jednakze chyba młody duzo olilejum zazywa- a to jak wszyscy wiedza na wiedze , sposobnośc w logicznym toku rozumowania i chwalebnej inteligencji sluzy

ot, zazdroscic chyba trzeba.... :-D

kamrat i do pióra i do dzbana wina :mrgreen:

istny Dionizos ( Bóg wina i rozpusty) i Atena ( Boginia mądrosci i rzemiosła), połączeni razem splotem inzynieryjnych narzedzi

Taki wlasnie wojtassj jest.... :!:

Yabu - 2011-04-25, 11:21

Nie wiedziałem że mamy poetę na forum. Szacun. :->
interneter - 2011-04-26, 09:01

tytus napisał/a:
interneter tutaj masz link do builda "samca" na 35 http://www.zukikrawlers.c...?t=14421&page=4 może na coś się przyda ;)
ja kiedyś w dalekich planach też chciałbym powymieniać sporo rzeczy w samuraju no i fakt nie będzie to 100% samuraj tylko zmota ale w tym cała zabawa :mrgreen:


No dzięki dzięki :). Już do niego wcześniej dotarliśmy i fajnie opisane i pokazane co zostało zrobione.

slavok - 2012-04-01, 21:21

i jak tam ten kumpel, zbudował w końcu tą mega zmotę ? :mrgreen: bo ta ostra dyskusja nie znalazła finału hehe.
Johny - 2012-04-02, 18:23

szybko żarło i szybko zdechło :-)
Dany - 2012-12-20, 11:46

Nie znalazłem innego lepszego tematu więc ten odgrzeję...

Jakie max opony polecacie na oryginalnych mostach w dodatku wąskich ?

Didymos - 2012-12-20, 19:23

Masz mosty od litrówki?
Ja na takich miałem gumy 235/75/15, było OK, tylko raz urwałem przegub, ale już był słaby.

czesio6969 - 2012-12-20, 23:15

co do 33 cali i orginalnych mostów, też miałem chęć przerabiać orgi mosty i założyć 33 lub 35 cali tylko czy to jest opłacalne względem masy czy nie lepiej mosty wsadzić od LJ,
Kamilson - 2012-12-20, 23:19

oryginalne mosty tego raczej nie zniosą .. juz musi byc jakis spidertrax włozony
czesio6969 - 2012-12-20, 23:28

nie no to wiadomo że trzeba półosie wzmocnione jakieś wsadzić noi rury mostów nowe lepsze, tył to tył by zrobił bez kłopotu ale przód jest lipa bo zostanie słaby punkt "zwrotnica" no i ciekawe jak wagowo by wyszło
Kamilson - 2012-12-20, 23:33

aale sądzisz zee wzmocnione półosie będa dużo cieższe ? grubosc jest ta sama tylko materiał inny... kwestią jest wzmocnienie mostu... może jakies płaskowniczki po obu stronach ?

[ Dodano: 2012-12-20, 23:34 ]
Też własnie myśle oo wzmocnienu moostów !! z przodu juz druga pochwa poszła sie pier**** mam bananka

czesio6969 - 2012-12-20, 23:44

ja jeszcze ani razu nie pogiąłem mostów jedynie może na kulach mam troche zgięte ale nie koliduje to z niczym, półosie to wiadomo mogą być deko cięższe lub na odwrót, mam znajomka w warszawie który ma samca i ktoś mu przerabiał mosty orginały wsadzone ma 35 cali simex i chodzi to to, musze się zagłębić w temat chyba,
Kamilson - 2012-12-20, 23:47

Mi sie dwa razy zachciało skoku :) i dwa mosty w pizdu :) przegub jest stoczony niemal ze jak na tokarce przez obudowe bo jest krzywo... nie za bardzo da sie wyciągnac półoski boo jest nie liniowo . :) taakze czekają mnie wzmocnienia :)
czesio6969 - 2012-12-20, 23:50

no to nieźle nieźle ja ogolnie śmigam rekreacyjnie tylko bagna praktycznie bo to mnie kręci ;-) ) co do mostów patrząc na ceny półosi wzmocnionych 1600 na jeden most, czyli mamy juz 3tyś plus zrobić most dobrze hmmm jednak chyba lepsze bedą z LJ
Kamilson - 2012-12-20, 23:52

Jaa też rekreacyjnie.. :) ale jak parchy skaczą too co jaa nie skocze ? hehe .. bagienko dobra sprawa . niestety naa tak wzmacniane mosty mnie nie stac... hehe chodzi mi o płaskowniczki tylko :mrgreen:


A co do mostów z Lj koolega ma zmote na tych mostach .. 35 cali simex .. są nie do zajepierodolenia dwie blokady błoto po pachy nic im nie robią.. tak btw to ta zmotka http://www.terenowo.pl/zm...246965925417366

czesio6969 - 2012-12-20, 23:54

płaskowniki to troche lipa najlepiej od góry wspawać teownik jakis mocniejszy lub z rurek jakąś kratownice zrobić delikatną,
Kamilson - 2012-12-20, 23:56

mam takiego magika :) cos wymyslimy...
Dany - 2012-12-21, 08:23

Jest temat i zdjęcia jak wzmocnić most na forum... ale nie mogę teraz odszukać...
Hałas - 2012-12-21, 10:16

Bo o ile kojarzę jest to na dużym forum :-)
Zdaje się @Vandall opisywał

chomik. - 2012-12-21, 10:29

tu też coś niecoś było : http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1919
grucha pod 3, a pochwy pod 13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group