Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU

Radek SJ - 2013-01-27, 21:48
Temat postu: ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU
Witam. Motam się wraz z tatą czy zaspawać tylny most czy nie. Proszę o odpowiedzi na te pytania:
- Co to jest blokada ARB i ile kosztuje
- Co to jest blokada Air Lock i ile kosztuje
- Spawać mosty czy nie?
- Jakie są minusy i plusy spawania mostu chodzi o zaspawanie satelit oczywiście
- Jeżeli ktoś się orientuje ile satelit ma szeroki tylni most przy samim proszę mi powiedzieć

Z góry dzięki :)

Zawias - 2013-01-27, 22:00

Jak zespawasz to po asfalcie nie pojeździsz.Blokada ARB jest załączana powietrzem ze sprężarki.Po spuszczeniu powietrza rozłącza się i można śmigać bez ryzyka ukręcenia półośki.Tylna główka jest czterosatelitowa.Wiadomości możesz czerpać z forum-poszukaj słowa szukaj.
sokratesb - 2013-01-27, 23:37

Są gdzieś już opinie o spawaniu mostu. Niektórzy mówią, że jest nienajgorzej na asfalcie, inni mówią, że to katorga. Pewne jest, że opony się wtedy szybciej zużywają i trudniej pokonuje się zakręty. Łatwiej też driftować, ale to chyba akurat nie jest cel w tym przypadku. :-D
Hałas - 2013-01-28, 08:08
Temat postu: Re: ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU
Radek SJ napisał/a:
Witam. Motam się wraz z tatą czy zaspawać tylny most czy nie. Proszę o odpowiedzi na te pytania:
- Co to jest blokada ARB i ile kosztuje
- Co to jest blokada Air Lock i ile kosztuje
- Spawać mosty czy nie?
- Jakie są minusy i plusy spawania mostu chodzi o zaspawanie satelit oczywiście
- Jeżeli ktoś się orientuje ile satelit ma szeroki tylni most przy samim proszę mi powiedzieć

Z góry dzięki :)

Nabrałem już jakiegoś uprzedzenia do Ciebie ale niech Ci będzie;
ARB jest to nazwa producenta (często w domyśle jako air lock'er coś jak np. adidasy)
Air Lock (-er) to nic innego jak blokada załączana pneumatycznie
spawać czy nie - tu już jest sporo za i przeciw, trzeba tylko sobie je przekalkulować.
za i przeciw? za cena przeciw to 100% blokada bez możliwości rozłączenia (jakie tego są skutki myślę, że powinieneś wiedzieć, a jak nie to bez problemu znaleźć w internecie)

Pozdrawiam,
Hałas

czuperek - 2013-01-28, 08:26

Krótko mówiąc jeśli potrzebujesz blokada bo jeździsz dużo po błocie to masz dwie możliwości :

a) mega tania - spawanie i liczenie się że most kwęknie na jakimś zakręcie i wtedy pozostaje tylko opcja kupna nowego
b) mega drogie - blokada ARB, masz kasę to się nie zastanawiaj nawet nad tym wyborem

wisniowy21 - 2013-01-28, 09:48

są jeszcze LR :) Strzelają na zakrętach
Didymos - 2013-01-28, 10:32

Nic nie strzela, mam lr od jakiegoś czasu i, ku mojemu zdziwieniu, w ogóle nie przeszkadza na asfalcie, czasem coś delikatnie pstryknie, ale to rzadkość.
czesio6969 - 2013-01-28, 10:45

panowie nie piszcie ze jaj zaspawa to po asfalcie nie pojezdzi. Od dwoch lat zaspawany most szeroki i do tego dystanse i opony simex31cali od dwoch lat nic sie nie dzieje w tym roku pekla mi polos na prostej szutrowej drodze. Przyczyna lozysko uszkodzone polos koszt100zl. U mnie wszystkie samuraie maja zaspawany most i nic nikomu sie nie dzieje lozyska w kolach najlepiej raz na rok wymienic.niech ktos napisze ile bieznika ma nowa opona silverstone extreme to ja zmierze ile mi zostalo u siebie ale opony wygladaja bardzo dobrze
Radek SJ - 2013-01-28, 14:54

Ok,ok no ja mam czeskie kopie Simexa też 31,10,5. 15cali tak jak ty kolego, tylko powiedz mi czy spawać czy nie, i ile satelit ma szeroki most.

Dziękuje Pozdrawiam
Radek :)

SamNaSamZSam - 2013-01-28, 15:44

Radek SJ napisał/a:
(...) i ile satelit ma szeroki most.


Zawias napisał/a:
Tylna główka jest czterosatelitowa.

czesio6969 - 2013-01-28, 16:11

zależy to z którego roku chyba ja mam 89r, tył nie wiem ile satelit nie pamiętam(chyba były) ale przód miałem 2 satelity i to się rozleciało ale miało prawo założyłem teraz dyfer 4 satelitowy, w nowszych podobno tylko szły 4 satelitowe
co do spawania to przelicz koszta, zespawasz sam prawie darmo najlepiej spawarką,
niech się nawet urwie raz na rok półos koszt 100zł plus łożysko
mi się wydaje że jak półoś ma się urwać to i tak się urwie, po prostu zmęczenie materiału i tyle ;-) )

JESTEM ZA SPAWANIEM

Radek SJ - 2013-01-28, 16:29

Ok, tata ma warsztat, spawarkę też, więc o to się nie martwię :). Ale jak mam 4 satelity to da rade je zaspawać ?
sokratesb - 2013-01-28, 16:39

Z tego co zrozumiałem z tego co powyżej i z innych tematów to nawet lepiej, że są 4 satelity, bo 2-satelitowe przy spawaniu szybciej "klękają".
Radek SJ - 2013-01-28, 16:57

Ok, dziękuje wam panowie, w tym tygodniu spawam z tatą most. Pomogliście mi bo na prawdę się bałem i nie wiedziałem co robić. Kliknę wam że mi pomogliście.
czesio6969 - 2013-01-28, 17:06

4 satelity jeszcze lepiej pospawasz niż dwie, ja mam osobiście też dużego migomata najpierw zaspawałem migomatem na dużym prądzie wszyscy mówili że niema szans by się przękręciło, wyjechałem tylko z warsztatu 400 m w błoto i odrazu się przekręciło, zaspawałem spawarką elektryczna oczywiście na dużym prądzie i do tej pory trzyma jak ta lala - 2 rok ten już trzeci leci,
chyba że spawać nie chcesz to można założyć mini spool, ale to i tak bez sensu, głowki mostu tanie półosie też tanie,
http://archiwumallegro.pl...-734282527.html

Didymos - 2013-01-28, 17:17

Z tyłu były tylko 4-satelitowe dyfry.
Do spawania trzeba się dobrze przyłożyć i dokładnie wszystko przetopić, bo inaczej puści.
Jak fura głównie do terenu, to spokojnie można spawać.
Przy okazji warto pomyśleć o wspomaganiu, bo na asfaltowych zakrętach trzeba się trochę siłować :mrgreen:

Radek SJ - 2013-01-28, 17:33

Tak, tak znajomy ma szrot, i ma same navary,frontery, terrana, l200, vitary. I ma wspomaganie od vitary, ma mi sprzedać w dobrej cenie. Wspomaganie na pewno, bo po wczorajszej 1 jeździe porażka, kierownica lata jak cholera. Z czasem jakiś reduktor jeszcze. Silnik wystarcza.
Didymos - 2013-01-28, 18:22

Jak kierownica lata, to coś jest nie tak, ergo najpewniej gdzieś jest luz i wspomaganie raczej tego nie wyleczy.
Warto prześwietlić dokładnie przód.

michalu - 2018-01-01, 23:41

a może ktoś ma zdjęcie jak dokładnie wygląda ten spaw?
kurian - 2018-01-02, 17:55

Tak NIEEEE!




a właściwych fotek szukaj pod hasłem "elektroszpera" w google

PiotrC - 2018-08-23, 22:45

Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...

Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?

Maror - 2018-08-23, 23:43

PiotrC napisał/a:
Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...

Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?


Pytanie jaki masz rozmiar opon, ja fabryczną półoś ukręciłem bez blokady i z silnikiem 1.3 na 31' więc myślę że półosie mogą być średnio zadowolone z takiej przeróbki :mrgreen: Dodatkowo trochę to niszczy zaletę Samuraia w postaci niezłej zwrotności, ze stałą blokadą z przodu ciężko się skręca. Jeśli takie negatywy Cię nie odstraszają to śmiało spawaj, chyba kolega @Krzykku ma zaspawany przód na seryjnych półosiach.

alientm - 2018-08-24, 07:43

Znajomy korzysta dokładnie z takiego rozwiązania.
Oczywiście możliwości w terenie się mocno poprawiły, sporym plusem jest to że silnik dociąża przód a to chyba jest przewagą blokady z tyłu - szczególnie w błocie czy śliskim terenie.
Na chwilę obecną (koło roku u używania) na simex 225/75/15 zmienił 2 razy którąś z półosi przód bo strzeliła i założył wspomaganie bo jednak skręcanie z blokadą wymagało już zbyt dużej siły. Auto raczej używane ambitnie turystycznie.

PiotrC - 2018-08-24, 08:22

czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?

pacmano - 2018-08-24, 09:42

Przednia blokada to ogarnicza skret ponad polowe - takie subiektywne zdanie. Jak nie wiecej.
alientm - 2018-08-24, 12:41

PiotrC napisał/a:
czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?


Myślę że najlepiej to zrobić tak jak napisałeś w temacie - zaspawać TYLNY most. Możliwości zwiększą się prawie o to samo co zaspawany przód ale mam wrażenie że tył to lepiej znosi, tzn półosie na pewno choć łożyska nie koniecznie.

Miałem zaspawany tył w Vitarze, ciągle chodzi mi po głowie ta sama przeróbka w samuraju. Fakt właśnie łożyska kół z tyłu padały dość szybko, też po 2 latach odezwały się łożyska w dyfrze - ale auto jechało ciągle. Promień skrętu też się zwiększył, ale z tym trzeba się nauczyć jeździć i da się, 2 lata tak jeździłem (starałem się omijać asfalt).

rumun - 2018-08-26, 11:21

weźcie nie piszcie takich rzeczy żeby spawać przedni most :shock: :shock: mam z przodu arb i co moge powiedzieć to to że samochód z blokadą z przodu jest mniej katowany, czyli wszystkie podzespoły mniej dostają w kość, na rajdzie taki podjazd który robie na blokadzie bez gazu, przy rozpiętej blokadzie trzeba mocno piłować żeby się wspiął pod górę, ale nie wyobrażam sobie jeżdżenia cały czas na załączonej , ten samochód prawie nie skręca, kierownice wyrywa z rąk, mimo wspomagania ciężko sie skręca, a tam gdzie samuraiem byś wjechał na raz, z dwoma zaspawanymi musiał byś sie łamać z 10razy, oczywiście na tyle mam spaw bo mnie nie było stać na dwie arb

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group