Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Elektryka i Oświetlenie - Kody błędów suzuki samurai

slavok - 2013-03-02, 13:08
Temat postu: Kody błędów suzuki samurai
Jak odczytać kody błędów w SS:

By wywołać procedurę diagnostyczną mostkujemy przewody w złączu diagnostycznym które znajdziemy w okolicy skrzynki bezpieczników w kabinie samochodu lub w okolicach akumulatora pod maską samochodu, mostkujemy przewody o kolorach NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, oczywiście w celu oczytania błędów musimy mieć włączony zapłon (tylko zapłon, bez odpalania samochodu)

Kody diagnostyczne wyświetlane są przez lampkę znajdującą się na zegarach w kabinie samochodu, wyświetlane są w zapisie dwucyfrowym które odzwierciedlają dwie serie błysków pierwsza seria odpowiada za pierwszą cyfrę (dziesiąte) druga seria za drugą cyfrę (jednostki).

Czyli przykładowo:
mig-mig-mig------mig-mig - 3-2 = 32
mig-----mig-mig - 1-2 = 12

itd.

Cyfry te składają się na kod błędu:

12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód



albert - 2013-03-02, 17:42

W wiekszości modeli Samurai 1,3 sa cztery kable: dwa niebieskie, czarny i fioletowy. Złącze to znajduje się po prawej stronie w komorze silnikowej, na sciance grodziowej, wyprowadzony jest z grubej wiązki elektrycznej,

mostkujemy czarny i fioletowy

jest jeszcze jeden mozliwy kod - 17 ( brak iskry )

kostuch - 2013-03-02, 18:01

albert napisał/a:

jest jeszcze jeden mozliwy kod - 17 ( brak iskry )


Możesz podać źródło tej informacji?
Bo nie wydaje się ona wiarygodna...

albert - 2013-03-03, 09:39

i nie badz takim niedowiarkiem..

oczywiscie podaje zrodlo

http://www.samurai4x4.pl/garaz,1.html


watek

23. KONTROLKA CHECK ENGINE W SAMURAI 1,3 MONOWTRYSK

mozna polegac na kolegu TERNOWIEC, zagorzaly zwolennik samca, organizator i uczestnik wielu rajdow, prowadzi zreszta jak widac warsztat 4x4

pozdro

kostuch - 2013-03-03, 12:28

Z całym szacunkiem dla kolegi TERENOWCA.
Oficjalny manual Suzuki ma trochę inne dane:


metler - 2013-04-27, 22:19
Temat postu: Re: Kody błędów suzuki samurai
slavok napisał/a:
By wywołać procedurę diagnostyczną mostkujemy przewody w złączu diagnostycznym które znajdziemy w okolicy skrzynki bezpieczników w kabinie samochodu lub w okolicach akumulatora pod maską samochodu,

Mam silnik Diesla 1,9D (Renault silnik F8Q) - czy dla tego motoru mogę również wywołać w ten sam sposób procedurę diagnostyczną?

Pozdro

WOJTO105 - 2013-12-04, 00:09

A ja właśnie u siebie mam kod 17, pytam szukam kombinuje i nie wiele właścicieli wie o tym kodzie, sam nie wiem za co sie zabrać i od czego zacząć, tamat fakt ma ponad pół roku lecz jest ten kod wypisany, a mało o nim pisze nawet w internecie, dlatego pytam, założyłem temat w sprawie mojego problemu z tym kodem i pytam, szukam porad, pomocy w tej sprawie ehh :(
0ffroad - 2014-10-12, 12:21

Potrzebuje pomocy
W moim SJ 413 zmieniłem silnik na 1,3 na wtrysku G13BA
Wymieniłem kompletny silnik, wiązkę elektryczną całą, razem z komputerem i przekaźnikami, nawet zegary założyłem właściwe od wtrysku.
Wszelkie czujniki na silniku raczej są i raczej działają.
Silniczek odpala i sam ładnie reguluje obroty.
Nie mostkowałem złącza diagnostycznego a na zapłonie i dalej po odpaleniu CHECK ENGINE mruga 5-3 i tak cały czas.
Nie mogę znaleźć co to 53

Proszę o jakieś pomysły pomocy.
Dzięki

SamNaSamZSam - 2014-10-12, 12:59

to źródło podaje, że 53 to "Ground Circuit (California Only)" dalsze googlowanie coś tam pokazuje jeszcze dla tego błędu, ale już nie analizowałem co. Pozostawiam do własnej interpretacji :)
0ffroad - 2014-10-12, 17:49

Dziękuje bardzo nic nie mogłem znaleźć. Mogę mieć problemy z masą, komputer nie chciał działać musiałem bezpośrednio pod przekaźnik komputera podłączyć masę żeby działał wtrysk.


Super dzięki, teraz według schematu muszę posprawdzać wszystkie kable masowe.

maro20 - 2014-10-12, 22:54

Masz zagazowany? U mnie tez włącza sie jak u ciebie!
Dostałem info że po zagazowaniu nie zresetowano czy nie zrobiono czegoś

0ffroad - 2014-10-13, 20:47

Nie mam gazu w Samurai`u tylko przekładałem całą instalacje elektryczną. Może być że mam problem z masą, komputer w ogóle nie chciał działać, musiałem pod przekaźnik główny na (oczywiście czarny) masowy kabel podłączyć dodatkową masę do budy i dopiero zaczęło wszystko działać odpalać ale i pokazywać błąd 53 w obwodzie masy.
Będę szukał co to i gdzie to, jak coś ustalę dam znać.




OKI hurra poradziłem sobie, otóż prawdopodobnie przekładając instalację elektryczną nie podłączyłem którejś masy.
Pod szerszą wtyczkę komputera do czarnego kabla dolutowałem jeszcze jeden bezpośredni do kabiny auta (mocna masa...)
Po tym zniknął błąd 53 ale po 5 minutach pracy na wolnych obrotach, znowu się zapalił 53, pod maską wystawał z instalacji czarny kabel z okrągłą wtyczką i obok drugi czarny z białym paskiem, pod sam czarny masowy dolutowałem kolejną masę.
Jest super już żaden błąd się nie pojawia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group