Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Zespawanie przedniego mostu

maciek hg - 2013-04-12, 14:05
Temat postu: Zespawanie przedniego mostu
Witam interesuje mnie czy ktoś już taka operacje zrobil w swoim samcu i jak to się spisuje w praktyce???
Ja u siebie w moście mam manualnie zapinane sprzegielka wiec teoretycznie po zapięciu powinno dzialac jak blokada 100% a po rozlaczeniu w niczym nie przeszkadzać w jeździe na codzien ...?

Lexx - 2013-04-12, 14:21

Zasdpawac mozna, chyba kolega KRZYKKU ma tak u siebie jak dobrze pamietam, jesli i Ty tak uczynisz to bedziesz mial blokade 100%, wystarczy wtedy rozlaczyc jedno sprzegielko i mozna jechac po czarnym, gorzej jak sie czlowiek zapomni . . . wtedy przeguby, polosie albo i dyfer zmielone ;]
Dany - 2013-04-12, 15:23

Lexx napisał/a:
Zasdpawac mozna, chyba kolega KRZYKKU ma tak u siebie jak dobrze pamietam, jesli i Ty tak uczynisz to bedziesz mial blokade 100%, wystarczy wtedy rozlaczyc jedno sprzegielko i mozna jechac po czarnym, gorzej jak sie czlowiek zapomni . . . wtedy przeguby, polosie albo i dyfer zmielone ;]


Eliminacja najsłabszego ogniwa :-)

Hałas - 2013-04-12, 17:20

Znajomy miał i w terenie to to robiło. Z minusów to brak skrętu :mrgreen:
I bardzo uciążliwe jak między jakimiś fajnymi terenami musimy kawałek dojeżdżać.
Jak kolega wyżej pisał jedno sprzęgiełko trzeba odpiąć. Lipa jednak była jak klęknął tylny wał, dojazd do domu max 30km/h
Osobiście chyba raczej bym spawał tył

corny - 2013-04-12, 18:02

wlasciwosci terenowe wzrastaja ogromnie ....na prostej..... :mrgreen: :mrgreen:
maciek hg - 2013-04-12, 18:48

A jest wogole dostepna jakas blokada przedniego mostu? Jakies LSD albo 100%
slavok - 2013-04-12, 18:57

ARB RD87
maciek hg - 2013-04-12, 20:26

Nie chodzilo mi o blokade w cenie samuraia tylko jakas tania alternatywe blokady np czy ktos cos sam zbudowal za pare zl zamiast zaspawac
Zawias - 2013-04-12, 20:27

Za parę złotych to nie blokada.
Lexx - 2013-04-12, 20:28

Jak na razie kilka osob cos kombinowalo ale efektow nie widac ;)
Czasem przez siec pojawi sie info o wsadzeniu lockright na przod ale podobno mija sie to z celem . . .

yahoo33 - 2013-04-12, 21:00

Blokadę na przód idzie zrobić samemu za normalne pieniądze, dorbić półoś w Motomaxie i przesówkę zrobić sterowaną linką. (Coś jak KSikorski ma na tył)
Pewnie w 1200 PLN plus robota się zamknie. Nie rozwiązuje to niestety problemu słabych półosi i przegubów które zapewne przy blokadzie ukręcą się szybko jak sernik na ostatnie święta :mrgreen:

Optymalnie to mieć długi frez na takich półosiach http://www.trail-gear.com/samurai-axle-kits

KRZYKKU - 2013-04-13, 12:19

Mam spawany przód ale... nie na zasadzie wsadzenia palnika w dyfer i ogień aż przetopi wszystko wokoło tylko mam wypełnione spawem konkretne przestrzenie biędzyzębowe na satelitach a to w taki sposób że pozwala to na zablokowanych sprzęgach obrót jednego koła względem drugiego o około 1/3 obrotu a więc można rozpocząć manewr skręcania nawet na asfalcie ale wiadomo do pewnego momentu, potem piszczą opony. Za to w błocie skręca się względnie, jadąc wolno i delikatnie ciasny zakręt pomiędzy drzewami bierze się na 2 razy można też butnąć aby koła uśliznęły i wtedy jest normalny skręt ale po takich zabawach musiałem zmienić przeguby... już tak nie robię :mrgreen:

Co do jazdy w terenie to wszystko zależy jak kto gdzie i czego wymaga od samochodu itp... ja miałem jasne wytyczne: ma być hardmadafaka wszystko zblokowane co się da i tak mam. jak wjeżdżam w moje ulubione odcinki to zapinam przód 100% z tyłu lockright też 100% i bez najmniejszego wysiłku 6 km odcinek w terenie przejeżdżam i nie musze nawet 3000 obrotów przekraczac podczas gdy koledzy pajerami (nie seriami) siłują sie i piłuja w jednym dołku rozbryzgując wszystko wkoło po 30 minut... czasem dostawi i mi ale to juz teren dla innych nieosiągalny więc specjalnie się nie zapuszczam sam.

Moja opinia w tym temacie jest taka, jak pykasz po polach łąkach lasach ale raczej drogami, ścieżkami itp. i nie wklejasz samochodu 5 razy na wypadzie to odpuść spaw na przodzie i zainwestuj w wyciągarkę. Jak jednak jeździsz w takim terenie że więcej się wyciągasz niż jedziesz o własnych siłach, blokuj najpierw tył a potem przód a przed tym kup dobra oponę.

maciek hg - 2013-04-13, 13:13

Krzykku a masz może jakies zdjęcia z prac nad swoim mostem?

Mam w samcu wyciagarke, kopie simexa itd. auta używam tylko do konkretnego blota, asfaltem jade tylko na myjke

KRZYKKU - 2013-04-13, 18:38

konkretnie jak robiłem przy moście to miałem brudne łapy i zdjęć jest niewiele ale satelitę chyba zfociłem, poszukam wieczorem to zamieszczę.
Jak tak śmigasz to jest to moim zdaniem przepaść pomiędzy tylko tylna blokadą a dwiema... na sniegu to najlepiej widać ale w błocie jedzie dopóki nie zawiśnie na moście, piekna sprawa

Dany - 2013-04-13, 23:09

Daj foty to co masz...
KRZYKKU - 2013-04-13, 23:25

kurde nie mogę znaleźć na kompie zdjęć... czeka mnie grubsze szukanie ale masz tutaj przykładowo podobnie zaspawane zęby tyle że w kole koronowym a ja spawałem satelity bo ewentualnie prościej je wymienić (mam ich cały słoik) http://forum.difflock.com..._DSCF0294_1.jpg
efekt jest taki sam


ooooo czekaj mam! znalazłem w telefonie. Na zdjęciu moja blokada rozebrana przy okazji wymiany zmielonych przegubów... przeżyła incydent bez szwanku i jak widać wbrew panującej opinii zrobiona na 2 satelitowym dyfrze przetrwała i ma się dobrze. Na zdjęciu zaznaczyłem widoczne wglębienia od zębów koła koronowego które odcisnęły się na miękkiej spawce wypełniającej odpowiednie przestrzenie międzyzębne.


czesio6969 - 2013-04-14, 08:51

ja mam blokade przód arb po załączenie nawet na łące ciężko się skręca, spawanie czy nawet lockright z przódu to będzie porażka,, ( lepiej skasować ten temat żeby komuś nie przyszło do głowy pospawać przód ;-) ) tylko blokada ARB czy zamiennik i najlepiej rd88 z tego co pamiętam ale wtedy wzmaniane półosie
slavok - 2013-04-14, 11:07

KRZYKKU napisał/a:
kurde nie mogę znaleźć na kompie zdjęć... czeka mnie grubsze szukanie ale masz tutaj przykładowo podobnie zaspawane zęby tyle że w kole koronowym a ja spawałem satelity bo ewentualnie prościej je wymienić (mam ich cały słoik) http://forum.difflock.com..._DSCF0294_1.jpg
efekt jest taki sam


ooooo czekaj mam! znalazłem w telefonie. Na zdjęciu moja blokada rozebrana przy okazji wymiany zmielonych przegubów... przeżyła incydent bez szwanku i jak widać wbrew panującej opinii zrobiona na 2 satelitowym dyfrze przetrwała i ma się dobrze. Na zdjęciu zaznaczyłem widoczne wglębienia od zębów koła koronowego które odcisnęły się na miękkiej spawce wypełniającej odpowiednie przestrzenie międzyzębne.

[url=http://naforum.zapod...931.jpg]Obrazek[/url]


Ciekawe czy tył pospawany w taki sposób dał by radę ;)

KRZYKKU - 2013-04-14, 11:10

czesio nie bądź krótkowzroczny... każdy montuje to na co go stać. Dopiero sam twierdziłeś że zaspawasz tył, no tak zaraz powiesz że tył to nie przód ale przód możesz rozpiąć na sprzęgach i na szosie blokada nie istnieje a tyłu nie rozepniesz i chcesz tak jeździć - to dopiero jest porażka.

[ Dodano: 2013-04-14, 12:12 ]
Slavok masz poczucie humoru :lol: a gdzie widziałeś 2 satelitowy tył :mrgreen:

czesio6969 - 2013-04-14, 15:03

Krzykku ja tyl mam zaspawany od dwóch lat, i wszystko jest ok latam po asfaltach dojazdówki po 20 km i opony stan bardzo dobry, wiem jak działa blokada przód 100% bo mam ARB i wiem że zajebiście ciężko jest w terenie kręcić nawet na łące ciężko skręcić bez wspomagania masakra , wolałem jeździć 2 lata bez blokady przód niż spawać bo nie widze takiej opcji żebym o chwile wychodził i sprzęgiełko rozłączał, DLA mnie i pewnie dla 3/4 osób to jest chory pomysł spawanie mostu przód,,
KRZYKKU - 2013-04-14, 15:53

to ja jestem w tej pozostałej 1/4 zatwardziałych zwolenników blokady na przodzie, nie upieram się na spawaniu ale póki co budżet o tym zadecydował, docelowo oczywiście będzie jakaś rozłączana 100% nie jestem pewien czy akurat ARB ale coś w ten deseń. Na razie nikt mnie nie namówi na rezygnację z blokady przodu bo to obcięcie jaj moim zdaniem. Nadal uważam że każdy wyposaża pakę na miarę swoich potrzeb (i kasy).
Ty mówisz że nie da rady tak jeździć ja że nie ma większego problemu... ciekawe co wybierze autor :mrgreen:

maciek hg - 2013-04-14, 19:21

heh no to miałem dylemat i teraz mam jeszcze wiekszy
SamNaSamZSam - 2013-04-14, 19:28

ja myślę (jako zupełny lajkonik), że jak nie spawniesz i sam nie sprawdzisz to cały czas będziesz się bił z myślami. Może uda ci się zanabyć jakieś "satelity" czy jak to się zowie za parę złotych, spawniesz sobie jak Krzykku, zamontujesz i przetestujesz. Nie spasuje to wrócisz do oryginału. Albo może kolega jakiś w okolicy ma blokadę przodu i da się przejechać? Choć do tego akurat nie specjalnie namawiam, bo testowe butowanie w cudzym aucie to trochę jak testowanie czy woli się blondynki czy jednak brunetki na żonie kumpla :/
KRZYKKU - 2013-04-15, 01:15

buhahaha dobre Sam z tą żoną 8-) jak by się uparł to w zasadzie mógł bym Ci wysłać takie satelitki spawnięte... chyba satelity w przednich mostach są wszędzie jednakowe???
Lexx - 2013-04-15, 01:21

W 413 i samuraiu tak, nie wiem jak z 410, z Vitara moge z rana porownac
KRZYKKU - 2013-04-15, 14:34

jak możesz to porównaj Vitarowskie bo właśnie mam też parę takich ale musiałbym jechać kilka km bo nie mam ich u siebie...
slavok - 2013-04-15, 19:51

KRZYKKU napisał/a:

Slavok masz poczucie humoru :lol: a gdzie widziałeś 2 satelitowy tył :mrgreen:


toż przecież można pospawać 4ry satelity a nie dwie :mrgreen:

Lexx - 2013-04-15, 19:59

Sperawdzilem i satelitki sa takie same w vitce i samcu.
czuperek - 2013-04-18, 12:06

hmm tak sobie myślę skoro przeważnie się jeździ na 2H, a 4x4 włączamy w ciężkim terenie to przecież miało by ręce i nogi spawania przedniego mostu...na szutrach gdzie dużo skrętu odłączamy przód i nie ma problemu ze skrętem.
Lexx - 2013-04-18, 12:13

Ja wczoraj mialem przyjemnosc zapierniczania szutrem z napedem tylko na tyl, blokada caly czas zapieta i na 2H drift na kazdym biedu, za to 4 h byla bajka mozna bylo smigac.
W moim przypoadku zaspawanie przedniego mostu odpada, wyobrazasz sie z tym wdrapywac w waskim blotnisto kamienistym wawozie albo miedzy drzewami?
To ma prawo bytu jak notorycznie topisz auto w przeprawie.

Takie jest moje zdanie.

Qwai - 2013-04-18, 20:55

Nie wiem jak Krzyku na tym jeździ ale u mnie zablokowanie przodu powoduje że Sami jedzie tylko prosto, ewentualnie tam gdzie chce. Nie wyobrażam sobie jazdy cały czas z zablokowanym przodem. 4H zapinam po zjechaniu z asfaltu i brak możliwości skręcania to byłby jakiś koszmar.

Inna sprawa że jak zablokuję przód to tylko brak prześwitu pod główką może mnie zatrzymać :mrgreen:

czuperek - 2013-04-19, 19:20

Qwai napisał/a:
Nie wiem jak Krzyku na tym jeździ ale u mnie zablokowanie przodu powoduje że Sami jedzie tylko prosto, ewentualnie tam gdzie chce. Nie wyobrażam sobie jazdy cały czas z zablokowanym przodem. 4H zapinam po zjechaniu z asfaltu i brak możliwości skręcania to byłby jakiś koszmar.

Inna sprawa że jak zablokuję przód to tylko brak prześwitu pod główką może mnie zatrzymać :mrgreen:


po co 4x4 na szutrach i innych drogach?

Ja 4 napędy naprawdę włączam w ciężkim terenie bo po co męczyć przedni most ?

Lexx - 2013-04-19, 19:29

Sprobuj sie przejechac na szutrze z napedem tylko na tyl i jeszcze zblokowanym tylem, zakrety masakra albo wchodzisz na sprzegle albo powoli i tracisz czas... Uwierz na slowo ze 4sie pzydaje
czuperek - 2013-04-19, 19:34

Oj dużo latałem z napędem na tył i nie jest to dla mnie żaden problem, kwestia wprawy poza tym ja zastanawiam się o zaspawanie tylko przodu ponieważ on jest dołączany i ja go używam tak jak pisałem tylko w cięzkim terenie
Zawias - 2013-04-19, 19:36

Zaspawaj ,a pożałujesz.
Lexx - 2013-04-19, 19:41

Zrobisz jak bedziesz chcial, ja swoje 3grosze dolozylem :mrgreen:
SamNaSamZSam - 2013-04-19, 19:45

wciąż nie rozumiem, czemu nie chcesz spróbować i się samemu przekonać...
czesio6969 - 2013-04-19, 19:50

ja jestem przeciwnikiem spawania przodu, ale zaspawaj dla przykładu i opowiedz jak fajnie się nie skręca ani w terenie ani nigdzie,
Lexx - 2013-04-19, 19:54

No chyba ze ma ro byc przeprawowy drag race :-D
czuperek - 2013-04-19, 20:07

ile ludzi, tyle opini jak zawsze.

Na szczęscie każdy ma swój sprzęt więc sie ,nie pozabijamy`` tutaj na forum ufff

Didymos - 2013-04-19, 20:14

czuperek napisał/a:


po co 4x4 na szutrach i innych drogach?

Ja 4 napędy naprawdę włączam w ciężkim terenie bo po co męczyć przedni most ?

Trochę błędna teoria, bo z przednim mostem nic się nie stanie, natomiast w ten sposób przeciążasz tylny most, oczywiście nie mam tu na myśli jazdy po typowej żwirówce, czy tam innej polnej/leśnej drodze.
Ja dopinam przód jak tylko robi się trochę bardziej ślisko, grząsko itp., fura się pewniej prowadzi i nie ryje się bez celu na samym tyle.

Chciałbym zobaczyć jak fura z zaspawanym przodem radzi sobie na ciasnym os-ie, jakoś trudno mi to sobie wyobrazić :mrgreen:

czuperek - 2013-04-19, 20:17

ciasny os - 2h i po temacie, a jak grząsko jest to z przednią blokadą nie powinno być takich problemów ze skrętem że się ,,bez wspomagania`` nie skręci ... no chyba że śniadania nie zjemy ;)

tak czy siak przód zaspawam - mam dwie główki wiec mogę zawsze wrócić do fabryki

Qwai - 2013-04-20, 21:50

Didymos fajnie mnie zacytowałeś tyle że ja tego nie napisałem ;-)

Czuperek spawaj ale chyba co innego mamy na myśli pisząc trudny teren :mrgreen:

KRZYKKU - 2013-04-21, 00:07

no, co prawda to prawda czasami twardy piaskowiec pod odpowiednim nachyleniem nie daje dobrej trakcji :mrgreen: :-P

[ Dodano: 2013-04-21, 01:13 ]
Lexx napisał/a:
No chyba ze ma ro byc przeprawowy drag race :-D


nooo to tak jak mój, hahaha dochodzi do tego pytanie gdzie się Samuraiem poruszasz, ja radość czerpię z hardcoru bez blokady na przodzie nie pobawiłbym, teraz jak cywilna fura stoi na kołkach i śmigam Samurem na co dzień nie ma problemu bo sprzęgi na free podobnie jak z dojazdem w ulubiony teren ale ja traktuje Samuraia jak quada, zabawka i tyle

Lexx - 2013-04-21, 00:20

Ja mam Suzanne na codzien z 250km na tydzien, LR na tyle - da sioe z tym poruszac bez problemu w miescie i w trasie, nawet na autostradzie przy 120km/h (o ile sie ja doibrze ustawi) ale w ciasnym terenie na prawde nie wyobrazam sobie jazdy z zaspawanym przodem :D
Didymos - 2013-04-21, 11:33

Qwai napisał/a:
Didymos fajnie mnie zacytowałeś tyle że ja tego nie napisałem ;-)


Sorry, nie zwróciłem uwagi :oops:
Już poprawione :mrgreen:

A co do tematu przewodniego, to lubię sobie pośmigać zimą (kto nie lubi :mrgreen: ), ale często ruszenie i w ogóle jazda na samym tyle po śliskim jest niemożliwa, szczególnie na nalewkach typu simex, trzeba się posiłkować 4x4, a jakoś czarno widzę skręcanie na lodzie z zaspawanym przodem, jak nawet tylna blokada potrafi wyprostować zakręt :roll:

Oczywiście Czuperek i tak zrobi co zechce, najwyżej będzie wolniej skręcał :mrgreen:

czuperek - 2013-04-21, 16:09

Ja używam samuraja tylko do zabawy w terenie nie poruszam się w ogóle po asfalcie tylko jazda po błocie, wodzie plaży itd tak więc nie powinno być źle :)

A jak będzie lipa to tak jak pisałem wrócę do fabryki :)

Qwai - 2013-04-22, 09:15

Nie zapomnij tylko opisać wrażeń dla potomnych.
jeżu - 2013-04-24, 06:33

Czuperek na kiedy przewidujesz ukończenie projektu?
czuperek - 2013-04-24, 17:55

Jeżu planowałem wyjechać z garażu jakieś dwa miesiące temu... miała być blacharka, a jest REWOLUCJA. Że jeszcze mnie to nie przerosło to sam jestem w szoku. Robię teraz springi tył, potem przód i klatka po wakacjach bo nie wyrobie się teraz :(

Jak będziesz miał czas to wpadnij :)

corny - 2013-04-24, 20:24

czuperek napisał/a:
Jeżu planowałem wyjechać z garażu jakieś dwa miesiące temu... miała być blacharka, a jest REWOLUCJA. Że jeszcze mnie to nie przerosło to sam jestem w szoku. Robię teraz springi tył, potem przód i klatka po wakacjach bo nie wyrobie się teraz :(

Jak będziesz miał czas to wpadnij :)


Moze Ci podesłać panią Magde G. ??

czuperek - 2013-04-26, 15:34

Magda była ale się wystraszyła i ekipa TVN nie podjęła się remontu ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group