Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Archiwum X - stachura44

stachura44 - 2014-02-14, 16:58
Temat postu: stachura44
Witam nie wiem czy trafiłem w odpowiedni dział na forum w razie czego proszę o przeniesienie.
Od wakacji 2013 zacząłem budowę pojazdu 4x4 z gratów które miałem.
Mosty po lekkiej modyfikacji z suzuki sj410 o przełozeniu 4:11 po regeneracji kul wymianie łożysk uszczelniaczy ,tylne przerobione na tarcze (docelowo zaciski lucas )
reduktor : sj413 1.3
silnik ze skrzynią : rover 1.4 16v
rozstaw osi: 206cm
szerokość: 154cm (z nowymi felgami bedzie jeszcze po ok 6-7cm na stronę
opony :31x10,5x15



tylne wahacze zakończone główkami C-360 całkiem fajnie pracują


wzmocniona pochwa tylnego mosu


wahacze przednie wykonane z rury grubosciennej 38x7mm , miekie tuleje poliuretanowe do discovery 1


SamNaSamZSam - 2014-02-14, 17:25

Nooo ale pokaż kolego jak to wyszło w całości :D ciekawie się zapowiada, dawaj więcej.
stachura44 - 2014-02-14, 17:50




wyglada już tak jutro wrzucę więcej fotek z poczaku budowy bo coś mi się %#%$%^ i skasowało mi wsześniejszego posta


[ Dodano: 2014-02-14, 18:06 ]

Dany44 - 2014-02-14, 19:43

Fajnie to wygląda na pewno będzie lekki .... a powiedz, będziesz miał w nim reduktor??

Myślałem kiedyś o czymś podobnym tylko z silnikiem małej osobówki (przednionapędowej) umieszczonym wzdłużnie (na siedzeniu pasażera) co by jedna półoś napędzała przedni most a druga tylni.

Coś takiego http://www.pirate4x4.com/...wler-build.html

Kibicuję Ci powodzenia

stachura44 - 2014-02-14, 20:01

Dany44 reduktor jest z sj413 ,widac go na fotce bokiem.Chcialem wczesniej tak zrobic z silnikiem z crx-a ,ale jak liczylem sobie kiedys to max do 50km by sie rozpedzal .
Dany44 - 2014-02-14, 20:10

Pytam się o reduktor bo jakoś nie mogę sobei wyobrazić gdzie by miał byc umiejscowiony.... mało miejsca między skrzynią a tylnym mostem


A jest dobra widzę na zdjęciu.... jest zaraz za skrzynią

radex1 - 2014-02-14, 20:12

JA też coś podobnego motam tylko silnik większy TD
i duże koła 38 cali
na bazie ramy od samuraja , mosty uaz , reduktor suzi 1000
na sprężynkach , no i orurowanie . ;-)

stachura44 - 2014-02-14, 20:26

Miedzy reduktorem a mostem mam miejsce na 49 cm wał teraz siedze w tyrce na telefonie ale z rana wrzuce wiecej fotek z budowy.Radex1 mosty uaza i laczki 38cali ... troche extremalnie :mrgreen:
paw3ł - 2014-02-15, 08:17

Pomysł bardzo fajny.
Od czego tylne sprężyny ? Mają duże odległości miedzy zwojami, mógłbyś podać dokładniejsze parametry (grubość drutu, średnica, wysokość)?

Możesz mieć problemy z krzyżakami na tylnym wale bo strasznie duży kąt będzie miedzy reduktorem a mostem. Wiadomo, że jeszcze trochę usiądą sprężyny no ale... I mocowania wahaczy tylnych do ramy można byłoby obrócić o 90. wtedy byłby wiekszy zakres pracy góra dół a skręcanie wokół własnej osi i tak dawałoby rade

takie tam moje spostrzeżenia :)

POwodzenia w motaniu :)

ps. z całych drążków kierowniczych c360 mam panhardy a w przyszłosci i drążki poprzeczne się zrobi.

stachura44 - 2014-02-15, 08:23

wrzucam kolejną porcję fotek ;)
ukonczone wahacze
górne mocowanie sprężyn z rury 120 scianka 6-7m wysokosc szerokość 5cm za 4szt wychodzi ok 40zł :)
tylny wahacz zrobiony z jakiegoś drążka z pajero 2

połączenie reduktora ze skrzynią



A z tych zdjęć proszę się nie smiać

krzyżaki z polonka ;)
cały dzień

i pewnie by tak zostało :) ale jeden z kolegów z forum szybko uświadomił mnie w błędzie

wiec w miejsce przekładni z Sj wyląduje przekładnia żuka (bo akurat taką mam i o dziwo się nadaje ) po lekkim tuningu wygląda tak .Musze jeszcze dobrze pospawać wąs i dziś montaż , podczas przymiarki wąs wychodzi jakies 7cm od ramy a przekładnia Sj 12 cm więc czeka mnie pewnie kombinacja z drążkami :)

i częściowo ukończony panhard wykonany z tej samej rurki co wahacze ,regulacja ze śrubki M22 twardość 10,9 w środku tuleja z tylnych wahaczy Lr discovery 1 skrócona 2cm

Death1985 - 2014-02-15, 09:25

No powiem projekt zacny ale to raczej nie bedziesz rejestrowac :?: tylko laweta i jazda gdzies :mrgreen: ;-)
stachura44 - 2014-02-15, 09:46

paw3ł jeśli chodzi o sprężyny to tył ford escort tył , a przednie ford fiest mk3 tył .

[ Dodano: 2014-02-15, 09:48 ]
escort 1.4 , fiesta 1.3 silnik

czuperek - 2014-02-15, 20:55

wstawil bys fotki w wiekszej rozdzielczosci ;)
Kamilson - 2014-02-16, 01:23

Ja to się tam nie znam , ale z takiego materiału to robiłem stół na narzedzia i imadło , a nie rame auta do rajdów...
stachura44 - 2014-02-16, 09:56

Ten profil jak najbardziej się nadaje 50x50x4 dużo cieższe wykorzystywane w trialu maja rame z 50x50x3 .Do tego dojdzie klatka zastrzały wiec nic nie powinno się z nią stać. Aby rozwiać twoje wątpliwości zapraszam na stronę yellowspider.se
radex1 - 2014-02-16, 17:37

NO tu masz racje stachura
jak jest dobry profil to pewnie że wytrzyma
powodzenia w MOTANIU ;-)
NARRRAAA :-)

stachura44 - 2014-02-18, 20:19

Słoneczko dziś świeciło więc robota trochę podgoniona ,alternator powędrował na lewą stronę ale żeby pasował oryginalny z rovera będę musiał przerobić troche koło pasowe tz. z 2 zrobić jedno :-) Przekładnia się zmieściła ,wstepnie została przymocowana ,panhard też na swoim miejscu . Skręt zadawalający ,przekładnia kreci jak ze wspomaganiem ;-)




https://imagizer.imageshack.us/v2/240x180q90/c/827/jnhx.jpg
nie miałem nakrętki do skontrowania






[ Dodano: 2014-02-18, 20:21 ]
oczywiście te wszystkie mocowania zostaną odpowiednio wykończone + druga nakrętka do panharda :mrgreen:

sokratesb - 2014-02-18, 20:27

Zręczny mechanik z Ciebie.
kewin - 2014-02-19, 09:40

Jedyna rzecz ktora moim zdaniem sie nie sprawdzi to wąskie mosty no i silnik rovera ktory ma popychacze na lozyskach dzięki temu łatwo go zajechac gdy nie dostanie oleju a w terenie to norma :)
stachura44 - 2014-02-19, 12:58

Mosty z czasem zmienie na szeroki z mocniejszymi półosiami i arb .Co do silnika to trzeba powiekszyc miskę o 1.5 litra i zrobic elastyczny smok zakończony jakimś małym łożyskiem żeby sobie latał po całej misce (coś w tym stylu http://www.youtube.com/watch?v=rTE74sPuFU8 ) i ew.dorobić jakiś mały odstojnik z magnesem żeby zatrzymywał wszelaki metaliczny syf

[ Dodano: 2014-02-20, 17:15 ]
oto kolejne fotki z budowy

od środka opony do ziemi wyszło 54cm mógł bym jeszcze kilka cm podnieść bo ok końca opony do mocowania spreżyny brakowało 4cm

pierwsze przymiarki


fantazja na temat klatki :mrgreen:

sjbielsko - 2014-02-20, 20:31

jak tą klateczke zrobisz gięta nie spawana z kolanek to moze to nawet calkiem fajnie wyjsc:) co do profili na rame to w zupelnosci wystacza w parchu chyba jest scianka 3mm jak dobrze pamietam:) a co do silnika to mialem taki kiedys w rajdowce 100km chyba mial fajnie sie krecil i katowalem go non stop i do konca smigal :) nie raz cisnienie oleju spadalo tak ze kontrolka sie zaswiecala a zawsze bylo ok:)
ps. w takiej zabawce to chyba zaspawany dyfer z tylu to podstawa:)

stachura44 - 2014-02-20, 21:09

Klatka będzie z gietych rur :mrgreen:

[ Dodano: 2014-02-26, 20:02 ]
z okazji ładnej pogody powoli powstaje klatka ;)




[ Dodano: 2014-02-28, 18:05 ]





[ Dodano: 2014-03-01, 14:24 ]

jasiek - 2014-03-09, 20:39

cienkie te rurki sie wydają...
wariant123 - 2014-03-09, 21:26

fajne to autko czekamy na efekty końcowe
stachura44 - 2014-03-10, 08:17

jasiek napisał/a:
cienkie te rurki sie wydają...
calówki bezszwowe ,powinny chyba wytrzymać ale to i tak nie jest jeszcze skończone jeszcze troche ja wzmocnie :-D
droidboo - 2014-03-10, 12:09

stachura44 napisał/a:
jasiek napisał/a:
cienkie te rurki sie wydają...
calówki bezszwowe ,powinny chyba wytrzymać ale to i tak nie jest jeszcze skończone jeszcze troche ja wzmocnie :-D


Jak już są bezszwowe i jeszcze gięte, to i tak 200% mocniejsze niż większość "klatek bezpieczeństwa" z kolanek i rurek szwowych :-D Przy tej masie powinno być ok, a jaką ściankę masz w tych rurach?

Przez takie wypionowanie reduktora nie będzie problemów z olejem w środku? Chodiz mi o smarowanie tego najwyższego koła i łożysk i zbyt głębokie zanurzenie dolnego.

stachura44 - 2014-03-14, 09:23

wesoła twórczość na temat zbiornika paliwa ,chłodnicy i pedałów


blacha to 2mm hardox kupiona w contema Bobolice cena to oszałamiające 28pln z cieciem :)w zbiorniku zostaną wspawane dodatkowo grodzie i zamonotowany ruchomy smok będzie zewnętrzna z pompka będzie z E46











pedały;P pierwotnie pochodziły z poloneza atu ale zostały lekko zmodyfikowane ,pedał gazu bedzie z podłogi .jeszcze troche dłubaniny i jakoś to będzie działać;)

[ Dodano: 2014-03-14, 09:43 ]
droidboo zgadza się fotele to oryginalne grocliny z polonka(jak zdobęde 25 postów to je wystawie na handelek:) ) .Jesli chodzi o zbiornik to tak kiedyś już robiłem z takiego materiału żeby nie rdzewiał w środku stosuje się takie epoksydowe mazidło odporne na wszelakie paliwa Fertan tapox czy jakoś tak i starsznie długo schnie bo z tego co pamiętam 3 albo 4 dni[/quote] rozrabia się to w stosunku 20:1 zalewa się oczyszczony i odtłuszczony zbiornik i podgrzewa do ok 70' (ja grzałem na na zwykłej kuchence elektrycznej) po godz na każdej stronie potem się to wylewa i odstawia do na kilka dni do wyschnięcia

droidboo - 2014-03-14, 11:30

Droga to impreza? A z tym reduktorem masz jakieś doświadczenie w takiej pozycji, dość znacznie odbiega od oryginalnej. Nie będzie to miało wpływu na życie łożysk i zębów kół zębatych?
stachura44 - 2014-03-14, 15:19

środek jak dobrze poszukasz to za 65pln dostaniesz. Zależy jaki masz zbiornik 1 miarka wystarcza na 11 litrów roztworu i to sie stosowało jakoś 4:1 czyli max 40litrowy zbiornik możesz zalac tymi 11 litrami. Co do reduktora to az tak strasznie nie bedzie jak to wyglada;P w razie by był na prawdę problem ze smarowaniem to myślałęm czy by nie założyć takiej malutkiej pompki na 12v + mała chłodniczka 12x12x4cmm +wiatraczek z chińskiego prysznica (wodoszczelny ale wygląda jak te z kompa );P jeden króciec wspawać TIGiem dole drugi dać od góry żeby chlapało na te słabo smarowane elementy bo nic innego na chwile obecna mi do głowy nie przychodzi: :mrgreen:
SamNaSamZSam - 2014-03-14, 15:22

zawsze można nalać oleju prawie do pełna ;)
droidboo - 2014-03-14, 17:46

stachura44 napisał/a:
środek jak dobrze poszukasz to za 65pln dostaniesz. Zależy jaki masz zbiornik 1 miarka wystarcza na 11 litrów roztworu i to sie stosowało jakoś 4:1 czyli max 40litrowy zbiornik możesz zalac tymi 11 litrami. Co do reduktora to az tak strasznie nie bedzie jak to wyglada;P w razie by był na prawdę problem ze smarowaniem to myślałęm czy by nie założyć takiej malutkiej pompki na 12v + mała chłodniczka 12x12x4cmm +wiatraczek z chińskiego prysznica (wodoszczelny ale wygląda jak te z kompa );P jeden króciec wspawać TIGiem dole drugi dać od góry żeby chlapało na te słabo smarowane elementy bo nic innego na chwile obecna mi do głowy nie przychodzi: :mrgreen:


O ile koła się jakoś przesmarują, o tyle te łożyska od I wałka będą miały tak sobie oleju. Dolny III wałek pewnie będzie w oleju cały, jak i spora większość kół. Pamiętam, ze szkoły, że koła powinny się lekko "maczać" w oleju, przynajmniej tak twierdził pan wykładowca :mrgreen: Na pewno będziesz musiał spowodować nowy spust oleju i jakiś wlew, który będzie jednocześnie ustalał stan oliwy w przekładni. Generalnie, jak pojeździsz już i zacznie być słychać łożyska, bo będziesz wiedział, że coś trzeba z nimi zrobić :-)

kewin - 2014-03-19, 09:22

Balbym sie silnika Rovera bo ma popychacze na lozyskach które na przechylach mogą sie pozacierac :)
stachura44 - 2014-03-19, 21:41

ciąg dalszy budowy zbiornika ;)




materiał na przednia szybę z tylnej górnej klapy z RRC


i pierwsza wykryta awaria ;P usadziłem dziś 2-uch znajomych na przednich kołach skręciłem w prawo ,skreciłem w lewo i OOOOOOOoooo K..... i stało się


w piątek pospawam dół i boki zaleje jakimś płynem i nakręce filmik czy grodzie w takim ustawieniu zdadzą egzamin ;P

[ Dodano: 2014-03-19, 22:44 ]
kewin napisał/a:
Balbym sie silnika Rovera bo ma popychacze na lozyskach które na przechylach mogą sie pozacierac :)
Kewin aby się pozbyć problemu ze smarowaniem trzeba trochę zmodyfikować miskę wspawać przegrody ,zrobić smok na elastycznym przewodzie (mam 200m od siebie firmę behka-plast więc tam na pewno chłopaki mi dobiorą odp przewód) i ew ja powiększyć ;-)
egon - 2014-03-20, 20:06

kewin napisał/a:
Balbym sie silnika Rovera bo ma popychacze na lozyskach które na przechylach mogą sie pozacierac :)

kewin pierwsze słyszę to co mówisz mam taki silnik w samcu i rozbierałem głowice ,silnik jest prosty jak konstrukcja cepa zawór ,szklanka wałek .jakie popychacze jakie łożyska ?

[ Dodano: 2014-03-20, 20:10 ]
jedyna wada to słabe zabezpieczenia zaworów przez co przy dużych przebiegach potrafi się zawór wypiąć sam

kewin - 2014-03-21, 11:01

Miałem kilka rowerów z tym silnikiem i w większości padniete silniki mechanik mi tłumaczył tak jak napisałem ;)
stachura44 - 2014-03-21, 17:10

jeździłem z kumplem samkiem z takim silnikiem i jakoś nigdy nas nie zawiódł :)jedynie czasami po wodowaniu troche przerywał i palił na 3 gary ale to wina uszczelnienia ;-)


dziś stałem się szczęsilwym posiadaczem przekładni z omegi za symbolicznego agenta 0.7 ;-)

zrobiłem troche miejsca z przodu : ;-)

i pasuje jak w mordę strzelił

co jeszcze będę musiał zrobić to cofnąć o 1cm
mocowanie panharda żeby w razie "W" nie przywalić przekładnią o drążek


zbiorniczek pochodzi z jakiegoś peugeota 2..

droidboo - 2014-03-21, 21:44

A sprawdziles, czy ruch kierownicy powoduje, ze koła się skrecaja w dobra stronę? W omedze wąsy są za piastą, wiec tutaj musisz obrócić wąs przekładni, bo będzie teraz Ci skrecal odwrotnie.

Podpowiem Ci jeszcze, że te sprzęgło gumowe, co jest na ośce przekładni pasuje idealnie pod kolumnę kierownicy z samuraia, wiec jak Ci się jakoś walą, to tylko musisz wspawac go za krzyzakiem i woila:)

stachura44 - 2014-03-22, 17:22

sprawdziłem i wymieniłem na przekładnie z BMW :)



[ Dodano: 2014-03-22, 19:03 ]



droidboo - 2014-03-22, 23:45

Napiszesz z jakiej bmy? Moglbys tez zmierzyć dl wasa od osi przekladni do osi koncowki kierowniczej, ale w jednej płaszczyźnie jakby patrzac z gory?
stachura44 - 2014-03-23, 00:12

droidboo napisał/a:
Napiszesz z jakiej bmy? Moglbys tez zmierzyć dl wasa od osi przekladni do osi koncowki kierowniczej, ale w jednej płaszczyźnie jakby patrzac z gory?
z e34 :)
wąs w płaszczyźnie musze zmierzyc ale na "oko" bedzie 13-15cm od środka do środka

lukanio_k2 - 2014-03-23, 01:02

ukonczone wahacze Obrazek


Ważyłeś je może jaka waga - z jakiegoś projektu czy sam modziłeś ???

droidboo - 2014-03-23, 08:49

stachura44 napisał/a:
droidboo napisał/a:
Napiszesz z jakiej bmy? Moglbys tez zmierzyć dl wasa od osi przekladni do osi koncowki kierowniczej, ale w jednej płaszczyźnie jakby patrzac z gory?
z e34 :)
wąs w płaszczyźnie musze zmierzyc ale na "oko" bedzie 13-15cm od środka do środka


Na oko wyglada na dluzszy od omegi i was do przodu, wiec na zmote jest swietna:)

stachura44 - 2014-03-23, 10:38

wąs jest jest do tyłu ,trzeba przełożyć do przodu ale łatwo się ściaga bo jest skręcany. Ta jest trochę lżejsza i o wiele "zgrabniejsza "niż ta kobyła z omegi jedyne co bedę musiał zmienić to krzyżak na stalowy bo widełki są z amelinium i zaraz je pewnie coś tam strzeli :)

[ Dodano: 2014-03-23, 12:51 ]
lukanio_k2 napisał/a:
ukonczone wahacze Obrazek


Ważyłeś je może jaka waga - z jakiegoś projektu czy sam modziłeś ???


wszystko robiłem wg.własnego projektu

długość całkowita 86cm
waga z polibuszami 6,5kg
rura gięta na giętarce przemysłowej bo na mojej 12t nawet nie drgnęła znalazłem je na złomie po 1,5pln za kg :) w centrostalu za 6m takiej rury krzyczeli 370zł:)

droidboo mierzyłem i wyszło od środka śruby do środka końcówki 14cm:) przekładnia obudowa ameliniowa waga bez płynu 8,3kg

[ Dodano: 2014-03-23, 17:58 ]

po dłuższych przemyśleniach
postanowiłem wydłużyć tył o 8cm rozstaw wyszedł 216cm ,miejsce na wał zwiększyło się do 54cm
wahacz z drążka poprzecznego z ursusa sam drążek jest lekki ale wygladaja na dość solidny rura bezszwowa scianka ok 4mm waga wahacza widocznego na fotce ok 3 kg

[ Dodano: 2014-04-03, 10:26 ]


[ Dodano: 2014-04-07, 18:50 ]






[ Dodano: 2014-04-07, 19:22 ]


jasiek - 2014-04-09, 16:03

ładnie wygląda :) sylwetka kozacka :D
radex1 - 2014-04-10, 17:52

NO fajowa zmotka
;-) a jaki tam piec wsadziłeś ?

stachura44 - 2014-04-11, 11:36

Silnik rover 1.4 16v
radex1 - 2014-04-11, 13:31

NO u mnie jeszcze duzo roboty przy mini monster
moze we wakacje sie uda jakas jazda próbna 4x4
POZDROOO ;-)

stachura44 - 2014-04-11, 16:17

jakies fotki masz??
radex1 - 2014-04-11, 20:58

no właśnie trza zrobic pare fotek
JA bede wsadzał DIESLA 2.1 TD
;-)

stachura44 - 2014-04-11, 22:49

no to zakładaj temat w zrób to sam:)
radex1 - 2014-04-12, 16:02

trza bedzie ;-)
stachura44 - 2014-04-12, 22:33

w końcu udało się dopasowac stalowy krzyżak a pochodzi z fiata punto II


[ Dodano: 2014-04-12, 22:46 ]
a tak wstępnie wygląda kolumna

radex1 - 2014-04-15, 19:44

CZEE NO JA dzisiaj porobiłem podstawy pod sprężyny do przodu
i pospawałem uchwyty do drążków ;-)
POZDRO

misiek-888 - 2014-04-22, 05:37

Drobna rada bys pozamykał otwory w ramie. Zwiększysz sztywność. Oś wyjścia reduktora muśi być równoległa do osi wałka atakującego.
radex1 - 2014-04-22, 08:44

jak narazie to moja rama nie ma otworów
a ten wałek atakujący jest równo w reduktorze
tera trza sie zabrać za tylne sprężyny ;-)

stachura44 - 2014-04-22, 20:08

Wszystkie otwory beda zaspawane obecnie jest cykniete aby sie tylko trzymalo jesli chodzi o fotke z walem to tylko dprawdzalem jaki mniej wiecej kat bedzie na krzyzaku wszystko juz jest dobrze ustawione ;-) ale dzieki za rade :-P

[ Dodano: 2014-04-24, 19:20 ]




[ Dodano: 2014-04-24, 19:28 ]
dziś po okazyjnej cenie wyrwałem most z vitary .Szybka akcja bębny zmienione na tarcze , mocowania sprężyn przesunięte o 14cm , szerokość 176cm :mrgreen:

misiek-888 - 2014-04-24, 22:29

Musisz zrobić jesze wzmocnienia spawów ramy .
stachura44 - 2014-04-25, 09:10

misiek-888 napisał/a:
Musisz zrobić jesze wzmocnienia spawów ramy .
wszystko będzie zrobione jak należy ;)

[ Dodano: 2014-05-01, 20:31 ]


[ Dodano: 2014-05-02, 20:18 ]


[ Dodano: 2014-05-02, 20:23 ]



[ Dodano: 2014-05-02, 22:53 ]

czuperek - 2014-05-04, 10:37

A gdzie fotel dla drugiego psiaka?

Widac ze zazdrosci temu co siedzi w aucie... ;)

zajxt - 2014-05-04, 21:54

Fajny,fajny
stachura44 - 2014-05-05, 21:16



Death1985 - 2014-05-06, 09:11

No co raz lepsiejsza bestja powstaje :mrgreen: podoba mi sie i napewno bedzie miala fajne wlasciwosci terenowe :mrgreen:
stachura44 - 2014-05-29, 18:35

szeroki most zalożony szerokość 166 + alternator i serwo

[ Dodano: 2014-07-07, 09:38 ]
przepis na coilovery ;)
2 amorki z forda seria 1000 skok ok 34,5cm
4 kielichy z felicji w dwóch wytoczone otwory śr.64mm
2 tulejki wys 40mm szerokość dół 30mm szer. góra 24mm , otwór dół 19,5 mm głebokość 20mm otwór góra 15,5mm
2 śruby m16
2 podkładki
2 długie nakretki
2 sprężyny z audi b4
2 sprężyny ???



[ Dodano: 2014-07-07, 09:43 ]

tulejka i śruba wbijane na goraco





[ Dodano: 2014-07-07, 09:53 ]
http://s2.ifotos.pl/img/CAM00854j_ewnnxrs.jpg

pacmano - 2014-07-07, 10:15

A czy przypadkiem jak sie juz ma takie amorki, to w ogole potrzebne sa jeszcze zwykle sprezeny?
SamNaSamZSam - 2014-07-07, 10:25

Ja to się tam nie znam ale po mojemu amortyzator amortyzuje skoki zawieszenia a zawieszenie "zawiesza" całość gratów. Jakby postawić samochód na samych amorach to by klapnął do końca zakresu pracy amora i zawias pracowałby na samych odbojach :D

Chyba, że ten amor ma w sobie jakąś sprężynę która powoduje jego rozciąganie i ta sprężyna jest na tyle mocna, że dźwignie obciążenie samochodu.

Choć do końca nie jestem pewny Paco czy to Twoje pytanie nie było tak trochę z przymrużeniem oka i niepotrzebnie się produkuję ;)

rumun - 2014-07-07, 10:31

kiedy to bedzie jeździło ? :-)
Maverick - 2014-07-07, 10:39

ale fajne te coilovery:)
a te B4 to przód czy tył?

stachura44 - 2014-07-07, 11:07

Mav tylne z sedana

[ Dodano: 2014-07-07, 11:11 ]
druga para nie wiem od czego jest ale jest 3mm weższa niz ta z b4( 9,8cm) i drut cienszy( 8,5mm) 0,7mm (b4 9,2mm )

slavok - 2014-07-07, 11:58

SamNaSamZSam napisał/a:
Ja to się tam nie znam ale po mojemu amortyzator amortyzuje skoki zawieszenia a zawieszenie "zawiesza" całość gratów. Jakby postawić samochód na samych amorach to by klapnął do końca zakresu pracy amora i zawias pracowałby na samych odbojach :D

Chyba, że ten amor ma w sobie jakąś sprężynę która powoduje jego rozciąganie i ta sprężyna jest na tyle mocna, że dźwignie obciążenie samochodu.



Przecież to coilover a nie sam amor, z definicji to amortyzator połączony ze sprężyną więc dodatkowych sprężyn się tam nie stosuje, takie rozwiązania są stosowane od dawna w sporcie motorowym.

stachura44 - 2014-07-23, 17:52

w końcu skończyłem flansze ;)


teraz muszę jeszcze skrócić wał z toyoty do 54cm a przedni z żukiety na 84 także kolejny tydz. zabawy

zawada - 2014-07-23, 22:48

stachura ale wały miałes dopasowywane po zainstalowaniu mostow tak??
jesli tak to po co dystanse nie starczało ??

pacmano - 2014-07-23, 23:02

Nie tyle dystans co flansza. Inny rozstaw srub ma taki wal z toyoty.
stachura44 - 2014-07-24, 07:37

Dokladnie wal toyoty od strony podwojnego krzyzaka ma rozstaw 70x60 na tyl wystarczy dystans 5mm bo rozstaw jest 60x60 ale widelki nie maja przelotu i chacza o srube od dyfra

[ Dodano: 2014-07-24, 21:11 ]





[ Dodano: 2014-07-24, 21:16 ]


[ Dodano: 2014-08-17, 23:00 ]


[ Dodano: 2014-08-17, 23:01 ]


[ Dodano: 2014-08-17, 23:02 ]


[ Dodano: 2014-08-17, 23:03 ]


[ Dodano: 2014-09-14, 15:26 ]


[ Dodano: 2014-09-14, 15:28 ]


[ Dodano: 2014-09-19, 20:28 ]







[ Dodano: 2014-09-21, 16:30 ]


[ Dodano: 2014-09-23, 14:40 ]

paw3ł - 2014-09-23, 17:39

No no widzę postępy w pracach.
Czekam z niecierpliwością na jazdy testowe!

Powodzenia !

stachura44 - 2014-09-29, 19:12

Robota trochę podgoniona ;) zbiornik paliwa w stylu "bimbrowniklook"

felgi pomalowane na czarno

dodatkowe wzmocnienia klatki



pół dnia zabawy i tak zostało tyle przewodów (instalacja ulepszana przez geniusza zabezpieczeń :immobilizer ,alarm ,zabezpieczenie własne + jakies zabezpieczenie pyton i centralny zamek)

inspektor nadzoru

egon - 2014-09-29, 19:34

Polonezy z roverem nie miały immo, jak coś nie wiesz to mogę ci pomóc bo mam to już to za sobą
stachura44 - 2014-09-29, 19:40

egon napisał/a:
Polonezy z roverem nie miały immo, jak coś nie wiesz to mogę ci pomóc bo mam to już to za sobą

Egon ten miał jutro zrobie fotke

Death1985 - 2014-09-30, 09:36

No pieknie ida Prace do Przodu :mrgreen: zbiornik mi sie podoba :mrgreen: ja tez bede mial troche do roboty i tez do wymiany zbiornik Paliwa :-P ipompa do regeneracji :shock: :cry:


Pozdro ;-) Fajny Nadzor nad kazdy taki powinien byc :-P

egon - 2014-09-30, 11:42

tu masz tematy z których ja korzystałem
file:///D:/Rover%201.4%20schemat%20instralcji.htm

file:///D:/Forum%20125p%20%E2%80%A2%20Zobacz%20w%C4%85tek%20-%20To%20Fiat%20%20To%20samolot%20%20Nie%20to%20Rover%201.4.%20Czyli%20co%20i%20jak.htm

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91210

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91505

stachura44 - 2014-09-30, 16:52

dzieki Egon ale powoli juz dochodze z ta elektryka post z forum roverki " Bardzo przepraszam za ponad roczny odkop ale dla potomnych może się przydać . Istniały Poldki 1.4 z immobilajzerem tylko w bardzo małych ilościach . Przez jakiś czas posiadał takiego Mój znajomy . Tu na filmiku widać jak działał w Poldkach 1.4 immobilajzer

http://youtu.be/kRAePfg74is?t=1m19s "

egon - 2014-09-30, 17:45

ten immo to nie immo on tylko odcinał pompę paliwa nie zapłon , zostaw tylko wiązkę silnika , resztę wywal nawet bezpieczniki do silnika nie są potrzebne , podłącz tak jak tam jest napisane a odpali ,a i impuls na cewkę dajesz na minus cewki nie na plus i odpali :-)
stachura44 - 2014-10-23, 16:32

coilover V.2
kewin - 2014-11-15, 10:39

Nie zeby cos ale moim zdaniem amortyzatory nie maja chłodzenia i przy ostrej jeździe poprostu je rozsadzi :) mój kolega juz Kiedys takie cos motal i skończyło sie na oryginalnym foxie ze stanów bo takie samoroby rozwalał co rajd
stachura44 - 2015-02-20, 16:51

OFICJALNIE OBECNY PROJEKT R.I.P
SamNaSamZSam - 2015-02-20, 17:04

no jak to?!
pacmano - 2015-02-20, 17:43

Przerabiasz to co masz czy od zera?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group