Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Krótkie pytania i szybkie odpowiedzi

MCsel - 2014-11-26, 12:45
Temat postu: Krótkie pytania i szybkie odpowiedzi
Siemanko, nie znalazłem podobnego tematu na naszym forum, ale na kilku innych spisuje się całkiem nieźle. Gneralnie zdążają sie pytania w stylu "czy pasuje", nie warte zakładania oddzielnego tematu.


Moje pytanie:

Czy zwrotnice z wąskiego mostu 1.3 pasują do szerokiego? Czy posiadając wąski most wystarczy kupić tylko pochwę i polosie zeby zmotac szeroki?

stachura44 - 2014-11-26, 12:53

Pasuja bo przekladalem u siebie z waskiego do szerokiego
kostuch - 2014-11-26, 14:38

Pasują też z sj410 :-)
Kule są identyczne od lj80 do jimniego.

defcon1 - 2014-11-26, 15:57

Ciekawe czy gdyby przezwoić silniczek dmuchawy na ok 9V nie wiał by mocniej :D??Robił ktoś takie rzeźby ??
P.s no i może silniczek wycieraczek bo niby ładowanie/aku dobre ale jakoś to wszystko wolno chodzi w stosunku nawet do głupiej starej a4 :(

kostuch - 2014-11-26, 16:57

defcon1 napisał/a:
Ciekawe czy gdyby przezwoić silniczek dmuchawy na ok 9V nie wiał by mocniej :D??Robił ktoś takie rzeźby ??
P.s no i może silniczek wycieraczek bo niby ładowanie/aku dobre ale jakoś to wszystko wolno chodzi w stosunku nawet do głupiej starej a4 :(

Wyczyść nagrzewnicę i przesmaruj mechanizm wycieraczek - będzie głowę urywało :lol:

defcon1 - 2014-11-28, 17:20

Nagrzewnica oczyszczona i dmucha nieźle ;) polecam każdemu na zime tam zajrzeć-jest instrukcja na forum
SamNaSamZSam - 2014-11-29, 08:31

gdzie znajdę taką informację jaka jest prawidłowa temperatura robocza mojego XUD9? mam jakąś specyfikację samego silnika, z rodzajem systemu chłodzącego, przepływem chłodziwa w układzie przy x obrotach ale o temperaturze nic nie ma. Zastanawiam się nad podmianą termostatu na "zimowy" z temperaturą otwarcia 88 stopni i chciałem zerknąć która temp 83 czy 88 będzie bliższa optymalnej temp. roboczej silnika <zboczeniec>

[ Dodano: 2014-11-29, 10:24 ]
Samie - a nie myślałeś żeby zasłonić chłodnicę kartonem?

[ Dodano: 2014-11-29, 10:33 ]
o SamNaSamie dzięki za zainteresowanie tematem. Myślałem raczej o wymianie termostatu na zimowy bo ponoć zasłanianie kartonem chłodnicy nic nie daje...

[ Dodano: 2014-11-29, 10:47 ]
Samie co Ty opowiadasz, już z Napoleonem szliśmy na Moskwę z zasłoniętymi chłodnicami, wiem co mówię. Zasłoń sobie i będziesz zadowolony.

Ok ok, Samie zobacz co znalazłem w necie
Cytat:
around 70deg is optimum combustion temp for diesel. petrol burns best at around 90deg - your cars spot on mate mines the same.

Czy ktoś może to potwierdzić?

EDIT:
dokonałem pomiaru temperatury płynu w zbiorniczku po dłuższym dystansie, tuż po zgaszeniu silnika było 79,3 i później już stygło tylko. Myślałem, że będzie mniej... i się trochę uspokoiłem, że jednak jest ciepło :)

pawel - 2014-11-29, 10:58
Temat postu: Re: Krótkie pytania i szybkie odpowiedzi
mam problem bo niewiem jak wyciongnoc wał co przekazuie moc ze skrzyni biegu na reduktor .i jaki rozmiar krzyzaka jest silnik 1.3 rok 2000
SamNaSamZSam - 2014-11-29, 11:10

Odkręcasz 4 śruby na flanszy reduktora. Od strony skrzyni biegów jest wsuwany wieloklin tylko. Da się wysunąć sam wał ale wymaga to trochę gimnastyki i pomajstrowania wałem, żeby go "połamać" odpowiednio. Dla ułatwienia zadania, po odkręceniu śrub, ustaw sobie na reduktorze N i na skrzyni luz tak żebyś mógł swobodnie manipulować wałem. Krzyżak najlepiej zmierz dokładnie taki jak masz u siebie.
jolo-bolo - 2016-04-11, 07:11

Mam pytanie do starych wyjadaczy odnośnie odpowietrzenia, mianowicie:


odpowietrznik jest pod kapturkiem po prawej stronie przy wybieraku, a jaki macie patent na uszczelnienie tej gumki między czujnikami? Bo ona mi luźno wychodzi, ta po lewej?

Aksag - 2016-04-11, 14:37

jolo-bolo napisał/a:
Mam pytanie do starych wyjadaczy odnośnie odpowietrzenia, mianowicie:
[url=http://i1053.photobu...hlj.jpg]Obrazek[/URL]

odpowietrznik jest pod kapturkiem po prawej stronie przy wybieraku, a jaki macie patent na uszczelnienie tej gumki między czujnikami? Bo ona mi luźno wychodzi, ta po lewej?


na nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę z podkładką ;)

jolo-bolo - 2016-04-11, 20:03

Dzięki. Szkoda że tego nie zrobiłem jak miałem skrzynie na ziemi. Ale chyba są radę z kanału.?
kostuch - 2016-04-11, 23:29

jolo-bolo napisał/a:
Dzięki. Szkoda że tego nie zrobiłem jak miałem skrzynie na ziemi. Ale chyba są radę z kanału.?

Wklej na silikon. Albo znajdź prawidłowy rozmiar czopka.
I tak ci się woda wleje przez lewarek - jest niewiele wyżej.

Johny33 - 2016-04-16, 20:31

Witam. Pytanie: czy można jakoś wyjąć plastikowe obudowy (przez nie leci powietrze do wentylatora) znajdujące się koło wentylatora bez wyjmowania kokpitu?
Zawias - 2016-04-16, 20:41

A po co ?
Johny33 - 2016-04-16, 20:56

W celu wyczyszczenia, ponieważ po ostatniej wyprawie naleciało tam dużo błota i obecnie z nich wydziela się nieprzyjemny zapach :-/
Zawias - 2016-04-16, 21:02

Na górze trzeba zamontować kratkę,a wyczyścić bez demontażu.W komorze silnika są dwa wężyki odprowadzające wodę - należy je udrożnić i z góry lejąc wodę wypłukać. Kratka kosztuje 60 zł.Zamontuj jak przeczyścisz .
Johny33 - 2016-04-16, 21:06

Dzięki i spróbuję Twoim sposobem ;)
SamNaSamZSam - 2016-04-16, 21:32

syfek może też być w/na nagrzewnicy. Albo zdejmujesz deskę i robisz po Bożemu dokładne czyszczenie, albo idziesz na skróty i robisz sobie "rewizję" do powtarzalnego czyszczenia co jakiś czas. http://www2.izook.com/?page_id=258

Albo temat z forum: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=64

Zawias - 2016-04-16, 21:38

Sam się SAM znalazłeś.W porę.
klim - 2016-05-13, 18:37

Siema może mi ktoś powiedzieć jak podciągnąć ręczny. Mam sjota i bęben na reduktorze i nie widzę nigdzie regulacji. Jeżeli jest ona pod bębnem to czy dużo z tym roboty?
kostuch - 2016-05-13, 19:56

klim napisał/a:
Siema może mi ktoś powiedzieć jak podciągnąć ręczny. Mam sjota i bęben na reduktorze i nie widzę nigdzie regulacji. Jeżeli jest ona pod bębnem to czy dużo z tym roboty?

W teorii:
Otwór w bębnie -> zębatka -> wkrętak -> cyk, cyk -> koniec.

W rzeczywistości:
Bęben pełen błota, zębatka stoi, szczęk brak, blaszki skorodowane, linka się zacina -> większa akcja serwisowa.
siema

klim - 2016-05-13, 21:13

Dzięki bardzo za info. Tak mnie też ta dziura zastanawiała, auto nie było topione ręczny działa tylko że wysoko łapie więc jest szansa. Jutro sprawdzę
kostuch - 2016-05-13, 22:56

klim napisał/a:
Dzięki bardzo za info. Tak mnie też ta dziura zastanawiała, auto nie było topione ręczny działa tylko że wysoko łapie więc jest szansa. Jutro sprawdzę

Tam jest otwór. Dziurę ma się w... :oops: :mrgreen:

szymszym - 2016-05-13, 23:10

kostuch napisał/a:

Tam jest otwór. Dziurę ma się w... :oops: :mrgreen:


Dottore comportarsi!!!

:-D

kostuch - 2016-05-13, 23:45

szymszym napisał/a:
kostuch napisał/a:

Tam jest otwór. Dziurę ma się w... :oops: :mrgreen:


Dottore comportarsi!!!

:-D


Oczywiście w nosie (nawet dwie).
A o czym pomyślałeś? lala

szymszym - 2016-05-14, 08:34

kostuch napisał/a:


Oczywiście w nosie (nawet dwie).
A o czym pomyślałeś? lala


Jak to o czym? O dziurach w podłodze za fotelem kierowcy. :-P

Tanto - 2016-08-31, 13:56

Podokręcałem kilka śrubek, posmarowałem uszczelki drzwi silikonem i znacząco poprawił się komfort jazdy, ale... ;-)
...ale zacząłem słyszeć skrzypiący przy wciskaniu pedał sprzęgła - jakieś pomysły jak go wyciszyć?

KSikorski - 2016-08-31, 16:53

Tanto napisał/a:
Podokręcałem kilka śrubek, posmarowałem uszczelki drzwi silikonem i znacząco poprawił się komfort jazdy, ale... ;-)
...ale zacząłem słyszeć skrzypiący przy wciskaniu pedał sprzęgła - jakieś pomysły jak go wyciszyć?


Na przykład wymienić linkę sprzęgła na nową lub poszukać przyczyn w ośce pedału sprzęgła lub ośce "wysprzęglika".

Tanto - 2016-08-31, 22:39

Linka jest w miarę nowa, ma przejechane ~8 tys. km. W międzyczasie oglądałem, na ile się dało, ten mechanizm i obstawiałem sprężynę. No nic, jutro będzie chwila to zajmę się tym konkretniej.
Maror - 2016-09-01, 12:31

Tanto napisał/a:
Podokręcałem kilka śrubek, posmarowałem uszczelki drzwi silikonem i znacząco poprawił się komfort jazdy, ale... ;-)
...ale zacząłem słyszeć skrzypiący przy wciskaniu pedał sprzęgła - jakieś pomysły jak go wyciszyć?


Miałem to samo, skorzystałem z takiego zestawu:

http://www.lowrangeoffroa...ebuild-kit.html

I już nic nie skrzypi :->

Moszi - 2018-06-10, 17:14

po co jest ta dolna śruba
manias79 - 2018-06-11, 16:56

Moszi napisał/a:
Obrazek po co jest ta dolna śruba

Prawdopodobnie mocowanie stabilizatora, który w aucie terenowym ogranicza i tak lichy wykrzyż.

Moszi - 2018-06-11, 17:13

Ale to tył ramy jest
manias79 - 2018-06-11, 17:29

Oj fakt, to pewnie jest mocowanie na wieszak gumowy tłumika
kurt_ - 2018-06-11, 17:30

Która śruba? Ja nie widzę żadnej:>
Moszi - 2018-06-11, 23:18

Tłumik odpada bo takie same jest z drugiej strony
fakir - 2018-12-29, 00:58

Cześć,
Ile wasze samuraje wyciągają?

Mam wrażenie, że 51KW to odczuwalnie trochę więcej, niż w rzeczywistości w moim samuraju.
Czuje, że powyżej 3500 rpm nie ma już mocy, a gdy jadę ok 100 km/h mam nieodparte wrażenie, że to jego szczyt możliwości, może z górki 120kmh...

Mam wersję z monowtryskiem 51KW, kompresję sprawdziłem i wynosi ok 13,5 bar na każdym cylindrze.
Ogumienie seryjne szosowe 205/70/15

kurt_ - 2018-12-29, 09:23

Mój wyciąga patrola na minute:)
Pytanie brzmi po co chce ktoś jechać taczką 120km/h? W moim przy 100 to jak w mikserze jest... (Glosno i wibracje). To auto raczej ma inne przeznaczenie...

samiecterenowy - 2018-12-29, 11:32

Popieram kurt ;-)
Starscream - 2018-12-29, 14:45

mój 100 reduktor 4.16 i simexy
SamNaSamZSam - 2018-12-29, 15:34

mój jakieś 120 i durexy
fakir - 2018-12-31, 16:46

Czyli wszystko w normie :)
Tanto - 2018-12-31, 17:01

Jakiś czas temu pojawił się na youtube polski test nowego Jimny gdzie autor sprawdzał jak to się sprawuje na autostradzie przy 'kosmicznych' prędkościach, konkluzja jest mniej więcej taka - da się pojechać, ale komfortowo nie jest ;-)
stachura44 - 2018-12-31, 18:16

gleba,szeroka guma i nie jedna multiple na ekspresowce wyprzedzi :-)
fakir - 2019-01-02, 21:29

Cześć, planuje wymienić rozrząd + uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego, oraz przy okazji kontroli luzów zaworowych chciałbym wymienić uszczelkę pokrywy zaworowej.

czy po stronie aparatu zapłonowego również są jakieś uszczelnienia?
zauważyłem że w tamtych okolicach poci się olejem, chciałbym za jednym razem załatwić temat kompleksowo

kurt_ - 2019-01-02, 21:56

fakir oring na aparacie do wymiany.
fakir - 2019-01-02, 22:34

Dzięki, już znalazłem :)
czy po wymianie oringa, muszę ustawiać kąt zapłonu?

Zawias - 2019-01-02, 23:10

Jak dobrze zaznaczysz położenie aparatu to może się uda bez.
kurt_ - 2019-01-03, 08:32

A jak sie nie uda na "porysowanie" srubokretem, to na sluch go:)

P.S. zamow od razu nowy palec i kopulke - 20zl, a za jednym razem ogarniesz;)

Starscream - 2019-01-03, 19:10

a lamy stroboskopowej nie ma?
kurt_ - 2019-01-03, 19:18

Star a masz?;)
Starscream - 2019-01-03, 22:20

no -już dawno jeszcze poloneza i malucha ustawiałem :mrgreen:
fakir - 2019-01-03, 23:00

Z ustawieniem zapłonu na słuch mam złe wspomnienia, a mianowicie pamiętam gdy ustawiałem zapłon na słuch w malczanie to sąsiedzi myśleli że wybuchła trzecia wojna światowa.
Od strzałów w tłumik podczas przegazówek puszka wydechu rozpruła się na spawach poprawianych podczas wcześniejszych ingerencji spawalniczych metodą MMA Pana Ziutka mechanika samochodowa-rolniczego.

kurt_ - 2019-01-04, 08:29

No to jak tam chcesz, zawsze mozesz nabyc lampe, lub...jechac do ASO XD
kostuch - 2019-01-04, 11:25

Do ustawienia zapłonu wystarczy woltomierz/omomierz.
Po prostu sprawdza się kiedy młoteczek z kowadełkiem się rozejdą (w gaźnikowcach) albo czujnik halla zareaguje (we wtryskowcach).

Starscream - 2019-01-04, 20:50

ja tą lampę mam chyba jeszcze z PRL :mrgreen: bez kombinacji fajnie widać jak znaki się pokrywają, ja mam zapłon przyspieszony troszku do lpg
czasami taka lampę widuję za 20zł na aledrogo

kurt_ - 2019-01-04, 22:49

Jak kiedyś szukałem to były po 200;)
Phantom - 2019-01-17, 13:55

cześć.
Mam nową ramkę - jak sprawdzić czy silniczek działa? Ramka odczepiona od auta. Który kabel to +, który - (wystaje chyba z 5-6 kabelków).

Dzięki

kurt_ - 2019-01-18, 07:17

Ramke to na zdjecie mozesz miec:P
A odpowiedziales Sobie sam w innym poscie.

Wojteksk - 2019-01-21, 16:06

Nawiązując do tematu wątku.
Gdzie znajduje się komputer samim 93 rok, oraz który przewód jest od sondy lambda?
Wyszło że przewód od sondy jest rozerwany i nie wiem gdzie szedł :(

Junior - 2019-01-21, 20:49

Komp jest za schowkiem
fakir - 2019-01-24, 06:15

Cześć, czym były spowodowane różnice w mocy w silnikach 1.3 w samuraju?

z tego co się orientuje, to są dwie pojemności silników 1.3, 1298ccm oraz 1324ccm
i miały od 60 do 80 koni

Wojteksk - 2019-01-24, 22:48

mam kompa

Szukam do niego schematu
znalazłem sobie taka stronkę
https://automecanico.com/auto2012/esqzuki001.html
Licząc piny wychodzi mi któryś z tych... ale każdy z nich jest inny :(
https://automecanico.com/auto2012/sidekick-02.jpg
https://automecanico.com/auto2012/esqzuki009.jpg
https://automecanico.com/auto2012/esqzuki008.jpg
https://automecanico.com/auto2012/esqzuki004.jpg

kostuch - 2019-01-25, 10:11

Hmmm...
Z oznaczeń wychodzi, że to do auta z Formuły1 na emtekach :mrgreen:

A poważniej.
Może napisz z czego jest wyrwany.
Niewiele to da, ale jakiś punkt startowy będzie.

Wojteksk - 2019-01-25, 10:42

Jest w moim samim, mam urwany kabel od sondy lambda i teraz nie wiem gdzie ma być podłączona. sonda niby na jeden kabel ale może komp jest pod tą na 4 kable :?
generalnie samiec pali mi tak na oko 20l gazu, jak się nagrzeje wciskam gaz na max obroty lecą do góry puszczam i leci na 0 obrotów i raz się podniesie a raz zgaśnie, najgorzej że jak dojeżdżam do skrzyżowania to muszę 3 pedały trzymać....

kurt_ - 2019-01-25, 13:21

Kabel od lambdy jest dosc specyficzny - wspolosiowy (przynajmniej w swifcie:P ), masz zyle opleciona ekranem stalowym... Dosc latwo zidentyfikowac w wtyczce:)
kostuch - 2019-01-25, 13:28

Ale...
Sonda lambda służy do korekcji przez komputer mieszanki benzynowej. Przy lpg nic to nie da.
Podepnij ją przede wszystkim do komputera gazowego.

Wojteksk - 2019-01-25, 14:10

Czyli chyba muszę udać się do gazownika :(
kurt_ napisał/a:
Kabel od lambdy jest dosc specyficzny - wspolosiowy (przynajmniej w swifcie:P ), masz zyle opleciona ekranem stalowym... Dosc latwo zidentyfikowac w wtyczce:)

mam urwany kabel bez wtyczki i nigdzie nie widzę jakiejś wolnej wtyczki. Autko mam od niedawna i nie wiem co poprzednicy w nim robili. Staram się dojść do ładu co i jak

kostuch - 2019-01-25, 18:47

Od razu do gazownika... :-)
Zobacz jaką masz instalację (w sensie sterownika) lpg i znajdź schemat.
Akurat do instalacji lpg są dostępne "na każdym rogu internetu".

Wojteksk - 2019-01-25, 19:23

ourajt
fakir - 2019-02-06, 18:55

Cześć, jaki rozmiar nasadki jest potrzebny do odkręcenia nakrętki łożyska w przednim kole?
Joszi - 2019-02-06, 19:28

Jakaś wielka, 50 lub coś takiego, ale musi być długa.

Najlepiej młotkiem i przecinakiem

kostuch - 2019-02-08, 11:03

Nasadka 2 cale.
50mm jest minimalnie za mała, ale można ją poprawić pilnikiem (bo to najczęściej po prostu ukształtowana rura).
Młotka i przecinaka nie skomentuję...

Starscream - 2019-02-09, 19:29

nie musisz komentować - 10 lat tak robię bo mi szkoda klucza szlifować
Hałas - 2019-02-11, 11:19

Kupiłem 50mm i pasuje :-)
Pewnie cińczykom się wymiar omsknął

alientm - 2019-02-12, 07:33

Klucz chyba ma 2 cale więc 50,8mm (https://www.yotamasters.com/shop/tools/samurai-spindle-nut-socket/)
ja kupiłem najtańszą końcówkę 50mm, na śrubę pasuje bez szlifowania.

kurt_ - 2019-02-13, 09:03

Potwierdzam, pasowalo 50mm nasadka rurowa bez szlifu:)
Przecinak... no coz;D mozna byc rzeznikiem:D A mozna tez za 40zl kupic nasadke, wlozyc grzechotke i jadymy :D

kostuch - 2019-02-13, 10:44

kurt_ napisał/a:
Potwierdzam, pasowalo 50mm nasadka rurowa bez szlifu:)
Przecinak... no coz;D mozna byc rzeznikiem:D A mozna tez za 40zl kupic nasadke, wlozyc grzechotke i jadymy :D


To jest pewnie specjalny przecinak dynamomentryczny, umożliwiający poprawne ustawienie napięcia łożyska zgodnie z manualem :mrgreen:

fakir - 2019-02-13, 16:51

Takie coś się nada? https://allegro.pl/oferta/nasadka-50-klucz-rurowy-nasadowy-piasty-50-6-7166788475

Mam jeszcze pytanie, odnośnie podkładek miedzianych pod śrubę mocujaca przewód hamulcowy do przednich zacisków (system lucas)
Jaka jest średnica wewnętrzna tej podkładki?
Z tego co kojarzę 10mm?

kurt_ - 2019-02-14, 07:43

Fakir nada sie.
Ja podpowiem -wspawalem w gore normalna nasadke na 1/2" trzpien :) Mnie wygodniej.

fakir - 2019-02-14, 08:02

No to git, chwyce sobie szwedami :)
Dzięki

Starscream - 2019-02-14, 15:38

dwie nakretki jak w ruskim kombajnie a zachodu tyle ze az o manual síe oparło :) cóż prace doktorską o pokrewieństwie Kubusia Puchatka z Wuzlami też juz ktos pisał
fakir - 2019-02-14, 18:36

A ta podkładka blokująca nakrętki jest wielokrotnego użytku?
Zawias - 2019-02-14, 20:34

Tak.
kurt_ - 2019-02-16, 15:24

Fakir, dowiesz sie jak zdejmiesz tak na prawde... moja po dwoch razach konczy zywot - odlamuja sie "listki". (Po dwoch razach moich, kto wie ile wczesniej:D).
JACK - 2019-02-16, 21:52

Witam,
jestem nowicjuszem na forum i w Samurajach ;-)
1. szukam informacji na temat Lj80 w wresji pick-up - znalazłem tylko w usa,
2. czy można przerobić "zwykłą" Lj80 na skrzyniaka,
3. czy w PL ktoś ma taką zabawkę?
bedę wdzieczny za pomoc ....

kostuch - 2019-02-16, 23:05

LJ80 w pickupie to LJ81.
Wszystko można przerobić, ale to będzie mniej-więcej wariacja na temat :roll:
Nie spotkałem się z taką w Polsce, ale niewykluczone że ktoś ma.

SamNaSamZSam - 2019-02-18, 09:31

użytkownik numen albo sam posiada albo wskaże Ci namiar na kogoś kto ma. Albo odmówi wskazania :D ale takowy LJ-ot porusza się w okolicach Łodzi, Konstanstynowa, Aleksandrowa Ł.
kurt_ - 2019-02-18, 14:25

Czy przekaznik od wincha jakos zabezpieczac przed woda? Zamontowany za lampa pod maska. Niby ma uszczelki na laczeniach:) Auto nie bedzie RACZEJ po maske pod woda, ale na pewno rozbryzgi do gornej krawedzi szyby widzi :D
JACK - 2019-02-18, 20:41

wiem że to trochę lipa z 80 klepać 81 bo nawet pewni skrzynię będzie trudno zlokalizować podobną, bardziej mnie interesuje rama czy jest odpiwdnio długa :-)
szukam na stronach us ... ale ciężary.....
mam rodzinkę w Australii i nawet takowe się pojawiają - ale kierownica z drugiej strony jak u jakiś dziwolągów :-)

fakir - 2019-03-05, 16:35

Cześć panowie, czy można bez obaw o uszkodzenia użytkować samuraia do codziennej jazdy bez tylnego wału tylko z przednim napędem ?
Mam tu na myśli zapiety reduktor na 4H, załączone sprzegielka manualne, oraz użytkowanie auta na trasie 80-90 kmh oraz jazda po mieście.

kurt_ - 2019-03-05, 20:41

A czemu nie? Tylko miej ten wał wyważony :D
marcelo - 2019-03-08, 17:49

Czy to normalne że elektrozawór blokady arb przepuszcza przy dużym obciążeniu np. pałowanie pod góre czy ostry skręt
kenaj321 - 2019-03-11, 11:52

Witam, śruby głowicy silnik F10A Nie mogę nigdzie znaleźć. Od jakiego innego silnika można by je dostosować?
SamNaSamZSam - 2019-03-11, 12:16

https://www.iparts.pl/aut...478-100378.html
kenaj321 - 2019-03-11, 14:34

SamNaSamZSam Nie mają dzięki i za to .
kurt_ - 2019-03-11, 14:47

https://www.autoczescionl...ing-208452.html twierdza ze na stanie :)
kenaj321 - 2019-03-12, 10:51

kurt_ W.dzięki zamówiłem .
fakir - 2019-03-16, 20:11

Cześć, od czego są dwa przekaźniki umiejscowione przy komputerze w nogach pasażera?
Na przekaźnikach jest logo Suzuki.

SamNaSamZSam - 2019-03-16, 21:39

uwaga podaję hasło: okoń!

nie no, zgaduję, że to "main relay" i "fuel pump relay"

Wojteksk - 2019-03-17, 18:23

Włącznik świateł stopu...
chce odpalić samiego, brak prundu :( odpaliłem od kabli, zanoszę kable do warsztatu patrze stop się świeci.
Ok, pewnie czujnik się zawiesił, poruszałem zgasły, zamknąłem drzwi, palą się.
Ok, pewnie się poluzował, rozpiłem kable przekręciłem pół obrotu zapinam wtyczkę, gra nic się nie świeci, tyle że już się totalnie nie świeci...
wsadziłem przewód w wtyk, światła się palą, więc włącznik.
Rozebrałem włącznik, 3 sprężynki, wszystkie pracują ładnie, przeczyściłem złożyłem i dalej nie świeci :(
Przejechać wszystko papierem ściernym :? czy może coś przeoczyłem :?

fakir - 2019-05-20, 21:44

Cześć, gdzie na drążkach mogę wyregulowac kąt kierownicy?
Sprawa jest taka, że po lifcie zawieszenia mam kierownicę skręconą o 1/4 kiedy jadę wprost.

Czy jedyna opcja to na wałku przekładni?

Patrząc na drążek idący od przekładni do prawej piasty nie widzę aby tam była możliwość korekty.

Obawiam się, że po korekcie na drążku przekładni nie będę miał pełnego kąta skrętu w którąś ze stron, ponieważ szybciej "skonczy" się przekładnia, niż zakres zwrotnicy.

SamNaSamZSam - 2019-05-20, 22:26

wąsik od mercedresa zdaje się może poprawić sytuację, albo taki specjalny http://www.lowrangeoffroa...pitman-arm.html

zerknij tutaj: http://samurai.org.pl/vie...rownica++lifcie

fakir - 2019-05-20, 22:56

Zapoznałem się z lekturą.
Czyli jedynym sensownym rozwiązaniem, jest obniżony wąs przekładni, bo cokolwiek będziemy robić z drążkiem, to i tak będzie zmieniać się kąt skrętu na hopkach.
Najlepiej zamontować obniżony wąs, tak aby drążki piasta-piasta i piasta-przekładnia były jak najbardziej równoległe.

Od jakiego konkretnie mercedesa wąs pasuje? końcówkę drążka trzeba zmieniać, czy pasuje samurajowa?

SamNaSamZSam - 2019-05-20, 23:05

Fakirze...opcja szukaj jest ogólnodostępna, a za jej pomocą i wiedza staje się równie łatwo pozyskiwalna http://samurai.org.pl/vie...highlight=w%B1s
Didymos - 2019-05-21, 08:35

Ile masz tego liftu?
Jak nie robiłeś spoa albo fura nie poszła wysoko, to nie ma co się pchać w wąs od mercedesa, wystarczy przestawić kierat na frezie, przekładni nie powinno zabraknąć, ma pewien zapas.
Niestety oryginalne drążki samuraia są ułomne pod względem regulacji, da się ustawić jedynie zbieżność.

fakir - 2019-05-21, 08:53

Wieszaki + 2 cale i Resory + 40mm,w efekcie auto urosło 70mm niż na poprzednich resorach
Didymos - 2019-05-22, 09:21

70 mm to nie tak dużo, przestaw kierownicę na wprost, za jakiś czas, jak resory się uklepią, to przestawisz znowu :mrgreen:
fakir - 2019-06-20, 20:50

Cześć, chciałbym się dowiedzieć coś na temat wersji samuraja z wysokim dachem. W jakich latach były produkowane te wersje? Czy może jest to swego rodzaju modyfikacja wykonywana po za fabryka?
Valkyr_87 - 2020-02-24, 07:57

Koledzy jaką długość właściwą po całkowitym ściśnięciu powinien mieć wał tylny pod śruby M10. Po lifcie resorów mam nieprawidłowy kąt, i staram się go ustawić prawidłowo. Niestety mój wał napędowy to jakiś custom i zastanawiam się, czy nie jest za długi. - po ściśnięciu całkowitym ma ~50 cm. Auto pierwotnie to cabrio 91'r. 1.3 na monowtrysku
slavok - 2020-03-04, 14:56

490mm ściśnięty
550mm rozciągnięty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group