|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
|
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - wąski a szeroki?
krzysiekkk - 2018-03-13, 20:43 Temat postu: wąski a szeroki? Witam wszystkich jestem tutaj nowy.
Mam zamiar kopić samuraia z 1990 roku 1,3 jest z automatycznymi sprzegięłkami z przodu.
Czy da się do niego założyć mechaniczne?
I czym sie różni szeroki most od wąskiego?
kurt_ - 2018-03-13, 21:06
Da się założyć mechaniczne, ponoć szeroki jest bardziej męski:) (To jak z długością...)
Do tego masz szerzej koła (lepiej na trawersach) plus jest z tego co czytałem mocniejszy:>
Wszyscy mówią bierz na szerokich:)
krzysiekkk - 2018-03-13, 21:32
A coś mi mówiono o różnych grubościach półosi?
Jak to wygląda?
I do którego rocznika był szeroki a kiedy wąski?
Zawias - 2018-03-13, 22:02
[ Dodano: 2018-03-13, 22:03 ]
rok 90 powinien być na szerokich.W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych. Manualne lub stałki.
krzysiekkk - 2018-03-13, 22:12
a to jakie?[/quote]
SamNaSamZSam - 2018-03-13, 22:15
mam okulary i firefoksa na 150% powiększonego ale i tak zgaduję z tej miniatury że to zabieraki, czyli masz na stałe sprzęgnięte półosie z piastą.
krzysiekkk - 2018-03-13, 22:20
hehe to dobrze czy źle?
kurt_ - 2018-03-13, 22:59
Tzn, że nawet jak wrzucasz na 2h, to przedni most cały czas pracuje (dyfer w moście).
Jest głośniej... na czarnym pali więcej... jak auto do upalania... nie ma znaczenia ;) a nawet bym powiedział że lepiej... nie rozpadnie się;)
SamNaSamZSam - 2018-03-13, 23:01
to zależy :)
brak mechanizmu rozłączania/załączania - brak elementu do popsucia. Nie musisz pamiętać, żeby przed wjazdem w przeszkodę zapiąć sprzęgiełka. Z drugiej strony cały czas mieli Ci przedni dyfer, półosie, przedni wał, przeguby.
Jak auto tylko, albo głównie w teren to bym się nie przejmował. Jak dużo po czarnym jeździsz to jednak fajnie ten przedni napęd rozłączyć i dać odpocząć tym elementom (co jakiś czas i tak warto spiąć i przesmarować). Jest jeszcze teoria, że jazda ze spiętym przodem podnosi deliaktnie spalanie na 100km z uwagi na większe opory toczenia (kręci dyfrem, półosiami i wałem).
kurt_ - 2018-03-13, 23:09
Piotr... jeden post do góry:)
krzysiekkk - 2018-03-13, 23:10
to będzie tylko w teren czasami z kilometr po asfalcie.
A jakie opony do niego założyć o wielkość mi chodzi bo jest na zwykłych.
I myślę ze go trochę podniosę bo w samuraju to tylko chyba mocowanie resorów przerobić i tyle.
kurt_ - 2018-03-13, 23:11
są tematy... w odpowiednich działach... teraz dostałeś wędkę :)
Starscream - 2018-03-14, 07:25
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp
stachura44 - 2018-03-14, 08:43
opony... to najlepiej jakieś czarne jak go podniesiesz na wieszakach może wystąpić problem z odp. ustawieniem wału. I okazać się ze wal zrobił się zbyt krótki i trzeba dołożyć dystans .
Didymos - 2018-03-14, 09:10
Podnoszenie na wieszakach niewiele wnosi, jak ma być dobrze, to albo wyższe resory, albo sprężyny.
Bez wymiany przełożeń/silnika, a najlepiej obojga, to z oponami bardzo nie poszalejesz, bo koń nie uciągnie, już przy 235/75r15 jest bez szału, nie mówiąc o większych gumach.
krzysiekkk - 2018-03-14, 12:48
A są różnice w grubości półosi w samuraiu?
Dlaczego podnoszenie na samych wieszakach nic nie wnosi?
alientm - 2018-03-14, 12:55
Starscream napisał/a: | jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp |
a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać.
manias79 - 2018-03-14, 13:18
krzysiekkk napisał/a: | A są różnice w grubości półosi w samuraiu?
Dlaczego podnoszenie na samych wieszakach nic nie wnosi? |
Podnosisz auto na wieszakach, ale przy płaskich i zmęczonych resorach i tak nic nie poprawisz.
Kupując jednak resory np. Leśnik lub Mazur HD, przez ich większą parabolę zwiększa się wysokość umieszczenia ramy i budy o ok. 2". Niestety przy Mazurach HD zapomnij o jakimkolwiek komforcie jazdy.
Żeby zwiększyć prześwit od ziemi do dołu obudowy mostów to musisz założyć większe opony, np. 31", ale tutaj musisz zmienić przełożenia w mostach lub reduktorze I zakupić wzmocnione półosie do przedniego mostu, które dostępne są jedynie dla szerokich mostów (szerokość mostu ok. 1310mm).
stachura44 - 2018-03-14, 13:54
W 410 są cieńsze półosie i mniejsze dyfry.
Starscream - 2018-03-14, 21:17
alientm napisał/a: | Starscream napisał/a: | jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp |
a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać. |
oczywiście że 10 razy lepiej na 4.16 - porównywalnie z tzw żłówiem w ciągniku- miałem fabryczny reduktor to mam porównanie :))))
Juz nawet nie wspomnę o cofaniu z załadowana przyczepą na 4.16 w terenie
A że lepiej mieć 4.16 przy 1.3 to inna inszość -po latach uzytkowania tego auta wyrobiłem sobie przekonanie że po zakupie samuraia 4.16 i wspomaganie przy silniku 1.3 to obowiązek ale musiałem do tego dojść sam.
krzysiekkk - 2018-03-26, 21:59
A ile kosztuje wspomaganie do Samuraia?
i od czego założyć?
Mam jeszcze jedno pytanie. Bo mówiono mi że jak będę jeździł tylko w terenie to można zespawać mechanizm różnicowy w tylnym moście na stałe.
Robił ktoś coś takiego i jak to się spisuje i czy nie będzie to wpływać na żywotność tego mostu ?
kurt_ - 2018-03-26, 22:14
500-600zł z vitary, lub z omegi ponoć, nie widzialem nie wiem ile i czy p&p.
Można zaspawać... info szukaj pod hasłem spaw-lock :)
Jak nie będziesz robił na czarnym to nie powinno bardzo cierpieć :)
Didymos - 2018-03-26, 22:47
Jak chcesz wspomaganie p&p, to przekładnia od jimny z kieratem po "naszej" stronie, jak chcesz taniej, ale z kombinacjami to jimny anglik, omega, polonez...
Spawlok potrafi częściej psuć tylne półosie, za to możliwości terenowe rosną nieporównywalnie, po czarnym też da się poruszać z zaspawanym dyfrem, ale raczej okazjonalnie, niż codziennie
Starscream - 2018-03-27, 11:39
ile bierze ku...... w Przyńskich lasach?????????????????? szkoda że się ma za nic tematczność działów
|
|