Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - jakie czynności przy lifcie +4?

Perez - 2020-09-06, 11:25
Temat postu: jakie czynności przy lifcie +4?
Witam,
przymierzam się do liftu +45mm (resor leśnik +45kg -przód i tył) oraz dołożenie wieszaków +2 cale.
Chciałbym się dowiedzieć czy przy wykrzyżu seryjne przewody hamulcowe nie będą za krótkie jak nie posiadam stabilizatora?
Jakie można dopasować amorki zarówno na przód jak i na tył? oraz ile obniżyć odboje? czy drążek z przekładni kierowniczej nie będzie za krótki?
Na Samim mam metalowy zderzak z przodu i z tyłu, wciągarkę oraz bagażnik dachowy.
Myślałem nad takimi odbojami przód:

tył:odbój tył odbój przód

SamNaSamZSam - 2020-09-06, 21:08

cześć,

ten temat przeczyłeś? http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=66

albo ten temat: http://samurai.org.pl/vie...ighlight=amorki

Bo wiesz... jest na forum taka przydatna opcja "szukaj" -> http://samurai.org.pl/search.php

Perez - 2020-09-06, 22:18

witam, czytałem oba wątki i nadal nie wiem ile trzeba obniżyć odboje - trzeba testować, dodać poprawkę na ugięcie itd. a co z drążkiem kierowniczym? Przy SPOA trzeba, a przy zwykłym lifcie 2+2? Dla świętego spokoju wymienię przewody hamulcowe. Amorki vitara (tył) na przód + lublin na tył. Tylko czy od lublina olejowe nie będą zbyt twarde?
miczo1 - 2020-09-08, 21:30

Po co Ci lift 4" i kupa przeróbek skoro można zostawić 2" a różnica w sprawności auta żadna? Amortyzatory od Lublina pracują w aucie dostawczym w którym na pace możesz wieźć np 1.5 tony. Uważasz że to będzie działać w takim lekkim aucie bo ja myślę że nie. Kup sobie profendery, są tanie a przystosowane do liftu i przede wszystkim samochodu. Poza tym resor na takim wieszaku też nie pracuje tak jak powinien.. Zrób sobie lepiej delikatny lift budy jak Cię kręci auto do którego trza po drabinie wsiadać :-) .
Starscream - 2020-09-08, 21:55

działaj, działają teraz skończyły swój zywot- a raczej młoda krew wzieła sie za auto i wywaliła je.
Było kiedys OME + wieszaki to pewnie dawało +4 i amory z lublina + vitara wszystko grało jak na imprezie. testowane i sprawdzone. Tyle że też bym teraz kupił profendery albo lovellsy bo teraz na takich bodajże auto śmiga. Ale pare lat temu zakładało się co było

kurt_ - 2020-09-09, 08:02

@Miczo profender tani?:D
Valkyr_87 - 2020-09-09, 10:34

Perez...a po kiego ch... chcesz liftować samuraja? Czego Ci brakuje? Koła większe wstawiasz?

Ja u siebie miałem 2' na resorach + 2' na wieszakach. Zestaw x-shocka - teraz jeździ u Wojtka :) Nie przedłużałem przewodów elastycznych, nie przedłużałem odbojów wszystko grało i buczało. Jak dołożyłem lift budy 45 mm to auto wyraźnie straciło na trawersach... przy kole 245/75/15 lekko polerował na wykrzyżu nadkola.

Co do amortyzatorów - nie wiem do czego będzie dedykowane auto, ale lublin robi dobrze - ważniejsze w mojej obserwacji są dobre resory i tutaj lepiej zainwestować w lovelsa lub mazura. Amortyzator profandera to 350-380 zł (około) przy 80 zł za lublina... rozumiem, że można zainwestować. Ale jeżeli śmigasz w rajdach w klasach off/extrem... to kupno takich amortyzatorów..hm raczej bym przemyślał...

miczo1 - 2020-09-09, 12:17

Powiem tak, w intercarsie jak masz dobre wejście nowiutkie resory OME kupisz za 1100 zł. Do tego amorki profender na allegdrogo komplet 780 zł. Wiadomo że jeszcze trzeba by nowe odboje, cybanty itp. Ale za 2 tysie masz auto jeżdżące bajka (o ile można tak powiedzieć o Samuraju) a tak musisz i tak wydać 300 zyli na jakieś tam lubliny i whu.. za leśniki. Dodatkowo jak masz auto na firmę to Cię realnie to wychodzi 1250 zł. Ja tak właśnie uczyniłem i nie żałuję, a miałem kiedyś przód omega i tył chyba LT i było strasznie. Mam porównanie. I jeżeli chodzi o wykrzyże naprawdę jest spora różnica.
kurt_ - 2020-09-09, 14:15

Masz bardzo duzo miczo1 zalozen. Wiekszosc nie ma dojscia do intercarsu jak ty:) Wiec nie jest to taka fajna impreza czy to ome, czy profendery:P

P.S. dwie sztuki z sharana kosztowaly mnie 50zl, do dzisiaj jezdza;P

Valkyr_87 - 2020-09-10, 07:55

Koncepcja spoko jak kombinujesz z działalnością etc. w sumie to możesz polecieć po absolutnej taniości i kupić amorki używane ze szrotu :) będzie jeszcze taniej. Niemniej patrząc po cenach gotowych zestawów do liftu trudno nie zauważyć że są to ceny oscylujące w okolicach 3600 zł :)
Perez - 2020-09-11, 17:44

witam, dzięki za rady. zakupiłem resory Mazura(leśnik+45kg,+45mm) i zobaczymy jak się będą spisywać. Dojść do intercarsu nie mam, więc na rabaty nie liczę. Resory + gumy to prawie 2k które wrzuciłem w auto - a naprawy były konieczne ponieważ znajdowały tam seryjne resory które już były płaskie - zwłaszcza z przodu. Samochód używam do jazdy głównie turystycznej, trochę błota bez topienia. Przewody hamulcowe wrzuciłem dłuższe ponieważ na próbnym wykrzyżu(zeby obadać odboje) bez amora seryjny się urwał. Stan tych przewodów nawet przed próbą aż prosił o wymianę. Jeśli chodzi o amortyzatory to już z poprzednich samochodów wiem, że nie ma sensu inwestować w nic co jest drogie i zapewne dobre - nie dlatego że jest drogie :-P tylko dlatego, że może nie mieć okazji pokazać jak długo może wytrzymać. Dlatego szukam rozwiązań sprawdzonych i w przystępnych cenach. Nie mówiłem nigdzie, że wrzucę coś ze szrotowiska.
A jeśli chodzi o pytania - po co lift? - juz tłumaczę - potrzebny do jazdy w terenie ponieważ nieraz zahaczyłem spodem przy przejeździe przez dołek. Poza tym wcześniejszy właściciel założył wieszaki (około) +3 cale i nieraz zdarzało się uderzać w grunt właśnie nimi. Narazie nie planuje liftu budy, ponieważ moje 29 koła sa wystarczające i boję się, że w momencie wrzucenia 31 cali stracę na mocy której samuraj nie ma za wiele choć mam silnik na wielopunktowym wtrysku - a przynajmniej tak mi sie wydaje - rok 2003 i 80 KM.
dzięki za rady
pozdrawiam

Starscream - 2020-09-13, 21:20

ogólnie teraz młody ma auto i on kupił taki zestaw za około 3 klocki i jest róznica w "wygodzie" :) wiec jesli ktos nie katuje auta to mozna o taki zestaw sie pokusici i fajnie mieć zrobione
kurt_ - 2020-09-14, 07:14

@Perez byly mpi w samurajach? o.O
Perez - 2020-09-14, 07:22

a silnik 1,3 16v 59kW z 2003r jest na mono wtrysku? Każdy cylinder ma swój wtrysk. Ten silnik wygląda jak ten w Jimny.
Koniec OT, powiedz mi proszę jak amory z VW, nie za twarde?

kurt_ - 2020-09-14, 13:26

Ja mam z "Volkswagen Sharan MK1 1,9 TDI amortyzatory tylne" ucho-ucho na tyl
a drugie z vitarki jak wiekszosc tj. "tylny suzuki vitara 1" ucho, szpilka. wieszaki +2, lesniki +2. Trzeba rozwiercic te z VWka zeby weszly na rame.

miczo1 - 2020-09-14, 18:52

Perez napisał/a:

A jeśli chodzi o pytania - po co lift? - juz tłumaczę - potrzebny do jazdy w terenie ponieważ nieraz zahaczyłem spodem przy przejeździe przez dołek.


Haczył będziesz nadal bo most będzie na tej samej wysokości..

Perez - 2020-09-15, 18:18

Głownie nie haczyłem mostem tylko wieszakami, choć zdarza się nawet uderzyć reduktorem przy głębokim dołku. Osłona jest już w projekcie. Jak wrócę to muszę ją wykonać.
zwróciłem uwagę, że po złozeniu tego zestawu (wieszak+2, resor+2) strasznie zmalał skręt. Przedłuzał ktoś drązek kierowniczy od przekładni? albo wymieniał wąsa np od merca? (tak gdzieś wyczytałem na forum). Do auta planuje założyć jeszcze amortyzator skrętu, więc rady na PW wskazane.

Wojteksk - 2020-09-15, 20:00

Nie po to jest forum coby na PW rady dawać....
Valkyr_87 - 2020-09-16, 06:02

wąs od merca robisz w celu wywalenia tego debilnego 2x drążka od strony pasażera. przy tej okazji możesz dobrać sobie dłuższy customowy drążek od wąsa do zwrotnicy.
Perez - 2020-09-20, 10:22

a masz zrobionego wąsa? jeśli tak to wrzuć proszę zdjęcie.
kostuch - 2020-09-20, 23:07

Valkyr_87 napisał/a:
wąs od merca robisz w celu wywalenia tego debilnego 2x drążka od strony pasażera. przy tej okazji możesz dobrać sobie dłuższy customowy drążek od wąsa do zwrotnicy.

A ja myślałem że daje się po to, żeby podnieść drążek poprzeczny o parę centymetrów :lol:
Po zamontowaniu dwóch wąsów mercedesa idealnie zaczyna pasować drążek z wąskiego mostu (co nie oznacza że nie można zrobić dwóch osobnych drążków, żeby pozbyć się tej nietypowej podwójnej końcówki).

Valkyr_87 - 2020-09-21, 06:22

Kostuch a nie po to by dać mocniejsze drążki, których nie będzie się co 10 minut urywać w terenie? :)
Didymos - 2020-09-21, 10:20

Mocniejsze drążki możesz równie dobrze dać w miejsce oryginałów, wąsy od mercedesa nie mają nic do tego.
Valkyr_87 - 2020-09-21, 11:28

:oops: :oops: siara. To szczerze przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Ja po kilku kombinacjach wróciłem do oryginalnego drążka - kupiłem zapas i jeżdżę z nim w bagażniku. Tak się rozpędziłem, że mam w sumie 3x drążki kompletne w zapasie.

Perez - 2020-09-23, 18:11

koledzy, wieszaki +2, resor +2 i brakło amortyzatora od Vitary na przodzie oraz od sharana na tyle. Macie jakieś inne pomysły co może pasowac? przy wykrzyżu z odbojami brakuj. e ok 3-4 cm długosci amora

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group