Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-13, 22:13 Urwana linka prędkościomierza
Witam - urwała mi się linka od prędkościomierza przy skrzyni rozdzielczej - urwana linka wyszła ale w skrzyni pozostała końcówka - takie cuś okrągłe i nie mogę tego wyciągnąć. Odkręciłem śrubkę poniżej tego cuś i lipa - nadal ani drgnie. To jest na gwint, wciskane? Popsikałem WD, poczekałem i nadal ani drgnie - boję się zrobić coś na siłę bo skrzynia to przecież odlew i może być kłopot.
Samuraj to Santana na gaźniku, blaszanka 92 rok?
Może ktoś podpowie jaką metodą usunąć to cuś aby zamontować nową linkę
Z góry dzięki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-13, 22:27
Wciskane. Psiknij WD od strony śrubki i pokombinuj czymś spiczastym.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie piszesz czasami o napędzie linki (ślimaku) tym elemencie który znajduje się w obudowie ? bo tego to nie musisz wyciągać ;) natomiast końcówka linki powinna wyjść bez problemu mocowana jest tylko na tą śrubkę którą wkręcasz w obudowę reduktora.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-13, 22:39
slavok napisał/a:
(...) natomiast końcówka linki powinna wyjść bez problemu mocowana jest tylko na tą śrubkę którą wkręcasz w obudowę reduktora.
Może być jak pisze slavok. Tutaj, po lewej stronie masz zdrową końcówkę linki
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-13, 22:50
Ja chcę wyciągnąć tylko linkę i to co do niej należy - urwana sama wyszła z porwanymi drucikami na końcu - ale żeby zamontować nową muszę wyciągnąć tą resztę co do niej należało bo nie zamontuję nowej - śrubkę odkręciłem a końcówka siedzi nadal jak przyspawana. A reszta co jest w skrzyni czyli ślimak to niech sobie tam w zdrowiu zostanie.
Oglądałem teraz na aledrogo linki i muszę zrobić jak poradził manias 79. Poczekam do jutra może WD zrobi swoje
[ Dodano: 2013-02-13, 22:52 ]
No właśnie w skrzyni została tylko ta część z rowkiem w który wchodzi śrubka zabezpieczająca - i ani drgnie po wykręceniu śrubki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-14, 17:43
Udało się wyciągnąć ale razem ze ślimakiem / oczywiście trzeba było spuścić z pół litra oleju/ - dziwna konstrukcja. Sprawia wrażenie jakby ta część linki, która jest przy skrzyni rozdzielczej była nierozdzielnie połączona ze ślimakiem - stanowi jedną całość. Widział ktoś coś takiego? Wygląda na to, że linka której zdjęcie kolega podesłał wyżej nie nadaje się do mojego Samuraika. Gdzie można kupić taką linkę jak opisałem wyżej?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-02-14, 18:30
W Samurajach wejście linki do reduktora jest zawsze takie same (jak podałem na zdjęciu). Różnice są jedynie na końcówce wchodzącej do licznika: jedne są wkręcane, drugie są wciskane na trzy małe zatrzaski. Wydaje mi się, że po prostu końcówka Twojej linki ze starości i dostępu wszelakiego brudu skorodowała i dlatego wygląda jak jedna całość ze ślimakiem. Tak dla zaspokojenia ciekawości to zrób zdjęcie i podeślij na forum
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-14, 22:19
Tylko cały problem w tym, że ten element linki i ślimaka nie jest skorodowany i naprawdę połączony na stałe z ślimakiem - wysunąć z niego można tylko ośkę z kołem zębatym ślimaka - wykręcenie dolnej śrubki umożliwia wyjęcie ze skrzyni rozdzielczej razem linki i ślimaka. Nie mogę zrobić zdjęcia gdyż cały ślimak wraz z kawałkiem urwanej linki zamontowałem z powrotem w skrzyni, zalałem olejem - tym sposobem auto nadaje się do jeżdżenia.
To nie jest pierwsza niespodzianka w tym Samuraiku - mam na przykład fabryczny licznik przebiegu kilometrów do miliona a wszyscy tylko do stu tysięcy który po przekroczeniu ich nalicza przebieg auta od początku.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-14, 22:22
Może user BM coś o tym wie, on wie dużo na temat dat i tego co kiedy szło.
A może ktoś pomotał coś z licznikiem? A może była to jakaś wersja za dopłatą, albo prototypowa?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-14, 22:32
Licznik jak i cała deska są oryginalne, fabryczne. Rocznik 92, blaszanka, sprzedany jako nowy na rynku holenderskim w wersji ciężarowej /mam na to wszelkie dokumenty/, nie ma tylnich foteli i bocznych szyb. Nikt go nie motał - jestem pierwszym właścicielem w kraju i ogólnie drugim od momentu zakupu autka w salonie w Holandi
[ Dodano: 2013-02-14, 22:42 ]
I jeszcze jedno - końcówka ośki ślimaka z jednej strony ma oczywiście ząbki ślimaka a z drugiej tam gdzie przyjmuje napęd od linki jest płaska a nie widełki. Oglądając linkę na zdjęciu - linka ma również element płaski - nie da się więc przekazać napędu bo żadna ze stron nie ma widełek
Wrzuć zdjęcie tych elementów, gdzieś mam jakieś ślimaki w częściach, jak ci się coś ukręciło to mogę podesłać pocztą, ten kawałek linki który został w elemencie ślimaka musisz jakoś wyciągnąć, nie ma bata by nie wyszedł, jak wyciągnąłeś już ośkę to włóż tam jakąś śrubę na przestrzał i walnij młotkiem, nie ma takich ślimaków jakie opisujesz przez moje ręce przeszło w dick tych reduktorów i ślimaki różnią się albo gęstością zwoju napędu albo ilością uszczelniaczy, ale napęd linki zawsze jest taki sam tzn "wypustka" na końcu ośki napędowej i widełki w lince.
PS. do reduktora wchodzi 0,8 litra oleum pół to za mało ;)
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-02-14, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-14, 22:59
Próbowałem też i takim sposobem - ani drgnie - a nie jest zardzewiałe - na wszelki wypadek moczyło się od wczoraj w WD - zero efektu - ciekawostka przyrodnicza
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-02-14, 23:07
Może samce z blaszanymi oknami, czyli z przeznaczeniem do przewozu ładunków, a więc i dużych przebiegów miały liczniki dłuższe? Tak czysto teoretyzuję...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-02-14, 23:19
Nie mam pojęcia - może tak.
Slavok ma ogromną wiedzę w zakresie Samuraiów i jak się zorientowałem z okazji korzystania z forum w zakresie reduktorów szczególnie- ale u mnie to jest naprawdę jeden nierozbieralny element tzn. linka i ślimak bez ośki, bo ją można wysunąć.
[ Dodano: 2013-02-22, 19:58 ]
Dzięki slavok - przesyłkę otrzymałem
Witam
jestem Świeżakiem na forum chciałbym się się zapytać w którym miejscu jest ten ślimak, dlatego że kupiłem samurai ka z 89 roku i już nie było linki, wiec kupiłem linkę i szukam z kanału i nie mogę znaleźć tego ślimaka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum