Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:09
Brak skrętu w prawo po lifcie zawieszenia
SamiFan 
świeżak



Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2012-05-23, 14:31   Brak skrętu w prawo po lifcie zawieszenia

Witam Koledzy

Może ktoś obeznany będzie potrafił mi pomóc.
Udało nam się z kolegą kupić okazyjnie resory Mazura - nie wiem dokładnie jakie, ale są naprawdę mocno podgięte i na tyle mocne, że auto po posadzeniu na ziemi prawie ich nie ugięło. W związku z tym, że stare resory były już zupełnie płaskie, okazało się że lift na zawieszeniu wyniósł kilkanaście cm (!). Do tego mamy jeszcze od zakupu wieszaki bumerangi, co sprawia że auto już stoi ekstremalnie wysoko - wygląda jak ze SPOA. Będziemy montować jeszcze zderzak z wyciągarką (ok 70kg) ale nie wpłynie to znacząco na wysokość zawieszenia (jak wrzucam swoje 100kg dupsko na maskę to siada może o 2-3cm).
Wcześniej mieliśmy już pokupowane amory do podmiany (na przód Vitka tył, na tył Lublin tył), ale po montażu resorów okazały się one na tyle krótkie, że musieliśmy przespawać mocowania amorów (na razie tylko z przodu), bo amorkom brakowało wysięgu żeby wypuścić do końca resor :). Oczywiście do zmiany poszły przewody hamulcowe (na Tico przód).

Po pokonaniu wszystkich przeciwności i odpaleniu Samiego na jazdę próbną niestety okazało się, że auto prawie całkowicie przestało skręcać w prawo. W lewo jeszcze jak cie mogę, ale w prawo nic - po przekręceniu kierownicy na maks koła ledwo drgną :(.
Poradźcie coś sensownego, żeby przywrócić samiemu funkcjonalność - od razu dodam że chcielibyśmy zachować obecną wysokość auta. Czy to może wina za krótkiego teraz tego poprzecznego drążka kierowniczego? Spróbuję poniżej załączyć fotki jak to teraz u nas wygląda.

będę wdzięczny za pomoc i wszelkie uwagi!



 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-23, 14:54   

:shock: miazga...
Trochę słabo widać na focie, ale wygląda na to, że właśnie zbrakło drążka kierowniczego, a amor skrętu jest ściśnięty na maksa przy kołach na wprost :roll:
W ogóle słabo widzę jazdę z takim kątem na drążku, bumpsteer będzie masakryczny.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2012-05-23, 15:00   

ale opony 35 cali możesz przynajmniej zapodać ;-)
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-23, 16:43   

Zdejmij te wieszaki w sexi kolorze żółci i załóż fabryczne - obniżysz trochę zawieszenie i powinno być czuć różnicę
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-23, 18:11   

Wyjąć wieszaki ,dociążyć auto +200 kg i spróbować przejechać.Może trochę resory siądą.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-23, 20:38   

Czy to są nówki od Mazura HD +2?

Mój wyglądał podobnie po założeniu ( wieszaki +2 cale), skręt masakra , ale pojechał na rajd zawieszenie się ułożyło i siadło sporo i jest terez spoko.
Wspawaj sobie ograniczniki wygięcia wieszaków, bo pozrywasz resory.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
galaxy 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-23, 21:30   

w/g mnie to masz jakieś mega wielkie wieszaki , sam je robiłeś ? bo jakieś takie mocno długie się wydają , ja też mam banany ale u mnie nie stoi tak wysoko :roll: , no ja mam irona z przodu i mazura hd z tyłu ...

_________________
USŁUGI GEODEZYJNE 669-704-760 (tylko w sprawach geodezyjnych)
 
 
     
SamiFan 
świeżak



Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-23, 22:41   

Panowie co do moich "sexy wieszaków", to jak pisałem z takimi nabyliśmy auto i być może bym nawet (chociaż na próbę) wstawił fabryczne, ale nie mam do takowych dostępu. Mógłbym co prawda przerobić/przyciąć te które mam, ale przyznaję że trochę mi ich szkoda, tym bardziej że efekt przeróbki nie jest wcale pewny.

W sprawie wieszaków mam pytanie - słyszałem już właśnie coś o tych blaszkach ograniczających wywinięcie resoru, ale nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać. Możecie wstawić jakieś foto z opisem lub konkretne wskazówki jak miałyby wyglądać te ograniczniki do moich wieszaków?

Szukałem trochę w sieci i zauważyłem że przy większym lifcie zawieszenia stosują tzw "pitman arm" - czy to jest część która wpłynie u mnie na promień skrętu? Czy możecie rozwinąć temat - gdzie i po co to wcisnąć, skąd to wziąć - może da się samemu coś zmotać?

Didymos - mógłbyś rozwinąć swoją uwagę o tym kącie na drążku i napisać "po polskiemu" na czym polega ten bumpsteer? Nie jestem mechanikiem i dopiero wszystkiego się (na Samcu) uczę :)...

Yahoo33 - nie wiem czy coś się u mnie z resorami bardziej ułoży, kupiłem je od gościa który ponoć śmigał na nich jakieś 4 miesiące więc chyba co miało się ubić to się ubiło...

z gory dzieki za odp!
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-23, 22:45   

Na Twoim miejscu wyjąłbym z resorów po jednym piórze.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2012-05-24, 08:10   

SamiFan napisał/a:

W sprawie wieszaków mam pytanie - słyszałem już właśnie coś o tych blaszkach ograniczających wywinięcie resoru, ale nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać. Możecie wstawić jakieś foto z opisem lub konkretne wskazówki jak miałyby wyglądać te ograniczniki do moich wieszaków?



przód tak ma wyglądać:


Jak widać jest to zwykły profil, który kupisz za grosze na złomowisku. Ustaw go lekko pod kątem (dół skierowany w stronę przodu pojazdu). I voila, gotowe!

Tył masz fabryczny i on daje radę, do tego obniz koniecznie odboje resora.
Jeżeli są to faktycznie resory Mazura, zadzwoń do niego, na pewno udzieli Ci dodatkowych wskazówek; tu masz adres http://vostok.com.pl/kontakt.htm
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-05-24, 09:24   

SamiFan napisał/a:
Panowie co do moich "sexy wieszaków", to jak pisałem z takimi nabyliśmy auto i być może bym nawet (chociaż na próbę) wstawił fabryczne, ale nie mam do takowych dostępu. Mógłbym co prawda przerobić/przyciąć te które mam, ale przyznaję że trochę mi ich szkoda, tym bardziej że efekt przeróbki nie jest wcale pewny.

W sprawie wieszaków mam pytanie - słyszałem już właśnie coś o tych blaszkach ograniczających wywinięcie resoru, ale nie wiem dokładnie jak to powinno wyglądać. Możecie wstawić jakieś foto z opisem lub konkretne wskazówki jak miałyby wyglądać te ograniczniki do moich wieszaków?

Szukałem trochę w sieci i zauważyłem że przy większym lifcie zawieszenia stosują tzw "pitman arm" - czy to jest część która wpłynie u mnie na promień skrętu? Czy możecie rozwinąć temat - gdzie i po co to wcisnąć, skąd to wziąć - może da się samemu coś zmotać?

Didymos - mógłbyś rozwinąć swoją uwagę o tym kącie na drążku i napisać "po polskiemu" na czym polega ten bumpsteer? Nie jestem mechanikiem i dopiero wszystkiego się (na Samcu) uczę :)...

Yahoo33 - nie wiem czy coś się u mnie z resorami bardziej ułoży, kupiłem je od gościa który ponoć śmigał na nich jakieś 4 miesiące więc chyba co miało się ubić to się ubiło...

z gory dzieki za odp!


Zobacz pod jakim kątem schodzi u Ciebie krótki drążek kierowniczy, w oryginale jest prawie poziomo. Teraz wyobraź sobie jak zachowuje się taki drążek w trakcie pracy zawieszenia, im większy kąt na drążku, tym bardziej będzie szarpało kołami/kierownicą - to w dużym uproszczeniu bumpsteer (resztę dopowie google).
Pitman arm to już w samochodzie masz, po naszemu to wąs przekładni kierowniczej, zapewne chodziło Ci o drop pitman arm, czyli obniżony wąs, właśnie do dużego liftu, niestety u nas raczej tego nie dostaniesz, w usa dostępne od ręki :roll: Co do motania tego samemu, to raczej nie odważyłbym się dłubania przy tak odpowiedzialnej części. Pewnym rozwiązaniem jest dołożenie wąsa zwrotnicy od mercedesa w126 albo w123 - link - to też pozwala zmniejszyć kąt na drążku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.