Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Lift wieszakow sj
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-09, 18:03   

Na tył lublin, polonez truck, mercedes sprinter.
Vitara idzie na przód.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-09, 18:08   

jeszcze lepiej
poldek truck 52 zł / sztuka :D
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-12-09, 19:15   

i zmotaj to raczej szybko bo takie stukanie kończy sie wyrwaniem amora co możne mieć późniejszy skutek w rozerwanej oponie .. -- sprintek nie wszystkie modele !!
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-09, 20:32   

1 podniosę suzuke i podepre na ramie
2 zaznaczę ile maksymalnie poszedł tylny most w doł z amortyzatorami
3 odkręce oba amorki i sprawdzę czy most jeszcze wiecej opadnie
jesli tak - wymiana na dwa nowe z trucka,
jesli nie - dam znać

przy okazji sprawdzę amorki pod kątem zużycia

edit
Przypuszczenia odnośnie za krótkich amortyzatorów okazały się całkowicie słuszne.
Po odkręceniu dolnego mocowania most poszedł w dół jeszcze o około 40mm.


Oczywiście amortyzatory na zdjęciach są w skrajnym dolnym położeniu.
Wieszaki mam dokładnie +50 (porównywałem z oryginalnymi, rozstaw skrajnych otworów jest dokładnie o 50 większy)

Zakładam że z przodu amortyzatory są też za krótkie.

edit

zdecydowałem jednak motać suzuke minimalizując koszty
chciałbym zapytać czy ma ktoś z was tak przerobione mocowanie amortyzatorów?
chciałem koniecznie uniknąć ingerencji w ramę dlatego tak zdecydowałem
przy okazji wywaliłem z przodu stabilizator poprzeczny
przypomnę, mam wieszaki +50, resor seria, odboje przerobione

odciąłem oryginalne mocowania amortyzatora i przyspawałem je do kawałka blachy 55x60x8 tak jak na zdjęciach
(błyszczy się bo farbą podkładową dopiero co pomazane)
spawy raczej puścić nie powinny, jest podwójnie przydziargane na głęboki przetop invertorowym ESAB'em



_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-13, 22:02   

ale o co właściwie pytasz ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-12-14, 22:29   

no czy ESAB to dobra firma :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-14, 22:33   

Każdy ma swoje preferencje.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-14, 22:35   

dobra ale wszystko zależy od łącznika ::D
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-12-14, 22:42   

slavok napisał/a:
dobra ale wszystko zależy od łącznika ::D


a przede wszystkim miedzy Esab'em a materiałem ... mam taka wydumke gdzieś na stanie i robiło u kogoś jakiś czas bezawaryjnie.... ale jak ci padną oryginalne amory to później dokupisz tylko i wyłącznie oryginały..... a la polonez taniutki ;-)
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-14, 23:48   

pytałem czy ktoś tak ma
dzięki corny za odp
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-15, 12:02   

ja tak mam bo przerabiałem mocowania na ucho-ucho i nie ma z tym problemów o ile amor nie robi za ogranicznik skoku.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-15, 12:15   

no właśnie już teraz nie robi :)
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-12-15, 14:01   

A nie będą ci pękać resory ???
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-15, 18:59   

Suzuka 4x4 napisał/a:
A nie będą ci pękać resory ???

O_o
nie rozumiem pytania
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-12-15, 19:16   

Chodzi o to że zwiększyłeś skok resora i czy teraz przy max naprężeniach nie będzie pękała ??
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-15, 19:32   

Amortyzator nie reguluje ugięcia resoru.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-12-15, 21:37   

do tego masz odbojniki a nie amor
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2011-12-15, 23:09   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Chodzi o to że zwiększyłeś skok resora i czy teraz przy max naprężeniach nie będzie pękała ??

skok resora w pewnym sensie zwiększyłem już wcześniej zakładając wieszaki +50,
spowodowało to że maksymalne dolne położenie resora było ograniczane całkowicie "rozciągniętym" amortyzatorem
wobec czego zmieniłem położenie dolnych mocowań amortyzatora o około 40mm "w górę"
co zaowocowało pracą amortyzatora na nowo w fabrycznym zakresie
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.