Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-01-04, 18:41
Blokada mechanizmu różnicowego
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-01-23, 16:49   

Ja u siebie mam tę blokadę... Adam też. Ale raczej wielkiego biznesu na tym robić nie będziemy, bardziej opłaca się zająć swoich podstawowym zawodem :-)
Dla zainteresowanych: 1000zł za komplet przesuwka+dekiel. Do tego trzeba sobie zamówić w motomaxie półoś za 450zł i zmotać sterowanie (ja mam akurat pneumatykę, ale równie dobrze może być linka i sprężyna etc.).
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-01-23, 22:39   

KSikorski napisał/a:
Nie da się, bo istotnym elementem tej blokady jest pokrywa kosza satelitów, która posiada tuleję z wielowypustem współpracującym z przesuwką. Kosz satelitów w szerokim moście jest większy. Po za tym lewa półoś (dłuższa) musi mieć przedłużony wielowypust, żeby przesuwka miała się po czym przemieszczać, w półosi z szerokiego mostu jest krótki wielowypust i żadnym dystansem tego nie załatwisz.

Rozwiązanie jest następujące: samemu zrobić blokadę i półoś :-)

Projekt jest, prototyp jeździ i działa, gorzej z wykonawcą na większą ilość kompletów...

Edit:
Myślałem, że chcesz wsadzić blokadę z wąskiego mostu do szerokiego, pomyliłem się.
Z tylnym wąskim mostem będziesz miał problemy w postaci innego rozstawu mocowań resorów, innego przełożenia oraz mniej wytrzymałych bebechów.



Ktore bebechy sa mniej wytrzymale w waskim moscie ??
_________________
606468554
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-01-24, 00:10   

Mniejsza przekładnia hipoidalna jest słabsza od większej. Mniejszy kosz satelitów jest słabszy od większego. Choć nie słyszałem żeby ktoś ukręcił wałek atakujący albo coś w tym stylu :-)

Edit: W sumie to widziałem wybuchnięte koło koronowe z dyfra :D
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-01-24, 08:44   

KSikorski napisał/a:
Mniejsza przekładnia hipoidalna jest słabsza od większej. Mniejszy kosz satelitów jest słabszy od większego. Choć nie słyszałem żeby ktoś ukręcił wałek atakujący albo coś w tym stylu :-)

Edit: W sumie to widziałem wybuchnięte koło koronowe z dyfra :D


sj 413 ma mniejszy kosz czy mowisz o 1,0 ?? bo moj jest zamienny z samurajowym a mam 413 na waskim moscie z fabryczna blokada, tzn z jej resztkami :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-01-24, 10:30   

KSikorski a masz jakies foty jak to z zewnatrz wyglada? albo i wewnatrz:) na przod warto zalozyc ten patent
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-24, 11:18   

Tez bym chętnie zobaczył, bo muszę wymyślić patent na siłownik zanim ewentulanie kupię :)

P.S. Widzę że jesteś w Warsaw DC można by to podjechać do Ciebie i obejrzeć ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-01-24, 12:55   

O czym bajacie, bo chyba nie do końca zgodnie z prawdą?
Wąskie mosty SJ413 od szerokich samuraiowskich różnią się tylko szerokością, a więc mają dłuższe półosie; przeguby, dyfry, rozmiar przekładni głównej jest ten sam, dodatkowo w SJ413 nie trafiały się z przodu 2-satelitowe dyfry, co w samuraiu jest praktycznie regułą.
Mniejsze przekładnie, dyfry i przeguby były w sj410 i te są faktycznie słabsze.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2012-01-24, 13:03   

Nie widziałem wąskiego mostu od SJ413, nie znam się :D Natomiast rozbierałem dwa szerokie przednie mosty, obydwa były 4satelitowe, ale może ja jakiegoś farta miałem.

Jedna fota - główka z upchanym już w niej deklem blokady:
http://a1.sphotos.ak.fbcd...794584728_n.jpg

Druga fota - jakieś tam moje wczesne dywagacje na temat sterowania:
http://a1.sphotos.ak.fbcd...812482058_n.jpg

W Warszawie można grata obejrzeć, ale to jak wygrzebię się z tarapatów na Politechnice, za jakieś dwa tygodnie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-24, 14:57   

Spoko nie ma ciśnienia. Ewentualnie PRV dawaj znać
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.