Luzy w połączeniach wielowpustowych prowadzą z czasem do ścinania wpustów, więc można domniemywać, że nie powinny występować. Przy dużym zużyciu, nadmiernym obciążeniu i strzale ze sprzęgła do widowiskowego startu z miejsca zwyczajnie się wszystko pięknie zmiele, powodując utratę przeniesienia napędu. Wał w takim przypadku nie powinien odpaść.
jak na ten wiek samochodu to norma, że już pojawiły się luzy na wieloklinie, krzyżaki do wymiany natomiast z luzem na wieloklinie nic nie zrobisz trzeba regenerować wał, ale do puki nie ma nadmiernych drgań jeździć można, przy jeździe z włączonym napędem na 4 koła mogą występować stuki zwłaszcza jak się zjeżdża na luzie/bez gazu z jakiegoś wzniesienia...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Nie wiedziałem, że w teren jest jakiś specjalny rodzaj wału.
większa średnica wieloklina, większe krzyżaki które pozwalaną na pracę w większym zakresie... te w samuraiowych wałach przy lifcie zawieszenia lub przerobieniu na sprężyny się dość szybko rozlatują...
jest jeszcze opcja zakupu wału od patrola, trzeba go skrócić, przerobić flanszę i masz wał nie do zajebania.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
w gdańsku jest jeden pan prof. z polibudy który sie w to bawi...tzn regeneracja, przedłużanie, wyważanie wałów.
Wieloklin daje ponoć z toyoty bo o wiele mocniejszy jest a kasy dużo nie bierze
Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.
Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.
Bierzesz dętkę rowerową i odcinasz sobie kawałek. Dwie trytytki i po sprawie.
[ Dodano: 2012-07-06, 10:20 ]
szelka napisał/a:
Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.
Luzów na wale dokładnie się nie określa.
Ja osobiście dzielę je na: kosmetyczne, akceptowalne, wkurzające, dyskwalifikujące
Do jakiej grupy zaliczysz swoje luzy, zależy od twojej wytrzymałości psychicznej.
Odświeżając temat gdzie kupujecie osłonę wieloklinu tylnego wału, Ja kupiłem na allegro po 24 PLN ale straszne gówno 3 miesiące i spękany tylko patrzeć jak się porwie.
Bierzesz dętkę rowerową i odcinasz sobie kawałek. Dwie trytytki i po sprawie.
[ Dodano: 2012-07-06, 10:20 ]
szelka napisał/a:
Witam.
Niedawno zakupiłem jimniego i z mechaniką samochodową nie miałem wcześniej za wiele wspólnego wiec potrzebuję porady jak określić dokładnie luzy na wałach napędowych? jakie są dopuszczalne. Słuchać stuk podczas ruszania do przodu i zaraz do tyłu (tylko na początku). Dodam ze wozidło ma 60 tys przejechanych.
Luzów na wale dokładnie się nie określa.
Ja osobiście dzielę je na: kosmetyczne, akceptowalne, wkurzające, dyskwalifikujące
Do jakiej grupy zaliczysz swoje luzy, zależy od twojej wytrzymałości psychicznej.
ps.
Stuk nie musi pochodzić od wału.
hahahah ... lepiej tego nie mozna ujac
P.S. uzupełnij profil o miejscowość top może ktoś z okolicy Ci pomoże
tylko wciąż nie wiem jak sprawdza się luzy? samochod ma być na biegu czy na luzie. sprwadzam kręcąc wałem czy wzdłuznie? co oznacza dyskwalifikujący luz 1 cm?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum