Pomógł: 8 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-01-26, 00:12
A to jakiś sens jest? Hydrauliczne zawieszenie to z tego co kojarzę bardzo skomplikowany i delikatny układ i w terenie raczej szybko się coś zepsuje.
Poza tym to takie amory chyba muszą być precyzyjnie do wagi dobrane, a Xantia trochę chyba jednak cięższa.
Wysłany: 2013-01-26, 09:08 Re: Amortyzatory hydrauliczne w Samuraju
czuperek napisał/a:
Witam,
czy ktoś próbował wrzucić amory hydrauliczne z xanti?
myslalem nad ta opcja bo wlasnie jestem w trakcie zbierania klamotów na springa.
W terenie to raczej się nie sprawdzi... ( oczywiście piszesz o regulowanym zawieszeniu - bo hydrauliczne amortyzatory są w 90% starszych aut - olejowe ).
W LR Discovery II z tyłu jest pneumatyka i większość wywala ją na samym początku...
Jaki sens?
A no taki że na prostych można zniżyć auto o kilka cm aby nie bujało i było stabilniejsze na zakrętach tak samo na trawersach, a w błocie max do góry lecz jak mówicie że to nie zdaje egzaminu bo szybko pada to odpuszczam temat do zamknięcia :)
Ale potrzebny jest też skok zawieszenia, zawias ma pracować a jak dasz mu ciśnienie na podniesienie auta to nie będzie pracował tylko sztywno trzymał nadwozie...
Jak chcesz regulowaną twardość zawieszenia to poszukaj regulowanej twardości amortyzatorów np od motocykli... chyba Ohlins coś takiego robi.
Albo sprężyny progresywne....
Stabilność prowadzenia poprawi się znacznie przy twardszych amortyzatorach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum