Sam impulsator jest uniwersalny a dopasowuje się go do samochodu odpowiednimi końcówkami adapterami przy zamówieniu trzeba podać panu że średnica jest 16mm na zapinkę, i że pasuje od hyundai-a. poniżej zdjęcia adapterów.
Ten zakładamy na licznik
A na ten zakładamy linkę
A tak wygląda po zamontowaniu na licznik.
C. D. N.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Też stoję przed dylematem, impulsator zewnętrzny czy z licznika, ale nie mam pojęcia w jaki sposób sprawdzić który to kabelek z licznika odpowiada za impulsy, KOSTUCH widzę że masz to opanowane do perfekcji, podpowiedz proszę który to kabel.
Też stoję przed dylematem, impulsator zewnętrzny czy z licznika, ale nie mam pojęcia w jaki sposób sprawdzić który to kabelek z licznika odpowiada za impulsy, KOSTUCH widzę że masz to opanowane do perfekcji, podpowiedz proszę który to kabel.
Mógłbym napisać, że jest to właściwy kabel. Przejrzenie pdf z manualem jeszcze nikomu nie zaszkodziło
Masz w ogóle manual do tego auta?
Pomógł: 15 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-02-20, 19:03
Młody jestem i nie znam się na tych sprawach.... ale rozumiem, że taki metromierz można odpowiednio skalibrować do rodzaju przełożeń w mostach, reduktrze czy wielkości opon?? (jeżeli jest podpięty pod linkę licznika)
Pod opony, co za tym idzie, pod wszystko co wymieniłeś, bo kalibrujesz tak, żeby przy danej konfiguracji, pokazywał Ci rzeczywisty dystans, jaką pokonujesz, a jak zmienisz cokolwiek z ww. na inne, musisz kalibrować na nowo
Pomógł: 15 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-02-20, 20:28
Tak właśnie myślałem, przecież to komputer to można go zaprogramować w sumie jak się chce. Pewnie taka kalibracja nie jest łatwa. A co z przełożeniami H i L ?? czy metromierz może mieć dwa tryby z reduktorem i bez??
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-02-20, 20:48
Oj Dany :) zaraz dołączysz do zaszczytnego grona wstydnisiów :D (sam w nim jestem więc nie peniaj)
Metromierz chyba nie musi mieć rozróżnienia na H i L i czy na dwie osie czy na jedną jak jedziesz 20km/h to jedziesz 20km/h niezależnie czy na H czy na L, czyli w tym samym czasie przejedziesz ten sam dystans, a że na większych obrotach to (chyba) nie ma znaczenia bo metromierz korzysta z impulsatora jak licznik samuraiowy.
kalibracja jest raczej łatwa, musisz mieć wyznaczony odcinek drogi, najczęściej (chyba?) 100m (i możesz użyć odstępu pomiędzy słupkami drogowymi) i na tej podstawie wciskając pewnie jeden przycisk na starcie i drugi na mecie kalibrujesz urządzenie.
Oczywiście ja taki mądry nie jestem tylko regularnie czytam forum i powtarzam po Kolegach
Panowie uszczegółowię wasz wywód, linka prędkościomierza napędzana jest w uproszczeniu od tylnego wału napędowego który kreci się tak szybko jak się jedzie (albo ślizga :) :) ). Metromierz należy na nowo kalibrować tylko przy zmianie opon, lub przełożenia w mostach.
Dany44 jeśli kupisz Triskela lub coś co podobnego co kalibruje się na 100m to mam już wyznaczone w lesie dokładnie 100 taśmą mierniczą.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Panowie uszczegółowię wasz wywód, linka prędkościomierza napędzana jest w uproszczeniu od tylnego wału napędowego który kreci się tak szybko jak się jedzie (albo ślizga :) :) ).
Trochę przesadziłeś...
Właśnie jeżdżę na samym przodzie (bo zdjąłem tylny wał) i jakoś prędkość mi pokazuje i metry nalicza
Pomógł: 15 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-02-21, 11:43
Tak właśnie pomyślałem, że strzeliłem sobie w kolano z tym H i L
A jak to jest z przekłamaniem skoro co chwila zdaża się praktycznie uślizg w cieższym terenie?? rozumiem, że wtedy przycisk "zerowanie licznika" jest używany dość często.
Może głupie pytanie ale metromierze stosuje się właściwie po co??
Po to, że w roadbooku są podane odległości w metrach do punktów z pieczatkami i zakrętów, przeszkód itp??
pytanie ale metromierze stosuje się właściwie po co??
Po to, że w roadbooku są podane odległości w metrach do punktów z pieczatkami i zakrętów, przeszkód itp??
dokładnie z myślą o tym się je zazwyczaj zakłada, no chyba, że potrzebujesz do innego zastosowania, gdzie mierzy się odległość co do metra
Bez metromierza takiego czy GPS-owego ciężko jest przejechać roadbook-a, można na liczniku samochodowym, ale pilot ma utrudniony do niego dostęp, nie daje się go kalibrować, i rozdzielczość niska.
Ślizganie kół generalnie nie przeszkadza, bo jak grzebiesz się w błocie to jest to pewnie jakaś pieczątka, które są albo zgrupowane gdzieś na trasie albo na jakiejś żwirowni bagnie itp. na końcu albo na początku roadbook-a więc jak się już wygrzebiesz z błota t i tak resetujesz metromierz i jedziesz do następnej kratki.
Znajdź chwile :) :) :) i przejedź się ze mną na http://blotowciaga.pl/vii...4-zgnile-blota/ to poznasz co i jak.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum