Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana oleju w skrzyni
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-09, 14:01   

Olej mozesz spuscic odkrecajac jedna srube z gruchy dyfra. Bedzie wolniej ale jesli auto pod niesiesz z tylu lub przodu w zaleznosci kt. To strona, wlac mozesz tak samo wiedzac ile trzeba wlac, wezyk paliwowy 8mm i jechane.
:)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-09, 14:04   

Lexx napisał/a:
Olej mozesz spuscic odkrecajac jedna srube z gruchy dyfra. Bedzie wolniej ale jesli auto pod niesiesz z tylu lub przodu w zaleznosci kt. To strona, wlac mozesz tak samo wiedzac ile trzeba wlac, wezyk paliwowy 8mm i jechane.
:)


Tak tylko ja mam uwalony korek wlewowy nie spustowy :)
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-09, 14:05   

To odkrecisz gorna srube i tamtedy mozesz wlac
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-09, 14:11   

Lexx napisał/a:
To odkrecisz gorna srube i tamtedy mozesz wlac


Hmm tylko ja mam gruche na silikonie i pewnie jak odkrece sruby to rozszczelnie ja ?
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-09, 14:24   

Najlepiej zrobic tak jak Kolega radzil, sruba M16 szlifujemy tak zeby nak najlepiej pasowala ksztaltem do otworu w korku(nawet jesli jest juz zmolestowany) i porzadnie przyspawac.

Co do mojej opcji, jedna sruba dyfra nie rozszczelnisz . . . Po odkreceniu wszystkich sztuka jest dyfer odkleic od mostu.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
atkin1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 145
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-09, 14:27   

miałem podobny problem - najpierw spuściłem olej, a potem kapnąłem się, że korek wlewowy wygląda tak jak opisujesz. Auto unieruchomione bo bez oleju ani rusz, wlałem olej strzykawką przez odpowietrznik ok litr żeby doczłapać się parę ulic dalej do spawacza. Naspawał nakrętkę i teraz korek odkręcam zwykłym płaskim kluczem, co jest dużo lepsze niż oryginalny korek. Oczywiście nie dospawywać nakrętki do korka spustowego, bo wtedy będzie wystawać i przy pierwszym zahaczeniu gruchą będzie lipa, przy wlewowym to nie ma znaczenia.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-09, 15:03   

Korki najlepiej wymienić na zwykłe śruby :-)
Oryginalne (nie wystające) muszą zostać spustowe z mostów i reduktora, reszta niech wystaje :mrgreen:
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-09, 15:06   

Hałas napisał/a:
Korki najlepiej wymienić na zwykłe śruby :-)
Oryginalne (nie wystające) muszą zostać spustowe z mostów i reduktora, reszta niech wystaje :mrgreen:


A orientujesz sie jakie to sruby - jaki gwint ?
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-09, 15:12   

Nie mam pojęcia :-)
Korek w rękę i do sklepu. U mnie w mostach są śruby "od zawsze" myślałem nawet, że seryjnie.
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-09, 17:22   

Spawanie nie daje rady ..... zaspawalem M16 na tyle na ile sie dalo - i niestety opor na gwincie jest tak duzy ze zrywa spaw po dwocg probach spawania :(
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-09, 17:26   

Jesli to jest na kleju to moze byc lipa. Nie planujesz niebawem remontu mostu albo cos w tym stylu, wtedy moglbys sie pozbyc wrednego korka a na razie zalac to albo przez ten odpowietrznik albo przez srube
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-03-09, 18:06   

Kolego ale odkręcasz w przeciwną stronę niż ruch wskazówek, tak? Bo kilka postów wcześniej pisałeś coś że zgodnie z ruchem... tam jest normalny gwint, tak jakbyś odkręcał nakrętkę z jabola, czyli w lewą stronę tylko nie trzeba odbijać denka najpierw :D
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-03-09, 18:22   

SamNaSamZSam napisał/a:
Kolego ale odkręcasz w przeciwną stronę niż ruch wskazówek, tak? Bo kilka postów wcześniej pisałeś coś że zgodnie z ruchem... tam jest normalny gwint, tak jakbyś odkręcał nakrętkę z jabola, czyli w lewą stronę tylko nie trzeba odbijać denka najpierw :D


Tak odkrecam w przeciwna do ruchu wskazowek zegara
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-03-09, 18:45   

Radek1977 napisał/a:
Spawanie nie daje rady ..... zaspawalem M16 na tyle na ile sie dalo - i niestety opor na gwincie jest tak duzy ze zrywa spaw po dwocg probach spawania :(

No to wiertarka i jazda...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-03-09, 18:45   

Za słabo spawasz, przetop to dokładnie, zaczekaj aż przestygnie i napieraj.
Awaryjnie można nalać oleju przez odpowietrznik, tak jak pisał @atkin1, robiłem tak kilka razy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.