Wysłany: 2014-02-25, 20:04 zablokowanie systemu recylkulacji spalin ( EGR ) w 1,9D
Witam, to mój pierwszy turtial na forum, w razie jakiś nie jasności proszę pytać lub mnie poprawić jak nie mam racji lub źle tłumaczę.
Pacjentem był samurai 1,9 D hiszpan , silnik renault.
To zaczynamy. Potrzebne nam:
- wd40 lub inny oderdzewiacz
- sylikon wysoko-temperaturowy najlepiej temp powyżej 600*C
-klucz 10, imbus nie wiem jaki numer ( jedna śrubka jest tylko nim odkręcana), klucz 13 najlepiej oczkowy, potem płaski...
-pojemnik na śruby
- podnośnik i kobyłke
Przystępujemy do prac:
wszystkie przewody jakie mamy trzeba oddzielić od obudowy tak samo z tych plastikowych zatrzasków, aby luźno wisiały.
odkręcamy imbusem tą śrubę i odkładamy w bezpieczne miejsce.
tam gdzie są zaznaczone na czerwono miejsca są nakrętki na kluczyk 10, jest 3 jeszcze ale to na samym końcu z lewej. Wszystkie nakrętki znajdziemy jakieś 2-4cm od rantu kolektora oczywiście od dołu...
tu jest ta 3 nakrętka.
po odkręceniu nakrętek i śruby, delikatnie ciągniemy plastikową obudowe i odkładamy na bok aby nie urwać węża od odmy.
tak to wygląda po zdjęciu kolektora plastikowego
teraz należy podnieść prawą przednią strone samochodu ja to zrobiłem za mocowanie resora i zabezpieczyłem kobyłką ( podniosłem o jakieś 10cm)
wchodzimy pod samochód i mamy coś takiego
to już odkręciłem aby pokazać dokładniej. 2 śruby na kluczyk 13 jedna od spodu druga od góry, niestety jest masakrycznie mało miejsca ale da radę
mamy taką uszczelke wyciągamy ją i dorabiamy z blachy grubszej niż puszka od koli, nadają się blaszki jak są z in-post grubość około 0,5mm może mniej. docinamy jak tą uszczelke co wcześniej była i wiercimy otwory na śruby.
Smarujemy sylikonem takim jak wcześniej napisałem i wkładamy. Śrube najpierw dokręcamy tą górną !! WAŻNE!! bo jak dokręcimy od dołu a wykrzywimy rurke od EGR'a będziemy mieli duży problem żeby włożyć tą śrube. następnie lekko dokręcamy dolną, i zaczynamy dokręcać te 2 śruby mocniej z średnią siłą powinno wystarczyć około 40Nm jeśli ktoś ma klucz dynamometryczny.
kolektor smarujemy cieniutko sylikonem i składamy analogicznie tak jak rozkładaliśmy.
chyba że ktoś chce jeszcze wyczyścić kolektor ssący alu i plastikowy to robimy wcześniej to. :)
zauważyłem że lepiej mi odpala, równiej pracuje i troszke mocniejszy jest, na dodatek podniosłem troche dawke paliwa i już naprawdę nieźle sobie radzi :), pewnie za jakiś czas wywale kata może jakiś następny turtial zrobie. przy tej naprawie warto sprawdzić krzyżaki i nasmarować wszystkie złącza z kalamitkami, u siebie zauważyłem że mam luz na krzyżaku przy przednim wale od strony reduktora :(.
Ostatnio zmieniony przez maciek111 2014-02-25, 22:03, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-02-26, 09:10
Ja rowniez dziekuje. Myslalem, ze juz w weekend zabiore sie za zaslepianie, ale blacharz, ktory mial robic nadkola sciagnal caly dywanik i pokazl mi co jest pod nim. A tam CALA podloga do wyspawania :/
A programowo też usunąłeś ten EGR z kompa? W silnikach benzynowych zatkanie EGR to same plusy, bo jest to tylko ekoterostyczny wymysł, ale w dieslu ma jeszcze na celu obniżenie temperatury w komorze spalania, i zaślepienie EGR-a w klekocie może ale nie musi mieć nie miłe konsekwencje.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
A programowo też usunąłeś ten EGR z kompa? W silnikach benzynowych zatkanie EGR to same plusy, bo jest to tylko ekoterostyczny wymysł, ale w dieslu ma jeszcze na celu obniżenie temperatury w komorze spalania, i zaślepienie EGR-a w klekocie może ale nie musi mieć nie miłe konsekwencje.
nie usuwałem błąd nie wkradł się po 100km, podejrzewam że nie wyświetli się :)
Ale sie chyba nie rozumiemy mnie nie chodzi o zapalenie checkengine z powodu błędu erg, bo ten nie wyskoczy jak go zaślepisz musiał bys odpiąć kostkę sterowania.
Mnie chodziło o zmiany w komputerze które usuwają jego sterowanie z "programu komputera". Poczytaj po necie dokładnie jak takie zaślepienie znosi silnik PSA, on specjalnie nie jest wyżyłowany więc raczej nie powinno być problemów, ale lepiej się upewnić.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Ale sie chyba nie rozumiemy mnie nie chodzi o zapalenie checkengine z powodu błędu erg, bo ten nie wyskoczy jak go zaślepisz musiał bys odpiąć kostkę sterowania.
Mnie chodziło o zmiany w komputerze które usuwają jego sterowanie z "programu komputera". Poczytaj po necie dokładnie jak takie zaślepienie znosi silnik PSA, on specjalnie nie jest wyżyłowany więc raczej nie powinno być problemów, ale lepiej się upewnić.
ogólnie ten samochód z tym silnikiem dobrze znosi bo nic się nie dzieje. nie wiem jak silnik PSA. w passacie kontrolka silnika mi się paliła i nic więcej ( 1,9 TDI 101KM 2004r.)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum