Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z zanikającym wspomaganiem
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-04-09, 17:42   Problem z zanikającym wspomaganiem

Witam. Mam taki problem w niedziele pojeździłem trochę autem i wszystko było ok. we wtorek rano wyprowadzając auto z garażu zauważyłem, że ciężko chodzi kierownica. Płynu było na mimimum.... po uzupełnieniu jest niewiele lepiej.
Pasek napięty pompa pracuje normalnie bez żadnych dziwnych dźwięków, wycieków nigdzie nie widać.
Problem jest taki, że kręcąc kierownicą czuć tak jak by raz było ciężej a raz lżej, tak mniej wiecej co 1/3 obrotu kierownica przeskakuje tak jakby przez próg oporu.
Kilka spostrzeżeń:
1. Stało się tak jednego dnia, wcześniej nie zauważałem pogorszonej pracy wspomagania.
2. Dodawanie gazu nie powoduje polepszenia.
3. Rok temu regenerowałem przednie zwrotnice i auto ostatnio nie było mocno topione.

Sam nie wiem co to moze być.... kolumna się kończy?? pompa się kończy??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-09, 18:42   

Ja bym podniósł przód i sprawdził, jak się kołami kręci rękoma, następnie odpial bym drążek z przekładni i samą kierownicą pokrecil. Jak krecisz kółkiem, to zwalni Ci silnik? Jak dojdziesz do maks skrętu i jeszcze docisniesz, to zwalnia silnik?
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-09, 19:25   

Sprawdź ten mały krzyżaczek na drążku kierowniczym.Przy kręceniu spryskaj go WD.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-04-10, 10:22   

Dzisiaj jestem po wstępnym grzebaniu przy aucie.... i tak:
przy wyłączonym silniku wspomagania brak
Po włączeniu wspomaganie się pojawia i przy dokręceniu kierownicy na maxa w prawo czy lewo i dociągnięciu kierownicy, silnik zwalnia.... tak więc chyba w tutaj wszystko ok.
Zawias - miał rację po kręceniu kierownicą i pryskaniu WD na mały krzyżaczek przy grodzi sytuacja się poprawiła.... tak więc będę to obserwował i w razie czego czeka mnie wymiana.... jak by się sytuacja powtarzała będę dawał znać i dalej rozkminiał temat.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-10, 16:53   

Ten krzyżaczek możesz wymienić. U mnie był przytarty, wymieniłem na taki z kolumny poloneza, bo jest taki sam :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.