By wywołać procedurę diagnostyczną mostkujemy przewody w złączu diagnostycznym które znajdziemy w okolicy skrzynki bezpieczników w kabinie samochodu lub w okolicach akumulatora pod maską samochodu, mostkujemy przewody o kolorach NIEBIESKO-ŻOLTY i CZARNY, oczywiście w celu oczytania błędów musimy mieć włączony zapłon (tylko zapłon, bez odpalania samochodu)
Kody diagnostyczne wyświetlane są przez lampkę znajdującą się na zegarach w kabinie samochodu, wyświetlane są w zapisie dwucyfrowym które odzwierciedlają dwie serie błysków pierwsza seria odpowiada za pierwszą cyfrę (dziesiąte) druga seria za drugą cyfrę (jednostki).
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-11-28, 17:34, w całości zmieniany 2 razy
W wiekszości modeli Samurai 1,3 sa cztery kable: dwa niebieskie, czarny i fioletowy. Złącze to znajduje się po prawej stronie w komorze silnikowej, na sciance grodziowej, wyprowadzony jest z grubej wiązki elektrycznej,
mostkujemy czarny i fioletowy
jest jeszcze jeden mozliwy kod - 17 ( brak iskry )
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
By wywołać procedurę diagnostyczną mostkujemy przewody w złączu diagnostycznym które znajdziemy w okolicy skrzynki bezpieczników w kabinie samochodu lub w okolicach akumulatora pod maską samochodu,
Mam silnik Diesla 1,9D (Renault silnik F8Q) - czy dla tego motoru mogę również wywołać w ten sam sposób procedurę diagnostyczną?
Pozdro
_________________ 1,9D (1870 cm³ Renault F8Q), 64kM, 2002 rok
A ja właśnie u siebie mam kod 17, pytam szukam kombinuje i nie wiele właścicieli wie o tym kodzie, sam nie wiem za co sie zabrać i od czego zacząć, tamat fakt ma ponad pół roku lecz jest ten kod wypisany, a mało o nim pisze nawet w internecie, dlatego pytam, założyłem temat w sprawie mojego problemu z tym kodem i pytam, szukam porad, pomocy w tej sprawie ehh :(
Potrzebuje pomocy
W moim SJ 413 zmieniłem silnik na 1,3 na wtrysku G13BA
Wymieniłem kompletny silnik, wiązkę elektryczną całą, razem z komputerem i przekaźnikami, nawet zegary założyłem właściwe od wtrysku.
Wszelkie czujniki na silniku raczej są i raczej działają.
Silniczek odpala i sam ładnie reguluje obroty.
Nie mostkowałem złącza diagnostycznego a na zapłonie i dalej po odpaleniu CHECK ENGINE mruga 5-3 i tak cały czas.
Nie mogę znaleźć co to 53
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-12, 12:59
to źródło podaje, że 53 to "Ground Circuit (California Only)" dalsze googlowanie coś tam pokazuje jeszcze dla tego błędu, ale już nie analizowałem co. Pozostawiam do własnej interpretacji :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Dziękuje bardzo nic nie mogłem znaleźć. Mogę mieć problemy z masą, komputer nie chciał działać musiałem bezpośrednio pod przekaźnik komputera podłączyć masę żeby działał wtrysk.
Super dzięki, teraz według schematu muszę posprawdzać wszystkie kable masowe.
Nie mam gazu w Samurai`u tylko przekładałem całą instalacje elektryczną. Może być że mam problem z masą, komputer w ogóle nie chciał działać, musiałem pod przekaźnik główny na (oczywiście czarny) masowy kabel podłączyć dodatkową masę do budy i dopiero zaczęło wszystko działać odpalać ale i pokazywać błąd 53 w obwodzie masy.
Będę szukał co to i gdzie to, jak coś ustalę dam znać.
OKI hurra poradziłem sobie, otóż prawdopodobnie przekładając instalację elektryczną nie podłączyłem którejś masy.
Pod szerszą wtyczkę komputera do czarnego kabla dolutowałem jeszcze jeden bezpośredni do kabiny auta (mocna masa...)
Po tym zniknął błąd 53 ale po 5 minutach pracy na wolnych obrotach, znowu się zapalił 53, pod maską wystawał z instalacji czarny kabel z okrągłą wtyczką i obok drugi czarny z białym paskiem, pod sam czarny masowy dolutowałem kolejną masę.
Jest super już żaden błąd się nie pojawia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum