Ustal czy od 1.3 gaźnik jest taka sama.
Jeśli tak, i jeszcze nikt mi złomu nie wywiózł to w nocy z czwartku na piątek będę w domu i mogę odkręcić i podesłać, ale dopiero w okolicach poniedziałku
EDIT: W sensie, że wysyłka w okolicach poniedziałku
Ostatnio zmieniony przez Hałas 2014-10-22, 23:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-10-22, 23:27
Gwinty są znormalizowane, wierzyć mi się nie chce, że tam jest coś, co nie występuje nigdzie indziej w przyrodzie.
Kwestia zmierzenia skoku i średnicy.
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-10-23, 00:31
Suzuki ma swoje gwinty znormalizowane, jesli to jest nakretka na klucz 14 to na 90% jest to gwint M10x1 jak dobrze pamietam, sprawdze rano jak bede w garazu. Opcjonalnienmoge podjechac do aso i dostac numer czesci.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-23, 08:59
Wg katalogu nakrętka ma numer: 09159-08033 i ma dokładnie taki sam numer jaki podaje katalog dla nakrętki z sj413 więc z dostępnością nie powinno być problemu. Naocznie to coś takiego powinno być: http://www.ebay.com/itm/N...3-/270736183339
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
No i niby czym może się różnić nakrętka marki Suzuki od marki "XXX" w klasie powiedzmy 10 ??
Ja mam kilka śrubek z wybitym na łbie logo suzuki. Trzymam na półce jako ciekawostkę
Kiedyś czytałem w jakiejś gazecie o człowieku który sobie restaurował jakiegoś starego amerykana - kupował podkładki i nakrętki za oceanem, bo były sygnowane symbolem producenta
To fakt nie problem dopasować.
Ale nakrętka na panewce to dosyć istotny element , nei chcę aby się odkręciła i rozwaliła silnik.
Każdą inna wymieniam, ale tam zależy mi na szczegółach.
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 03 Mar 2014 Posty: 581 Skąd: WWA
Wysłany: 2014-10-24, 20:44
Yenko jak przez firmę xxx to pewnie ma wiele innych zastosowań od razu :D
Ja również jestem pełna uznania dla takiej pracy. A jak już napisałeś o odkręcaniu każdej śrubki to zabrzmiało to tak jakbym ja chciała coś takiego zrobić. Kiedy rozkręcałam rower to trafiłam gdzieś na patent z nawlekaniem kolejnych nakrętek, podkładek na sznurek/ drucik, by się nie pomyliła kolejność. Wiem że to trochę inna skala, a może patent znany, ale może się kiedyś przyda. Powodzenia!
_________________ ...Wilczyca...
Ostatnio zmieniony przez Uh Lala 2014-10-25, 07:19, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za wsparcie - okazało się, że taka sama nakrętka jest w matizie, ponieważ złomowisko jest blisko - już mam !
W moim garażu trwają pracę szlifierskie przed wycieczką do lakiernika
W garażu teścia powracamy do montażu silnika.
Nie chce się określać expertem od LJ80, niemniej można w PL kupić aktualnie dwa LJ80 - oba mają kombinowane tylne błotniki i nie tylko ;( Biedni Ci którzy się na nie zdecydują.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-26, 09:56
yenko - ja po części kolegę rozumiem. Jak zacząłem się zastanawiać to też naszły mnie wątpliwości czy utwardzana 10.8 nakrętka ze sklepu metalowego jest równie dobra co oryginalna nakrętka (nie ważne czy suzuki czy daewoo czy lexus) montowana w silniku. Mam na myśli tutaj odpowiedni materiał i jego wykonanie gwarantujący odporność na zmiany temperatur, na chemię, długowieczność i czort wie jakie obciążenia panujące na korbie.
Moje wątpliwości biorą się z niewiedzy i natury wątpiącej i argument "bo tak" mnie rzadko przekonuje (chyba, że pada z ust Kobiety w tym "odmiennym" stanie wówczas nie ma co zgłębiać zagadnienia :D), ale jakbyś mi podsunął jakieś karty charakterystyki, jakieś cyferki, wykresy, % które mógłbym sobie poanalizować i wyciągnąć wnioski na przyszłość wówczas może bym się odważył kupić taką nakrętkę w zwykłym metalowym.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-26, 10:05
Nie mam takich danych niestety. Wiem po prostu co się stosuje w warsztatach i nie ma z tym najmniejszego problemu. Jeszcze nigdy się mojemu znajomemu na warsztacie nie odkręciła/uszkodziła nakrętka ze sklepu metalowego które zastosował w naprawianych silnikach/innych podzespołach. A dodatkowo często w takim sklepie mają artykuły specjalnie do samochodówki.
Ja bym takiej używki z daewoo (czy czegokolwiek innego) nie brał jednak tak na pewniaka.
W odpowiedzialnych połączeniach są to elementy jednorazowe. Nie twierdzę że w tym konkretnym miejscu za każdym razem trzeba dać nówkę nakrętkę, ale trzeba to brać pod uwagę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum