Wysłany: 2013-09-08, 11:58 Lina syntetyczna zamiast stalowej
No właśnie. Postanowiłem zamienić starą stalową linę w wyciągarce 10000lbs o średnicy 8mm na nową ale syntetyczną. Do wyboru są liny o różnych średnicach zaczynających się od 5mm z przeznaczeniem ATV do kilkukrotnie grubszych. Która będzie w sam raz do Samuraia?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-08, 12:29
a jakie parametry wytrzymałościowe miała lina stalowa? Można pewnie dobrać syntetyk o takich samych parametrach. Ewentualnie można kierować się uciągiem wyciągarki, skoro maks ma te 10000lbs to linę wziąć 10000 + jakiś tam margines.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-08, 20:44
Nie znam się na linach samochodowych, ale wiem że do wyciągarek paralotniowych nie kupuje się liny o jakiejś tam średnicy, tylko o określonych parametrach. Na parametry ma wpływ nie tyle średnica, ale materiał z jakiego zrobiona jest lina i sposób jej budowy (oplot, plecionka itp.). Zatem wnoszę, że sam parametr w postaci średnicy może być mylący i niejednoznaczny.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Kup 10mm line sydneya i będziesz zadowolony, nie ma co się doktoryzować.
http://escape4x4.pl/produ...m-dyneema-sk-75
trzeba tylko pamiętać by nie zostawiać jej ujebanej po taplaniu, przepłukać w wiaderku z wodą i będzie służyła, wiadomo, że jak zacznie się przecierać to trza zmienić, no ale waga...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-08, 21:15
to ja mam jeszcze wtręt doktorski - liny syntetyczne, przynajmniej te które znam są wrażliwe na UV i warto jest przykrywać czymś jak nie są użytkowane. Pewnie w offroadzie, prędzej linę zabije bagno i uszkodzenia mechaniczne, ale jak trzymasz furmankę pod chmurką to zarzucić bębna jakąś szmatą chyba nie zaszkodzi.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-08, 22:51
Syntetyk warto wozić na pace, a zakładać tylko w razie potrzeby, będzie mniej narażony na niekorzystne warunki, dodatkowy plus jest taki, że nie trzeba już odwijać liny
Btw. też chyba zdał bym się na Zibiego, ofertę ma bardzo korzystną.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-05-02, 13:10
odświeże troche :)
ostatnio na rajdzie strzelił mi syntetyk no i teraz pytanie jaką średnice kupić? trzyma Ci sie ta lina 10mm?
bo właśnie nie wiem czy kupic taką czy grubszą?
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-02, 17:57
Trochę wody w Bugu upłynęło od ostatnich postów...
I w międzyczasie pojawiła się ciekawa cenowo opcja: http://www.linysyntetyczne.pl/.
Btw. nie próbowałeś połączyć tej zerwanej liny?
Wbrew pozorom to nie jest strasznie trudne (link), tylko lina musi być czysta, co się działo na ubłoconej, sam widziałeś.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-05-03, 14:21
no troche upłyneło i dlatego chciałem odświeżyć
ze swoją jeszcze nie próbowałem nic robić bo za bardzo czasu nie było ale ona już w najlepszym stanie nie jest wiec myśle że kupie nową a tamtą spróbuje reanimować i wozić na zapas jak bedzie taka konieczność.
a pytanie cały czas to samo czy 10mm wystarczy?
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2015-05-03, 18:54
na pewno znaczkiem "R" ;)
Dyneema to nazwa handlowa właściciela patentu firmy DSM
a YSM-AERO HD to wygląda na to, że to ich własny produkt, teoretycznie z tego samego materiału
o ile mają te same parametry to standardowo - po co przepłacać?
co się tyczy Dyneemy (i pewnie pochodnych) to ma jedną wadę, jest bardzo wrażliwa na wysoką temperaturę, także taką wytworzoną przez tarcie
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-03, 19:00
Ta YSM wygląda bardzo ciekawie, tańsza i niby o większej wytrzymałości przy tej samej średnicy niż dyneema.
Sam jestem ciekaw gdzie tkwi różnica.
Swoją drogą potrzebne Ci aż 30 m syntetyka? Przy średnicy 10 mm może być już dosyć ciasno na bębnie
Parametry nówki w laboratorium jakoś mnie nie podniecają.
Ja to bym chciał żeby ktoś taką linę przebadał po roku moczenia w błocie, czochrania w piachu i naświetlaniu słońcem.
Do tego czasu będę używał stalówki
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-05-04, 10:22
a powiedz jak jest z konserwacją takiej liny co podałeś w linku?
i czy jest to samo co przy linie stalowej że druty mogą w reke wejść?
bo rozumiem że jest to lina syntetyczna z warstwą liny stalowej?
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum