Wczoraj pojawił się taki problem, przy jeździe z prędkością większa niż 60 km/h, pojawia się charakterystyczne wycie.
Zanika po wciśnięciu sprzęgła więc podejrzewam łożysko sprzęgła lub na wałku od skrzyni.
Moje pytanie jest takie:
Do wymiany łożyska 6200lu muszę zwalić "tylko" skrzynie i mam do niego dostęp, więc powinno pójść gładko. Zgodnie z opisem kolegii KSikorski
Cytat:
Wszystko do zrobienia bez kanału.
1.Odkręcasz osłonę gumową dźwigni zmiany biegów w kabinie.
2.Odkręcasz śrubki trzymające dźwignię zmiany biegów, wyciągasz ją.
3.Odkręcasz poduszkę skrzyni biegów (2 śrubki) od ramy.
4.Odkręcasz rozrusznik (dostęp przez maskę).
5.Odkręcasz skrzynię od silnika (4 śruby). W tym momencie skrzynia wisi na dwóch szpilkach. Odkręcasz wał od reduktora i wyciągasz go ze skrzyni.
6.Leżąc pod samochodem głową w stronę silnika, nogami w stronę bagażnika bierzesz skrzynię na klatę i pełzając przesuwasz się w stronę tyłu samochodu ciągnąc ze sobą skrzynię. Jak zrobisz dość miejsca podpierasz skrzynię kobyłką.
7.Łożysko oporowe jest na wałku sprzęgłowym wychodzącym ze skrzyni. Żeby je wymienić trzeba wycisnąć łapę sprzęgła w krańcowe położenie.
8.Odkręcasz docisk, wywalasz starą tarczę i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego z koła zamachowego.
9.Do centrowania tarczy należy sobie wystrugać z kija od szczotki fantoma wałka sprzęgłowego. Średnica zewnętrzna taka jak wewnętrzne frezy wałka sprzęgłowego, na końcu "dziubek" średnicy wewnętrznej łożyska podporowego.
10.Pakujesz nowe łożysko podporowe, tarczę, dokręcasz docisk (momenty dokręcenia znajdziesz w manualu http://www.suzukiinfo.com/).
11.Centrujesz tarczę z łożyskiem podporowym z użyciem fantoma.
12.Wracasz skrzynią na jej miejsce, wszystko skręcasz jak należy.
13.Regulujesz pracę sprzęgła nakrętką regulacyjną na końcu linki.
14.Linkę profilaktycznie wymienić lub przesmarować.
15.Pakujesz dźwignię zmiany biegów na jej miejsce.
Sprzęgło komplet (docisk, tarcza, łożysko podporowe) do japończyka polecam tylko Aisin (około 400zł), nie wiem jak z hiszpanem. Łożysko podporowe kupuje się w sklepie z łożyskami, symbol 6200LU.
Przy okazji wyciągania wału i ruszania skrzyni warto sprawdzić olej w niej i stan uszczelniacza w miejscu gdzie pracuje wał. Mając wysuniętą skrzynię da się go w miarę bezboleśnie wymienić, dostępny tylko w ASO za około 50zł.
Jak jesteś z Mazowsza albo bywasz w Warszawie to mogę pomóc. Mechanik więcej niż 300zł nie może za to wziąć bo to prosta robota.
W przypadku łożyska igiełkowego (wymiar chyba 20/26/16.7) na wałku wyjściowym ze skrzyni (podejrzewam że to ono wyje, po wciśnięciu sprzęgła cisza), potrzebne jest otwarcie całej skrzyni? Jakieś specjalne narzędzia prócz ściągacza do łozysk?
Ostatnio się smiałem, że ostatnie łożyska jakich nie wymieniłem to w skrzyni ; )
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
W przypadku łożyska igiełkowego (wymiar chyba 20/26/16.7) na wałku wyjściowym ze skrzyni (podejrzewam że to ono wyje, po wciśnięciu sprzęgła cisza), potrzebne jest otwarcie całej skrzyni? Jakieś specjalne narzędzia prócz ściągacza do łozysk?
Ostatnio się smiałem, że ostatnie łożyska jakich nie wymieniłem to w skrzyni ; )
Trzeba zdjąć górną połowę obudowy skrzyni - jak ci się to uda na aucie, to jesteś mistrz
Do wymiany igiełkowego, jeżeli dobrze pamiętam, nie trzeba żadnego ściągacza.
Hej, w sumie to lozyskbnie wymienilem bo wyloncos innego ( niebpamietam juz co. Wymienialem oporowe i to w kole zamachowymnprzy okazji swapu. Lozyska skrzyni sa rozpisane na stronie Danielsa
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Warto wymienić przynajmniej łożysko igiełkowe na wałku wejściowym... jeżeli reszta jest ok to nie ruszamy.
Uszczelniacz wałka wyjściowego ze skrzyni biegów (na wał do reduktora):
KOR NHSA 32/42/10 XLTJ można go zastąpić 32x42x8 (Suzuki part number: 24780-83010)
Uszczelniacz wałka wejściowego do skrzyni biegów (od strony sprzęgła):
25/38/6 RM (Suzuki part number: 09283-25077)
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Trochę łożysk jest tak więc faktycznie warto zastanowić się które powinny być wymienione.
Na razie skrzynia nie była ruszana, ale niebawem przejdzie badanie ol i nie tylko i zobaczymy jakie łożyska należy wymienić.
Objaw podczas jazdy:
Jadąc na piątym biegu odpuszczając gaz słychać wycie/miałczenie, a dodając gazu trochę zanika.
Wkładając ten ostatni bieg z pewną umiejętnością/wyczuciem, tak trochą jakby przetrzymując na sprzęgle można trochę zniwelować skutki.
[ Dodano: 2015-05-10, 22:41 ]
A może ktoś zna Symbole dla łożysk igiełkowych?
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Zamówiłem ostatnio skrzynię biegów, bo pomyślałem, że na spokojnie sobie ją przejrzę, posprawdzam co jest do wymiany, zrobię, a w dogodnym momencie dokonam p&p, starą zaś zostawię na zapas.
Okazało się jednak, że jeden z zębów jest wyłamany i będę musiał ją oddać
W związku z tym zmuszony zostałem do wyjęcia swojej. Owszem niektóre łożyska były dobre, ale że udało się w dobrej cenie kupić wszystkie za wyjątkiem ostatniego - igiełkowego (cały komplet brutto 230PLN - koyo, ntn, fag)więc dla spokoju będzie nówka.
A zakupu dokonałem niedaleko Ciebie - Skarżysko Kamienna - dzisiaj jadąc do Jędrzejowa odebrałem je, a jutro po powrocie trafią do mechanika
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-05-21, 18:04 ]
Aha, żeby nie było.
U Adama nie kupowałem tej skrzyni z wyłamanym zębem.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Gdzieś ty się tu zapuścił w moje strony TJE . Właśnie bo skrzynie to trzeba sprawdzoną brać albo z forum albo Adam. Ja mam w sumie dobrą skrzynie tą co wyjąłem, jedynie 2jka lekko zgrzytała przy szybkiej zmianie (synchronizator)
Zamówiłem ostatnio skrzynię biegów, bo pomyślałem, że na spokojnie sobie ją przejrzę, posprawdzam co jest do wymiany, zrobię, a w dogodnym momencie dokonam p&p, starą zaś zostawię na zapas.
Okazało się jednak, że jeden z zębów jest wyłamany i będę musiał ją oddać
W związku z tym zmuszony zostałem do wyjęcia swojej. Owszem niektóre łożyska były dobre, ale że udało się w dobrej cenie kupić wszystkie za wyjątkiem ostatniego - igiełkowego (cały komplet brutto 230PLN - koyo, ntn, fag)więc dla spokoju będzie nówka.
A zakupu dokonałem niedaleko Ciebie - Skarżysko Kamienna - dzisiaj jadąc do Jędrzejowa odebrałem je, a jutro po powrocie trafią do mechanika
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-05-21, 18:04 ]
Aha, żeby nie było.
U Adama nie kupowałem tej skrzyni z wyłamanym zębem.
Na której zębatce? mam jakieś zębatki ze skrzyń może akurat Ci podpasuje...
jak coś to wal na PW.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Jak podałem dobrałem się do swojej skrzyni i powymieniałem łożyska, uszczelniacze. Jak się okazało wałki, synchronizatory, zabierak i inne części były w stanie idealnym.
Ta skrzynia którą kupiłem miała wyłamany ząb na piątym biegu i lekko zarysowaną obudowę wewnątrz(to myślę nie miało znaczenia).
Łożyska miała w lepszym stanie niż moja, a synchronizatory dobre.
Skoro jestem na bieżąco to podaję małą korektę do zestawu łożysk.
Do skrzyni potrzebne nam są łożyska:
Łożyska kulowe:
63/28N C3 2RS - TUTAJ NIE JEST POTRZEBNE 2RS BO PRACUJE W OLEJU(ZAMKNIĘTE W SKRZYNI)
6206N
6305C3
6304
62/28N
62/28C3
Łożyska igiełkowe: UWAGA!!!! ŁOŻYSKA TE MUSZĄ BYĆ BEZ KOSZYKA - JAK BĘDZIECIE CHCIELI JE WYJĄĆ Z KOSZYKA TO JEST RYZYKO, ŻE SIĘ ROZSYPIE.
Warto wymienić przynajmniej łożysko igiełkowe na wałku wejściowym... jeżeli reszta jest ok to nie ruszamy.
Uszczelniacz wałka wyjściowego ze skrzyni biegów (na wał do reduktora):
KOR NHSA 32/42/10 XLTJ można go zastąpić 32x42x8 (Suzuki part number: 24780-83010)
Uszczelniacz wałka wejściowego do skrzyni biegów (od strony sprzęgła):
25/38/6 RM (Suzuki part number: 09283-25077)
Dodatkowo podaję co oznaczają symbole:
N - rowek
2RS - osłona gumowa z dwóch stron - można zdjąć
ZZ - osłona stalowa z dwóch stron - można zdjąć
C3 - większy odstęp
Cześć, mam taką przypadłość w samcu, jest to najbardziej słyszalne podczas jazdy na trzecim i drugim biegu (bardziej na trzecim, niż drugim) gdy przy ok 2000 rpm wcisnie się gaz do dechy słychać jakby coś huczało/terkotało. Mija dopiero po przekroczeniu 2500 rpm.
Łożyska i wałek w reduktorze wymieniony, wały zregenerowane.
Czy te objawy wskazują na problem z lozyskami w skrzyni biegów.
Gdy wrzucę reduktor na neutral, i wrzucam kolejno biegi, to żadnych dziwnych dźwięków nie słychać
możliwe że tak bedzie jak dajesz N to nie masz obciążenia. Mam tak w lublinie tylko na 5 tym biegu pod obciążeniem skrzynia jakby pod podłogą sie biła sama ze sobą :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum