Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:23
dożek4x4 napisał/a:
przed garażem patrze - koła miałem skręcone w prawo i ...prawe koło mocno skręcone (adekwatnie do sketu kierownicy) a to lewe już trochę prosto bardziej...
To akurat oczywiście w granicach rozsądku normalne i wynika z geometrii układu kierowniczego. Koło wewnętrzne jedzie po innym torze niż zewnętrzne i dlatego mają różne "skręty". To się chyba wiąże z kątami zwrotnic. W zdrowym Samku też to widać.
dożek4x4 napisał/a:
jak złapałem lewe koło u góry za oponę i zacząłem mocno szarpać od siebie i do siebie do czuć wyraźny luz...taki z 2-3cm mniej więcej i tykanio-uderzanie... sprawdziłem prawe i nie ma żadnego luzu i tykania. aha...
Ten luz to głównie łożyska piasty i zwrotnicy. Piasta do rozbiórki i przeglądu. Przy okazji do przeglądu/wymiany łożyska zwrotnicy.
dożek4x4 napisał/a:
i lewe koło stoi wyraźnie w lekkim negatywie...
To do sprawdzenia łożysk trza by jeszcze sam most obejrzeć czy nie wygło jakoś dziwnie.
To tyle moim lajkonicko-manualowym okiem, wibracje w trakcie jazdy skłaniały by mnie do rozebrania piasty i zwrotnicy w podejrzanym kole najpierw.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:30
No yahoo ujął zagadnienie bardziej dosadnie :) ale skoro piszesz że coś ostro pierdyknęło to może jego "synteza" jest bardziej uzasadniona niż moja delikutaśność :D w każdym razie kierunek poszukiwań mamy zbieżny.
Zobacz sobie tutaj: http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf step 28 i 29 to jest to o co się rozchodzi + łożyska na których to pracuje. Być może faktycznie urwałeś zupełnie ten bolec od góry lub dołu zwrotnicy :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
przy zwrotnicach, ani tych kulach to nie robiłem nic od roku czasu (nawet ostrej jazdy)
1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?
[ Dodano: 2016-04-10, 17:34 ]
dodam że dodatkowe zmiany które robiłem w samuraiu moim jeszcze mi wychodzą..ale z głębszej mechaniki i budowy samuraia jestem laikiem... nie wiem tak w powietrzu teraz jak to tam dokładnie wygląda
[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
2. poprawka... jak dam kiere prosto to prawe koło jest prosto a lewe zkręca w prawo (patrzy w strone środka auta)
[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
skręca
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 17:40
Dożek, Sam ma rację, jest różnica na skręconych, co wynika z geometrii
ile dokładnie - nie wiem, ale znalazłem takie zdjęcie gdy włożyłem nowe gumy, co nieco widać tę różnicę
na "prosto" koła powinny być zdecydowanie w jednym kierunku
zacznij od zwrotnicy jak piszą koledzy. gdyby most się mocno wygiął to półośkę(i) chyba by szlag trafił
a może trafił?
rozbierz most i sam się przekonaj
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:40
Zaopatrz się w manual i zobacz link lowrange... z postu powyżej to Ci zobrazuje sytuację. Przeglądnij ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624 tam jest wszystko potrzebne do regeneracji piasty/kuli/zwrotnicy.
dożek4x4 napisał/a:
1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?
2x łożyska piasty koła, 2x łożyska zwrotnicy, uszczelniacz piasty, uszczelniacz półosi, gumowy uszczelniacz kuli, filcowy uszczelniacz kuli + ewentualnie blachy mocujące jeśli Twoje się rozsypały. Symbole łożysk/uszczelniaczy znajdzie w temacie podlinkowanym wyżej lub na stronie Daniela S.
dożek4x4 napisał/a:
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo
No nie, aż tak duże to nie. Jak prosto to obydwa koła jadą po tym samym torze i obydwa winny być zwrócone na wprost.
dożek4x4 napisał/a:
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?
Pewnie zależnie od skali i miejsca uszkodzenia, zacznij od sprawdzenia tych sworzni i tego na czym się trzymają. O most będziesz się martwił jak tam się okaże, że jest dobrze.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
zed111 to u mnie na skręconych troszkę większa różnica się zrobiła...i na prostych dziwnie bo oba koła nie patrzą na wprost
czy jeśli by diabli wzięli półoske miałbym napęd na przodzie? (bo 4wd było cały czas jak wracałem z terenu)
Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:47
Swoją drogą nie pomoczyło Ci kuli olejem z mostu? A może już tego oleju niewiele zostało, to też bym sugerował sprawdzić odkręcając przynajmniej kolek nalewowy.
[ Dodano: 2016-04-10, 17:50 ]
dożek4x4 napisał/a:
Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?
Dożku :) w poście z godz 17:30 podałem, że rozchodzi się o step 28 i 29. Kolejny 30 też o tym traktuje. Sam sworzeń to ta gruba blacha trzymająca się na 4 śrubach w zwrotnicy i ten bolec z niej wystający. Są dwa sworznie na stronę - jeden od dołu i jeden od góry zwrotnicy.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 17:53
jak miałeś napęd to dobry znak
gdyby naprawdę wygięło most to półośki raczej by tego nie wytrzymały
popatrz czy nie ma pęknięć przez które ucieka olej
te mosty w samim strasznie liche są - wygięte blachy pospawane razem...
to forum to jest bez kitu pogotowie mechaniczne 24h/7d...
[ Dodano: 2016-04-10, 19:09 ]
żeby zrobić cały serwis mostu przedniego...bo nie był jeszcze robiony potrzebuję ( a korci mnie żeby od razu zrobić wszystko naraz:
łożyska koła poelcam ten zestaw (zestaw na jedna stronę)
https://www.motointegrato...a-skf-vkba-1978
w nim 2x łożysko koła, podkładka zabezpieczająca i uszczelniacz półosi.
Łożyska zwrotnicy ma oznaczeni 30302, potrzebujesz 2 sztuki na jedna strone, dostępne w każdym sklepie z łożyskami.
Do wymiany na 100% potrzebujesz nasadkę 50mm, z tym że nie każda sklepowa pasuje średnicą (ja pracuje w Katowiucach, moge Ci pożyczyć moja homemade nasadkę).
Co do sworzni to sprawdź czy żyją, jak nie żyją to zamów tyle ile się uszkodziło.
Podkładki sworznia dotniesz nożyczkami w razie potrzeby z puszki piwa (dobór ilości podkładek pod sworzeń wg. manuala z LowRange).
Pytanie jak wyglądają twoje uszczelnienia kuli, tam jest uszczelka gumowa oraz uszczelka filcowa, uszczelkę filcowa wytniesz sobie sam z filcu kupionego w pasmanterii ma wzór starej.
Musisz to najpierw rozłożyć na części pierwsze i pooglądać. Szybka robotka, polecam wyposażyć się w jednorazowe gumowe rękawiczki, mocno syfiasta robota.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
kule nie były ruszane serwisowo, więc myślę że wyglądają kiepsko (powinny być trochę błyszczące te kule? bo u mnie są raczej rdzawe i rude)
mówisz, że jest uszczelka gumowa i filcowa...a ten element jaką role odgrywa https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Blacha-wew-uszczelniacza-kuli-Samurai/1235
co do sworzni...te podkładki regulacyjne (puszkowe) dawać tylko pod ten sworzeń, który będe wymieniał (jeśli będzie/będą uszkodzone)... czy dać je pod wszytskie sworznie?
[ Dodano: 2016-04-10, 20:13 ]
od czego zależy ile/jakie grube mają być te podkładki?
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum