Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Miękki pedał hamulca
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-24, 21:56   

a w jakim momencie dobrze hamują od razu czy dopiero przy podłodze ??
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-07-25, 11:21   

SamNaSamZSam napisał/a:
a może po prostu w takiej konfiguracji pompa+serwo samkowe + zaciski skok się wydłuża,


Wystarczy popatrzeć jaka jest różnica w średnicy/pojemności tłoczków w bębnach i zaciskach.
Trzeba więcej płynu napompować, żeby przesunąć te drugie, co przekłada się na skok pedału.

Co nie zmienia faktu, że opadać pedał nie powinien.
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-26, 01:25   

"Wpada - opada, słówek się czepiacie :-P " -nadro - szczanie w piwnicy - picie w Szczawnicy - to też czepianie się słówek :mrgreen:
Najważniejsze że zatrzymujesz furę w tym miejscu w którym chcesz.
Pomyśl ewentualnie nad wymianą pompy, na pompę o większej wydajności, z jakiegoś układu gdzie fabrycznie były montowane 4 zaciski.
Ewentualnie sprawdź luz na łożyskach w przednich kołach ;-)
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-07-26, 22:51   

kostuch napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
a może po prostu w takiej konfiguracji pompa+serwo samkowe + zaciski skok się wydłuża,


Wystarczy popatrzeć jaka jest różnica w średnicy/pojemności tłoczków w bębnach i zaciskach.
Trzeba więcej płynu napompować, żeby przesunąć te drugie, co przekłada się na skok pedału.

Co nie zmienia faktu, że opadać pedał nie powinien.


Hmm... Koledzy, a może spojrzyjmy na średnicę cylindra rozpieracza hydraulicznego i weźmy pod uwagę że tłoczki w/w pracują równocześnie z obu stron.
Po drugie, wymagany do zadziałania hamulca skok tłoka w zacisku jest porównywalny do sumarycznego skoku tłoczków rozpieracza hamulców tylnych (biorąc pod uwagę średnicę).
Nie spotkałem się jeszcze z brakiem wydajności pompy w Sukach po założeniu tarcz do tyłu, ale jakichś ekstremalnych wielotłoczkowych Brembo czy też Wilwoodow nie zakładałem.
A generalnie to zaczynam teoretyzować, a może tak jakaś ustawka na Teoretyków?
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-27, 00:51   

bulimierz, "jest porównywalny do sumarycznego skoku tłoczków" - pozory mylą ;-)
Nadro - jakiej średnicy masz pompę ?
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-27, 10:42   

To powinno rozwiać wszelkie wątpliwości, w sumie nie wiem czemu wcześniej nie padłem na pomysł wstawienia filmiku ;-)
FILMIK
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-27, 11:01   

Powinno na wylaczonym silniku byc bardzo twardo po nacisniecu pedallu a po wlaczeniu silnika powinien lekko zejsc nizej. Tak mniej wiecej jak u mnie: https://youtu.be/RQyMJlFvDYA
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-27, 11:47   

Czyli jednak u mnie jest nietypowo albo źle :)
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-27, 12:42   

Sprawdź wszędzie czy nie ma jakiegoś wycieku, spróbuj odpowietrzyć układ jeszcze raz a jak to nic nie da to wg mnie zostaje wymienić pompę hamulcową.

Sprawdź jeszcze grubość tarcz i klocków bo może się kończą i też może wpadać pedał.
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-27, 13:56   

Wycieków brak, odpowietrzany 4 razy układ, w pompie założony komplet naprawczy, tarcze i klocki są w porządku :)
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-27, 14:40   

A robiłeś coś z serwem ??
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-27, 14:43   

lipa z tym pedałem :D tak chyba nie powinno być jednak :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-07-28, 11:53   

A próbowałeś podciśnieniowego odpowietrzania w jakimś serwisie? Jest gdzieś na forum temat dot. hamulców. Nic nie pomagało, a to pomogło.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-07-28, 17:19   

Podciśnieniowego jeszcze nie próbowałem, nie miałem czasu się rozejrzeć po okolicy za takim warsztatem. Z serwem nic nie robiłem.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.