Wiek: 54 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-06, 10:57 Suzuki Samurai KLESZCZ Franca
Dawno temu końcu w sierpnia 2012 narodził się Kleszcz evo3 i .......... robi po dziś dzień jak cholera
Silnik - Vitara 1.6 8V - mało jadu ale jednostka naprawdę trudna do zabicia. w 2015 włożyliśmy nówkę sztukę.
Karoseria: Blacharka po remoncie, snorkel wykonany z kwasówki idący centralnie do środka dachu, szyby na korbkę (-; + wyprofilowane zderzaki + poszerzenia nadkoli (niełamliwe bo z gumy), zaślepiona tylna gródź, obudowane nadkola, wpasowane przednie i tylne lampy.
Osłony: reduktora i skrzyni.
Mosty - pancerne od Toyota BJ70 HD z odciążonymi półosiami + 2 blokady 100% zapinane na linkę.
Zawiecha: Coilovery Shocks made in UK. Skok 30 cm, sprężyny dedykowane do masy pojazdu + haltpasy i odboje.
Przekładnia kierownicza : Toyota HDJ 80
Wspomaganie: + chłodniczka - Mitsubishi Pajero
Chłodzenie: Chłodnica + wentylatory od VW Passata B5 ( możliwość ręcznego włączenia wentylatorów) bez wymuszania obiegu dodatkową pompą wody. Oczywiście chłodnica z tyłu auta.
Klatka: Zewnętrzna Zgodna z zał. J wykonana z rury bezszwowej + wzmocnienia krzyżowe + progi umożliwiające prześlizgiwanie się po drzewach z nakładkami antypoślizgowymi
Opony - Super Swamper Bogger 33/14,5/15 + beadlocki wewnętrzne Staun oryginał.
Felgi - alu ET - 55 + dystanse.
PTO- konstrukcja własna nie do uje...nia. Wykonana zgodnie ze sztuką materiałoznawstwa. Zapina i rozpina się jednym paluszkiem. Bęben luzowany jest za pomocą linki od ręcznego. Reduktor Samurai z wolnym 5;9 przełożeniem i wzmocnioną 2 punktową obudową..
Windy- Brdm 1 alu przód + 50m liny syntetycznej Viking 14mm + Superwinch EP 9.0 tył + 30m liny Dyneema 12mm
Zbiornik paliwa - plastikowy, zamykany o pojemności 50l.
Elektryka: całość oparta na przkaźnikach od Toyoty + klasycznych bezpiecznikach. Instalacja przeniesiona pod dach, zapalanie i wyłączanie auta bezkluczykowe. Panel sterowania pod dachem.
Oświetlenie: przód LedBar made in China 24 diody przód + 2 xenony dach, + 2 lampy robocze diodowe tył + dodatkowe światła stopu umieszczone wysoko+ lampki diodowe doświetlające koła + listwa oświetlająca mechanika i kabinę.
Zegary: deska: klakson, kierunki, wycieraczki i nagrzewnica+ nadmuch na szybę a wszystko co potrzebne : temperatura wody, ciśnienie oleju, wskaźnik paliwa, ładowanie pod dachem.
Fotele : dwa kubły Sparco + trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Aku: Optima Yellow jako główny + Banner jako pomocniczy
Schowki: Wewnątrz kabiny wodoszczelna skrzynka Pelli na dokumety i telefony + schowek w desce na duperele. Z zewnątrz wodoszczelny zamykany zbiornik o poj 30 l + skrzynka woskowa na narzędzia.
Sprzęt : trapy umiejscowione poniżej chłodnicy ( wyciaganie i wkładanie 20 sekund), 2 pasy krótkie w kabinie i jeden długi 30m z tyłu pojazdu. 2 szekle + zblocze ARB mają swoje miejsce w kabinie. Saperka na dachu, siekiera pod nogami pilota + taśmy balastowe na klatce.
Dodatki: metromierz Trasek, kamera cofania z 12 calowym monitorem pod dachem+ dodatkowe gniazda zapalniczki do GPS-a i ładowania interkomów +zamykane na kluczyk drzwi do kabiny (-;.
Waga: 1340 kg z pełnym bakiem i całym szpejem.
Osiągi: v max na szosowych 90km/h, v max na reduktorze 68 km/h, spalanie na poziomie 10-11l/100km.
Koszty: Lepiej nie pisać ale tak ze 2/3 Grata
Części zapasowe: reduktor wraz z przystawką, 2 przeguby napędowe, krzyżaki wału, bezpieczniki i przekaźniki, paski klinowe, 2 alternatory i rozrusznik.
Wiek: 54 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-07, 15:30
A dlaczego nie
Rama samuraia, kasta samuraia, skrzynia z reduktorem samurai, kolumna kierownicy Samurai a silnik od vitary czyli koszerny - przecież to ponad 70% pojazdu
W zasadzie wnętrze zmienione, mosty, zawieszenie, przekładnia kierownicza i pompa wspomagania.
Reszta Samurai
Wiek: 54 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-07, 21:15
Teraz po latach to mi się również czerwona najbardziej podoba
Ale rajdy ewoluowały i trzeba było się dostosować.
Ja i tak starałem się zachować maksimum oryginału i chyba jest to jedna z nielicznych Suzuk w Ekstremie, która jeszcze choć troszkę przypomina Samurajka
_________________ Suzuki Kleszcz 1.6 8V i parę innych zabawek ...
Wiek: 54 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-08, 11:39
Z całym szacunkiem ale rajd Jurego ma się chyba nijak do 6-dniowego Magamu czy rosyjskiego Veprskiego Lesu
Oryginał to na trawersach Magamowych, Polandowych czy Zmotowych - może sobie na nie popatrzeć lub próbować pokonać je w czasie 7-8 krotnie dłuższym niźli zmoty- niestety takie mamy teraz klimaty na trudnych rajdach w klasie ekstremalnej
To samo tyczy się odcinków w torfach na Bobku, Ładodze, Stiga Trophy, Zmocie Challenge itp. imprezach
Wiek: 54 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 8 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 15:14
pacmano napisał/a:
Wagowo wyglada raczej na wiecej ;) Reduktor jaki tam jest?
Zapewne wagi na złomie przekłamują a ważyłem na dwóch
Reduktor jest z Samuraia w kagańcu z najwolniejszymi przełożeniami 5;9 bodajże
https://www.youtube.com/watch?v=uSk9Rpwoa2c
Tu masz film z Magamu 2011 jak idzie górą podczas gdy wszystkie lekkie Graty 2 ( wg konstruktora 1400 kg ) są wjeba.....ne na dębowo
Myślę, że to najlepsza waga pod słońcem.
[ Dodano: 2018-09-24, 12:45 ]
Nadejszła wiekopomna chwila i sprzedaję Kleszcza
Jeśli ktoś zainteresowany fajnym sprzętem do ekstremu to za niewielkie pieniądze można go nabyć.
Kontakt + 48 509 570 840
_________________ Suzuki Kleszcz 1.6 8V i parę innych zabawek ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum