Wysłany: 2018-01-06, 11:58 Spore różnice w komplecie opon bieżnikowanych
Witam,
zakładam nowy temat, żeby zainteresować forumowiczów...
Zamówiłem opony Insa Turbo Sahara rozmiar 215/80 R15 i tutaj ciekawostka... Opony różnią się i to znacznie. Wiem, że to są nalewki i liczyłem się z pewną rozbieżnością, ale i tak jestem zaskoczony. Dwie opony ważą 17,4 kg jedna 19,1 kg i kolejna 21,2 kg. Różnica pomiędzy najcięższą i najlżejszą to 3,8 kg. Szerokości też są różne i wynoszą od 19,2 cm do 20,5 cm. Różnice są też w mieszance gum, dwie opony są wyraźnie z innej gumy (jedna o wadze 17,4 i ta co waży 21,2), bardziej miękkiej. Dwie pozostałe z twardszej jakby były z plastiku (kolorem też się różnią, są jakby matowe). Te dwie cięższe nie uginają się ani trochę pod moim ciężarem (ja ważę 82kg), dwie lżejsze fajnie się uginają... Co z tym zrobić??? Czy taka różnica wagi będzie miała znaczenie dla łożysk, przegubów, hamulców...? Wiadomo, że jeśli je założę to na jedną oś lżejsze, a na drugą oś cięższe, ale różnica wagi pomiędzy tymi dwoma będzie wynosić 2,1 kg i wtedy też będą różnić się użytą do produkcji gumą na osi - czy będą się nierównomiernie ścierać? Sprzedający zadeklarował się, że jest w stanie wymienić jedną najcięższą oponę na swój koszt. Przejmować się czy nie? Proszę o jakieś rady...
Pierwszy raz kupiłem nalewki, koszt wcale nie mały (1600+przesyłka). Sprzedawca twierdził, że to już jest inna jakość opon bieżnikowanych, nie to co kiedyś. Nie wiem jak będą się sprawować w terenie, nie wiem jak będą się ścierać i jaka będzie ich żywotność. Po ogólnym obejrzeniu opon i stwierdzeniu takich różnic cena jest zdecydowanie za wysoka.
Pozdrawiam
Zwróć opony, kup nowe, nie bieżnikowane i po problemie. W dzisiejszych czasach wszystko można oddać/ zwrócić na podstawie paragonu/faktury wynika to z praw konsumenckich.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-01-06, 14:23
Dzięki za podzielenie się swoimi obserwacjami. Walcz o swoje. Jeśli czujesz się rozczarowany tudzież niezadowolony to masz do tego prawo.
Nie wiem jak mierzyłeś szerokość opony i trzeba by zajrzeć w samą specyfikację rozmiarówki ale opona 215 w teorii powinna mieć ok 215 mm szerokości. Brakujące 2cm to jak dla mnie ogromna różnica. Mierzyłeś wysokość opon? Jeśli w wysokościach będą też znaczne różnice to dochodzi jeszcze jakaś tam różnica w pracy dyfrów i reduktora przy 4x4 i bardziej przyczepnej nawierzchni.
Pół biedy jeśli opony tylko w bagno, ale jeśli zamierzasz się poruszać po drogach publicznych i to w okresie jesienno zimowym to jak dla mnie taki zestaw do bani. Ja bym zwrócił wszystkie 4 wziął kasę i kupił gdzie indziej jeśli ten dostawca nie jest w stanie skompletować 4 takich samych opon. Nalewki nalewkami ale to nie znaczy, że każdy ma być inna.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Szerokość opon mierzylem średnicomierzem - to taki leśny przyrząd do pomiaru średnicy drzewa. Jutro pomierze jeszcze wysokości. A co do zwrotu to bede chcial, żeby skompletowal mi wszystkie jednakowe. Szczerze mówiąc to jestem mocno rozczarowany.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-01-06, 15:36
Insa niestety tak ma ja mam dwa komplety 265/75/16 i roznica miezdy najlzejsza a najciezasza jest prawie 5 kg oczywiscie na osie staram sie zakladac wagowo podobnie ale ja mam auto dedykowane tylko do terenu wiec mi to bardzo nie przeszkadza
Przy Silverstonie rowniez jest roznica aczkolwiek nie tak duza bo do 2 kg ale Silverstony kupowalem uzywane wiec moze to z tego wynika
1600 za nalewajki -porąbało sprzedającego ?! za 1000 masz trakery , jeszcze zdradź co to za firemka?
co to za imbecyl opowiada że kiedyś były dobre opony nalewane -jeszcze z 8 lat temu jak kupowałem nalewki do LKt to nie szło na nich objezdzić na zrywce 2 sezonów teraz spokojnie starczą na 4. Inaczej jest oblewany karkas, kiedys potrafiło przy mocnym kopaniu zerwać bieżnik. Ja to bym go zaraz zj.....co za głupek ...
Nalewki jak nalewki, zawsze są lepszego i gorszego sortu.
Od importera zależy co kupuje.
Zwróć je.
Insy proponuję kupić u Radzika. Poprosić żeby wybrał 4 najbardziej podobne sztuki.
Maletaste polecam w janpolu, też chłopaki mierzą, ważą etc.
p.s. wybrałeś bieżnik, który nie jest cichy i nie robi w błocie.
woodek a jakie Ty masz opony? W poprzednim temacie dopytywalem jakie opony wybrać. Ja sporo jezdze po asfalcie i musiałem wybrać jakiś kompromis. Czy ten bieżnik jest aż tak kiepski na błoto? Obecnie jeżdżę na Kumho kl71 i jak dla mnie wystarczaly.
Nie pisalem od razu nazwy sprzedawcy bo nie chciałem robić antyreklamy, więc jeszcze poczekam i zobaczę czy zechce sprawę załatwić porządnie.
czy nie robi to bym nie powiedział ja takie zdarłem i mysle że kolega bedzie zadowolony bo ma taka prace jak ja -a ja byłem zadowolony. Fakt że teraz mam simexy i jestem bardziej zadowolony ale jak oddasz to weź wzór simexa po co masz sie na swoich błędach uczyć .
Do ostatniej chwili zastanawiałem się czy wziąć wzór simexa, ale z Insy Turbo był tylko rozmiar 235/75 R15 i stwierdziłem, że moj samurai będzie miał za ciężko.
Ja mam Malatesta Kaiman i jestem zadowolony. Głównie jeżdżą w terenie, ale jak któraś osobówka stoi u mechanika, to śmigają po czarnym. Nie zużywają się szybko, nie pękają, uginają się pod mniejszym ciśnieniem.
Generalnie Malatesta i Insa w bieżniku simexa maja u nas bardzo dobre opinie.
Co do bieżnika, to chodziło mi że sahara nie jest dużo cichsza od simexa, a jak dla mnie w błocie nie robi. Więc słaby ten kompromis. Z opinii o Insa Risko wychodzi że są cichsze niż sahary, ale w terenie robią lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum