Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Shogun - Crosscountry project :)
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-07, 12:01   

Przednie zawieszenie na podwójnych poprzecznych wahaczach to dość trudne, czasochłonne i drogie ćwiczenie, dlatego puki co tył zostaje na sztywnym moście ;-)


Większy piec? 1.6 Turbo po odpowiednich modach powinno wygenerować jakieś 200-230KM i 300NM, czyli tyle ile popularne 3litrowe V6, a waży 2x mniej :-)
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2018-04-08, 20:07   

Znaczy sugerujesz ze dwukrotny przyrost mocy nie bedzie miec wplywu na takie podzespoly jak silnik, skrzynia, reduktor ? :mrgreen: Tak czy siak, na pewno pojecie o robocie masz, sadzac po projekcie. Zycze jak najszybszego skonczenia i testow w boju ;)
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-11, 04:19   

Mam wrażenie że usterkowość napędu powinna być do zaakceptowania ;-) a jeśli się mylę to trzeba będzie motać dalej :-P

Wystrugałem dzisiaj jeden tylny wachacz, 8h roboty i 8 metrów spawu :-)


Z tyłu będzie 4link , rozwiązanie w typie amerykańskich trophy truck'ów :-P
 
     
kubuś 
nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-04-13, 21:17   

Możesz podać jakiś link do końcówek które stosujesz?
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-14, 04:23   

http://allegro.pl/uniball...7269114652.html
to dokładnie te które są w wahaczach ze zdjęcia. To jest jakaś chińska kopia FK.
Nie testowałem ich jeszcze, ale podejrzewam że mogą mieć marną trwałość, zresztą za tą cenę nie ma co wymagać cudów. Jeśli wytrzymają 5tyś.km to będę zadowolony :-P

 
     
iGOR 
świeżak


Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-04-17, 09:03   

kurde ty nie jesteś normalny 8-) :lol: :mrgreen:
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2018-04-18, 08:02   

jak wszyscy w offroadzie :D
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-04-18, 08:27   

Przecież kolega tu robi on road :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-04-18, 18:59   

Jak bedziesz tym jeździł z głową to nic się nie rozleci ale jak będziesz dawał w palnik to już kołuj inne mosty. Ja gdybym się bawił w takie cus to na pewno by mi odwalało choć by i na światłach :) wiec mosty inne to podstawa, albo laplander albo patrol
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-18, 20:15   

iGOR napisał/a:
kurde ty nie jesteś normalny 8-) :lol: :mrgreen:

Normalność to nuda :-P

Starscream
Pakując pancerne i ciężkie mosty automatycznie psuję całą koncepcję przebudowy ;)

Wiadomo że wszystko da się popsuć , ale sprawne suzukowe napędy są naprawdę mocne ;-)
Kurde, nie nagrałem żadnego sensownego filmu z jazd przed przebudową.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-04-18, 22:21   

czy one są pancerne to bym sie sprzeczał -owszem z silnikiem 1.3
szkoda takiej roboty wypocić na podzespoły samuraja
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-19, 03:39   

W napędzie nie ma Samuraiowych części :-P
Napęd bazuje na Vitarze/Grand Vitarze a to trochę inny kaliber podzespołów niż samurai

Po prawej samurai, po lewej grand vitara.
W zeszłym roku zrobiłem kilka tyś. kilometrów z mocą ok. 170KM i nic nie udało mi się urwać, a wierz mi że usilnie próbowałem :-P Jeśli jest to odpowiednio poskładane na nowych częściach, to te elementy mają bezkonkurencyjny stosunek wytrzymałość-waga.
Silnik i napęd działał bardzo dobrze, dlatego nie zmieniam zbyt wiele. Zawieszenie było największą bolączką tej konstrukcji, wiec najbardziej skupiam się właśnie na nim ;-) Zawartość Suzuki w Suzuki też jest ważna :-)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-19, 11:01   

chłopaki z warki maja ponad 200 kunia na mostach suzukowych i wszystko działa.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2018-04-19, 18:18   

kurian napisał/a:
chłopaki z warki maja ponad 200 kunia na mostach suzukowych i wszystko działa.


:mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-04-19, 23:56   

ja miałem kiedyś w polonezie silnik forda sierry i most poleciał w pól roku :))))))
Ja to bym szedł w starą szkołę patrol , laplander konkretna wielkość -robi tak np hojnor 4x4 od lat .mojemu znajomemu zrobili mercedesa G z silnikiem bmw i mosty laplander i on tym drzewo sciąga w lesie na zime i ile ciągnie za sobą to byłem w szoku a ja na mszynach leśnych robiłem pare lat :)) i mnie kubiki nie dziwne
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-04-20, 02:00   

To jest prototyp :-P , więc liczę się z tym że trzeba coś będzie przebudowywać/modyfikować. Czas pokaże ;-)
Tymczasem pracuję nad nadwoziem :-P

 
     
kubuś 
nowicjusz


Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-06-03, 22:50   

Coś ruszyło z robotą?
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-06-04, 16:06   

Aktualnie mam przymusową przerwę, uszkodziłem się na rowerze w górach i jeszcze przez jakiś czas będę poruszał się jak robocop :-P

jakiś czas temu wyglądało to tak:




[ Dodano: 2018-07-12, 13:05 ]
Działamy dalej :)



Punkty mocowania i długości tylnych wahaczy dobrane. Brakuje nieco kompensacji wału żeby obsłużyć taki skok, ale to już najmniejszy problem.

Docelowe, dłuższe przednie półosie.

[ Dodano: 2018-07-20, 18:05 ]
Kilka fot z budowy zbiornika paliwa.
Blacha 4mm PA11, klapki przelewowe, pompa bosch 044 i takie tam ;-)




 
     
Marti220v 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: Mielec
Wysłany: 2018-07-29, 11:18   

Hej masz może jakiś nawet prosty rysunek tego baku. Chodzi mi o klapki przelewowe i miejsce z którego pompa bierze paliwo żeby nie zasysała powietrze. Jakiś rzut z boku nawet odręcznie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.