Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...
Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-23, 23:43
PiotrC napisał/a:
Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...
Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?
Pytanie jaki masz rozmiar opon, ja fabryczną półoś ukręciłem bez blokady i z silnikiem 1.3 na 31' więc myślę że półosie mogą być średnio zadowolone z takiej przeróbki Dodatkowo trochę to niszczy zaletę Samuraia w postaci niezłej zwrotności, ze stałą blokadą z przodu ciężko się skręca. Jeśli takie negatywy Cię nie odstraszają to śmiało spawaj, chyba kolega @Krzykku ma zaspawany przód na seryjnych półosiach.
Znajomy korzysta dokładnie z takiego rozwiązania.
Oczywiście możliwości w terenie się mocno poprawiły, sporym plusem jest to że silnik dociąża przód a to chyba jest przewagą blokady z tyłu - szczególnie w błocie czy śliskim terenie.
Na chwilę obecną (koło roku u używania) na simex 225/75/15 zmienił 2 razy którąś z półosi przód bo strzeliła i założył wspomaganie bo jednak skręcanie z blokadą wymagało już zbyt dużej siły. Auto raczej używane ambitnie turystycznie.
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?
czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?
Myślę że najlepiej to zrobić tak jak napisałeś w temacie - zaspawać TYLNY most. Możliwości zwiększą się prawie o to samo co zaspawany przód ale mam wrażenie że tył to lepiej znosi, tzn półosie na pewno choć łożyska nie koniecznie.
Miałem zaspawany tył w Vitarze, ciągle chodzi mi po głowie ta sama przeróbka w samuraju. Fakt właśnie łożyska kół z tyłu padały dość szybko, też po 2 latach odezwały się łożyska w dyfrze - ale auto jechało ciągle. Promień skrętu też się zwiększył, ale z tym trzeba się nauczyć jeździć i da się, 2 lata tak jeździłem (starałem się omijać asfalt).
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2018-08-26, 11:21
weźcie nie piszcie takich rzeczy żeby spawać przedni most mam z przodu arb i co moge powiedzieć to to że samochód z blokadą z przodu jest mniej katowany, czyli wszystkie podzespoły mniej dostają w kość, na rajdzie taki podjazd który robie na blokadzie bez gazu, przy rozpiętej blokadzie trzeba mocno piłować żeby się wspiął pod górę, ale nie wyobrażam sobie jeżdżenia cały czas na załączonej , ten samochód prawie nie skręca, kierownice wyrywa z rąk, mimo wspomagania ciężko sie skręca, a tam gdzie samuraiem byś wjechał na raz, z dwoma zaspawanymi musiał byś sie łamać z 10razy, oczywiście na tyle mam spaw bo mnie nie było stać na dwie arb
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum