Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
ZASPAWANIE TYLNEGO MOSTU
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-08-23, 22:45   

Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...

Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-23, 23:43   

PiotrC napisał/a:
Nie chcę śmiecić nowym postem więc napiszę tutaj...

Czy sprawdza się blokada z przodu?
Gdybym zastosował elektroszpere w przednim moście a kołka na asfalt rozłączał na sprzęgiełkach w piastach to wszyscy byli by zadowolni zdaje się?


Pytanie jaki masz rozmiar opon, ja fabryczną półoś ukręciłem bez blokady i z silnikiem 1.3 na 31' więc myślę że półosie mogą być średnio zadowolone z takiej przeróbki :mrgreen: Dodatkowo trochę to niszczy zaletę Samuraia w postaci niezłej zwrotności, ze stałą blokadą z przodu ciężko się skręca. Jeśli takie negatywy Cię nie odstraszają to śmiało spawaj, chyba kolega @Krzykku ma zaspawany przód na seryjnych półosiach.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-08-24, 07:43   

Znajomy korzysta dokładnie z takiego rozwiązania.
Oczywiście możliwości w terenie się mocno poprawiły, sporym plusem jest to że silnik dociąża przód a to chyba jest przewagą blokady z tyłu - szczególnie w błocie czy śliskim terenie.
Na chwilę obecną (koło roku u używania) na simex 225/75/15 zmienił 2 razy którąś z półosi przód bo strzeliła i założył wspomaganie bo jednak skręcanie z blokadą wymagało już zbyt dużej siły. Auto raczej używane ambitnie turystycznie.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-08-24, 08:22   

czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2018-08-24, 09:42   

Przednia blokada to ogarnicza skret ponad polowe - takie subiektywne zdanie. Jak nie wiecej.
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-08-24, 12:41   

PiotrC napisał/a:
czyli najlepiej to mieć blokadę załączaną i najlepiej pneumatycznie?
Jeżdżąc po lesie czy piachu (czyli miękkie) - aż taka będzie różnica w promieniu skrętu?


Myślę że najlepiej to zrobić tak jak napisałeś w temacie - zaspawać TYLNY most. Możliwości zwiększą się prawie o to samo co zaspawany przód ale mam wrażenie że tył to lepiej znosi, tzn półosie na pewno choć łożyska nie koniecznie.

Miałem zaspawany tył w Vitarze, ciągle chodzi mi po głowie ta sama przeróbka w samuraju. Fakt właśnie łożyska kół z tyłu padały dość szybko, też po 2 latach odezwały się łożyska w dyfrze - ale auto jechało ciągle. Promień skrętu też się zwiększył, ale z tym trzeba się nauczyć jeździć i da się, 2 lata tak jeździłem (starałem się omijać asfalt).
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2018-08-26, 11:21   

weźcie nie piszcie takich rzeczy żeby spawać przedni most :shock: :shock: mam z przodu arb i co moge powiedzieć to to że samochód z blokadą z przodu jest mniej katowany, czyli wszystkie podzespoły mniej dostają w kość, na rajdzie taki podjazd który robie na blokadzie bez gazu, przy rozpiętej blokadzie trzeba mocno piłować żeby się wspiął pod górę, ale nie wyobrażam sobie jeżdżenia cały czas na załączonej , ten samochód prawie nie skręca, kierownice wyrywa z rąk, mimo wspomagania ciężko sie skręca, a tam gdzie samuraiem byś wjechał na raz, z dwoma zaspawanymi musiał byś sie łamać z 10razy, oczywiście na tyle mam spaw bo mnie nie było stać na dwie arb
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.