Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wibrcje -oscylacje?
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-09-27, 10:10   wibrcje -oscylacje?

Witam

Nie znalazłem, więc piszę...
Mam taki problem - jadąc po asfaldzie koło/koła wpadają czasami w taką padaczkę że jakbym w tedy nie zwolnił to chyba by maszynę rozniesło na kawałki.
Nie chodzi o bicie takie jak mają nie wyważone kola. drgania wpadają w takie oscylacje ze nie da się kierownicy utrzymać.

Wymieniłem:
łożyska kół,
łożyska zwrotnic,

w miedzy czasie:
klocki,
uszczelniacze kuli,
dodawałem dystanse,
dołożyłem wspomaganie do jimniego.
zmienilem opony

a to nadal się tak dzieje. Nie zawsze, ale co jakiś czas...
Ktoś przerabiał temat?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-09-27, 11:03   

Sprawdz cybanty oraz mozesz sprobowac dokrecic srube regulacyjna na przekladni (taka na plaski srubokret i kontre na klucz)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-09-27, 13:27   

Na fabrycznej przekładni było to robione - bez skutku, na nowej - ze wspomaganiem identyczna sytuacja. cybanty bez luzu...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-09-27, 20:29   

mój tak miał jak mu założyłem oryginalny rozmiar opon :) jak wróciłem do 235/75r15 to przestało :)
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-09-27, 22:34   

A jakie masz felgi_
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 417
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2018-09-28, 05:08   

Zbieżność?
 
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-09-28, 07:36   

PiotrC.... a może wały nie wyważone? Dzieje się tak jak jedziesz z jakąś prędkością tylko?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-09-28, 07:37   

Może to tzw "death wobble" ?
U mnie taki efekt się pojawiał, po kupnie i montażu nowego amorka skrętu (z jeepa) ten efekt już nie powtórzył.

I ten bardzo nie miły efekt (wyrywanie wręcz kierownicy) pojawiał się szczególnie przy ciut większej prędkości i najechaniu na jakaś przeszkodę lub dziurę - raczej tylko na asfalcie, w terenie nie kojarzę aby się to działo, choć tam jeżdżę jednak sporo wolniej.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 11:00   

Też bym obstawiał death wobble :mrgreen:

Jeśli to wygląda mniej więcej jak na filmiku to może wrzuć fotkę układu kierowniczego od przodu to coś podpowie. Niestety przyczyn może być wiele :

"Our JK's case of death wobble was caused by 3 factors. The steering gear was loose, and in the footage, you can actually see the sector shaft moving side to side. The driver side front upper control arm bushing was damaged at the rear mount, caused by the heat from the exhaust pipe, which runs right next to the arm. The caster was also not in spec. After replacing the gear box, bushing and correcting the caster, our problems were solved."

Tak jak @alientm napisał amorek skrętu może pomóc ale to taka bardziej pomoc doraźna bo przyczyna dalej pozostaje nierozwiązana ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-09-28, 20:46   

Właśnie taki efekt jest jak na filmie. poeksperymentowałem dzisiaj ze zbieżnością - i na kolach zbieżnych i na rozbieżnych jest ta sama sytuacja. Mam wrażenie że na większym ciśnieniu w oponach jest gorzej.

wały raczej ok, bo normalnie nie ma żadnych wibracji ani drgań. Tylko ta padaczka czasami...

koła mam odwrócone trójkąty, 4cm dystanse, opony 30x9,5cala. na oponkach 215x75 też się tak działo.

Teraz przy wspomaganiu nie zakładałem amora skrętu bo w terenie nie widzę potrzeby, ale wcześniej jak był to nic nie zmieniał...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-29, 08:16   

PiotrC napisał/a:
Właśnie taki efekt jest jak na filmie. poeksperymentowałem dzisiaj ze zbieżnością - i na kolach zbieżnych i na rozbieżnych jest ta sama sytuacja. Mam wrażenie że na większym ciśnieniu w oponach jest gorzej.

wały raczej ok, bo normalnie nie ma żadnych wibracji ani drgań. Tylko ta padaczka czasami...

koła mam odwrócone trójkąty, 4cm dystanse, opony 30x9,5cala. na oponkach 215x75 też się tak działo.

Teraz przy wspomaganiu nie zakładałem amora skrętu bo w terenie nie widzę potrzeby, ale wcześniej jak był to nic nie zmieniał...


A jak się mają końcówki drążków kier? Nic o nich nie pisałeś a one nie należą do najtrwalszych bywają niewymienne :mrgreen: Wrzuć fotkę drążków od przodu i jak masz możliwość to pożycz od kogoś cały komplet kół i sprawdź czy wtedy death wobble też występuje ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-09-29, 09:28   

Ja bym jeszcze zdemontowal dystanse i zobaczyl co sie bedzie dzialo
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
PiotrC 
świeżak


Dołączył: 04 Cze 2018
Posty: 17
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2018-10-02, 18:25   

Jako że po niedzielnych jazdach auto unieruchomione, to walka z wobble zawieszona.
Mam pewien pomysł - fabryczne wieszaki przy resorach z liftem mogą nie trzymać sztywności na boki - muszę zrobić jakieś solidniejsze.
tak na marginesie, jest jakiś patent na drążek kierowniczy i ten który łączy zwrotnice? szczególnie ten 2 by mnie interesował bo kierowniczy łatwo urzeźbić z jakichś końcówek...
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-10-04, 08:20   

PiotrC napisał/a:
...jest jakiś patent na drążek kierowniczy i ten który łączy zwrotnice? szczególnie ten 2 by mnie interesował bo kierowniczy łatwo urzeźbić z jakichś końcówek...


rozdzielić na dwa osobne. Potrzebujesz wąs zwrotnicy z mercedesa W126, montuje się lewy mercedesowski na prawą stronę samuraia. Szukaj pod hasłem "was z mercedesa".
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2018-10-07, 22:30   

Wąs od merca 126 jest słabo dostępn ymożna zrobić wąs samemu

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.