Cześć. Nie dawno nabyłem swój pierwszy samochód terenowy. Oczywiście jest to Samurai. Kupiłem go na felgach R15 8 cali ET -35. Opona 225/75. Glob gum Spider (chyba jakaś kopia Simex). Auto podniesione i przerobione na sprężyny. Na dzień dzisiejszy auto będzie użytkowane również na asfalcie. Dojazd do pracy w granicach 30km. Z tego względu te opony opadają. Mam również strony podjazd (około 500m) do domu który dość często jest oblodzony albo zasypany śniegiem. Jakie opony proponujecie do tego typu jazdy. I czy zakładać je na te felgi które już mam. Chodzi mi o to jak bardzo takie koła obciążają cały układ.
ta i jazda w zimie że jaja puchną - na zimę kup zwykłe zimówki Twoje tereny to praktycznie takie same góry jak moje i wszystkie mt to jazda z dusza na ramieniu
Gdyby nie ten dojazd to pewnie zdecydowałbym się na opony AT. Jednak nie chce w zimie się zastanawiać nad tym czy wyjadę z pod domu czy nie. Jaki wpływ na zawieszenie ma taka felga jak moja i opona powiedzmy 225/75. Jeśli chodzi o zimówki to co sądzicie o nalewkach? I jaki rozmiar opony wybrać?
Kolego Bisovsky. Z tego co wypisałeś o swoim samuraju oraz oczekiwaniach wobec opony, bez zająknięcia śpieszę z odpowiedzią, iż najsłuszniejszym wyborem jest dla Ciebie opona zimowa 235/75R15 PROFIL NORDIC bieżnikowana. Uzasadnienie: Masz podwyższonego, przerobionego na sprężyny Samka, zatem rozmiar ten bedzie idealnie pasował, a przy tym koła nie będą wyglądały śmiesznie mało, posiadasz w nim felgi o szerokości 8 cali, zatem rozmiar tych pon na te felgi jak najbardziej bedzie pasował. Do domu masz stromy, ośnieżony podjazd a opony Profil Nordic to 200% zimówki świetnie sprawdzające się w tych warunkach, do tego można je jak najbardziej użytkować w trasie, w codziennej jeździe. Co do trwałości, to ten producent uchodzi za jednego z najlepszych jeżeli chodzi o jakość produktu, więc nie ma problemu. Zawsze daje gwarancje jak by co.
Kolego Bisovsky, jeśli masz luźne 1590 PLN, to polecam te oponki: http://allegro.pl/4x-nowe...7126286308.html . Mam je założone na moim 1.9 TD z pompą Bosch czyli około 90 KM, bez innych przeróbek i liftów i super dają rade (minimalnie trą o resor przy pełnym skręcie, felgi trójkąty bez obracania). Kupiłem od tego sprzedawcy na jesień za 1499 PLN. To chyba jedyny MT z oznaczeniem zimowym (rysunek góry ze śnieżynką). Na asfalcie nie są zbyt głośne, w terenie spokojnie dają radę. Bardzo fajna miękka guma i oczywiście oryginał, nie nalewka. Na oponie po jednej stronie są białe napisy. POLECAM! Dodam że nie mam nic wspólnego z tym sprzedającym, poza oponami które kupiłem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2018-02-13, 13:19
Polecam te Wranglery o których pisze kolega powyżej, a jeżeli Cię stać to najlepiej na cały rok mieć MTki a na zimę coś takiego:
https://www.sklepopon.com...-r15-101-q-1004
w lato komplet kosztuje 1500 zł i nie ma porównania z żadnymi ATkami i MTkami i innymi wynalazkami.
Miałem też MTki BF Goodrich MK2 nówki i niestety w zimę jest porażka, ale na dojazdy do pracy poza zimą będą ok, ja na nich zrobiłem koło 15 tys. po asfalcie i nadal miały około 60% bieżnika jak sprzedawałem,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum