No i dupa :( Po zamontowaniu rozrusznika problem nadal ten sam, a co gorsza - auto wogóle już nie odpala. Rozrusznik się kręci, ale albo elektromagnes nie wypycha zębatki, albo sama zębatka nie zapina się na kole zamachowym :( Jutro znów demontaż i wizyta na oddziale reanimacji u jakiegoś szpeca. Na sucho gadał ładnie, a w aucie nie hu.hu.
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Nie zdązyłem zaktualizować posta.
Smaru dałem tyle, co kot napłakał, a widełki założone dokładnie tak, jak były...
Opcje są dwie, albo elektromagnes, albo bardziej prawdopodobne - zębatka. Nie chcialem brnąć w regenerację starego, bo nie było pewne, co w nim siadło, wiec wydanie parudziesięciu złotych mi się nie uśmiechało, tym bardziej, że nie byłoby gwarancji na udaną naprawę... Poszeprałem i znalazłem identyczny przez Alledrogo w Poznaniu. Zakupiłem więc oryginał - używkę. Na wszelki wypadek dostałem też od sprzedajacego drugi z Vitarki (do zwrotu), w razie gdyby oryginał nie zagadał. Swoją drogą - swój chłop. "Nowy" rozrusznik już na miejscu i działa jak trzeba, ale co się nawkurwiałem pod spodem leżąc na mrozie to moje
Niemniej, dziękuję za odpowiedzi i chęć pomocy w usterce.
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Macie rację lepiej regenerować oryginał pod warunkiem że dobry fachman robi.Ja kupiłem tą chińską podróbę z allegro na czas regeneracji oryginału i powiem że działa tylko jest głośniejszy od fabrycznego i od począdku nie za każdym razem trafi w zębatki i robi się zgrzyt jaki pamiętamy z fiata 126p.
Czy przyczyną problemu który opisuje autor w pierwszym poście jest brak kontaktu na stykach stacyjki kiedy załaczany jest rozrusznik? Przecież przekaźnik pompy paliwa załącza się, to powinien być też dostarczony prąd na elektromagnes rozrusznika.
Czy przyczyną problemu który opisuje autor w pierwszym poście jest brak kontaktu na stykach stacyjki kiedy załaczany jest rozrusznik? Przecież przekaźnik pompy paliwa załącza się, to powinien być też dostarczony prąd na elektromagnes rozrusznika.
Przyczyną jest kostka i słaba instalacja samurai-a małe przekroje przewodów.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-17, 22:18
Stacyjka jest z gównolitu, wypalają się mizerne styki.
Przekaźnik pompy paliwa żre jednak trochę mniej prądu, niż elektromagnes rozrusznika z resztą "sygnał" do tego przekaźnika daje ecu, a nie bezpośrednio stacyjka.
Tak się składa, że u mnie również zaczął występować ten problem. Zastosowałem patent z przekaźnikiem.
Teraz elektromagnes rozrusznika dostaje plus z akku przez przekaźnik, a cewke przekaźnika podpiąłem pod przewód stacyjki gdzie pojawia się plus po przekreceniu stacyjki na uruchomienie rozrusznika.
Wszystkie przewody o przekroju 2,5mm kwadrat, połączenia lutowanie.
Mam teraz nadzieję, że nie będzie problemów z rozruchem
Ja założyłem przekaźnik, było po tym lepiej przez miesiąc, potem wymieniłem automat w rozruszniku i było ok przez pół roku, do pierwszego wodowania. Po wodowaniu autko stało z 2 tyg i znów zaczął klikać.
Wyjąłem znów automat, okazało się że pordzewiał w środku i nie pracuje jak powinien. Wyczytałem go i znów miałem kilka miesięcy spokoju, aż do czasucjak samiec postał miesiąc i po tym znów zaczął klikać :/
Całe szczęście wyjąć automat z rozrusznika w samcu jest tak prosto :)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum