Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
235 czy 215
igorm 
świeżak


Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2019-05-14, 07:38   

Joszi napisał/a:
No i zapomnij o 5 biegu


Dlaczego można zapomnieć o 5 biegu?

Generalnie na rynku jest duży wybor opon do suwa - są takie które dedykowane są samochodom poruszającym się po drogach. Są też takie, które dedykowane są samochodom poruszającym się samochodom które jeżdżą dużo po drogach szutrowych, nieutwardzanych, błotnistych itd.

Przykładowe oznaczenia:

MT: All Terrain - czyli ogumienie uniwersalne;
MT: Czyli ogumienie do zróżnicowanych nawierzchni;

Są jeszcze różnego rodzaju pośrednie opony. Proponuję tutaj jeszcze sprawdzić jak coś: http://master-road.pl/nom...pon-terenowych/
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-15, 18:17   

U mnie na simexie 225/75r15 nie dało się jechać na 5 biegu, to samo na bfg km2 235/75r15. Auto wcale nie miało mocy i czuło górkę wcześniej niż ja ją widziałem. Nawet trudność sprawiało mu utrzymanie prędkości 90km/h jak już się rozpędził. Może jakbyś leciał na tej 5 110-120 to miałby tak wysokie obroty, że coś tej mocy by wskrzesał.

Wyobraź sobie że jedziesz 90km/h na 4, wrzucasz 5bieg bo obroty wysokie, a auto zamiast dalej jechać to zwalnia :mrgreen:

Lekkim lekarstwem na to jest reduktor 4.16 ale to już koszta
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-05-15, 19:10   

y a co ma reduktor do tego :?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-15, 20:46   

Reduktor ma kapitalne znaczenie przy większych kołach.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-05-15, 21:26   

Przy zmianie przełożeń na 4.16 masz redukcję ok 80% na lo ale też ok 11% na hi co zmniejszy Ci prędkość maksymalną, ale też wróci 5 bieg
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-05-15, 23:12   

mhm, myślałem ze tylko ma wpływ na biegi terenowe
mój światopogląd został zaktualizowany
 
     
cedix 
świeżak


Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2019-06-27, 12:43   

Zwykle jest tak, że im większe opony, tym mniej odczuwalne są wszelkiego rodzaju dziury i nierówności na drogach.
Szersze opony, to lepsza przyczepność, ale też większe zużycie paliwa (bo tak niestety dziala fizyka, że lepsza przyczepność jest równoważna, z większym tarciem, a większe tarcie to konieczność dostarczenia większej ilości energii).
Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://www.sklepopon.com/opony/letnie/nokian
Witryna na której można znaleźć trochę więcejinformacji z tego zakresu.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-21, 17:06   

Panowie, jakie dystanse trzeba dać aby nie obcierało o resory przy rozmiarze 235/75/15 na seryjnej feldze (10 otworów)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-07-23, 09:32   

Zależy od opony. Czasem podany rozmiar jest tylko sugestią :-)
Jakieś 2cm
Ale wtedy może zacząć kolidować z rantem nadkoli.
Jako półśrodek można ograniczyć skręt kół.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-04, 22:00   

kostuch napisał/a:
Jako półśrodek można ograniczyć skręt kół.

W jaki sposób?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-08-05, 15:03   

fakir napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jako półśrodek można ograniczyć skręt kół.

W jaki sposób?

Ogranicznikami skrętu ma się rozumieć :-)
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-08-05, 18:39   

Kolego. Ja u siebie robię tak. Lift budy 5 cm na walku z poliamidu + dystanse 3cm(stanadrowe masz na allegro) . Opony dokładnie 235/75r15 kopie Smiex. Samiec z szerokimi mostami.

Sugestia. Poszerzenia blotnikow trzeba zastąpic pasem lub inna guma.. U mnie nawet na 215 haczy przy wykrzyzu.. Na rajdzie jak zag e do środka metalowy rant blotnika o drzewo to tnie oponę jak zły...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Misza 
świeżak



Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-25, 11:10   

Koledzy podepne się do tematu,lift 2'' przełożenia 4.16,po asfalcie 75% reszta teren ;) jak narazie i to lekki,felgi mam orginał chciał bym 235/75/15 wejdzie to bez przerubek czy na rzeźbe trzeba będzie sie przygotować ,żeby to jakoś było sensownie zrobione?
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-10-25, 12:25   

Witaj, mam lift 2 opony 215/80/15 nic ni trze. Pozdrawiam
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-10-26, 07:53   

Misza, powinno być ok. Musisz tylko wyciąć te rury po bokach ramy na których trzyma się przedni zderzak. W zderzaku zmienić sposób mocowania i go podciąć
 
     
Misza 
świeżak



Dołączył: 20 Maj 2019
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-26, 09:45   

samiecterenowy,wrzuć jakąś fote z bliska jak u ciebie wygląda z rozmiarem 215/80/15,nie chce mi sie przeróbek robić jak Joszi pisze :-P
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-22, 18:44   

Do zmiany na 235 75 15 (w moim przypadku BFG A/T KO2) wystarczyło podciąć mocowania zderzaka, oraz sam zderzak (nie widoczne na pierwszy rzut oka)
oraz ograniczyć skręt kół za pomocą podkładki o grubości 1mm pod śrubę która mocuje połksiężyce dociskające filc do uszczelniacza kuli, o dziwo wystarczyło podłożyć podkładkę po jednej stronie.
Dodam że mam lift 40mm na resorach OME + wieszaki 2cale


po zmianie na większy rozmiar na pewno lepiej prowadzi się po koleinach - nie tańczy, niż na standardowym rozmiarze (wcześniej jeździłem na zwykłych szosówkach 205/70/15)

prędkościomierz pokazuje tyle ile GPS :-P , wcześniej przekłamywał o ok 8-10%

różnica w osiągach jest, ale zauważalna dopiero powyżej 80kmh,
ale nie taka aby nie dało się korzystać z piątego biegu powyżej 70kmh

jest trochę głośniej powyżej 80kmh, ale bez tragedii

nadal idzie latać bokiem na mokrym asfalcie :-D

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.