Generalnie na rynku jest duży wybor opon do suwa - są takie które dedykowane są samochodom poruszającym się po drogach. Są też takie, które dedykowane są samochodom poruszającym się samochodom które jeżdżą dużo po drogach szutrowych, nieutwardzanych, błotnistych itd.
Przykładowe oznaczenia:
MT: All Terrain - czyli ogumienie uniwersalne;
MT: Czyli ogumienie do zróżnicowanych nawierzchni;
U mnie na simexie 225/75r15 nie dało się jechać na 5 biegu, to samo na bfg km2 235/75r15. Auto wcale nie miało mocy i czuło górkę wcześniej niż ja ją widziałem. Nawet trudność sprawiało mu utrzymanie prędkości 90km/h jak już się rozpędził. Może jakbyś leciał na tej 5 110-120 to miałby tak wysokie obroty, że coś tej mocy by wskrzesał.
Wyobraź sobie że jedziesz 90km/h na 4, wrzucasz 5bieg bo obroty wysokie, a auto zamiast dalej jechać to zwalnia
Lekkim lekarstwem na to jest reduktor 4.16 ale to już koszta
Zwykle jest tak, że im większe opony, tym mniej odczuwalne są wszelkiego rodzaju dziury i nierówności na drogach.
Szersze opony, to lepsza przyczepność, ale też większe zużycie paliwa (bo tak niestety dziala fizyka, że lepsza przyczepność jest równoważna, z większym tarciem, a większe tarcie to konieczność dostarczenia większej ilości energii).
Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://www.sklepopon.com/opony/letnie/nokian
Witryna na której można znaleźć trochę więcejinformacji z tego zakresu.
Zależy od opony. Czasem podany rozmiar jest tylko sugestią
Jakieś 2cm
Ale wtedy może zacząć kolidować z rantem nadkoli.
Jako półśrodek można ograniczyć skręt kół.
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-08-05, 18:39
Kolego. Ja u siebie robię tak. Lift budy 5 cm na walku z poliamidu + dystanse 3cm(stanadrowe masz na allegro) . Opony dokładnie 235/75r15 kopie Smiex. Samiec z szerokimi mostami.
Sugestia. Poszerzenia blotnikow trzeba zastąpic pasem lub inna guma.. U mnie nawet na 215 haczy przy wykrzyzu.. Na rajdzie jak zag e do środka metalowy rant blotnika o drzewo to tnie oponę jak zły...
Koledzy podepne się do tematu,lift 2'' przełożenia 4.16,po asfalcie 75% reszta teren ;) jak narazie i to lekki,felgi mam orginał chciał bym 235/75/15 wejdzie to bez przerubek czy na rzeźbe trzeba będzie sie przygotować ,żeby to jakoś było sensownie zrobione?
Misza, powinno być ok. Musisz tylko wyciąć te rury po bokach ramy na których trzyma się przedni zderzak. W zderzaku zmienić sposób mocowania i go podciąć
Do zmiany na 235 75 15 (w moim przypadku BFG A/T KO2) wystarczyło podciąć mocowania zderzaka, oraz sam zderzak (nie widoczne na pierwszy rzut oka)
oraz ograniczyć skręt kół za pomocą podkładki o grubości 1mm pod śrubę która mocuje połksiężyce dociskające filc do uszczelniacza kuli, o dziwo wystarczyło podłożyć podkładkę po jednej stronie.
Dodam że mam lift 40mm na resorach OME + wieszaki 2cale
po zmianie na większy rozmiar na pewno lepiej prowadzi się po koleinach - nie tańczy, niż na standardowym rozmiarze (wcześniej jeździłem na zwykłych szosówkach 205/70/15)
prędkościomierz pokazuje tyle ile GPS , wcześniej przekłamywał o ok 8-10%
różnica w osiągach jest, ale zauważalna dopiero powyżej 80kmh,
ale nie taka aby nie dało się korzystać z piątego biegu powyżej 70kmh
jest trochę głośniej powyżej 80kmh, ale bez tragedii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum