Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Trapy
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-01, 16:43   

Sznurek krótki,żeby weszła ręka lub szekla.Używam drugi rok-ładnie spada błoto czy torf.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-08-01, 19:02   

rumun napisał/a:
Co do trap kewlarowych to ja nie jestem taki przekonany, sa lekkie to fakt, ale latwo sie pokaleczyc, i strasznie sie krusza
ęcęę
Ja tam nie wiem jak ręce, bo zawsze mechanixy, ale jak ryjem wpadłem na to zielone kur...stwo to faktycznie byłem pokaleczony, z tym kruszeniem to zależy kto to klepie.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-08-02, 22:17   


ja używam takich (z tego kwadratu przecięte na dwie trapy) i powiem szczerze, że kilka razy na jakiś polanach się przydały (bo nawet mając dwie windy a nie mając się gdzie zapiąć)
ale obsługa tylko w rekawicach bo ostre są dosyć w dotyku, a co do kruszenia to może...ale raczej troszeczkę a nie strasznie się kruszą
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
nadro 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 59
Skąd: Sierpc
Wysłany: 2016-08-03, 06:44   

DUŻY napisał/a:
Najlepsze do samiego są takie: http://allegro.pl/trapy-b...5980307851.html aukcja przykładowa. Dowiązujesz sznurek (jest miejsce (2 dziurki)). Bardzo łatwo się je wyciąga i niewiele błota na nich zostaje. Testowane na rajdach - działają super.

Po pierwsze sa za drogie i to stanowczo, a po drugie, ciekawe jak się zachowają gdy stanę na nich w taki sposób

Nie wyglądają na takie, co wytrzymają przejazd przez rów.
Ciekawi mnie czy jest alternatywa w podobnym przedziale kwotowym tzn. 100zł
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-08-03, 07:51   

Korzystam też z takich czerwonych w kratkę, nie za ciężkie, pod autami typu samuraj, vitara dają radę, moje mają już ze 4ry lata - boki i rogi są już mocno pokruszone.

Co do alternatywy do 100zł, kiedyś miałem podest do rusztowania, długość całego koło 250cm, szerokość ~30cm - przecięty na pól. Był bardzo obiecujący na trapy do lekkiego auta lecz w podobnym czasie zdobyłem te czerwone kratki a tamte spieniężyłem nie testując :)
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-14, 17:56   

To ja zapytam, Panowie, chce zrobić trapy, szkoda mi kasy na kevlar od razu mówię :)
Pytanko, boczki z profila 20x30x2? czy z kątownika? Środki profil 20x20x2? czy kątownik?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-14, 20:28   

Miałem takie z podłużnymi belkami z profila 30x50x2 i poprzeczkami z 20x40x2, bez problemu wytrzymywały uaza, do którego zostały zmotane i patrola k160, który został następcą uaza w katowaniu trapów, niestety najlżejsze owe trapy nie były (przesadnie ciężkie też nie).
Aktualnie używam trapów w całości wykonanych z profila 20x40x2 i zdecydowanie mniejszego przekroju profili bym nie polecał, w prawdzie ja nie dałem im rady, ale Jaszczur wygiął jedną sztukę w niejasnych okolicznościach :mrgreen:
Imho 20x40x2 to optimum do samuraia - trapy są bardzo lekkie, a wytrzymałość akceptowalna.
Odradzam trapy z podestów budowlanych, wyrywanie ich z błota to katorga :evil:
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-14, 21:47   

I jak rozumiem przespawane sa "na pionowo" znaczy leżą na błocie na profilu 20mm, a 40mm na pion?
Jakie masz odległości między poprzeczkami?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-15, 09:22   

Dokładnie - 20 na płasko, 40 na pion.
Nie pamiętam odległości, jak nie zapomnę, to pomierzę wieczorem.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-03-15, 12:09   

drabinki z rusztowania też dają radę. 20x40 poprzeczki 20x20.
 
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-15, 22:12   

Buli, przypominam się o rozstaw;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-26, 22:57   

Zdaje się, że coś tam kiedyś miałem pomierzyć...
Dłg.: 135 cm, szer.: 30 cm, odległość między osiami poprzeczek: 21 cm.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-26, 23:07   

Dzięki:) Miałeś, skończę auto zrobię trapy, materiał czeka :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-29, 18:06   

Natrafiłem na ten temat szukając info o tym jak podejść do konstrukcji trap. Podzielę się moimi doswadczeniami:
1. Trapy plastikowe Sahara etc. Fajne dla pilota bo lekkie, mają wypustki i robią robotę w piasku. Ale niestety idą w drzazgi na zimowych rajdach i nie nadają się do robienia mostów czy małych podjazdów... A cena... Jak dla mnie zabójcza.
2. Kewlary. Lekkie fajne ale zbyt gęste w strukturze przez co trudno złapać na nich przyczepność.. Jeżeli pilot uważa na swoje ręce to chyba jeden z lepszych wyborów...
3. Wszelkiej maści stopnie dekarskie, najazdy.. Nie wiem nie wypowiem się... Mi wydaja się za miękkie...
4. Handmade stalowe bydleta - szczerze dla mnie odpowiednio zrobione są najlepsze... Chyba najlepsza konstrukcja jest oparta na katownikach. Profile... Zrobiłem takie i wszystko z nimi ok poza uslizgiwaniem się opon... W tej chwili robię dla siebie z kątownika w szt. 4 do samca tak by można było je łączyć razem uzyskując 240cm trape. Minus jest taki, że zawsze wyjdą ciężkie... Ale jeżeli przylozysz się do spawania to za 160 zł masz 4x szt. Których ni cholery samcem nie popsujesz
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.