Sprawdziłem cały spód pod kątem luzów, i mam kilka pytań, z prośbą o pomoc.
1. Przednie koło: na jednym kole da się wyczuć delikatny luz przy ruszaniu kołem w płaszczyźnie góra-dół. W płaszczyźnie lewo-prawo bez luzu. Przyczyną jest łożysko piasty, czy zwrotnicy? Konieczna wymiana, czy tylko regulacja luzu? Kół przednich nie słychać, nie ma też wg mnie jakichś nadmiernych oporów przy kręceniu czy skręcaniu.
2. Tylne koła: jak samochód stoi na kołach, luzów nie czuć. Po podniesieniu samochodu, najlepiej po zdjęciu bębna, wyczuwalny jest luz na półosi w kierunku mostu (jak trzymam za końcówkę półosi, to tak jakbym próbował ją wsunąć i wysunąć, to czuć luz, powiedzmy 2mm. W obu kołach to samo. Jak dla mnie opory toczenia delikatnie za duże, w prawym kole wyraźnie większe niż w lewym. Co jest przyczyną takiego luzu? Łożyska na półosiach?
3. Krzyżaki: zdrowe mają być całkowicie bez luzu? U mnie niektóre mają delikatny luz, wyczuwalny tylko gdy trzyma się wał blisko krzyżaka. Na obwodzie max ok. 1mm luzu. Czy tak ma być?
I generalne pytanie: jak głośno powinno być w aucie ze zdrowym napędem i założonym dachem? U mnie przy 40-50 km/h tył słychać wyraźnie, a przy 70 jest tak głośno, że ciężko rozmawiać... Muszę się rozglądnąć po okolicy za obiektem do porównań....
1. rozebrac i obejrzec;), piasty jak jeszcze jest co, docisnac. lepiej wymienic, drogo nie jest, podobnie lozyska zwrotnicy. (wymienic).
2. Luzu z tarcza kotwiczna nie powinno byc czuc moim zdaniem:)
3. Bez luzu.
4. Halas - wszystko w porzadku :D
"Nowe" auto?
Jak tak, wymieniaj lozyska po kolei.
Jak nie zamierzasz topic, na markowe, jak zamierzasz topic, po taniosci;)
1. Z opisu wynika łożysko zwrotnicy. Regulacja luzu odbywa się podkładkami. Stosunek cena części/czas roboty mówi wymienić, teoretycznie mógłbyś spróbować tylko wyjąć podkładkę ale nie zajrzysz co w środku więc to trochę partyzantka.
2. Przyczyny szukać w łożysku półosi
3. Na krzyżaku luz nie powinien być wyczuwalny
Przy zdrowym aucie nie powinno nic wyć ani napierd@lać.
U mnie (full seria blaszanka na zimówkach) 100km/h da się rozmawiać bez darcia ryja
Dopuszczalne luzy? Moim zdaniem, każde luzy które są wyczuwalne, a których nie powinno być - są do usunięcia.
Zwykle proszę uprzejmie podczas przeglądów rocznych na okręgowej stacji kontroli pojazdów, aby dokładnie prześlwetlił mi samochód i jeżeli coś jest nie tak, to po prostu usuwam usterki. Dlatego warto udać się na przegląd odpowiednio wcześnie, tak aby było dostatecznie dużo czasu na zorganizowanie uslugi mechanika oraz części.
Pany i Panewki, proszę o ocenę bo już straciłem pewność siebie i nie wiem taki luz jest dopuszczalny czy nie koniecznie. Wg wszystkich znaków na niebie i ziemi luz wynika z odległości zabezpieczenia na przegubie od elementów piasty i nie ma większej możliwości na jego pojawienie
się/regulację, ale odnoszę wrażenie (być może mylne) że wcześniej go nie było...
https://youtu.be/nEPjws5v1oc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum