Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana uszczelniacza wału korbowego
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 2019-09-09, 16:55   Wymiana uszczelniacza wału korbowego

Cześć, koledzy poinstruuje ktoś jak zrobić wymianę uszczelniacza wału w 1.3 od strony rozrządu? Będę zmieniał koła pasowe na vitarowe i przy okazji zlikwidowałbym wyciek,a jeszcze tego nie robiłem.

(wybaczcie być może głupie pytanie, wszystko robię sam, zdobywam umiejętności ;-) )
z góry dzięki.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-10, 21:49   

Wygodniej będzie, jak ściagniesz chłodnice.
po odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i ściągnięciu paska rozrządu będziesz miał przed sobą zębatkę po której pracuje pasek, aby ściągnąć zebatkę wystarczy ją lekko opukać przez drewienko lub gumowym młotkiem, jednocześnie ciągnąć ją do siebie ( u mnie trzeba było psiknąć wd40)

po ściągnięciu zębatki masz na wierzchu uszczelniacz, aby go wyciągnąć musisz nawiercić w nim dwa otwory na głębokość 2-3 mm po przeciwległych stronach.
jeśli nie masz w tym wprawy możesz pominąć wiercenie otworów i przejść do następnego kroku jakim jest wkręcenie dwóch wkrętów w uszczelniacz (najlepiej się sprawdzają wkręty do płyty kartonowo gipsowej)
za wkręcone wkręty wyciągasz uszczelniacz.

Nowy uszczelniacz smarujesz olejem, wciskasz i dobijasz małym młoteczkiem po obrębie, najlepiej przez coś okrągłego o zbliżonej średnicy uszczelniacza, tak aby nie bić bezpośrednio po uszczelniaczu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-09-11, 07:21   

Wymiana prosta jak każdego innego simmeringu.
Jedyna upierdliwość, to odkręcenie śruby na wale korbowym, która trzyma koło rozrządu, klucz udarowy załatwia temat momentalnie, ale da się i bez niego.
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-09-11, 12:32   

Dzięki panowie,

chłodnicę i tak zdejmę bo przyda jej się porządne namaczanie.

Czyli rozrząd muszę rozpinać... to może od razu założę świeży pasek.

W garażowych warunkach dam radę bez problemu rozpiąć stary rozrząd, założyć nowy pasek i spiąć tak żeby było ok?
Jakieś rady? :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-09-12, 07:20   

Rozrząd musowo rozpiąć, inaczej się tego nie da zrobić.
W samuraiu to prościzna, jeden pasek, jedna rolka, dwa koła do ustawienia na znaki.
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-09-12, 10:05   

jak z napięciem paska?
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 417
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2019-09-12, 10:49   

Standardowo pasek napięty nie za mocno żeby szło go obrócić o połowę, poszukaj jak mają być napięte paski na pewno na jutubje będzie jakiś film.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.