Cześć, koledzy poinstruuje ktoś jak zrobić wymianę uszczelniacza wału w 1.3 od strony rozrządu? Będę zmieniał koła pasowe na vitarowe i przy okazji zlikwidowałbym wyciek,a jeszcze tego nie robiłem.
(wybaczcie być może głupie pytanie, wszystko robię sam, zdobywam umiejętności )
z góry dzięki.
Wygodniej będzie, jak ściagniesz chłodnice.
po odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i ściągnięciu paska rozrządu będziesz miał przed sobą zębatkę po której pracuje pasek, aby ściągnąć zebatkę wystarczy ją lekko opukać przez drewienko lub gumowym młotkiem, jednocześnie ciągnąć ją do siebie ( u mnie trzeba było psiknąć wd40)
po ściągnięciu zębatki masz na wierzchu uszczelniacz, aby go wyciągnąć musisz nawiercić w nim dwa otwory na głębokość 2-3 mm po przeciwległych stronach.
jeśli nie masz w tym wprawy możesz pominąć wiercenie otworów i przejść do następnego kroku jakim jest wkręcenie dwóch wkrętów w uszczelniacz (najlepiej się sprawdzają wkręty do płyty kartonowo gipsowej)
za wkręcone wkręty wyciągasz uszczelniacz.
Nowy uszczelniacz smarujesz olejem, wciskasz i dobijasz małym młoteczkiem po obrębie, najlepiej przez coś okrągłego o zbliżonej średnicy uszczelniacza, tak aby nie bić bezpośrednio po uszczelniaczu
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-09-11, 08:21
Wymiana prosta jak każdego innego simmeringu.
Jedyna upierdliwość, to odkręcenie śruby na wale korbowym, która trzyma koło rozrządu, klucz udarowy załatwia temat momentalnie, ale da się i bez niego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum