Wysłany: 2019-10-04, 20:15 Brak kontrolek na desce, rozrusznik kręci
Witam.
Moje auto to SJ 410 1985 rok, ale:
- silnik wymieniony na 1.3 gaźnik
Problem wygląda tak:
- po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon jest ciemno, po przekręceniu na rozruch kręci ale nie odpala;
- światła po włączeniu świecą normalnie, wycieraczki pracują;
- bezpieczniki wszystkie sprawne;
Przeszukałem forum i sprawdziłem:
- "fusible link" - nie posiadam (może kiedyś był teraz nie ma);
- nie pamiętam gdzie, ale jeden z kolegów na tym forum poradził sprawdzić kostkę w stacyjce zwierając piny poza kostką,
na jednym pinie jest stały "+" i po zwarciu z dwoma innymi powinny się zaświecić kontrolki, po zwarciu z trzecim powinien kręcić rozrusznik,
jeżeli tak jest to stacyjka uszkodzona - u mnie po zwarciu kontrolki dalej ciemne, i rozrusznik kręci - czyli stacyjka sprawna;
Może to jakiś typowy problem i ktoś się już z tym spotkał.
Ośmieliłem się założyć nowy temat bo więcej nic nie znalazłem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2019-10-04, 22:25
może jakiej masy nie masz podpiętej do zegarów albo się ukręciła. popatrz w schematy albo czy jakiś kablos luźno nie zwisa. mi się zdaje że w mojej santanie jest kabelek masowy przypięty do tej metalowej rury po deską rozdzielczą.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Dzisiaj już za późno ale jutro jeszcze raz spojrzę.
Objaw jest dziwny bo po włączeniu świateł podświetlenie licznika działa działa, kontrolki od kierunkowskazów też. Nie ma kontrolki ładowania i ciśnienia oraz co najgorsze to kręci i nie odpala.
No i test zwierania pinów w kostce też nie uruchomił ani kontrolek ani silnika.
Tak jakby na cewkę nie szło napięcie.
[ Dodano: 2019-10-05, 12:36 ]
Witam ponownie.
Byłem dzisiaj przeglądnąć instalację czy nie ma pod deską jakiś luźnych kabli lub przetarć do masy. Jak na złość wszystko ok. Zacznę szukać obwodu do cewki (widziałem w opisach bezpieczników, że zasilanie cewki jest osobno zabezpieczone, może tam?).
Jak ktoś się już spotkał z takim problemem to będę wdzięczny za naprowadzenie na jakiś trop.
[ Dodano: 2019-10-09, 19:34 ]
Witam.
Problem rozwiązany.
Od końca to winny był obwód zasilania kontrolek i cewki zapłonowej.
Długo szukałem, bo objaw był nietypowy. Po przyłożeniu próbnika do bezpiecznika wszystko OK, a w obwodzie brak napięcia. Okazało się, że zaśniedziało gniazdo bezpiecznika i napięcie nie szło w obwód. W znalezieniu pomogło dopiero nakłuwanie kabla odcinkami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum