Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Budowa zmoty
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-11-20, 10:47   Budowa zmoty

Uszanowanie

Zmota jest w fazie z głowy na kartkę i mam nadzieję, że w niedalekiej
przyszłości zbuduje ją i stanie się moim Magnum Opus co będzie wygrywać rajdy :)

To jest jedno z moich niewielu marzeń do spełnienia :)

No to tak... lecimy:
Silnik G16A (Vitara 1.6 8V),
mosty wraz z wahaczami od Toyoty Land Cruiser LJ70,
skrzynia z reduktorem 4.16 z Samuraja,
amortyzatory Coilover 2.0 12" Emulsion,
opony 35X12.50 R15 BFGoodrich KM2 na feldze z beadlockiem,
zbiornik 40L na pace,
chłodnica Mazda 6 na pace,

i natrafiłem na problem w postaci wspomagania... nie wiem z czego to wziąć.
Z Vitary,Frontery A, Omegi B/BFL czy może z Pajero ?
nie wiem dlatego proszę o radę w postaci z czego to wyjąć.

Będzie ona w budżecie do 50 000 zł

Pozdrawiam i zapraszam do przemyśleń
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-11-20, 17:12   

Opel omega plus pompa elektryczna z astry. Ewentualnie jak tylko w teren to zakładaj orbitol. Suzukowa przekładnia również do 35' pociągnie
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-11-20, 17:21   

wąsa nie trzeba będzie przerabiać ? z czego wziąć panhardy i drążki ?
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-11-20, 17:52   

A ramę z czego będziesz brał? Samca?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-11-20, 18:09   

Samurai będzie bazą
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-11-20, 18:43   

No to szukaj tego co będzie tańsze i w lepszym stanie. Vitka będzie miała najmniej przeróbek. Rozważ dołączenie dodatkowej chłodnicy oleju układu wspomagania.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-11-20, 18:52   

Oplowskie części zawszę są tanie jak barszcz i zawsze dostępne (dookoła mojego zadupia są jakieś 4 szroty gdzie stoją zawsze jakieś ople), a jeśli chodzi o Vitare to z niej będzie silnik więc mogę zrobić na pompie i przekładni ale będzie problem z przekładnią, bo nie kiedy są ceny takie, że w tej cenie kupie z 4 przekładnie z Froty albo złomegi, ale raczej to jest kwestia szukania na odpowiednich stronach i czekanie na okazje :-)
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2020-11-29, 20:55   

Jak chłodnice będą na pace to Przemyśl sobie wspomaganiem z jimnny Anglik ja zrobiłem tak u siebie i działa. Wspomaganie wyrwałem za 100 więc jak dla mnie to śmieszna cena. Tylko u mnie to śmiga na 31". Gdzieś na forum montaż tego był opisywany
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-11-30, 16:27   

A wytrzyma ona 35" ? jak nie to biorę maglownice z Omegi/Frontery
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-11-30, 20:08   

o na oplu to ty tam rajdu nie wygrasz , tak samo przy takiej robocie założyłbym m43b16 razem ze skrzynią
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-01, 09:28   

Na rajdy to chyba orbitol najlepiej wsadzić :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-12-01, 16:05   

Napisałem, że jest w budżecie do 50 000 PLN z czego max 35 000 zł za części i w tym momencie mi powiedz (napisz) jak mam do tego złomu wsadzić orbitrol to raz, a dwa nie chcę zmieniać komputera w samochodzie dlatego, że BMW. Jak już miałbym wsadzić większy silnik to po zakończeniu żywota w/w G16A i zmieniłbym na J20A albo 1.8 z Baleno, albo 1.8 T lub 1.9 TDi. Poza tym mam w głowie myśl czy wahaczy z Toi Toja wymienić na przód Radius z Defa i 4 link tył, to jest na razie pomysł, a nie pełnoprawne wydanie wszystko na raz i żałowanie, że przepie*doliłem 50 k na coś co potem wyląduje na złomie, a w ogóle gdybym miał BMW wsadzać to tylko i wyłącznie w projekcie na ramo-klatkę z innymi podzespołami. Zmota ma być i na rajd, i do pojeżdżenia po mieście i z punktu A - dom do B- impreza charytatywna (bo takie organizują w okolicy) na własnych kołach.
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-01, 17:01   

Orbitrol dedykowany pod Ursusa c360 by nie pasował ? Nowy zestaw 2,5k +-
 
     
SzamaN w Terenie 
świeżak



Wiek: 24
Dołączył: 20 Paź 2020
Posty: 11
Skąd: Koszęcin Śląskie
Wysłany: 2020-12-01, 17:42   

Można jak najbardziej ale weź i zarejestruj Samca na orbitrolu... nie da się, ponieważ tylko pojazdy wolobieżne mogą go mieć, tutaj zamiast być maglownicy i kilku patyków są siłowniki i to miało by sens tylko w dwóch przypadkach 1. Robisz zmote 100% 2. Robisz trialówke. Jak już pisałem wcześniej to ma być wersja budżetowa zmoty i też ma być dopuszczone do ruchu drogowego, i jeżdżone jako normalne auto, a nie coś czym można orać pole, do luja wafla
_________________
Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-02, 08:14   

Dlatego zostań przy omedze :) Orbitola nie ogarniesz na zakręcie :) ale do zmoty stricte rajdowej byłby ok. Co do zawiasu - jak rama od samca to polecam kit od Krzykka - za fajne pieniążki masz zajebisty zawias na sprężynie i z tyłu 4link
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2022-12-02, 00:20   

Jak zmota za taką kasę to proponuję jednak orbitrol ale nie od Zetorka tylko dedykowany ponieważ skok siłownika musi być ściśle dostosowany do ruchu zwrotnicy aby z jednej strony nie ograniczać skrętu a z drugiej jeśli będzie większy to będzie łamać sworznie. Jeśli siłownik nie jest przypadkowy, pompa i zawór dobrze dobrany to jest do opanowania na drodze bez problemu.



I pytanie dlaczego nie przód na 4-linku? na zdjęciu poniżej 2x 4-link

_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.