Zmota jest w fazie z głowy na kartkę i mam nadzieję, że w niedalekiej
przyszłości zbuduje ją i stanie się moim Magnum Opus co będzie wygrywać rajdy :)
To jest jedno z moich niewielu marzeń do spełnienia :)
No to tak... lecimy:
Silnik G16A (Vitara 1.6 8V),
mosty wraz z wahaczami od Toyoty Land Cruiser LJ70,
skrzynia z reduktorem 4.16 z Samuraja,
amortyzatory Coilover 2.0 12" Emulsion,
opony 35X12.50 R15 BFGoodrich KM2 na feldze z beadlockiem,
zbiornik 40L na pace,
chłodnica Mazda 6 na pace,
i natrafiłem na problem w postaci wspomagania... nie wiem z czego to wziąć.
Z Vitary,Frontery A, Omegi B/BFL czy może z Pajero ?
nie wiem dlatego proszę o radę w postaci z czego to wyjąć.
Będzie ona w budżecie do 50 000 zł
Pozdrawiam i zapraszam do przemyśleń
_________________ Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-11-20, 18:43
No to szukaj tego co będzie tańsze i w lepszym stanie. Vitka będzie miała najmniej przeróbek. Rozważ dołączenie dodatkowej chłodnicy oleju układu wspomagania.
Oplowskie części zawszę są tanie jak barszcz i zawsze dostępne (dookoła mojego zadupia są jakieś 4 szroty gdzie stoją zawsze jakieś ople), a jeśli chodzi o Vitare to z niej będzie silnik więc mogę zrobić na pompie i przekładni ale będzie problem z przekładnią, bo nie kiedy są ceny takie, że w tej cenie kupie z 4 przekładnie z Froty albo złomegi, ale raczej to jest kwestia szukania na odpowiednich stronach i czekanie na okazje
_________________ Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
Jak chłodnice będą na pace to Przemyśl sobie wspomaganiem z jimnny Anglik ja zrobiłem tak u siebie i działa. Wspomaganie wyrwałem za 100 więc jak dla mnie to śmieszna cena. Tylko u mnie to śmiga na 31". Gdzieś na forum montaż tego był opisywany
_________________ jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
Napisałem, że jest w budżecie do 50 000 PLN z czego max 35 000 zł za części i w tym momencie mi powiedz (napisz) jak mam do tego złomu wsadzić orbitrol to raz, a dwa nie chcę zmieniać komputera w samochodzie dlatego, że BMW. Jak już miałbym wsadzić większy silnik to po zakończeniu żywota w/w G16A i zmieniłbym na J20A albo 1.8 z Baleno, albo 1.8 T lub 1.9 TDi. Poza tym mam w głowie myśl czy wahaczy z Toi Toja wymienić na przód Radius z Defa i 4 link tył, to jest na razie pomysł, a nie pełnoprawne wydanie wszystko na raz i żałowanie, że przepie*doliłem 50 k na coś co potem wyląduje na złomie, a w ogóle gdybym miał BMW wsadzać to tylko i wyłącznie w projekcie na ramo-klatkę z innymi podzespołami. Zmota ma być i na rajd, i do pojeżdżenia po mieście i z punktu A - dom do B- impreza charytatywna (bo takie organizują w okolicy) na własnych kołach.
_________________ Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
Można jak najbardziej ale weź i zarejestruj Samca na orbitrolu... nie da się, ponieważ tylko pojazdy wolobieżne mogą go mieć, tutaj zamiast być maglownicy i kilku patyków są siłowniki i to miało by sens tylko w dwóch przypadkach 1. Robisz zmote 100% 2. Robisz trialówke. Jak już pisałem wcześniej to ma być wersja budżetowa zmoty i też ma być dopuszczone do ruchu drogowego, i jeżdżone jako normalne auto, a nie coś czym można orać pole, do luja wafla
_________________ Kiedy miałeś zrobić tylko lift, dać 31” i blokadę...
A tobie się coś jebło i robisz zmote
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-02, 08:14
Dlatego zostań przy omedze :) Orbitola nie ogarniesz na zakręcie :) ale do zmoty stricte rajdowej byłby ok. Co do zawiasu - jak rama od samca to polecam kit od Krzykka - za fajne pieniążki masz zajebisty zawias na sprężynie i z tyłu 4link
Jak zmota za taką kasę to proponuję jednak orbitrol ale nie od Zetorka tylko dedykowany ponieważ skok siłownika musi być ściśle dostosowany do ruchu zwrotnicy aby z jednej strony nie ograniczać skrętu a z drugiej jeśli będzie większy to będzie łamać sworznie. Jeśli siłownik nie jest przypadkowy, pompa i zawór dobrze dobrany to jest do opanowania na drodze bez problemu.
I pytanie dlaczego nie przód na 4-linku? na zdjęciu poniżej 2x 4-link
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum