Wysłany: 2011-03-22, 21:28 Bagażnik dachowy do Samuraika
Witam,
Chcę zrobić a najlepiej tanio kupić z racji braku możliwości bagażnik dachowy do Samuraika.
Mam Samuraia z hardtopem z tyłu, bagażnik ma mi służyć głównie do okazjonalnego przewożenia kajaka - 5 metrów długości hehe ale zapewne później będzie służył do przewożenia trap i hi-lift`a.
Najlepiej urządzał by mnie kosz dachowy.
Mam prośbę jeśli ktoś już ma na dachu takie cuto do niech wrzuci jakieś zdjęcie podglądowe a najlepiej wymiary tego ustrojstwa.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
też kiedyś myślałem o bagażniku dachowym do samuraja z tym, że ja mam plandekę i za bardzo niema go do czego przykręcić. Mam różne profile aluminiowe anodowane ale nie mam spawarki do aluminium i pomysłu jak to zrobić a łączyć na nity czy śruby to po kilku jazdach odpadnie.
no tak, ale do 5 metrowego kajaka będzie go trzeba jeszcze sporo przedłużyć i chyba wzmocnić... kajak waży około 70 kg
zależy jaki długi kajak (jak jakieś krótkie rodeo to wystarczy) - zawsze mozna poprzeczki jeszcze troche rozsunąc, a wytrzymuje co najmniej (sprawdzone) 80kg. Montaż po każdej stronie 2 śruby do burty i 2 śruby do pałąka. Ew można przedłużyśći dodatkowo z przodu o ramkę szyby oprzeć tylko po co?? No ale widziałem takie rozwiązania...
Bagażnik dachowy chodził mi po głowie i dzisiaj mierzyłem samurajka i będę coś dziergał:)
Rama będzie wykonana z takich profili jak na zdjęciu niżej. Wymiary ramy 1800x1100mm.
Profile te są z nierdzewki grubości 2mm, lekkie ale bardzo sztywne dzięki przetłoczeniom. Są to profile antypoślizgowe wykorzystywane do produkcji szczebli do drabin.
Rama prostokątna + 2 poprzeczki też z tych profili. Profile mają otwory od góry więc łatwo można coś do bagażnika przymocować :)
Idąc dalej, w te otwory pasują ładnie rurki fi 12mm więc łatwo można zrobić konstrukcję pod namiot . Namiot na samochód też planuję wykombinować..
Rama mocowana będzie do budy za pomocą uchwytów, które wykonam z szóstki blachy. 2 uchwyty mocowane na słupku przy przedniej szybie, 2 uchwyty mocowane do słupków tych co jest pałąk. Z tyłu planuję przykręcić ceowniki z wyciętymi otworami na rurkę. Rurka ta połączy budę z tylnią częścią bagażnika.
Podsumowując, bagażnik będzie zamocowany z tyłu, na środku i z przodu
Witam,
Odświeżę trochę temat, czy ma ktoś wiedzę jakie jest dopuszczalne obciążenie dachu samuraia blaszanki na bagażniku oczywiście. Nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2021-01-25, 13:55
bo to chyba nie ma "normy" zależy w jakim stanie masz budę, jakie skłonności do ryzyka, jaka konstrukcja tego czegoś na dachu, jak szeroki rozstaw kół, pakując grubasa na dach okrutnie pogarszasz środek ciężkości na trawersach, zakrętach itp.
Określ może co chcesz tam zapakować i być może znajdzie się ktoś kto taki zestaw testował i podzieli się swoimi uwagami, ale raczej za "wyrocznię" tego bym nie brał.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Buda bez korozji, body lift 40 mm, szerokość ??(połowa szerokości opony 235/75 wystaje poza obrys auta po błotniku bez poszerzeń), podwójne resory HD.
Zamierzam wrzucić na dach bagażnik samoróbkę o wadze max 35 kg, a na niego dwie trapy z krat vema (10 kg/szt) i hilifta (15 kg) ewentualnie jakaś łopata czy lina. Bagażnik + ładunek 70 kg.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2021-01-26, 09:03
Podwójne resory HD? znaczy na przód i na tył? One pewnie jakoś liftujące są, wieszaki do tego jakieś dłuższe też masz żeby taką oponę zmieścić?
no i >100kg na dachu to moim zdaniem mocny strzał w stopę, jakieś koło zapasowe + lekkie trapy to jeszcze bym może tam wrzucił. Do hilifta są interesujące patenty montażowe na zderzaku albo za fotelami na forum, może jednak da się obniżyć punkt ciężkości...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Tak jak piszesz zawieszenie +2 i wieszaki bumerangi, a opona dokładnie 235/75/15. Zapas mam na tylnej klapie dla poprawienia równowagi (akumulatorek też z tyłu) bo z przodu wyciągarka. Zderzaczki metalowe więc trochę obniżają środek ciężkości.
Czyli twoim zdanie 70 kg na dachu sobie odpuścić, ewentualnie hilifta przerzucić do środka. Pozostaje 55 kg i co wygląda lepiej ?
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-01-26, 13:24
Nie... bez sensu. Idź w stronę następującą - zrób sobie z tylu za kanapą "szuflady" na trapy - zakładam, że wrzucasz stalowe - z łącznikami do przedłużania ich. Hi lift zamontuj bliżej oparcia lub pod nogami pasażerów z tyłu. nie ładuj żadnych kilogramów na dach - samuraj jest bardzo wąski - ja swoim nie mialem rolki - ale już 3x leżałem na boczku...
Po głębszej analizie rezygnuję z pchania bagażu na dach. Dzięki za wszelkie podpowiedzi w tej kwestii, prawdopodobnie uratowaliście mnie od kalectwa, a na pewno mojego samuraika.
Kolego Valkyr_87 możesz podesłać jakieś fot tych szuflad. Jestem ciekawy jak to wygląda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum