Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pomoc w ocenie liftu 2" który wybrać ??
Zwierz 
świeżak
Zwierzu



Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-03, 21:24   Pomoc w ocenie liftu 2" który wybrać ??

Hey, radosny posiadacz samca zwraca się o pomoc w ocenie co lepsze do delikatnego liftu...

1. Zestaw zawieszenia Suzuki Samurai +3'' OPTIMUM MEDIUM XSHOCKDAKAR

przykład alegro https://allegro.pl/oferta/zawieszenia-suzuki-samurai-3-optimum-hd-7462167013

czy lepiej

2. Resory OME wzmacniane 40mm Amortyzatory na tył od Niwy, przód Omega i wieszaki do tego

Proszę o pomoc co wybrać bom zielony jak natka pietruszki i nie chce topić cebuliów w lift, znaczy chce topic ale nie kasę :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2020-03-03, 22:55   

Raczej OME ja bym wybrał. O Xszoksach krążyły legendy że to amory z Lublyna z naklejkami profi, resory raczej też siermiężne i mało komfortowe. Użytkownik Starscream zdaje się miał doświadczenia to możesz mu PW podesłać z pytaniem o opinie.

Tutaj masz też jakieś starsze opinie o xschoksach http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=75218#75218

Na OME raczej nie narzekają userzy. To tyle info z drugiej ręki bo ani z jednym ani z drugim nie miałem do czynienia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-03-04, 05:13   

Ja mam xshocki. Syf i malaria... Nie polecam. Auto bardzo twarde, z tyłu resor pełni rolę haka na wszystkie korzenie gdyż jego najgrubsza część odstaje. Dwukrotnie musiałem spawac gniazda mocowan bo zaczepiłem o korzeń resorem.


Tak więc.. Dla producenta powiedziałbym fuck you
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Zwierz 
świeżak
Zwierzu



Wiek: 54
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-04, 05:21   

Dzięki piękne, i wybór już jest prosty wybieram bramkę nr.2 - :-)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-03-05, 14:03   

Możesz jeszcze rozważyć lovellsy, przetestowałem je kiedyś w aucie jednego z forumowych kolegów i pracowały naprawdę zacnie.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-10, 18:14   

Ja mam lift na resorach OME, liftują o 40mm
do tego wieszaki + 2 cale

amortyzatory przód od vitary, tył od sharana - musisz rozwiercić tulejki

bardzo sobie chwalę taki zestaw, komfort jazdy (o ile można mówić o komforcie jazdy samurajem) na przyzwoitym poziomie - jak na oryginalnych uklepanych resorach.

Mogę Ci podesłać numery części tych amorków.

tak btw, mam wrażenie, że amorki KYB które mam na przodzie (tylne od vitary) mają ciut za mocne tłumienie, niż tylne SAHS od sharana które są miodzio.
 
     
Lydto 
świeżak


Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 13
Skąd: Jasiona
Wysłany: 2021-02-03, 10:24   

Siema, trochę odkopuje temat, ale chyba lepiej tak niż robić nowy... Też muszę się zdecydować co z moim zawieszeniem zrobić.

Stan obecny (tak jak kupiłem):
Tył: wieszak dorabiany chyba samodzielnie +2, resor dziwnie szeroki bo ma 60mm, co do amorów to nie mam pojęcia co to jest
Przód: wieszak seria, resor chyba seria, amor zagadka, i co ciekawe usunięte odboje i w to miejsce wstawiona sprężyna...

Obciążenie:
powycinałem stare stalowe zderzaki i założyłem nowe do tego na przodzie dojdzie wyciągarka.
myślę że na tyle nić nie dołożyłem do tego co było a na przodzie dojdzie ze 30kg

Dodatkowo:
Zrobiłem sobie rewolwery +2 (po pełnym otwarciu +4) na obie osie, ale nie wiem czy ostatecznie nie użyje ich tylko na tył a na przód zrobię sobie wieszak. Patent rewolwera wydaje się idealny dla samuraja a że na co dzień pracuje w CAD i mam dostęp do lasera prasy tokarki itp. postanowiłem zrobić projekt autorski:) (zderzaki i płytę pod wyciągarkę zresztą też projektowałem i paliłem)

Myślę że musze wymienić amory i resory by zamknąć temat zawieszenia.
Pytanie 1. amor +2 czy +4 z uwagi na rewolwer
Pytanie 2. resor musze mieć wzmacniany zakładam, ale ma też być +2? to jest tak że +2 wieszaka i +2 resora się sumuje??? czy resor +2 jest właśnie do wieszaków +2. Pytam bo nie chce iść za wysoko, nie chciał bym zrobić z tego przytaczanego tu na forum wozu drabiniastego... nie mam też aspiracji na koła 33:) myślę o 30, max 31

Autko tylko do błota, na co dzień do jazdy po czarnym mam inne.

Z góry dzięki za pomoc.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2021-02-03, 21:48   

Jak przy resorze podają +2 cale, to oznacza, że sam resor jest liftujący. Dodasz do tego wieszaki +2" to będziesz miał 4".
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-03, 22:08   

Trochę Cię nie było.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-04, 06:35   

Ad.1 - wsadź z vitary, powinien wystarczyć nawet przy rewolwerze. Zweryfikuj tylko sam wykrzyż w takiej konfiguracji byś nie rozerwał wału.
Ad.2 - Co zabraknie to podetniesz - zrób na razie 2+2, ewentualnie później możesz podciąć nadkola. 30 wsadzisz na spokojnie. Ostatecznie zostań na 4' liftu + wycięciu nadkoli, przy większych kołach lift budy mógłbyś jeszcze zrobić.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Funner 
świeżak



Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-04, 09:55   

sokratesb napisał/a:
Jak przy resorze podają +2 cale, to oznacza, że sam resor jest liftujący. Dodasz do tego wieszaki +2" to będziesz miał 4".


Lift 2' na wieszaku daje w rzeczywistości około 1', ponieważ zmienia położenie tylko jednego końca resoru.

[ Dodano: 2021-02-04, 09:57 ]
Lydto napisał/a:


Dodatkowo:
Zrobiłem sobie rewolwery +2 (po pełnym otwarciu +4) na obie osie, ale nie wiem czy ostatecznie nie użyje ich tylko na tył a na przód zrobię sobie wieszak. Patent rewolwera wydaje się idealny dla samuraja a że na co dzień pracuje w CAD i mam dostęp do lasera prasy tokarki itp. postanowiłem zrobić projekt autorski:) (zderzaki i płytę pod wyciągarkę zresztą też projektowałem i paliłem)


Nie chciałbyś zrobić jednej pary dodatkowo? ;-)
 
     
Lydto 
świeżak


Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 13
Skąd: Jasiona
Wysłany: 2021-02-04, 10:48   

Niema problemu z tym że:

1. gotowy rewolwer będę miał w środę, na razie leży w częściach
2. autko w przyszłym tygodniu idzie do mechanika i zakładam że odzyskam je przed końcem miesiąca wtedy realnie sprawdzę czy to co tu sobie wyprodukowałem działa:)
3. jeśli wieszaki przeżyją testy w terenie to mogę zrobić też dla Ciebie
4. jeszcze nie wiem ile kosztowały mnie materiały ale pewno do tego czasu to policzę
5. ostatecznie pomysł z zakładaniem ich na przód i tył może nie wypalić, wtedy będę miał jedną gotową parę na zbyciu:)
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-04, 12:34   

Funner napisał/a:

Lift 2' na wieszaku daje w rzeczywistości około 1', ponieważ zmienia położenie tylko jednego końca resoru.


No nie do końca :) Jeżeli dajesz tylko sam wieszak, to końcowa wartość liftu zależna jest od formy samego resoru. To co się zmienia to kąt główki (idzie wyżej). Rzeczywisty uzysk liczysz dopiero po montażu i opuszczeniu auta.

Dla przykładu różnica w wysokości tyłu (mierzone po belce haka) wyniosła 56mm :) przy 2 calowym wieszaku z OLX.... i teraz wieszak za długi? czy o ki chodziło :) - ten sam model wieszaka z przodu dał już 44mm :shock:
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
filipfe 
świeżak
FIFINIO


Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2021-02-04, 20:49   

Specjaliści
jeżeli są wieszaki rewolwerowe +2 dodatkowo resory +2 cale lovels i do tego amortzatory profendera +2 to pytanie czy amortyzator bedzie chodził poprawnie czy może mieć za mały skok
jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-05, 06:38   

Filip - nikt CI jednoznacznie nei odpowie - możemy domniemywać, że profander +2 cale przy standardowym 2calowym wieszaku rewolwerowym będzie pracował blisko skrajnego położenia, więc przy strzale może dostać w d$@.

Gdzieś w forumowych odmętach jest temat w którym Krzykku prawilnie opisał jak do tematu należy podejść. Odpinasz amortyzator bierzesz lewar i podnosisz auto aż tylne koło zacznie się unosić nad ziemią. Metrówka (najlepiej sztywna) mierzysz odległość mocowań (od pręcika do pręcika). Mierzysz to z dwóch stron = dzięki temu uzyskujesz maksymalne rozciągnięcie i maksymalne ściśnięcie (druga strona autka).

Amortyzator dobierasz to całej konfiguracji autka resorów (ich paraboli), długości odbojów czy samego wieszaka. O ile przy standardzie możemy łatwo trafić (vitara lub łada) to przy rewolwerach jest już inaczej. U mnie dla przykładu przy konwersji na sprężyny musiałem dodać ograniczniki wykrzyżu (takie sexy pasy) bo mosty krzyżowały się za bardzo i rozciągały na max'a amortyzator. nie zapominaj przy tym o wałach - nie możesz przesadzić z wykrzyżem, bo w skrajnym położeniu wał zerwie Ci krzyżak lub sam zabierak.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Funner 
świeżak



Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 12
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-02-05, 09:51   

Lydto napisał/a:
Niema problemu z tym że:

1. gotowy rewolwer będę miał w środę, na razie leży w częściach
2. autko w przyszłym tygodniu idzie do mechanika i zakładam że odzyskam je przed końcem miesiąca wtedy realnie sprawdzę czy to co tu sobie wyprodukowałem działa:)
3. jeśli wieszaki przeżyją testy w terenie to mogę zrobić też dla Ciebie
4. jeszcze nie wiem ile kosztowały mnie materiały ale pewno do tego czasu to policzę
5. ostatecznie pomysł z zakładaniem ich na przód i tył może nie wypalić, wtedy będę miał jedną gotową parę na zbyciu:)



Będziesz wiedział więcej, daj znać, mój long i tak dosyć fajnie się krzyżuje na zwykłym zawieszeniu i wieszakach +2 w porównaniu do krótkiego samca, ale spróbowałbym z tymi rewolwerami na tył ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.