Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2020-03-03, 22:55
Raczej OME ja bym wybrał. O Xszoksach krążyły legendy że to amory z Lublyna z naklejkami profi, resory raczej też siermiężne i mało komfortowe. Użytkownik Starscream zdaje się miał doświadczenia to możesz mu PW podesłać z pytaniem o opinie.
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-03-04, 05:13
Ja mam xshocki. Syf i malaria... Nie polecam. Auto bardzo twarde, z tyłu resor pełni rolę haka na wszystkie korzenie gdyż jego najgrubsza część odstaje. Dwukrotnie musiałem spawac gniazda mocowan bo zaczepiłem o korzeń resorem.
Ja mam lift na resorach OME, liftują o 40mm
do tego wieszaki + 2 cale
amortyzatory przód od vitary, tył od sharana - musisz rozwiercić tulejki
bardzo sobie chwalę taki zestaw, komfort jazdy (o ile można mówić o komforcie jazdy samurajem) na przyzwoitym poziomie - jak na oryginalnych uklepanych resorach.
Mogę Ci podesłać numery części tych amorków.
tak btw, mam wrażenie, że amorki KYB które mam na przodzie (tylne od vitary) mają ciut za mocne tłumienie, niż tylne SAHS od sharana które są miodzio.
Siema, trochę odkopuje temat, ale chyba lepiej tak niż robić nowy... Też muszę się zdecydować co z moim zawieszeniem zrobić.
Stan obecny (tak jak kupiłem):
Tył: wieszak dorabiany chyba samodzielnie +2, resor dziwnie szeroki bo ma 60mm, co do amorów to nie mam pojęcia co to jest
Przód: wieszak seria, resor chyba seria, amor zagadka, i co ciekawe usunięte odboje i w to miejsce wstawiona sprężyna...
Obciążenie:
powycinałem stare stalowe zderzaki i założyłem nowe do tego na przodzie dojdzie wyciągarka.
myślę że na tyle nić nie dołożyłem do tego co było a na przodzie dojdzie ze 30kg
Dodatkowo:
Zrobiłem sobie rewolwery +2 (po pełnym otwarciu +4) na obie osie, ale nie wiem czy ostatecznie nie użyje ich tylko na tył a na przód zrobię sobie wieszak. Patent rewolwera wydaje się idealny dla samuraja a że na co dzień pracuje w CAD i mam dostęp do lasera prasy tokarki itp. postanowiłem zrobić projekt autorski:) (zderzaki i płytę pod wyciągarkę zresztą też projektowałem i paliłem)
Myślę że musze wymienić amory i resory by zamknąć temat zawieszenia.
Pytanie 1. amor +2 czy +4 z uwagi na rewolwer
Pytanie 2. resor musze mieć wzmacniany zakładam, ale ma też być +2? to jest tak że +2 wieszaka i +2 resora się sumuje??? czy resor +2 jest właśnie do wieszaków +2. Pytam bo nie chce iść za wysoko, nie chciał bym zrobić z tego przytaczanego tu na forum wozu drabiniastego... nie mam też aspiracji na koła 33:) myślę o 30, max 31
Autko tylko do błota, na co dzień do jazdy po czarnym mam inne.
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-04, 06:35
Ad.1 - wsadź z vitary, powinien wystarczyć nawet przy rewolwerze. Zweryfikuj tylko sam wykrzyż w takiej konfiguracji byś nie rozerwał wału.
Ad.2 - Co zabraknie to podetniesz - zrób na razie 2+2, ewentualnie później możesz podciąć nadkola. 30 wsadzisz na spokojnie. Ostatecznie zostań na 4' liftu + wycięciu nadkoli, przy większych kołach lift budy mógłbyś jeszcze zrobić.
Jak przy resorze podają +2 cale, to oznacza, że sam resor jest liftujący. Dodasz do tego wieszaki +2" to będziesz miał 4".
Lift 2' na wieszaku daje w rzeczywistości około 1', ponieważ zmienia położenie tylko jednego końca resoru.
[ Dodano: 2021-02-04, 09:57 ]
Lydto napisał/a:
Dodatkowo:
Zrobiłem sobie rewolwery +2 (po pełnym otwarciu +4) na obie osie, ale nie wiem czy ostatecznie nie użyje ich tylko na tył a na przód zrobię sobie wieszak. Patent rewolwera wydaje się idealny dla samuraja a że na co dzień pracuje w CAD i mam dostęp do lasera prasy tokarki itp. postanowiłem zrobić projekt autorski:) (zderzaki i płytę pod wyciągarkę zresztą też projektowałem i paliłem)
1. gotowy rewolwer będę miał w środę, na razie leży w częściach
2. autko w przyszłym tygodniu idzie do mechanika i zakładam że odzyskam je przed końcem miesiąca wtedy realnie sprawdzę czy to co tu sobie wyprodukowałem działa:)
3. jeśli wieszaki przeżyją testy w terenie to mogę zrobić też dla Ciebie
4. jeszcze nie wiem ile kosztowały mnie materiały ale pewno do tego czasu to policzę
5. ostatecznie pomysł z zakładaniem ich na przód i tył może nie wypalić, wtedy będę miał jedną gotową parę na zbyciu:)
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-04, 12:34
Funner napisał/a:
Lift 2' na wieszaku daje w rzeczywistości około 1', ponieważ zmienia położenie tylko jednego końca resoru.
No nie do końca :) Jeżeli dajesz tylko sam wieszak, to końcowa wartość liftu zależna jest od formy samego resoru. To co się zmienia to kąt główki (idzie wyżej). Rzeczywisty uzysk liczysz dopiero po montażu i opuszczeniu auta.
Dla przykładu różnica w wysokości tyłu (mierzone po belce haka) wyniosła 56mm :) przy 2 calowym wieszaku z OLX.... i teraz wieszak za długi? czy o ki chodziło :) - ten sam model wieszaka z przodu dał już 44mm
Specjaliści
jeżeli są wieszaki rewolwerowe +2 dodatkowo resory +2 cale lovels i do tego amortzatory profendera +2 to pytanie czy amortyzator bedzie chodził poprawnie czy może mieć za mały skok
jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-02-05, 06:38
Filip - nikt CI jednoznacznie nei odpowie - możemy domniemywać, że profander +2 cale przy standardowym 2calowym wieszaku rewolwerowym będzie pracował blisko skrajnego położenia, więc przy strzale może dostać w d$@.
Gdzieś w forumowych odmętach jest temat w którym Krzykku prawilnie opisał jak do tematu należy podejść. Odpinasz amortyzator bierzesz lewar i podnosisz auto aż tylne koło zacznie się unosić nad ziemią. Metrówka (najlepiej sztywna) mierzysz odległość mocowań (od pręcika do pręcika). Mierzysz to z dwóch stron = dzięki temu uzyskujesz maksymalne rozciągnięcie i maksymalne ściśnięcie (druga strona autka).
Amortyzator dobierasz to całej konfiguracji autka resorów (ich paraboli), długości odbojów czy samego wieszaka. O ile przy standardzie możemy łatwo trafić (vitara lub łada) to przy rewolwerach jest już inaczej. U mnie dla przykładu przy konwersji na sprężyny musiałem dodać ograniczniki wykrzyżu (takie sexy pasy) bo mosty krzyżowały się za bardzo i rozciągały na max'a amortyzator. nie zapominaj przy tym o wałach - nie możesz przesadzić z wykrzyżem, bo w skrajnym położeniu wał zerwie Ci krzyżak lub sam zabierak.
1. gotowy rewolwer będę miał w środę, na razie leży w częściach
2. autko w przyszłym tygodniu idzie do mechanika i zakładam że odzyskam je przed końcem miesiąca wtedy realnie sprawdzę czy to co tu sobie wyprodukowałem działa:)
3. jeśli wieszaki przeżyją testy w terenie to mogę zrobić też dla Ciebie
4. jeszcze nie wiem ile kosztowały mnie materiały ale pewno do tego czasu to policzę
5. ostatecznie pomysł z zakładaniem ich na przód i tył może nie wypalić, wtedy będę miał jedną gotową parę na zbyciu:)
Będziesz wiedział więcej, daj znać, mój long i tak dosyć fajnie się krzyżuje na zwykłym zawieszeniu i wieszakach +2 w porównaniu do krótkiego samca, ale spróbowałbym z tymi rewolwerami na tył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum