Wysłany: 2021-03-20, 19:26 Problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego
Pacjent to Samurai 86’ 1.3 monowtrysk. Wyskakuje mi kod 14 czyli błąd czujnika płynu chłodzącego przez co gdy jest silnik zimny pali od strzała a gdy się zagrzeje ciężko odpala bo go przylewa. Trzeba odpalać na otwartej na max przepustnicy. Wymieniłem czujniki na nowe. Gdy kabel od jednopinowego dotykam do masy wskazówka na liczniku idzie na maxa do góry więc instalacja chyba ok. Przy dwupinowym sprawdziłem instalacje i jest ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny. Dodam jeszcze że wskaźnik na liczniku tylko trochę się wychyla jak się zagrzeje ale to chyba standard. Muszę coś zrobić z tym czujnikiem bo mieszanka jest nie taka jak trzeba.
Ściągnij wtyczkę z czujnika i zmostkuj ją drutem.
Komputer "pomyśli" że silnik jest gorący (oczywiście jeżeli kabelki idące do komputera są ok).
Jeżeli wtedy na ciepło odpali bez problemu, to wina czujnika. Jeżeli nie, to wina kabelków.
Kaman...
Jeżeli po zwarciu masz kod 15, to znaczy że komputer widzi zwarcie - kable ok.
Jeżeli po podłączeniu czujnika masz kod 14, to komputer widzi zbyt wysokie napięcie (referencyjne), czyli uszkodzony czujnik.
W manualu masz procedurę jak go sprawdzić przy pomocy szklanki wrzątku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum