Witam !
Widziałem kryzę do kupienia którą można połączyć silnik z vw 1,8 benzyna , a posiadam takiego passata rozdupconego po takim silniku , czyli wiącha komputer itp. Moje pytanie będzie to śmigać i czy temat jest do ogarnięcia ? a może ktoś już ma taką jednostkę złożoną ? Tu prosiłbym o radę czy warto się w to bawić , czy też dać sobie spokój z takim pomysłem :)
Hałas chyba miał 1,8 od vw i miał z nim sporo problemów.
Może sam się tu wypowie.
Tak miałem.
Bardziej był to jeden spory problem, mianowicie brak smarowania na przechyłach-silnik skończył swoją karierę bardzo szybko
Przyznaje, ze to był mój oczywisty błąd.
Miałem jednostke 1.8 o oznaczeniu RP czyli 90KM wtrysk jednopunktowy.
Charakterystyka bardzo mi się podobała - sporo lepiej niz 1.6 8v z vitary
Do zrobienia:
flansza między skrzynie a silnik, koło zamachowe do przerobienia.
Do wyszlifowania blok zeby się rozrusznik zmieścił (moze temat by załatwił cienki rozrusznik na przekładni planetarnej-nie sprawdzałem)
wydech-niestety jest po drugiej stronie i ciasno strasznie
łapy silnika do wyspawania ale bez większych zagadek
miska olejowa i smok do przerobienia. Teraz pewnie bym dospawał studzienke a smok zrobił na przewodzie teflonowym plus obciązenie zeby się przemieszczał razem z olejem po misce
wiskozy nie ma gdzie podłączyć więc jak niema jeszcze chłodnicy na pace to albo najwyzsza pora albo dokładanie elektrycznego wiatraka do przodu.
zeby zostawić oryginalne zegary trzeba dotoczyć przejściówke na czujnik temperatury(gdzieś mi się jeszcze taki ostał), obrotomierza nie zdązyłem ogarnąć ale tez nie polega to na podłączeniu kabelka i fajrant, czujnik ciśnienia oleju tez inaczej rozwiązany ale tu szczegółów nie pamiętam.
sam silnik jest tez sporo wyzszy, jak mnie pamięć nie myli robiłem do niego bodylifta 5cm plus drugie 5cm ograniczyłem skok zawieszenia w góre (przedłuzony odbój) zeby miska sie z mostem nie zeszła.
Wszystko pisane z głowy przy piwie i po długim czasie od roboty więc dopuszczam jakieś luki w pamięci
Jak masz warunki i troche smykałki do grzebania mozna spróbować, bo jak będzie mało to duzo mozna wykorzystać do mocniejszych silników (16v, KR, g60 czy co tam sobie wymyślisz)
Jak masz zapłacić mechanikowi to kup coś sprawdzonego (vitara/baleno)
Dzięki bardzo za pomoc , lepiej zaczerpnąć informacji niż się narobić i nie do końca będzie spełniało oczekiwania :) to jednak chyba lepiej będzie iść w kierunek vitara lub baleno .
Jakby co to mam flansze do połączenia silnika 1.8T (VW/Audi) ze skrzynią od BMW (E36 1.6- 2.5 bezn). Cały zespół napędowy jest bardzo krótki (ok 104cm silnik+ skrzynia, vitara 2.0 + skrzynia 113cm) i daje możliwość szybkiego podniesienia mocy ponad 300 km Elektronika łatwa do ogarnięcia silnik chodzi bez zegarów i imo. Z tego co wiem to blok silnika vw 1.8 i 1.8t jest taki sam. No i koszty 1.8t goły słupek od 700pln skrzynia bmw od 50zł.
Jakby co to mam flansze do połączenia silnika 1.8T (VW/Audi) ze skrzynią od BMW (E36 1.6- 2.5 bezn). Cały zespół napędowy jest bardzo krótki (ok 104cm silnik+ skrzynia, vitara 2.0 + skrzynia 113cm) i daje możliwość szybkiego podniesienia mocy ponad 300 km Elektronika łatwa do ogarnięcia silnik chodzi bez zegarów i imo. Z tego co wiem to blok silnika vw 1.8 i 1.8t jest taki sam. No i koszty 1.8t goły słupek od 700pln skrzynia bmw od 50zł.
Czy robiłeś taki SWAP w Samcu? Mieści się to jakoś ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum