Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik 1.8 benzyna vw
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 46
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-10-31, 20:40   Silnik 1.8 benzyna vw

Witam !
Widziałem kryzę do kupienia którą można połączyć silnik z vw 1,8 benzyna , a posiadam takiego passata rozdupconego po takim silniku , czyli wiącha komputer itp. Moje pytanie będzie to śmigać i czy temat jest do ogarnięcia ? a może ktoś już ma taką jednostkę złożoną ? Tu prosiłbym o radę czy warto się w to bawić , czy też dać sobie spokój z takim pomysłem :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-10-31, 20:54   

Hałas chyba miał 1,8 od vw i miał z nim sporo problemów.
Może sam się tu wypowie.
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2016-10-31, 23:30   

slyszalem ze w Warce chlopaki cos dłubią ale nie jestem pewiem czy z 1.8 czy z 2.0
Udeż do "kwadrata" to cos podpowie
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-11-01, 01:38   

Didymos napisał/a:
Hałas chyba miał 1,8 od vw i miał z nim sporo problemów.
Może sam się tu wypowie.

Tak miałem.
Bardziej był to jeden spory problem, mianowicie brak smarowania na przechyłach-silnik skończył swoją karierę bardzo szybko :mrgreen:
Przyznaje, ze to był mój oczywisty błąd.

Miałem jednostke 1.8 o oznaczeniu RP czyli 90KM wtrysk jednopunktowy.
Charakterystyka bardzo mi się podobała - sporo lepiej niz 1.6 8v z vitary

Do zrobienia:
flansza między skrzynie a silnik, koło zamachowe do przerobienia.
Do wyszlifowania blok zeby się rozrusznik zmieścił (moze temat by załatwił cienki rozrusznik na przekładni planetarnej-nie sprawdzałem)
wydech-niestety jest po drugiej stronie i ciasno strasznie
łapy silnika do wyspawania ale bez większych zagadek
miska olejowa i smok do przerobienia. Teraz pewnie bym dospawał studzienke a smok zrobił na przewodzie teflonowym plus obciązenie zeby się przemieszczał razem z olejem po misce
wiskozy nie ma gdzie podłączyć więc jak niema jeszcze chłodnicy na pace to albo najwyzsza pora albo dokładanie elektrycznego wiatraka do przodu.
zeby zostawić oryginalne zegary trzeba dotoczyć przejściówke na czujnik temperatury(gdzieś mi się jeszcze taki ostał), obrotomierza nie zdązyłem ogarnąć ale tez nie polega to na podłączeniu kabelka i fajrant, czujnik ciśnienia oleju tez inaczej rozwiązany ale tu szczegółów nie pamiętam.
sam silnik jest tez sporo wyzszy, jak mnie pamięć nie myli robiłem do niego bodylifta 5cm plus drugie 5cm ograniczyłem skok zawieszenia w góre (przedłuzony odbój) zeby miska sie z mostem nie zeszła.

Wszystko pisane z głowy przy piwie i po długim czasie od roboty więc dopuszczam jakieś luki w pamięci ;-)
Jak masz warunki i troche smykałki do grzebania mozna spróbować, bo jak będzie mało to duzo mozna wykorzystać do mocniejszych silników (16v, KR, g60 czy co tam sobie wymyślisz)
Jak masz zapłacić mechanikowi to kup coś sprawdzonego (vitara/baleno)
 
 
     
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 46
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-11-01, 09:34   

Dzięki bardzo za pomoc , lepiej zaczerpnąć informacji niż się narobić i nie do końca będzie spełniało oczekiwania :) to jednak chyba lepiej będzie iść w kierunek vitara lub baleno .
 
     
wodzu_wo 
świeżak


Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Mława
Wysłany: 2016-11-05, 20:52   

Mam zamontowany właśnie taki silnik i na razie jestem z niego bardzo zadowolony plus przełożenia w mostach 5.125 z witary.
 
     
dardes 
świeżak


Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-12-07, 12:23   

Jakby co to mam flansze do połączenia silnika 1.8T (VW/Audi) ze skrzynią od BMW (E36 1.6- 2.5 bezn). Cały zespół napędowy jest bardzo krótki (ok 104cm silnik+ skrzynia, vitara 2.0 + skrzynia 113cm) i daje możliwość szybkiego podniesienia mocy ponad 300 km ;-) Elektronika łatwa do ogarnięcia silnik chodzi bez zegarów i imo. Z tego co wiem to blok silnika vw 1.8 i 1.8t jest taki sam. No i koszty 1.8t goły słupek od 700pln skrzynia bmw od 50zł. :-)
 
     
dkochalski 
nowicjusz


Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 36
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-08-19, 22:17   

dardes napisał/a:
Jakby co to mam flansze do połączenia silnika 1.8T (VW/Audi) ze skrzynią od BMW (E36 1.6- 2.5 bezn). Cały zespół napędowy jest bardzo krótki (ok 104cm silnik+ skrzynia, vitara 2.0 + skrzynia 113cm) i daje możliwość szybkiego podniesienia mocy ponad 300 km ;-) Elektronika łatwa do ogarnięcia silnik chodzi bez zegarów i imo. Z tego co wiem to blok silnika vw 1.8 i 1.8t jest taki sam. No i koszty 1.8t goły słupek od 700pln skrzynia bmw od 50zł. :-)


Czy robiłeś taki SWAP w Samcu? Mieści się to jakoś ?
_________________
Sami 1996r metal na wtrysku :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.